Справа № 815/2978/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 серпня 2018 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Стефанова С.О.,
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства Виробниче об'єднання Промтехмонтаж про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 10 200,00 грн., -
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду із вказаним адміністративним позовом, в якому просить суд стягнути з відповідача до Державного бюджету України штрафні санкції у сумі 10 200,00 грн. за правопорушення, вчинені на ринку цінних паперів.
Ухвалою судді від 21 червня 2018 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі.
Відповідачем до суду не подано відзив на позов.
Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Згідно із ст. 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.06.1996 року № 448/96-ВР (надалі по тексту - Закон України № 448), державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до частини 1 статті 6 Закону України № 448 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (надалі - НКЦПФР, Комісія) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України.
В структурі НКЦПФР утворено управління НКЦПФР у Південному регіоні як його відокремлений структурний підрозділ.
Повноваження щодо здійснення управлінням своєї діяльності з питань державного регулювання ринку цінних паперів поширюються на територію Кіровоградської, Миколаївської, Одеської, Херсонської областей.
Основним завданням управління є забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку і функціонуванню ринку цінних паперів, здійснення державного регулювання і контролю за випуском, обігом цінних паперів у регіоні, додержання законодавства в цій сфері, а також забезпечення подання позовів із примусового стягнення штрафних санкцій та представництво інтересів НКЦПФР у судах.
У відповідності зі ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні управлінням НКЦПФР у Південному регіоні за правопорушення на ринку цінних паперів на юридичних осіб накладаються штрафні санкції.
Таким чином, органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку в особі управління НКЦПФР у Південному регіоні.
Судом встановлено, що під час здійснення своєї діяльності управлінням НКЦПФР у Південному регіоні (далі - управління) встановлено наступні порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку Приватного акціонерного товариства Виробниче об'єднання Промтехмонтаж (надалі по тексту - ПрАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ ).
ПрАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ не розкрило річну інформацію про емітента за 2015 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 (зі змінами).
Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується розміщенням річної інформації ПрАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ за 2015 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР - 11.11.2016 року.
ПрАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ не розкрило річну інформацію про емітента за 2015 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826.
ПрАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ не розкрило річну інформацію емітента цінних паперів за 2015 рік, шляхом подання до Комісії річної інформації емітента цінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу 11 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826.
Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується записом про прийняття річної інформації ПрАТ ВО ПРОМТЕХОНТАЖ за 2015 рік в ПТК Система моніторингу фондового ринку 18.11.2016 року.
Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів га фондового ринку справ про порушення юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів регулюється Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням НКЦПФР від 16.10.2012 року № 1470.
Судом встановлено, що враховуючи достатність даних, які вказують на наявність правопорушень, постановами від 12.02.2018 року №№ 48-ПУ-1-Е, 49-ПУ-1-Е, 50-ПУ-1-Е у відношенні ПрАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ порушені справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими зобов'язано керівника або повноваженого представника прибути до управління 22 лютого 2018 року для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень з приводу скоєного правопорушення.
Про своєчасність відправлення постанов від 12.02.2018 року №№48-ПУ-1-Е, 49-ПУ-1-Е, 50-ПУ-1-Е свідчить реєстр рекомендованих листів від 13.02.2018 року № 1.
22 лютого 2018 року у відношенні ПрАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів №№ 24-ПУ-1-Е, 25-ПУ-1-Е, 26-ПУ-1-Е, для ознайомлення та отримання яких до управління представник та/або повноважений представник товариства не з'явився.
Постановами від 27 лютою 2018 року №№ 18-ПУ-1-Е, 19-ПУ-1-Е, 20-ПУ-1-Е у відношенні ПрАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів призначено па 15 березня 2018 року.
Про своєчасність відправлення актів від 22.02.2018 року №№ 24-ПУ-1-Е, 25-ПУ-1-Е, 26-ПУ-1-Е та постанов від 27 лютого 2018 року №№ 18-ПУ-1-Е, 19-ПУ-1-Е, 20-ПУ-1-Е свідчить реєстр рекомендованих листів від 01.03.2018 року № 1.
Для участі у розгляді справ про правопорушення на ринку мінних паперів до управління НКЦПФР у Південному регіоні керівник або представник ПрАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ не з'явився.
Під час розгляду справи від ІІрАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ будь-яких клопотань та пояснень не надходило.
Відповідно до частини 3 пункту 1 розділу VI Правил №1470 у разі відсутності керівника або представника юридичної особи справа про правопорушення розглядається за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце і час розгляду справи згідно з вимогами пункту 4 розділу V цих Правил № 1470.
Відповідно до пункту 14 розділу І Правил №1470 постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні напери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля та касовий чек.
Як встановлено вище, постанови направлені вчасно, відповідач був проінформований про дату, час та місце розгляду справи, але не з'явився для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Судом встановлено, що за наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів управлінням винесено наступні постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.
Постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.03.2018р. № 18-ПУ-1-Е за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу 11 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826, в частині не розкриття річної інформації емітента цінних паперів за 2015 рік шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, за що передбачена відповідальність відповідно до вимог пункту 6 статті 11 Закону державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .
Відповідно до вимог пункту 6 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні - передбачено накладення на юридичних осіб адміністративно - господарських санкцій та нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.03.2018р. № 18-ПУ-1-Е до ПрАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3 400 (три тисячі чотириста) гривень.
Постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.03.2018р. № 19-ПУ-1-Е за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826, в частині не розкриття річну інформацію про емітента за 2015 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України. Кабінету Міністрів України аби Комісії, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, за що передбачена відповідальність відповідно до вимог пункту 5 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .
Відповідно до вимог пункту 5 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні - передбачено накладення на юридичних осіб адміністративно - господарських санкцій за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.03.2018р. № 19-ПУ-1-Е до ПрАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3 400 (гри тисячі чотириста) гривень.
Постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.03.2018 р. № 20-ПУ-1-Е за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами пінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦГІФР від 03.12.2013р. № 2826, в частині неподання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним річної інформації про емітента за 2015 рік, за що передбачена відповідальність відповідно до вимог пункту 7 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .
Відповідно до вимог пункту 7 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні - передбачено накладення на юридичних осіб адміністративно - господарських санкцій за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Комісії - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.03.2018р. № 20-ПУ-1-Е до ПрАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3 400 (три тисячі чотириста) гривень.
Загальна сума штрафних санкцій, застосованих до ПрАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ складає 10 200 грн.
Про своєчасність відправлення постанов від 15.03.2018р. №№ 18-ПУ-1-Е, 19-ПУ-1-Е, 20-ПУ-1-Е свідчить реєстр рекомендованих листів від 22.03.2018р. № 1.
Згідно з частиною 3 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.03.2018р. №№ 18-ПУ-1-Е, 19-ПУ-1-Е, 20-ПУ-1-Е не були оскаржені ані до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку ані до суду.
Статтею 18 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів визначено, що фінансування Національної комісії з пінних паперів та фондового ринку та органів, які утворюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку відповідно до мети діяльності, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
Грошові кошти, які повинні бути отриманні від сплати штрафних санкцій, застосованих до вищевказаного товариства, зараховуються до Державного бюджету України. Несвоєчасне отримання Державним бюджетом України відповідних грошових коштів впливає на економічний розвиток держави та виконання нею своїх функцій.
На момент звернення до суду позивача, документів, які б підтверджували виконання зазначених постанов, до позивача не надходило, отже, сума штрафних санкцій в загальній сумі 10 200,00 грн. не була перерахована до Державного бюджету України та підлягає стягненню в судовому порядку.
На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, у зв'язку із чим підлягають задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 242-246 КАС України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства Виробниче об'єднання Промтехмонтаж про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 10 200,00 грн., - задовольнити.
Стягнути з приватного акціонерного товариства Виробниче об'єднання Промтехмонтаж (код ЄДРПОУ - 37032787) на користь Державного бюджету України (на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейетва за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106, МФО 828011, ЄДРПІОУ 38016923, ГУДКСУ в Одеській області, р/р 31112106700007) штрафні санкції у розмірі 10 200,00 грн. (десять тисяч двісті гривень).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя С.О. Cтефанов
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2018 |
Оприлюднено | 08.08.2018 |
Номер документу | 75725367 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стефанов С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні