Рішення
від 01.08.2018 по справі 822/1900/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/1900/18

РІШЕННЯ

іменем України

01 серпня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І.

за участю:секретаря судового засідання Яворської І.Ю., представників відповідача Шрейдера О.В., Костика О.М. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом від 30.05.2018, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення сесії Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області №2 від 03.06.2016 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка розташована на території сільської ради орієнтовною площею 4 га для створення громадських пасовищ жителів с. Нового Села".

В обґрунтування позовних вимог зазначає про те, що відповідач розпорядився землями державної власності, право розпорядження якими надано органам виконавчої влади. Сільська рада діяла не у спосіб, передбачений Земельним Кодексом України, рішення про передачу земельних ділянок не приймалося, акти прийому-передачі не складалися, рішення приймалося без звернення ініціативної групи громадян, які бажають орендувати земельну ділянку. Також вказує, що сільський голова допустив прийняття сільською радою рішення "заднім числом" з перевищенням сільською радою повноважень.

Ухвалою суду від 14.06.2018 відкрите провадження у справі та призначено підготовче засідання на 20.07.2018 (арк. спр. 2).

26.06.2018 до суду поступив Відзив на позовну заяву від 26.06.2018 в якому відповідач зазначає, що згідно ст.83 Земельного кодексу України у комунальній власності перебувають, зокрема, усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності. З метою відведення максимально зручної території для задоволення потреб жителів села у випасанні корів, 17 березня 2016 року на сході громадян с. Нового Села та с. Свириди прийнято рішення у формі протоколу про створення громадського пасовища на землях, де випасається худоба, в межах та за межами населеного пункту, що підтверджується протоколом сходу громадян с. Нового Села та с. Свириди від 17.03.2016 року. Рішенням Новосільської сільської ради від 3 червня 2016 року №2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка розташована на території сільської ради орієнтовною площею 4 га для створення громадських пасовищ худобі жителів с. Нового Села. Відповідно до Рішення Новосільської сільської ради від 16 травня 2018 року №1 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення, площею 2,9323 га, за кадастровим номером НОМЕР_2, та передано в комунальну власність для створення громадського пасовища. Рішенням державного реєстратора Ізяславської районної державної адміністрації про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний помер 41208726 від 22.05.2018 року, зареєстровано право комунальної власності за Новосільською сільською радою на вказану земельну ділянку. Також зазначає, і вважає, що рішення Новосільської сільської ради від 3 червня 2016 року №2 вичерпало свою дію в силу своєї реалізації (арк. спр.44-47).

11.07.2018 від позивача поступила відповідь на відзив від 06.07.2018. Вказує, зокрема, що станом на 03 червня 2016 року у Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області не було у власності земельної ділянки, тому сільська рада не могла самостійно створити громадське пасовище на земельній ділянці. У рішенні сесії сільської ради від 03.06.2016 року № 2 не вказано, чиє звернення сесія розглядала, кому надано дозвіл, відсутні дані про конкретне місце розташування земельної ділянки (допущено неоднозначне тлумачення), відсутні дані про уповноважену особу на виготовлення документів (арк. спр. 94-97).

Ухвалою від 20.07.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 01.08.2018 (арк. спр.113).

Позивач в судове засідання не з'явився, однак 01.08.2018 до суду електронним зв'язком поступила заява, в якій просить справу слухати без участі позивача та його представника. Позов підтримує в повному обсязі з врахуванням доводів, зазначених у відповіді на відзив від 06.07.2018 (арк. спр.116).

Представники відповідача в судовому засіданні в задоволенні позову просили відмовити з вказаних у Відзиві на позовну заяву підстав.

З'ясувавши обставини, на які сторони посилаються, як на підставу своїх вимог, так і заперечень та оцінивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

Судом встановлено, що рішенням Новосільської сільської ради Ізяславського району від 3 червня 2016 року №2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка розташована на території сільської ради орієнтовною площею 4 га. для створення громадських пасовищ худобі жителів с. Нового Села (арк. спр.15).

Прийняття згаданого рішення, також підтверджується протоколом IX сесії сільської ради VII скликання від 03.06.2016 , в якому другим питанням порядку денного було питання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 4 га, для створення громадських пасовищ для жителів с. Нового, яка розміщена на території сільської ради (арк. спр.52-53).

Зазначеному передував схід громадян с. Нового села та с. Свириди, що підтверджується протоколом від 17.03.2016, в порядку денного якого було питання про створення громадських пасовищ, внаслідок обговорення якого вирішено створити громадські пасовища на землях, де випасається громадська худоба в межах та за межами населеного пункту (арк. спр. 54).

Рішенням Новосільської сільської ради від 16 травня 2018 року №1 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення із земель сільськогосподарського призначення власності Новосільської сільської ради землі загального користування (для створення громадського пасовища) в межах населеного пункту с. Нове село Ізяславського району площею 2,9323 га, кадастровий номер НОМЕР_2, яка розташована за адресою с. Нове село, Ізяславського району, Хмельницької області (арк. спр.56).

11 травня 2018 року проведено державну реєстрацію земельної ділянки, площею 2,9323 га, за кадастровим номером НОМЕР_2, сільськогосподарською призначення, для створення громадського пасовища, місце розташування - Хмельницька область, Ізяславський район, с. Нове село, що підтверджується витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-6806471342018 від 11.05.2018 (арк. спр.49).

Рішенням державного реєстратора Ізяславської районної державної адміністрації про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний помер 41208726 від 22.05.2018 року, зареєстровано право комунальної власності за Новосільською сільською радою на земельну ділянку загального користування, площею 2.9323 га, за кадастровим номером НОМЕР_2, яка розташована за адресою: с. Нове Село, Ізяславський район, Хмельницька область, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 22.05.2018 року за № 124752852 (арк. спр.48).

Відповідно до Довідки Новосільської сільської ради за №244 від 24.07.2018, земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_2 перебуває в комунальній власності сільради і використовується з 1980 року по даний час жителями села, як пасовище ( арк. спр.118)

Згідно з ч.1 ст.83 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.

Відповідно до п.а) ч.2 ст.83 ЗК України у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності.

Згідно з ч.1 ст.84 ЗК України, у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.

Також, з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" №5245-VI (який набрав чинності з 01.01.2013, далі - Закон №5245-VI), відповідно до п.2 Прикінцевих та перехідних положень вказаного Закону №5245-VI, землями комунальної власності відповідних територіальних громад вважаються, зокрема:

а) земельні ділянки:

- на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади;

- які перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій;

б) всі інші землі, розташовані в межах відповідних населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпунктах "а" і "б" пункту 4 цього розділу.

Враховуючи, що оскаржуваним рішенням надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка розташована саме на території сільської ради, така земельна ділянка відноситься до комунальної власності. Отже, належним розпорядником вказаної земельної ділянки є виключно відповідач - Новосільська сільська рада Ізяславського району Хмельницької області.

Отже, доводи позивача про те, що відповідач розпорядився землями державної власності, з перевищенням повноважень, не відповідають дійсності та не узгоджуються із нормами ЗК України та Закону №5245-VI. Інших обставин, які б свідчили про перевищення сільською радою повноважень при прийнятті оскаржуваного рішення, позивачем не вказано.

Також, згідно з ч. 13 ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян.

Відповідно до п. 34 ч.1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

Згідно із п.а) та в) абз.1 ст.12 ЗК України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Отже, рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка розташована на території сільської ради, прийнято відповідачем відповідно до вимог чинного законодавства.

При цьому, наданими відповідачем доказами (зокрема, протоколами сходу громадян та сесії ради) спростовуються доводи позивача про прийняття оскаржуваного рішення "заднім числом".

Також слід враховувати, що Конституційний Суд України в пункті 4 мотивувальної частини Рішення від 16 квітня 2009 року № 7-рп/2009 (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) зазначив, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти, які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію.

Отже, прийняте відповідачем (як суб'єктом владних повноважень) рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою є ненормативним актом органу місцевого самоврядування, який вичерпав свою дію внаслідок його виконання, оскільки проект землеустрою затверджено, і, як наслідок, зареєстровано право власності на земельну ділянку із відповідним цільовим призначенням. Скасування такого акта не породжує наслідків для власника земельної ділянки. Відтак обраний позивачем спосіб захисту порушених, на його думку, прав не забезпечує їх реального захисту. Аналогічна правова позиція вказана в постанові Великої Палати Верховного суду від 18 квітня 2018 року по справі № 802/950/17-а.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позивач не довів позовні вимоги, а суб'єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, довів правомірність оскаржуваного рішення, що підтверджено доказами, які перевірено судом, тому позов не задовольняється.

Відповідно до ст.139 КАС України, враховуючи відмову в задоволенні позову, сплачений позивачем судовий збір не підлягає відшкодуванню на його користь.

Керуючись Земельним кодексом України, статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) до Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області (30374, Хмельницька область, Ізяславський район, с.Нове село, вул.Героїв Небесної Сотні, 35, код 04406733) про визнання протиправним та скасування рішення, залишити без задоволення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 06 серпня 2018 року

Головуючий суддя А.І. Петричкович

Дата ухвалення рішення01.08.2018
Оприлюднено08.08.2018
Номер документу75727662
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —822/1900/18

Рішення від 01.08.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 20.07.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні