Рішення
від 08.08.2018 по справі 803/1048/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 серпня 2018 року ЛуцькСправа № 803/1048/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Каленюк Ж.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Волинській області до Приватного підприємства Баківці про стягнення фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у Волинській області (далі - ГУ ДФС у Волинській області, позивач) звернулося з позовом до Приватного підприємства Баківці (далі - ПП Баківці , відповідач) про стягнення фінансових санкцій в сумі 10000,00 грн., застосованих рішенням від 14 березня 2018 року №00000496-40.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 19 вересня 2017 року працівниками ГУ ДФС у Волинській області була проведена фактична перевірка магазину Промінь (Волинська область, Луцький район, село Промінь), де здійснює підприємницьку діяльність відповідач. Актом перевірки від 21 вересня 2017 року №03/187/40-01/21742941 встановлено порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв від 30 жовтня 2008 року № 957 - факт роздрібної торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими від розміру мінімальних роздрібних цін на такі напої.

На підставі вказаного акта перевірки ГУ ДФС у Волинській області прийняло рішення від 14 березня 2018 року №00000496-40 про застосування до відповідача фінансових санкцій у вигляді штрафу за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни на такі напої, відповідно до абзацу чотирнадцятого частини другої статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів на суму 10000,00 грн. Зазначене рішення відповідачем не оскаржувалось.

Відповідач не сплатив суму штрафу в добровільному порядку у визначений строк, тому позивач просив стягнути з відповідача 10000,00 грн. фінансових санкцій в примусовому порядку.

Ухвалою від 27 червня 2018 року прийнято дану позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за цим позовом та розгляд справи призначено у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Копію ухвали від 27 червня 2018 року відповідач отримав 18 липня 2018 року (а.с.30). У встановлений судом строк відповідач відзиву та будь-яких документів чи пояснень з приводу позову суду не надав.

Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Отже, зважаючи на те, що відповідач ні відзиву, ні будь-яких доказів у спростування позову у встановлений строк не подав, то судом справу вирішено на підставі наявних матеріалів.

Дослідивши письмові докази, письмові пояснення позивача, викладені у позові, суд встановив такі обставини.

ПП Баківці зареєстроване як юридична особа з 08 травня 1996 року; відповідач здійснює господарську діяльність у сфері роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами. Ця обставина встановлена на підставі витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.31-32).

19 вересня 2017 року працівниками ГУ ДФС у Волинській області на підставі наказу ГУ ДФС у Волинській області від 08 вересня 2017 року №2541 (а.с.8), направлень від 08 вересня 2017 року № 509, № 510 (а.с.9) проведено фактичну перевірку господарської одиниці - магазину Промінь , що знаходиться за адресою: Волинська область, Луцький район, село Промінь. За цією адресою та у вказаному об'єкті здійснює підприємницьку діяльність відповідач. За результатами перевірки складено акт від 21 вересня 2017 року №03/187/40-01/21742941 Про результати фактичної перевірки з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами (далі - акт перевірки, а.с.5-7), який підписаний продавцем магазину без зауважень. Вказаним актом перевірки зафіксовано факт реалізації алкогольних напоїв за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни на такі напої. Так 19 вересня 2017 року в магазині Промінь було придбано одну пляшку горілки Справжня ТМ Незалежна , ємністю 0,5 л 40% об. спирту за ціною 75,00 грн., тобто за ціною, яка є нижчою від розміру мінімальних роздрібних цін на такі напої, чим порушено вимоги постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв від 30 жовтня 2008 року № 957 (із змінами та доповненнями), якою установлено розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв. Відповідно до даної постанови мінімальна роздрібна ціна горілки станом на 19 вересня 2017 року ємкістю 0,5 л. становить 79,55 грн.

Перевіркою встановлено і інші порушення (контрольно-розрахункова операція в магазині на загальну суму покупки 84,00 грн. була проведена без застосування реєстратора розрахункових операцій (РРО), без видачі на руки розрахункового документа встановленої форми, а також встановлено невідповідність готівкових коштів в сумі 889,00 грн.), однак ці обставини на предмет позову не впливають.

Факт виявлених порушень підтверджується також письмовими поясненнями від 19 вересня 2017 року продавця ОСОБА_1 (а.с.10).

14 березня 2018 року на підставі акта перевірки начальником ГУ ДФС у Волинській області прийнято рішення №00000496-40 про застосування до відповідача фінансових санкцій у вигляді штрафу відповідно до абзацу чотирнадцятого частини другої статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР (з наступними змінами та доповненнями, далі - Закон № 481/95-ВР) в розмірі 10000,00 грн. за факт реалізації алкогольних напоїв за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни на такі напої (а.с.14). Копія даного рішення із супровідним листом від 14 березня 2018 року №4013/10/03-20-40-01-20 про роз'яснення порядку його оскарження, порядку та строків сплати фінансових санкцій була надіслана відповідачу рекомендованим порядком. Як слідує з акта від 11 травня 2018 року про причини невручення рішення про застосування фінансових санкцій від 14 березня 2018 року №00000496-40, поштовим відділенням зв'язку №16 повернуто зазначений рекомендований лист за місцем обслуговування . Відтак комісія вирішила вважати вказане рішення врученим 11 травня 2018 року (а.с.22).

Згідно із абзацом тридцять першим статті 1 Закону № 481/95-ВР мінімальні роздрібні ціни на алкогольні напої - ціни, які визначаються виходячи з мінімальних оптово-відпускних цін на цю продукцію та торговельної надбавки.

Частиною десятою статті 18 Закону № 481/95-ВР передбачено надати Кабінету Міністрів України право встановлювати мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на алкогольні напої.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв від 30 жовтня 2008 року № 957 (з наступними змінами та доповненнями) установлено розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв згідно з додатком.

Частиною першою статті 17 Закону № 481/95-ВР встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Відповідно до абзацу чотирнадцятого частини другої статті 17 Закону № 481/95-ВР до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень.

Згідно із частиною п'ятою статті 17 Закону № 481/95-ВР у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Як визначено пунктами 5, 6 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2003 року № 790 (з наступними змінами та доповненнями, далі - Порядок № 790), підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є: акт перевірки додержання суб'єктом господарювання встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства. Рішення про застосування фінансових санкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (ДФС та її територіальні органи, Мінекономрозвитку), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, Держстату, Держспоживінспекції відповідно до їх компетенції, визначеної законодавством.

Пунктами 10, 11 цього ж Порядку визначено, що у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду. Суми фінансових санкцій, стягнені відповідно до цього Порядку, зараховуються до бюджету згідно із законодавством.

Як слідує з матеріалів справи, підприємством надано накладні на отримання алкогольних напоїв, що були продані за цінами, нижчими від розміру мінімальної роздрібної ціни та які зазначені у додатку до акта перевірки. Вартість отриманої партії товару становить 3674,00 грн., що є меншим 10000,00 грн., тому розмір фінансової санкції за вищевказане порушення застосовано у розмірі 10000,00 грн.

З витягу АІС Податковий блок від 11 червня 2018 року вбачається, що за відповідачем обліковується заборгованість зі сплати фінансових санкцій у сумі 10000,00 грн. (а.с.16).

Рішення про застосування фінансових санкцій у встановленому порядку ПП Баківці не оскаржене, не скасоване та не виконане протягом 30 днів з дня вручення його копії.

Оскільки рішення про застосування фінансових санкцій від 14 березня 2018 року №00000496-40 у встановленому порядку не скасоване, відповідачем добровільно фінансові санкції не сплачено(доказів протилежного суду не надано), тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно із частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Відтак, судові витрати у вигляді сплаченого позивачем судового збору в сумі 1762,00 грн. згідно із платіжним дорученням від 14 червня 2018 року №826 (а.с.23) з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 72-77, 139, 243-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДФС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код юридичної особи 39400859) до Приватного підприємства Баківці (45665, Волинська область, Луцький район, село Баківці, вулиця Перемоги, 5, ідентифікаційний код юридичної особи 21742941) про стягнення фінансових санкцій задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства Баківці в доход бюджету заборгованість за фінансовими санкціями у сумі 10000,00 грн. (десять тисяч грн. 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається учасниками справи до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд.

Суддя Ж.В. Каленюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2018
Оприлюднено09.08.2018
Номер документу75753194
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1048/18

Рішення від 08.08.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 15.06.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні