Постанова
від 25.06.2018 по справі 759/4835/18
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

№ 33/796/1963/2018 Постанова винесена суддею Миколаєць І.Ю.

Категорія: ч. 1 ст. 163-1 КУпАП

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 червня 2018 року суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Апеляційного суду м. Києва ОСОБА_1, за участі: особи, яку притягнуто до адміністративної відповідальності та захисника ОСОБА_2, розглянувши апеляційну скаргу захисника в справі про адміністративне правопорушення стосовно

ОСОБА_3 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_3 року в м. Брянка Луганської області, працює на посаді голови правління ПАТ КАМЕТ , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 та проживає за адресою: АДРЕСА_2

на постанову судді Святошинського районного суду м. Києва від 04 травня 2018 року

в с т а н о в и в:

Постановою судді Святошинського районного суду м. Києва від 04 травня 2018 року ОСОБА_3 визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, та застосовано до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 грн.

Крім того, стягнуто з ОСОБА_3 судовий збір у розмірі 352 грн. 40 коп.

Відповідно до постанови, 07 березня 2018 року при проведенні документальної позапланової невиїзної перевірки ПАТ &q?ої;КАМЕТ&q?ї ; встановлено, що голова правління ПАТ КАМЕТ ОСОБА_3 порушив п. 1 п. 44.1 ст. 44, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України, що призвело до заниження податку на прибуток всього у сумі 201 297 грн., у тому числі за 2015 рік - 201 297 грн.; п. 2 п. 44.1 ст. 44, п.198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст.198 ПК України, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість на загальну суму 223 664 грн., у тому числі за січень 2015 року - 38 664 грн., вересень 2015 року - 60 000 грн., листопад 2015 року - 50 000 грн., грудень 2015 року - 75 000 грн., тобто вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

В апеляційній скарзі захисник ОСОБА_2, посилаючись на недотримання судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить постанову Святошинського районного суду м. Києва від 04 травня 2018 року скасувати та закрити провадження стосовно ОСОБА_3 відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП, за відсутності події і складу цього адміністративного правопорушення.

За доводами апеляційної скарги, суд першої інстанції істотно порушив вимоги ст. 268 КУпАП і процесуальні права ОСОБА_3, а також неповно з'ясував усі фактичні обставини справи, що призвело до постановлення незаконного та необґрунтованого судового рішення.

Зокрема, як зазначає апелянт, суд не звернув увагу, що в протоколі, виходячи з диспозиції ч. 1 ст. ст. 163-1 КУпАП, фактично не викладена суть адміністративного правопорушення, в той же час свої висновки про наявність в діях ОСОБА_3 складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, суд обґрунтував припущеннями, наведеними в акті про результати документальної позапланової невиїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства ПАТ &quпе;КАМЕТ&q? п;, щодо заниження підприємством податку на прибуток і завищення податку на додану вартість, між тим суми донарахування податку за цим актом перевірки є неузгодженими, оскільки податкові повідомлення - рішення оскаржені в судовому порядку до Окружного адміністративного суду м. Києва.

За таких обставин, захисник вважає, що висновки суду не відповідають фактичним обставинам провадження, а в справі відсутні докази вини ОСОБА_3 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Крім того, захисник ОСОБА_2 в апеляційній скарзі порушив питання про поновлення строку на апеляційне оскарження постанови від 04 травня 2018 року, обґрунтувавши поважність причин його пропуску тим, що справа була розглянута у відсутність ОСОБА_3, який не був належним чином повідомлений про день і місце її розгляду, а про прийняте судом рішення як захисник, так і ОСОБА_3, дізналися лише 30 травня 2018 року після отримання захисником його копії.

Дослідивши матеріали справи вважаю, що строк на апеляційне оскарження постанови судді місцевого суду захисником пропущений з поважних причин, а тому він підлягає поновленню.

Заслухавши пояснення ОСОБА_3 та захисника на підтримку апеляційних вимог, перевіривши матеріали справи про адміністративне правопорушення, додаткові документи та доводи апеляційної скарги, прихожу до висновку, що апеляційна скарга захисника підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до вимог ст.ст. 245, 280 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, а орган чи посадова особа при розгляді справи про адміністративне правопорушення, з урахуванням положень, викладених у ст.ст. 251, 252 КУпАП, зобов'язані з'ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи і, керуючись законом і правосвідомістю, оцінити докази за своїм внутрішнім переконанням в їх сукупності.

Крім того, згідно з приписами ст. 268 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Проте, суддею місцевого суду при розгляді справи стосовно ОСОБА_3 ці вимоги закону дотримані не були.

Зі змісту постанови від 04 травня 2018 року слідує, що висновок про вчинення ОСОБА_4 правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, суддя місцевого суду формально обґрунтував матеріалами справи, але конкретних доказів у судовому рішенні взагалі не навів, будь-якої оцінки наявним в матеріалах справи документам не надав, фактичні обставини справи не з'ясував, отже не виконав вимоги КУпАП та прийшов до передчасного висновку про доведеність винуватості ОСОБА_3 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Між тим, як убачається з матеріалів справи, приводом для складання стосовно ОСОБА_3, як голови правління ПАТ КАМЕТ , протоколу про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП стали результати документальної позапланової виїзної перевірки ПАТ КАМЕТ (код 00241206) з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ ЕКО-СМАРТ (код 39471689) за січень 2015 року, з ТОВ Укрінжирінг ВІН (код 39474831) за вересень, листопад та грудень 2015 року.

Зокрема, згідно з висновками в акті № 123/26-15-14-01-05/00241206 від 07 березня 2018 року, що зазначено і в протоколі про адміністративне правопорушення, порушення п. 44.1 ст. 44, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України призвели до заниження ПАТ КАМЕТ податку на прибуток за 2015 рік у сумі 201 297 грн., а порушення п. 2 п. 44.1 ст. 44, п.198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст.198 ПК України - до заниження податку на додану вартість на загальну суму 223 664 грн., у тому числі за січень 2015 року - 38 664 грн., вересень 2015 року - 60 000 грн., листопад 2015 року - 50 000 грн., грудень 2015 року - 75 000 грн.

Разом з тим, з матеріалів справи, зокрема акту перевірки та протоколу про адміністративне правопорушення, також вбачається, що посадові особи ПАТ КАМЕТ і безпосередньо ОСОБА_3 з висновками в акті перевірки не погодились.

Із долучених до апеляційної скарги документів слідує, що підприємство у встановленому законодавством України порядку оскаржило податкові повідомлення-рішення від 23 березня 2018 року № 0003311401, № 0003321401, прийняті Головним управлінням ДФС у м. Києві на підставі акту № 123/26-15-14-01-05/00241206 від 07 березня 2018 року до Окружного адміністративного суду м. Києва, оспорюючи ті порушення, про які було зазначено в акті перевірки контролюючого органу, і на даний час розгляд скарги в судовому порядку триває.

Відповідно до вимог ст. 56 Податкового кодексу України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку; подана скарга зупиняє виконання платником податків грошових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження і протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов'язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.

Крім того, положеннями п. 56.18 ст. 56 Податкового кодексу України, надано право платнику податків на звернення до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу, при цьому грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

З огляду на те, що процедура судового оскарження податкових повідомлень-рішень триває, тобто акт перевірки контролюючого органу № 123/26-15-14-01-05/00241206 від 07 березня 2018 року в частині висновків, які стали підставою для донарахування підприємству несплачених податків і штрафних санкцій, в розумінні положень ст. 56 Податкового кодексу України є неузгодженим і такий документ не може бути визнаний беззаперечним доказом вини ОСОБА_3 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, слід погодитись з доводами апеляційної скарги захисника про те, що висновки судді місцевого суду в постанові про доведеність вини ОСОБА_3 ґрунтуються лише на припущеннях, в той же час належні та допустимі докази, які б дійсно доводили вчинення цього правопорушення, в справі відсутні.

Отже суддя місцевого суду при розгляді вказаної справи не виконав вимог ст.ст. 245, 247, 280, КУпАП, що і призвело до постановлення незаконного рішення, а тому постанова судді Святошинського районного суду м. Києва від 04 травня 2018 року підлягає скасуванню із задоволенням апеляційного прохання захисника про закриття провадження в справі на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, тобто за відсутністю в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Таким чином, апеляційна скарга захисника ОСОБА_2 підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 247, 294 КУпАП, суддя,

П О С Т А Н О В И В:

Поновити захиснику ОСОБА_2строк на апеляційне оскарження постанови судді Святошинського районного суду м. Києва від 04 травня 2018 року.

Апеляційну скаргу захисника ОСОБА_2 задовольнити.

Постанову судді Святошинського районного суду м. Києва від 04 травня 2018 року, якою ОСОБА_3 визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, застосовано до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 грн., та стягнуто судовий збір - скасувати, а провадження в справі закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, у зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя Апеляційного суду міста Києва О.П. Павленко

Дата ухвалення рішення25.06.2018
Оприлюднено09.08.2018

Судовий реєстр по справі —759/4835/18

Постанова від 25.06.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Павленко Оксана Петрівна

Постанова від 04.05.2018

Адмінправопорушення

Святошинський районний суд міста Києва

Миколаєць І. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні