Рішення
від 31.07.2018 по справі 904/2051/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31.07.2018м. ДніпроСправа № 904/2051/18

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕММАРКБУД"

до Публічного акціонерного товариства "ПІВДЕННИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ"

про стягнення 55 200 грн.

Суддя Манько Г.В.

За участю секретаря судового засідання Федьковської О. В.

Представники:

Від позивача не з'явився.

Від відповідача ОСОБА_1 дов. № 52-16/14 від 16.01.2018

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Реммаркбуд" звернулося до господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою про стягнення Публічного акціонерного товариства "ПІВДЕННИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ" заборгованості за Договором поставки від 11.12.2017р. №2017/п/ОМТС/1598 у сумі 55 200 грн. та судового збору.

Позивач в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним. Надав заяву якою просив суд розглянути справу за наявними доказами. У заяві зазначив, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач проти позову заперечував, просив суд у позові відмовити. У повному обсязі підтримав доводи, викладені у відзиві на позов.

У судовому засіданні на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Розглянувши наявні матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представника відповідача, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

11.12.2017 між ПАТ ПІВДГЗК та ТОВ РЕММАРКБУД укладено договір поставки №2017/п/ОМТС/1598 (далі - Договір), за умовами якого Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця товар згідно додатків-специфІкацій за цінами, які є звичайними, справедливими, ринковими, а Покупець зобов'язується прийняти зазначений товар та сплатити його вартість на умовах, передбачених Договором.

Пунктом 2 Договору встановлено що детальна інформація про кількість та якість Товару міститься у Додатках-Специфікаціях. Специфікації на Товар, оформлені належним чином та підписані уповноваженими представниками сторін, складають невід'ємну частину Договору. За угодою сторін у Специфікаціях можуть бути зазначені додаткові відомості про Товар, а також інші умови виникнення та виконання зобов'язань за Договором.

Згідно з н. 3.1 Договору, поставка Товару здійснюється транспортом, у строк та на умовах зазначених у Додатках-Специфікаціях до Договору, які з моменту підписання сторонами складають невід'ємну частину Договору. Постачальник зобов'язується здійснити поставку Товару на умовах поставки, що вказані у Додатках-Специфікаціях у відповідності до Міжнародних правил інтерпретації комерційних термінів Інкотермс у редакції 2000 року.

Відповідно до п. 5.2 Договору, оплата вартості Товару здійснюється Покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, на підставі рахунків-фактур, виставлених Постачальником на умовах та у строки, зазначені у Додатках-Специфікаціях до Договору. Датою оплати Товару вважається дата списання грошових коштів з поточного рахунку Покупця.

Умовами Специфікації №1 від 11.12.2017 до Договору (далі - Специфікація №1) передбачено, що Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця товар на загальну суму 55 200,00 грн. з ПДВ на умовах поставки РБР склад Покупця. .

Відповідно до п. 1 Специфікації №1 умови оплати: протягом 45 календарних днів з моменту поставки, після надання рахунків-фактур та податкових накладних за фактично поставлений товар.

Пунктом 8.6 Договору встановлено, що Постачальник зобов'язаний контролювати наявність державної реєстрації, знаходження за місцем реєстрації і своєчасну сплату податків, зборів та інших обов'язкових платежів підприємствами-контрагентами Постачальника.

Згідно п. 8.6.1 Договору, Постачальник зобов'язується відшкодувати у повному обсязі всі збитки Покупця, які можуть виникнути у зв'язку з невизнанням податковими органами проведених операцій поставки через наявність у ланцюгу контрагентів Постачальника підприємств, що допустили скоєння податкового правопорушення чи скоєння податкового правопорушення самим Постачальником, а також у випадку неналежного оформлення Постачальником первинної документації. Також Постачальник зобов'язується відшкодувати збитки в частині невизнаного ПДВ у зв'язку із порушенням порядку виписки (реєстрації) податкової накладної, у випадку якщо вказане призвело до позбавлення Покупця права на податковий кредит.

За умовами п. 8.6.2 Договору факт нанесення збитків підтверджується відповідним актом ненормативного характеру, що винесений податковим органом відносно Покупця. При цьому з моменту винесення податковим органом акту ненормативного характеру і до дати його вступу у законну силу, Покупець має право здійснювати притримання грошових коштів призначених до виплати Постачальнику за цим Договором чи іншим договорам у розмірі суми, зазначеної у акті податкового органу, а у разі його вступу у законну силу - здійснити першочергове погашення нанесених збитків за рахунок вказаної суми, а разі її недостатності - пред'явити вимогу про відшкодування збитків у загальному порядку.

ВСтановлено, що відносно ПАТ ПІВДГЗК Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби України (далі - Офіс ВПП ДФС України) винесено акт від І7.10.2017 за №129/28-10-46-15/00191000 (далі - Акт №129/28-10-46-15/00191000).

Вказаний акт винесено за результатами документальної позапланової виїзної перевірки ПАТ ПІВДГЗК (код ЄДРПОУ 00191000) з питання дотримання вимог податкового законодавства при формуванні податкового кредиту з податку на додану вартість по задекларованим фінансово-господарським операціям з контрагентами, серед яких і ТОВ РЕММАРКБУД (код за ЄДРПОУ 39581484).

Відповідно до п. 3.38 Акту №18/28-01-51-02/00191000, до складу податкового кредиту ПАТ ПІВДГЗК по взаємовідносинах з ТОВ РЕММАРКБУД віднесено податкові накладні на загальну суму 792 516,20 грн.

Крім того, згідно з п. 3.38 Акту №129/28-10-46-15/00191000, перевіркою взаємовідносин ПАТ ПІВДГЗК та ТОВ РЕММАРКБУД Офісом ВПП ДФС України встановлено недостовірність даних, відображених на паперових носіях за формою первинних документів, наданих ПАТ ПІВДГЗК до перевірки, обмін документами при відсутності факту здійснення господарської операції по ланцюгу виконання робіт між ПАТ ПІВДГЗК та ТОВ РЕММАРКБУД , у зв'язку з ненадання до перевірки у повному обсязі паперових носіїв за формою первинних документів; ненадання сертифікатів та паспортів якості на матеріали підрядника, які використовувались при виконанні ремонтних робіт; дефектністю паперових носіїв за формою первинних документів в частині наявності усіх реквізитів та ідентифікації осіб, які приймали участь у господарській операції в результаті порушення Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні №996-ХІУ від 16.07.1999, Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Мінфіну України №88 від 05.06.1995; недостатньою чисельністю працюючих на ТОВ РЕММАРКБУД для виконання задекларованого обсягу робіт на ПАТ ПІВДГЗК .

Вищевикладені факти встановлені в рамках перевірки взаємовідносин ТОВ РЕММАРКБУД та ПАТ ПІВДГЗК свідчать про неможливість підтвердити достовірність формування податкового кредиту з ПДВ під час декларування фінансово-господарських взаємовідносин між вказаними контрагентами.

Перевіркою взаємовідносин ПАТ ПІВДГЗК та ТОВ РЕММАРКБУД Офісом ВПП ДФС України також встановлено порушення п.185.1 ст.185, п.198.1, п.198.3 ст.198, п.200.1, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено суми податкового кредиту на загальну суму ПДВ в розмірі 792 516,20 грн., у тому числі (період відображення у складі податкового кредиту декларації з ПДВ, уточнюючих розрахунків до декларацій з ПДВ): лютий 2017 року на суму ПДВ у розмірі 279 010,40 грн., квітень 2017 року на суму ПДВ у розмірі 53 360,40 грн., травень 2017 року - на суму ПДВ у розмірі 101 793,20 грн., липень 2017 року на суму ПДВ у розмірі 358 352,20 грн; завищено суми заявленого бюджетного відшкодування на загальну суму ПДВ у розмірі 792 516,20 грн., у тому числі (період відображення у складі декларації з ПДВ, уточнюючих розрахунків до декларацій з ПДВ) лютий 2017 року на суму ПДВ у розмірі 279 010,40 грн., квітень 2017 року на суму ПДВ у розмірі 53 360,40 грн., травень 2017 року - на суму ПДВ у розмірі 101 793,20 грн., липень 2017 року на суму ПДВ у розмірі 358 352,20 грн.

Крім того, Офісом ВПП ДФС України відносно ПАТ ШВДГЗК винесено Акт від 29.01.2018 за №11/28-10-46-17/00191000 (далі-Акт №11/28-10-46-17/00191000). Вказаний акт винесено за результатами документальної планової виїзної перевірки ПАТ ШВДГЗК (код ЄДРПОУ 00191000) з питання дотримання вимог податкового законодавства, валютного законодавства, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, по задекларованим фінансово-господарським операціям з контрагентами, серед яких і ТОВ РЕММАРКБУД (код за ЄДРПОУ 39581484) за III квартал 2017 року. Відповідно до п. 19 №11/28-10-46-17/00191000, до складу податкового кредиту ПАТ ШВДГЗК по взаємовідносинах з ТОВ РЕММАРКБУД віднесено податкові накладні на загальну суму 887 128 грн., у т.ч. за період: вересень 2015 - 364 912,00 грн., грудень 2016 - 522 216,00 грн. Крім того, згідно з п. 19 Акту №11/28-10-46-17/00191000, перевіркою взаємовідносин ПАТ ШВДГЗК та ТОВ РЕММАРКБУД Офісом ВПП ДФС України встановлено: невідповідність та юридична дефектність первинних документів; в актах виконаних робіт не зазначено субпідрядних організацій, які виконували роботи; в актах виконаних робіт відсутня інформація по трудовим ресурсам; до перевірки не надано перелік необхідних запасних частин для проведення ремонту; у період декларування взаємовідносин ТОВ РЕММАРКБУД декларувало податкові зобов'язання ще з рядом контрагентів із значними обсягами робіт (послуг); невідповідність_придбаного та реалізованого товару, що свідчить про обрив ланцюга постачання товару та здійснення діяльності направленої на надання вигоди третім третім особам.

Вищевказане свідчить про неможливість підтвердити достовірність формування податкового кредиту з ПДВ та витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування під час декларування фінансово-господарських взаємовідносин ПАТ ШВДГЗК та ТОВ РЕММАРКБУД .

Згідно з п. 3.4.18 Акту №11/28-10-46-17/00191000 перевіркою взаємовідносин ПАТ ШВДГЗК та ТОВ РЕММАРКБУД за вересень 2015, грудень 2016 Офісом ВПП ДФС України також встановлено порушення п.198.1, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого: завищено суми податкового кредиту на загальну суму ПДВ в розмірі 887 128,00 грн., у тому числі (період відображення у складі податкового кредиту декларації з ПДВ, уточнюючих розрахунків до декларацій з ПДВ): вересень 2015 року на суму ПДВ у розмірі 364 912,00 грн., грудень 2016 року на суму ПДВ у розмірі 522 216 грн.

Таким чином, ПАТ ПІВДГЗК користуючись своїм правом, відповідно до умов п.8.6.1 та п.8.6.2 Договору, здійснило притримання грошових коштів у сумі 55 200,00 грн., призначених до виплати ТОВ РЕММАКРБУД за рахунком №653 від 14.12.2017. Про можливість притримання коштів Позивач був обізнаний при підписанні Договору.

Згідно зі ст. 627 ЦК України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Договір є обов'язковим для виконання сторонами (ст. 629 ЦК України).

Статтею 628 ЦК України передбачено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначена на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Статтями 525, 526 ЦК України унормовано, що одностороння відмова від зобов'язання не допускається. Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.

Згідно з ст.ст. 546, 548 Цивільного кодексу України виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком. Виконання зобов'язання (основного зобов'язання) забезпечується, якщо це встановлено договором або законом.

Не погодившись з висновками Офісу великих платників податків ДФС України, викладеними у Акті перевірки №129/28-10-46-15/00191000 та рішенні Державної фіскальної служби України №3535/6/99-99-11-0102-25 від 02.02.2018 ПАТ ПІВДГЗК звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом заявою про визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними, визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень форми В1 №0010491406 від 17.11.2017, Р №0010501406 від 17.11.2017; Р №0000912200 від 13.02.2018; ПС №0010754615 від 17.11.2017.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.04.2018 у справі №804/694/18 позовні вимоги ПАТ ПІВДГЗК задоволені частково, в тому числі в частині скасування податкових повідомлень-рішень форми В1 №0010491406 від 17.11.2017, Р №0010501406 від 17.11.2017; Р №0000912200 від 13.02.2018; ПС №0010754615 від 17.11.2017 задоволені, в частиш визнання дій Офісу великих платників податків ДФС України неправомірними - відмовлено.

На теперішній час справа №804/694/18 знаходиться на розгляді у Дніпропетровському Апеляційному Адміністративному суді.

Господарський суд вважає, що відповідач правомірно притримав сплату 55000 грн. до розгляду справи №804/694/18 Дніпропетровським Апеляційним Адміністративним судом.

В задоволенні позовних вимог належить відмовити..

Згідно вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на позивача у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 123, 129, 232, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ :

В задоволенні позову відмовити.

Рішення набирає законної сили у відповідності до приписів ст. 241 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена в порядку та строк, передбачений ст. ст. 254, 256 Господарського процесуального кодексу України .

Повне рішення складено 08.08.2018

Суддя Г.В.Манько

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення31.07.2018
Оприлюднено09.08.2018
Номер документу75767875
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/2051/18

Судовий наказ від 30.11.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Постанова від 19.11.2018

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 22.10.2018

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 25.09.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 06.09.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Рішення від 31.07.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Ухвала від 19.07.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Ухвала від 09.07.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Ухвала від 05.06.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Ухвала від 16.05.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні