ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
09 серпня 2018 рокум. Ужгород№ 0740/828/18
Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Шешеня О.М., вирішуючи питання про відкриття провадження в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Боржавської сільської ради, Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Боржавської сільської ради, Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області, якою просив:
визнати дії та бездіяльність посадових осіб відповідачів - Боржавської сільської ради та Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області, що виразилося в не проведенні перевірки та фіксації дотримання вимог земельного та містобудівельного законодавства України за адресою: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 протиправними та незаконними;
зобов'язати посадових осіб відповідачів - Боржавської сільської ради та Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області провести з нашою участю та з участю мого представника перевірку та фіксацію дотримання вимог земельного законодавства та містобудівельного законодавства України за адресою: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 та надіслати на нашу адресу рекомендованим листом з повідомленням про вручення відповідні документи про наслідки проведеної перевірки дотримання вимог земельного та містобудівельного законодавства України.
Проте, подана позовна заява не відповідає вимогам статтям 160-161 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 160 КАС України: у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.
Згідно з ч. 5 ст. 160 КАС України: в позовній заяві зазначаються:
1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;
2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв'язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;
3) зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб'єкта владних повноважень;
4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;
5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;
6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов'язковий досудовий порядок урегулювання спору;
7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;
8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;
9) у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;
10) у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб'єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;
11) власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України: до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Однак, як вбачається з позовної заяви позивачем взагалі не надано документу про сплату судового збору (оригіналу квитанції чи платіжного доручення).
Таким чином, позивачем не надано документ про сплату судового збору (оригіналу квитанції чи платіжного доручення), чим порушено вимоги ч. 3 ст. 161 КАС України.
Законом України Про судовий збір від 8 липня 2011 року № 3674-VI (далі - Закон України Про судовий збір ) врегульовано правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору. Зокрема, ч. 1 ст. 4 Закону України Про судовий збір передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно з підпунктом 1 пунктом 3 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір ставки судового збору встановлюються у таких розмірах, зокрема: за подання до адміністративного суду адміністративного позову: 1) майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою - 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, фізичною особою або фізичною особою-підприємцем - 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 2) немайнового характеру , який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, фізичною особою - 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до Закону України Про Державний бюджет України на 2018 рік , розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01.01.2018 року становить 1762,00 грн.
Як вбачається з позовної заяви, позивач просить визнати дії та бездіяльність посадових осіб відповідачів - Боржавської сільської ради та Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області, що виразилося в не проведенні перевірки та фіксації дотримання вимог земельного та містобудівельного законодавства України за адресою: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 протиправними та незаконними, а також зобов'язати посадових осіб відповідачів - Боржавської сільської ради та Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області провести з нашою участю та з участю мого представника перевірку та фіксацію дотримання вимог земельного законодавства та містобудівельного законодавства України за адресою: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 та надіслати на нашу адресу рекомендованим листом з повідомленням про вручення відповідні документи про наслідки проведеної перевірки дотримання вимог земельного та містобудівельного законодавства України.
Дана позовна вимога є вимогою немайнового характеру, а тому розмір необхідної до сплати позивачем - фізичною особою суми судового збору за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру складає - 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме: 704,80 грн.
При цьому, позивачем разом з позовною заявою було подано також клопотання про звільнення від сплати судового збору, яке мотивоване зокрема, тим що згідно з ч. 1 ст. 8 Закону України Про судовий збір , враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: розмір судового збору перевищує 5 % розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік. Окрім цього, позивач надав довідку з пенсійного фонду як доказ стосовно підтвердження, що розмір судового збору перевищує 5 % його річного доходу.
Однак, як вбачається з довідки пенсійного фонду, розмір доходу позивача за попередній календарний рік становив 25744,11 грн., а 5 % від цієї суми становить 1287,20 грн. (25744,11 х 0,05).
При цьому, позивачу необхідно сплатити тільки 704,80 грн. судового збору, що не є навіть 5 % від його річного доходу.
Окрім цього, суд зазначає наступне.
Статтею 5 Закону України Про судовий збір визначено осіб, яким надано пільги щодо сплати судового збору.
Позивач, виходячи з положень ст. 5 Закону України Про судовий збір до осіб, що звільнені від сплати судового збору, не відноситься .
Відсутність коштів не є підставою для звільнення від сплати судового збору. Зокрема, це узгоджується із правовими позиціями Вищого адміністративного суду України, Верховного суду України та практикою Європейського суду з прав людини (справа Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України від 18 жовтня 2005 року, заява № 70297/01).
Таким чином, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні клопотання про звільнення від сплати судового збору.
Як вбачається з позовної заяви, позивачем не зазначено його власний реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код) або серію та номер паспорта. Окрім цього, позивачем не зазначено ідентифікаційний код юридичної особи, зокрема відповідача-1 - Боржавської сільської ради, а також ідентифікаційний код юридичної особи відповідача-2 - Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області.
Крім того, у позовній заяві позивачем не зазначено про те, що ним не подано іншого позову до цих самих відповідачів з тим самим предметом та з таких же підстав.
Отже, подана позовна заява потребує виправлення та усунення недоліків.
Таким чином, для усунення недоліків позовної заяви, позивачу: 1) слід сплатити судовий збір та надати суду документ про сплату судового збору (оригінал квитанції чи платіжного доручення) в розмірі - 704,80 грн.; 2) зазначити реєстраційний номер облікової картки платника податків - ОСОБА_1 (або ж серію з номером паспорта), а також зазначити ідентифікаційні коди юридичних осіб (КОД ЄДРПОУ) відповідачів; 3) надати суду власне письмове підтвердження про те, що ним не подано іншого позову до тих самих відповідачів з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Реквізити для сплати судового збору в Закарпатському окружному адміністративному суді (за подання до адміністративного суду адміністративного позову) є наступними: призначення платежу: *;101;____(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган Міністерства доходів і зборів України і має відповідну відмітку у паспорті); Судовий збір, за позовом___(ПІБ чи назва установи, організації позивача), Закарпатський окружний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа); Отримувач коштів УК у м. Ужгороді/м. Ужгород/, 22030101 ; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38015610; Банк отримувача Казначейство України (ЕАП); Код банку отримувача (МФО) 899998; Рахунок отримувача: 34314206084005; Код класифікації доходів бюджету 22030101 .
Відповідно до статті 169 КАС України: cуддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
На підставі наведеного та керуючись статтями 160, 161, 169, 243, 248 КАС України, суддя, -
У Х В А Л И В:
1.Позовну заяву ОСОБА_1 до Боржавської сільської ради, Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії - залишити без руху.
2.Надати позивачу строк для усунення недоліків, вказаних в описовій частині даної ухвали, протягом 10 днів з дня її вручення.
3.Копію ухвали надіслати позивачу.
4.Роз'яснити та попередити позивача, що у випадку не виправлення недоліків, вказаних в ухвалі про залишення позовної заяви без руху у встановлені судом строки, позовна заява буде повернута позивачу.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, передбаченому статтею 256 КАС України.
Суддя О.М. Шешеня
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2018 |
Оприлюднено | 10.08.2018 |
Номер документу | 75775721 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Шешеня О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні