Ухвала
від 01.08.2018 по справі 761/29027/18
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/29027/18

Провадження № 1-кс/761/19719/2018

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 серпня 2018 року слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участі секретаря ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання слідчого СУГУНП вКиївській областістаршого лейтенантаполіції ОСОБА_3 про призначення криміналістичної експертизи матеріалів та засобів відео, - звукозапису в рамках досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за № 42018110350000041 від 03.04.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369-2 КК України,-

в с т а н о в и в:

Слідчий Слідчогоуправління ГУНПв Київськійобласті старшийлейтенант поліції ОСОБА_3 звернувся до Шевченківського районного суду м. Києва з клопотанням про проведення криміналістичної експертизи матеріалів та засобів відео, - звукозапису в рамках досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за № 42018110350000041 від 03.04.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369-2 КК України

Клопотання обґрунтованотим,що Слідчимуправлінням Головногоуправління Національноїполіції вКиївській області,за процесуальногокерівництва військовоїпрокуратури Київськогогарнізону,здійснюється досудоверозслідування укримінальному провадженніза № 42018110350000041від 03.04.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369-2 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до розпорядження міського голови м. Українка Обухівського району Київської області від 28.04.2016 № 60-к ОСОБА_4 переведений на посаду начальника відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради.

Згідно ст. 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» до 6 категорії посад в органах місцевого самоврядування відноситься, в тому числі, посади керівників управлінь, відділів та інших структурних підрозділів виконавчих органів міських (міст районного значення), районних у містах рад та їх заступників.

Також, начальник відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради ОСОБА_4 відповідно до п. 1-в ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції»є суб`єктом відповідальності за корупційні правопорушення.

В силу наявного досвіду роботи в органах місцевого самоврядування ОСОБА_4 знав та розумів, що вимогами ст. ст. 3 і 22 Закону України «Про запобігання корупції», посадовим та службовим особам органів місцевого самоврядування забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання та надання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, а також іншим службовим особам.

Відповідно до посадової інструкції, затвердженої Розпорядженням міського голови м. Українка Обухівського району Київської області 28.04.2018, на начальника відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради поряд з іншими, покладено обов`язки приймання в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (видання сертифікатів, реєстрація декларацій про готовність об`єкта до експлуатації та повернення таких декларацій на доопрацювання для усунення виявлених недоліків), розгляду відповідно до закону справ про адміністративні правопорушення, пов`язані з правопорушеннями, пов`язаними з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва, готування і візування проектів розпоряджень міського голови, рішень виконкому та міської ради з питань віднесених до компетенції відділу.

Також згідно положень вказаної посадової інструкції начальник відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради має право забороняти за мотивованим письмовим рішенням експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, не прийнятих в експлуатацію.

У зв`язку з вищевикладеним, начальник відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради ОСОБА_4 з 28.04.2016 здійснює функції представника органу місцевого самоврядування, постійно обіймає в органі місцевого самоврядування посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, а тому згідно п. 1 примітки до ст. 364 КК України є службовою особою.

Однак, у порушення вищезазначених норм законодавства та своїх посадових обов`язків, ОСОБА_4 будучи службовою особою начальником відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради вирішив вчинити тяжкий злочин у сфері службової діяльності за наступних обставин.

04.06.2002 згідно рішення 3-ї сесії Української міської ради Обухівського району Київської області створено міське комунальне підприємство «Ресурс» (далі-МКП Ресурс), засновником якого є Українська міська рада.

Відповідно до розпорядження міського голови м. Українка Обухівського району Київської області № 42-к від 13.03.2012 ОСОБА_5 призначено на посаду директора МКП «Ресурс» та укладено з останнім контракт.

Відповідно до умов вищевказаного контракту укладеного між міським головою м. Українка та ОСОБА_5 , останній серед іншого має право діяти від імені Підприємства, представляти його на всіх підприємствах, в установах та організаціях, а також укладати господарські та інші угоди.

06.12.2012 рішенням Української міської ради затверджено «Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду МКП «Ресурс» для будівництва та обслуговування будівель торгівлі для спорудження критої зупинки громадського транспорту та об`єктів торгівельної інфраструктури з можливістю реалізації квитків для проїзду в громадському транспорті м.Українка в районі пр. Дніпровський, буд. 17 на території Української міської ради Обухівського району Київської області.

Відповідно до вищевказаного рішення, Українською міською радою передано МКП «Ресурс» в оренду земельну ділянку площею 0,0150 га., кадастровий номер 3223151000:01:028:0008 в районі пр. Дніпровський, буд. 17 на території Української міської ради Обухівського району Київської області строком на 49 років з правом передачі в суборенду.

У подальшому 29.08.2013 приватним нотаріусом ОСОБА_6 нотаріально посвідчено укладений між МКП «Ресурс» в особі директора ОСОБА_5 та ОСОБА_7 договір суборенди земельної ділянки розміром 0,0150 га., кадастровий номер 3223151000:01:028:0008 в районі пр. Дніпровський, буд. 17 на території Української міської ради Обухівського району Київської області строком до 29.12.2061.

21.10.2013 Інспекцією державного архітектурнобудівельного контролю у Київській області зареєстровано подану ОСОБА_7 декларацію про початок будівельних робіт «Спорудження критої зупинки громадського транспорту та об`єктів торгівельної інфраструктури з можливістю реалізації квитків для проїзду в громадському транспорті за адресою: (біля житлового будинку №17) в м. Українка Обухівського району Київської області».

ОСОБА_8 , який мав на меті здійснювати господарську діяльність на території м. Українка Обухівського району Київської області, а саме надавати послуги населенню у сфері діяльності розважального комплексу, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці звернувся до свого знайомого ОСОБА_9 , з метою отримання інформації щодо можливості придбання або оренди земельної ділянки в адміністративних межах міста Українка для розміщення на ній торгово-розважального комплексу.

Після чого, ОСОБА_9 у невстановлений досудовим слідством день та час познайомив ОСОБА_8 з начальником відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради Обухівського району Київської області ОСОБА_4 .

У подальшому в другій декаді березня 2018 року точного дня та часу досудовим слідством не встановлено, ОСОБА_8 на власному автомобілі попередньо домовившись по мобільному телефону про зустріч з ОСОБА_4 прибув до м. Українка Обухівського району Київської області. Під час розмови, ОСОБА_8 у присутності ОСОБА_9 повідомив ОСОБА_4 , що має на меті займатись господарською діяльністю на території вищевказаного міста та підшукує земельну ділянку для купівлі або оренди.

Дізнавшись про це, ОСОБА_4 в силу займаної посади начальника відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради, будучи обізнаним про наявність земельних ділянок, власники яких мають на меті їх реалізувати, а також про земельні ділянки які передані Українською міською радою в оренду, в тому числі про земельну ділянку з кадастровим номером 3223151000:01:028:0008, яка знаходиться в районі АДРЕСА_1 , перебуває в оренді у МКП «Ресурс» та в суборенді у цивільної дружини ОСОБА_4 громадянки ОСОБА_7 , володіючи інформацією про наявність дозвільних документів виданих на проведення підготовчих та будівельних робіт на указаних земельних ділянках, вирішив одержати неправомірну вигоду від ОСОБА_8 для себе за вплив на прийняття рішень посадовими особами органів місцевого самоврядування та комунальних підприємств, які здійснюють діяльність на території Української міської ради, з метою укладення з ОСОБА_8 необхідних договорів купівлі продажу, оренди та суборенди земельних ділянок для зведення торгівельно-розважального комплексу та у подальшому за вплив на посадових осіб відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради, з метою непроведення останніми перевірок дотримання норм містобудівного законодавства, не притягнення до відповідальності ОСОБА_8 у випадку виявлення порушень під час проведення останнім підготовчих та будівельних робіт.

Цього ж дня, у ході розмови ОСОБА_4 повідомив ОСОБА_8 , що на даний час на території м. Українка є декілька земельних ділянок, на яких можливо побудувати торгівельно-розважальний комплекс. Під час розмови ОСОБА_4 зазначив, що з метою демонстрації наявних дозвільних та інших документів на вищевказані земельні ділянки йому необхідно кілька днів для їх зібрання та систематизації.

В подальшому, через декілька днів, точного дня та часу досудовим слідством не встановлено, ОСОБА_8 на мобільний телефон зателефонував ОСОБА_9 повідомивши про необхідність зустрічі з приводу оренди та придбання земельних ділянок в адміністративних межах м. Українка.

21.03.2018 та 12.04.2018 в першій половині дня, перебуваючи на території паркувального майданчика Української міської ради за адресою: Київська область Обухівський район, м. Українка площа Шевченка, 1, ОСОБА_4 будучи службовою особою, продовжуючи свій злочинний умисел спрямований на одержання від ОСОБА_8 , неправомірної вигоди за вчинення вищеописаних дій, у присутності ОСОБА_9 , додатково повідомив ОСОБА_8 перелік наявних на території м.Українка Обухівськогорайону Київськоїобласті земельних ділянок, а також інших об`єктів нерухомості, які знаходяться на території міста Українка, перебувають у комунальній власності та можуть бути передані в оренду або відчужені.

20.04.2018 приблизно о 11.00 год., ОСОБА_8 на виконання домовленості з ОСОБА_4 та ОСОБА_10 на власному автомобілі прибув на території паркувального майданчика Української міської ради за адресою: м. Українка Обухівського району Київської області, де під час зустрічі ОСОБА_4 в присутності ОСОБА_10 додатково повідомив ОСОБА_8 перелік об`єктів, які продаються або здаються в оренду для ведення господарської діяльності на території м. Українка та запропонував їх оглянути.

Після чого, учасники зустрічі здійснили огляд земельної ділянки кадастровий номер 3223151000:01:028:0008, яка знаходиться в районі АДРЕСА_1 , яка перебуває в суборенді у цивільної дружини ОСОБА_4 громадянки ОСОБА_7 , під час якого ОСОБА_4 перебуваючи в автомобілі ОСОБА_8 з корисливих мотивів, з метою особистого незаконного збагачення та з метою одержання від ОСОБА_8 неправомірної вигоди, висловив вимогу надати йому, ОСОБА_4 неправомірну вигоду в розмірі 30 тис. доларів США (що відповідно до офіційного курсу НБУ становить 786 778 тис. грн.) за вплив на прийняття рішення директором МКП «Ресурс» ОСОБА_5 про укладення з ОСОБА_8 договору суборенди вищевказаної земельної ділянк 45 років для зведення на ній торгівельно-розважального комплексу та у подальшому за вплив на посадових осіб відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради, з метою непровдення останніми перевірок дотримання норм містобудівного законодавства, не притягнення до відповідальності ОСОБА_8 у випадку виявлення порушень під час проведення останнім підготовчих та будівельних робіт.

При цьому ОСОБА_4 в силу займаної посади начальника відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради, достовірно знаючи про відсутність необхідних дозвільних документів для будівництва торгівельно-розважального комплексу на території земельної ділянки кадастровий номер 3223151000:01:028:0008, яка знаходиться в районі АДРЕСА_1 повідомив ОСОБА_8 про те, що у випадку передачі ОСОБА_8 в суборенду вказаної земельної ділянки за надання неправомірної вигоди в розмірі 30 тис. доларів США (що відповідно до офіційного курсу НБУ становить 786, 778 тис. грн.) ОСОБА_4 повпливає на посадових осіб відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради, з метою непроведення останніми перевірок дотримання вимог містобудівного законодавства та шляхом координації діяльності дій останнього мінімізує негативні наслідки у вигляді накладення штрафів у випадку виявлення порушень.

12.05.2018 приблизно об 11 годині 30 хвилин ОСОБА_8 , знаходячись в місті Українка Обухівського району Київської області, а саме поблизу недобудованого готелю, що недалеко від набережної, зустрівся з ОСОБА_4 та ОСОБА_9 , де під час бесіди ОСОБА_4 продовжуючи свої злочинні дії, спрямовані на одержання неправомірної вигоди, з метою переконання ОСОБА_8 про наявність у ОСОБА_4 можливостей впливу на прийняття рішення директором МКП «Ресурс» ОСОБА_5 про укладення з ОСОБА_8 договору суборенди вищевказаної земельної ділянки на строк 45 років для зведення на ній торгівельно-розважального комплексу та у подальшому за вплив на посадових осіба відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради, з метою непрове,дення останніми перевірок дотримання норм містобудівного законодавства, не притягнення до відповідальності ОСОБА_8 у випадку виявлення порушень під час проведення останнім підготовчих та будівельних робіт надав ОСОБА_8 для ознайомлення на даний час невстановлений слідством перелік документів щодо вказаної земельної ділянки.

Крім того в ході розмови ОСОБА_4 висловив вимогу ОСОБА_8 , що

з метою отримання гарантій підписання запланованої угоди, останній повинен передати йому частину неправомірної вигоди у розмірі 300 доларів США, (що відповідно до офіційного курсу НБУ становить 7857 грн.,) на що ОСОБА_8 , діючи під контролем правоохоронних органів, з метою викриття ОСОБА_4 у вчиненні корупційного правопорушення та реально побоюючись настання для себе негативних наслідків, у вигляді здійснення ОСОБА_4 перешкод під час отримання в суборенду земельних ділянок на території Української міської ради для здійснення на них господарської діяльності у сфері надання послуг, а також ініціювання ОСОБА_4 проведення безпідставних перевірок дотримання норм містобудівного законодавства вимушений був погодитись на указані протиправні вимоги останнього.

Так, 14.05.2018 о 17 год. 57 хв. під час чергової зустрічі, ОСОБА_4 перебуваючи поруч з автомобілем марки Toyota Camry біля недобудованого готелю неподалік набережної в м. Українка Обухівського району Київської області, будучи службовою особою, з корисливих мотивів, з метою особистого незаконного збагачення одержав від ОСОБА_8 частину раніше оголошеної ним суми неправомірної вигоди у вигляді грошових коштів у розмірі 300 доларів США (що відповідно до офіційного курсу НБУ становить 7857 грн.,) за вплив на прийняття рішення директором МКП «Ресурс» ОСОБА_5 про укладення з ОСОБА_8 договору суборенди вищевказаної земельної ділянки на строк 45 років для зведення на ній торгівельно-розважального комплексу та у подальшому за вплив на посадових осіб відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради, з метою непровдення останніми перевірок дотримання норм містобудівного законодавства, не притягнення до відповідальності ОСОБА_8 у випадку виявлення порушень під час проведення останнім підготовчих та будівельних робіт.

В подальшому, ОСОБА_4 не довів до кінця свій злочинний умисел спрямований на вимагання та одержання від ОСОБА_8 , неправомірної вигоди у розмірі 30 тис. доларів США.,) за вплив на прийняття рішення директором МКП «Ресурс» ОСОБА_5 про укладення з ОСОБА_8 договору суборенди вищевказаної земельної ділянки на строк 45 років для зведення на ній торгівельно-розважального комплексу та у подальшому за вплив на посадових осіб відділу архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Української міської ради, з метою не проведення останніми перевірок дотримання норм містобудівного законодавства, не притягнення до відповідальності ОСОБА_8 у випадку виявлення порушень під час проведення останнім підготовчих та будівельних робіт, з причин що не залежали від його волі, у зв`язку з освідомленням здійснення досудового розслідування відносно себе.

Також в рамках вказаного кримінального провадження проводились ряд негласних слідчих (розшукових) дій на підставі ухвал Апеляційного суду міста Києва.

За результатами проведених негласних слідчих (розшукових) дій, на адресу військової прокуратури Київського гарнізону надійшли матеріали їх проведення.

Відомості, що є в указаних матеріалах містять фактичні дані про протиправні діяння ОСОБА_4 , а також необхідні відомості для подальшого проведення досудового розслідування та використання їх у кримінальному провадженні як доказів.

Під час викриття злочинної діяльності ОСОБА_4 проводились окремі негласні (слідчі) розшукові дії, зокрема аудіо,- відеоконтроль ОСОБА_4 , які на даний час розсекречені.

Окрім цього, вході проведення досудового розслідування проведено обшук за місцем проживання ОСОБА_4 , а саме за адресою: АДРЕСА_2 в ході якого здійснювалася відеофіксація вказаної слідчої дій та під час якої був присутній сам ОСОБА_4 .

В ході досудового розслідування виника необхідність у призначенні судової криміналістичної експертизи матеріалів та засобів відео, - звукозапису з метою з`ясування питання чи належить голос та мовлення зафіксовані на аудіо - та відео файлах, які містяться на матеріальних носіях інформації micro SD № 445/1 нт від 03.04.2018, який долучений до протоколів за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій від 30.05.2018 та від 05.06.2018.

В судове засідання слідчий не з`явився, про час та місце розгляду клопотання повідомлявся належним чином.

Слідчий суддя вважає за необхідне розглянути клопотання у відсутності слідчого, відповідно до вимог ч. 3ст. 244 КПК України.

Відповідно до ч. 4ст. 107 КПК України, у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цьогоКодексусудове провадження здійснюється судом за відсутністю осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснюється.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя прийшов до наступного висновку.

Відповідно до ч. 1ст. 242 КПК Україниекспертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для зясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для зясування питань права.

Згідност. 243 КПК Україниексперт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.

Відповідно до ч.6ст. 244 КПК Українислідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.

Відповідно до п.5 ч.3ст. 69 КПК Україниексперт зобов`язаний забезпечити збереження об`єкта експертизи. Якщо дослідження пов`язане з повним або частковим знищенням об`єкта експертизи або зміною його властивостей, експерт повинен одержати на це дозвіл від особи, яка залучила експерта.

Враховуючи дані, які наведені в клопотанні слідчого, з метою з`ясування всіх обставин, що мають значення для кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за № 42018110350000041від 03.04.2018за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.3ст.369-2КК України слідчий суддя приходить до висновку, що є достатні підстави для призначення криміналістичної експертизи матеріалів та засобів відео, - звукозапису у кримінальному провадженні.

На підставі наведеного, керуючись ст.223,242,243,244,309,372,395 КПК України, слідчий суддя,-

п о с т а н о в и в:

Клопотання слідчого СУГУНП вКиївській областістаршого лейтенантаполіції ОСОБА_3 про призначення криміналістичної експертизи матеріалів та засобів відео, - звукозапису в рамках досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за №42018110350000041від 03.04.2018за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.3ст.369-2КК України- задовольнити.

Призначити по кримінальному провадженню № 42018110350000041 від 03.04.2018 судову криміналістичну експертизу матеріалів та засобів відео, - звукозапису, проведення якої доручити експертам Київського НДЕКЦ МВС України, що знаходяться за адресою: місто Київ, вулиця Володимирська, 15.

Попередити експерта про кримінальну відповідальність за ст.384,385 КК Україниза завідомо неправдивий висновок експерта, відмову експерта без поважних причин від виконання покладених на них обов`язків у суді, під час провадження досудового розслідування.

На вирішення експертизи поставити наступні запитання:

-Чи належить голос та мовлення зафіксовані на аудіо - та відео файлах, які містяться на матеріальному носії інформації micro SD № 445/1 нт від 03.04.2018, який долучений до протоколів за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій від 30.05.2018 та від 05.06.2018 гр. ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ?

-Чи містять ознаки монтажу представлені на дослідження файли, які зафіксовані на матеріальному носії інформації micro SD № 445/1 нт від 03.04.2018, який долучений до протоколів за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій від 30.05.2018 та від 05.06.2018., якщо так то в якому місці?

Для дослідження експертам надати:

- матеріальний носій інформації micro SD № 445/1 нт від 03.04.2018.

- оптичний диски DVD-R додаток до протоколу обшуку від 01.06.2018 за адресою: АДРЕСА_3 , який долучено до протоколу за результатами проведення обшуку від 01.06.2018 за адресою: АДРЕСА_3 ,

- протокол за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій №2678нт//39/125/03-18 від 30.05.2018;

- протокол за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій №2679нт/39/12503-18 від 30.05.2018;

- протокол за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій №2680нт/39/125/03-18 від 30.05.2018;

- протокол за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій №2790нт/39/125/03-18 від 05.06.2018;

- протокол за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій №2812нт/39/125/03-18 від 05.06.2018;

- протокол обшуку від 01.06.2018 за адресою: АДРЕСА_3 .

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.08.2018
Оприлюднено24.02.2023
Номер документу75787878
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —761/29027/18

Ухвала від 01.08.2018

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Кіпчарський О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні