Ухвала
від 23.07.2018 по справі 761/27774/18
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/27774/18

Провадження № 1-кс/761/18841/2018

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2018 року слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва, ОСОБА_1 , за участі секретаря ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засідання клопотання про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за № 32017000000000056 від 11.05.2017 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.212, ч.2 ст.367, ч.2 ст.205 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий з ОВС першого відділу управління розслідування кримінальних проваджень Головного слідчого управління фінансових розслідувань ДФС України ОСОБА_3 , за погодженням із прокурором відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби Департаменту нагляду у кримінальному провадженні Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 , звернувся до слідчого судді з клопотанням, відповідно до якого просить надати дозвіл на проведення обшуку за місцем знаходження відділу митного оформлення №5 митного поста «Одеса - центральний» пункту пропуску «Одеський морський торговельний порт», з метою відшукання та вилучення оригіналів коносаментів, наданих морськими агентами інспекторам Одеської митниці ДФС після прибуття суден в порт у період з грудня 2016 року по липень 2017 року включно, та по яким були сформовані відповідні суднові справи, а саме: ARKIST0000214369,ARKIST0000217498,ZIMUNGB9117318,NBTP606127,SHZ2104645,SHZ2108923,ZIMUXNG1230326,COSU6136960240,COSU6136957270,COSU6149719860,COSU6126547530,COSU6153103470,COSU6136963920,COSU6135731250,COSU6126388790,COSU6126545900,COSU6126388650,140696027017,COSU6118416920,SHZ2169542,SHZ2119101,NBST234024,143688232558,SHZ2090782,NBLG180508,140696031162,143684764211,COSU6149799340,M232317208,COSU6126549660,NXUA2036688,140700062667,580559250,599457923,MSCUXW483940,13020689605A,599457270,960231602,959249681,571720159,959227726,599457174,599457412,959271828,597145897,571720167,599457210,599457555,143784590681, SUNE17040339(2587430930),4042024520,2584800170,2585295810,2580361530,579825474,599457169,599457825,M232306572,ZIMUSNH3055541,AD/IST17/2364,CNWD054344,M232307130,COSU6136955210,2585252780,COEU9002096140,COSU6136953800,MSCUXW460062,COSU6144118420,COSU6150199290,COSU6126546770,COSU6126544680,COSU6136960230,AD/IST17/1254,571284484,69839007,SHZ2080439,M492300513,ZIMUHAI000029766,ZIMUNGB9117323,ZIMUNGB9132945,ZIMUNGB1019338,ZIMUSNH3866410,ZIMUNGB9134807,ZIMUNGB9145998,ZIMUNGB9134818,ZIMUNGB9128572, ARKIST0000217498, COSU6153103470, SHZ2108923.

Клопотання мотивованетим,що заматеріаламикримінального провадження підозрюються службові особи відділу митного оформлення-3 митного посту «Одеса-центральний» Одеської митниці ДФС та відділу митного оформлення-4 митного поста «Чорноморськ» Одеської митниці ДФС у неналежному виконанні своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Так, 02.07.2018 вручено повідомлення про підозру ОСОБА_5 , 04.07.2018 ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 .

Встановлено,що уперіод згрудня 2016року полипень 2017року інспекторивідділу митногооформлення №3митного поста «Одеса-порт»Одеської митниці(із28.02.2017змінено найменуваннямитного постана митнийпост «Одеса-центральний»)та інспекторвідділу митногооформлення №4митного поста«Чорноморськ» Одеськоїмитниці ДФС(із28.02.2017змінено найменуваннямитного постана митнийпост «Чорноморський») здійснюючисвої функціональніобов`язки,безпосередньо упунктах пропуску«Одеський морськийторговельний порт»та «Іллічівськийрибний порт»,являючись службовимиособами,маючи доступдо інформаційно-технічнихресурсів ібаз данихДФС таІСПС (інформаційноїсистеми портовогоспівтовариства)під часздійснення митногоконтролю запереміщенням товарівчерез митнийкордон України,неналежно віднеслисядо виконаннясвоїх службовихобов`язків черезнесумлінне ставленнядо нихза наявностіінформації увищевказаних базахданих ДФСта ІСПС,а саме:електронних відомостейта документівнаданих якморським агентом(перевізником),так іекспедитором,в якихмістилися явнірозбіжності щодонайменування товару,належним чиномне організуваливиконання службовихобов`язків,при наявностіреальної можливостіїх виконати,не застосувалижодну ізвосьми передбаченихформ митногоконтролю стосовноцих товарів,(перевіркадокументів тавідомостей,які надаютьсяпід часпереміщення товарів;митний оглядтовару;облік товарів;усне опитуваннягромадян тапосадових осібпідприємств;огляд територійта приміщень,де знаходятьсятовари;перевірка облікутоварів,що переміщуютьсячерез митнийкордон України;проведення документальнихперевірок;направлення запитівдо органівіноземних державдля встановленняавтентичності документів),які імпортувалисяна митнутериторію Українив адресуТОВ «Євроконтинент»,ТОВ «Дуплекс-К»,ТОВ «Ланвин»,ТОВ «Веледа»,ТОВ «Про-Маркет»,ТОВ «ТаркомГруп»,ТОВ «ФоксПреміум»,ТОВ «СПВЕБ»,за якимибули здійсненнізанижені митніплатежі,оскільки товари по найменуванню не відповідали первинним заявленим документам (відомостям), та шляхом використання власного електронного цифрового підпису, надали дозволи як службові особи митного органу на завантаження товару на транспортний засіб та вивезення його у контейнерах із зони митного контролю і порту, що призвело до ненадходження до державного бюджету митних платежів на загальну суму 2 4068865грн.,які вдвісті п`ятдесяті більшеразів перевищуютьустановлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян та є тяжкими наслідками.

Так,під часздійснення митногоконтролю запереміщенням товарівчерез митнийкордон України,інспектори відділумитного оформлення№ 3митного поста «Одеса-Центральний» Одеськоїмитниці,використовуючи технічносправні службовікомп`ютери тадоступ черезних доінформаційно-технічнихресурсів ібаз данихДФС таІСПС дляперевірки електроннихдокументів тавідомостей наданихстосовно товарів,які ввозилисяна митнутериторію Україниморськими суднами,встановив вІСПС первиннівідомості відморських агентів,а саме:коносаменти,в якихмістилися даніпро контейнери,назву товару-TextilePieceGoods,(текстиль),або Shoes,(взуття),вагу бруттотощо,водночас вцій жесистемі встановилиінформацію,подану експедиторомТОВ «Люксмар»в інтересахвищевказаних імпортерівв електроннихнарядах,та в ЄАІС (єдина автоматизована інформаційна система ДФС) електроні (попередні) митні декларації подані імпортерами в яких містилася інша інформація щодо ввезеного товару у зазначеному контейнері, а саме - гнучка плівка з полівінілхлориду, або вироби з бетону, плитка тротуарна, тобто товари з меншим податковим навантаженням.

За наявностівстановлених розбіжностейу товарнихпозиціях водному ітому жконтейнері інспекторивідділу митногооформлення №3митного поста «Одеса-Центральний»Одеської митниці,будучи зобов`язанимидіяти відповіднодо покладенихна нихслужбових обов`язківпри цьомумаючи реальнуможливість їхвиконувати,неналежно віднеслисядо їхвиконання черезненалежне ставленнядо них,не виконаливсіх вимог посадової інструкції, а саме: не здійснили митний огляд товару і транспортного засобу у пункті пропуску та на митній території України; не здійснили перевірку документів та відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України суб`єктами ЗЕД та громадянами; не здійснили контроль правильності визначення суб`єктом ЗЕД митної вартості з метою виявлення і недопущення фактів ухилення від оподаткування у повному обсязі при митному оформленні товарів; не здійснили контроль правильності класифікації задекларованих або оформлених товарів; не ініціювали питання складення протоколів про ПМП (порушення митних правил); а також вимог вищевказаних нормативно-правових актів, зокрема п.8.3 розділу VІІІ наказу №1066 не перевірили відповідність електронних відомостей відомостям, зазначеним у поданих до оформлення коносаментах (Bill of Lading) та товаросупровідних (товаротранспортних) документах; п.1.8 розділу І цього ж наказу не вжили необхідних заходів, передбачених законодавством, у разі виявлення порушень законодавства на будь-якому етапі здійснення контролю за переміщенням товарів;п.2.1розділу ІІНаказу №34 не визначили відповідно до Митного кодексу України форми митного контролю з урахуванням фактичної інформації, в тому числі, отриманої від морського агента про переміщення товарів в контейнерах, не застосували жодної із восьми наявних форм митного контролю, при наявності встановлених ризиків при ввезені товарів на митну територію України, не перевірили інформацію надану експедитором, не внесли відмітки в ІСПС про необхідність застосування форм митного контролю, а натомість своїми електронними цифровими підписами в ІСПС надали дозволи на завантаження товару на транспортний засіб та вивезення його як заявленого до (попередньо) наданих митних декларацій імпортерами та електронних нарядів експедитора, за межі пункту пропуску, із значно нижчими розмірам сплачених митних платежів ніж платежі, які повинні були бути сплачені до державного бюджету за товар текстиль або взуття, який в дійсності перевозився у контейнерах морськими агентами.

27.12.2017 на підставі ухвали Шевченківського районного суду міста Києва від 14.12.2017 проведено обшук в офісних приміщеннях відділу митного оформлення 3 митного поста «Одеса-Центральний» пункту пропуску «Одеський морський торговельний порт» Одеської митниці ДФС, з метою відшукання та вилучення коносаментів, по яким були ввезені контейнери з товаром, та які були надані морськими агентами по факту прибуття суден протягом 2016-2017 року до Одеського морського торгівельного порту.

За результатами проведеного обшуку встановлено та вилучено копії коносаментів по контейнерам ввезеними ТОВ «Про- Маркет», ТОВ «Фокс Преміум», ТОВ «Дуплекс-К», ТОВ «Веледа», ТОВ «Ланвин», ТОВ «Євро Континент», ТОВ «Тарком Груп», ТОВ «СПВЕБ», митний пропуск яких був проведений відділом митного оформлення-3 митного поста «Одеса-Центральний» Одеської митниці ДФС. Відшукані коносаменти були роздруковані із Автоматизованої інформаційної системи «Інспектор».

Проведеним аналізом вилучених коносаментів встановлено, що це примірники коносаментів, які були надані декларантами разом із попередніми митними деклараціями.

З матеріалів кримінального провадження встановлено, що є ще й інші примірники коносаментів за цими ж контейнерами у розпорядженні митниці, в яких зазначені інші відомості про найменування товару.

При врахуванні всіх відомостей про найменування товару змінилась би сума митних платежів.

Відділ митного оформлення -5 митного поста «Одеса-Центральний» Одеської митниці ДФС функціонує в межах пункту пропуску «Одеський морський торгівельний порт» за адресою - м. Одеса, вул. Приморська, 6.

Так, морський агент надавав документи (генеральну декларацію (кількість контейнерів на приходи), коносаменти, маніфест, зобов`язання капітана на зворотній вивіз судна, документи, які стосуються членів екіпажу) у паперовому вигляді завірені лінією, до ВМО-5 митного посту «Одеса-центральний», які реєструються у суднову справу.

На підставі викладеного слідчий просить клопотання задовольнити та надати дозвіл на проведення обшуку за вказаною адресою.

Слідчий у судовому засіданні клопотання підтримав та просив задовольнити, при цьому зазначив, що проведення обшуку необхідне для відшукання та вилучення коносаментів, наданих морськими агентами після прибуття суден в порт.

Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення слідчого, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення або майна, яке здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Як встановлено слідчим суддею та вбачається з матеріалів клопотання у провадженні ГСУ ФР ДФС України перебуває кримінальне провадження № 32017000000000056, яке зареєстроване за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.212, ч.2 ст.367, ч.2 ст.205 КК України.

З витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання та долучених до клопотання слідчого документів вбачається, що посадові особи ДФС України, на яких покладено повноваження щодо контролю за додержанням митного законодавства при проведенні митних процедур при ввезенні товарів на територію України, неналежно виконували свої службові обов`язки, що призвело до створення умов для переміщення товарів через митний кордон України протягом 2017 року з використанням підроблених документів, які містять неправдиві відомості щодо найменування та вартості товарів; невстановлені слідством особи здійснили фіктивне підприємництво, створили ТОВ «Про-Маркет» (кодЄДРПОУ 41104752),ТОВ «ФоксПреміум» (кодЄДРПОУ 41148357),ТОВ «Дуплекс-К»(кодЄДРПОУ 39430024),ТОВ «Веледа»(кодЄДРПОУ 40719580),ТОВ «Ланвин»(кодЄДРПОУ 41012604),ТОВ «ЄвроКонтинент» (кодЄДРПОУ 37968542),ТОВ «ТаркомГруп» (кодЄДРПОУ 41041881),ТОВ «СПВЕБ»(кодЄДРПОУ 40585251) з метою прикриття незаконної діяльності підприємств.

Так, як вбачається з доданих до матеріалів клопотання документів, 02.07.2018 вручено повідомлення про підозру ОСОБА_5 , 04.07.2018 ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11

27.12.2017 на підставі ухвали Шевченківського районного суду міста Києва від 14.12.2017 проведено обшук в офісних приміщеннях відділу митного оформлення 3 митного поста «Одеса-Центральний» пункту пропуску «Одеський морський торговельний порт» Одеської митниці ДФС, з метою відшукання та вилучення коносаментів, по яким були ввезені контейнери з товаром, та які були надані морськими агентами по факту прибуття суден протягом 2016-2017 року до Одеського морського торгівельного порту, за результатами якого вилучено копії коносаментів по контейнерам ввезеними ТОВ «Про- Маркет», ТОВ «Фокс Преміум», ТОВ «Дуплекс-К», ТОВ «Веледа», ТОВ «Ланвин», ТОВ «Євро Континент», ТОВ «Тарком Груп», ТОВ «СПВЕБ», митний пропуск яких був проведений відділом митного оформлення-3 митного поста «Одеса-Центральний» Одеської митниці ДФС. Відшукані коносаменти були роздруковані із Автоматизованої інформаційної системи «Інспектор».

Проведеним аналізом вилучених коносаментів встановлено, що це примірники коносаментів, які були надані декларантами разом із попередніми митними деклараціями.

З матеріалів кримінального провадження встановлено, що є ще й інші примірники коносаментів за цими ж контейнерами у розпорядженні митниці, в яких зазначені інші відомості про найменування товару.

Допитані в якості свідків інспектори Одеської митниці ДФС ОСОБА_6 , ОСОБА_10 , ОСОБА_7 повідомили, що митний пост «Одеса-Центральний» Одеської митниці ДФС обслуговує пункт пропуску «Одеський морський торгівельний порт».

Відділ митного оформлення-5 митного поста «Одеса-Центральний» Одеської митниці ДФС функціонує в межах пункту пропуску «Одеський морський торгівельний порт» за адресою - м. Одеса, вул. Приморська, 6.

Так, як зазначено слідчим у клопотанні морський агент надавав документи (генеральну декларацію (кількість контейнерів на приходи), коносаменти, маніфест, зобов`язання капітана на зворотній вивіз судна, документи, які стосуються членів екіпажу) у паперовому вигляді завірені лінією, до ВМО-5 митного посту «Одеса-центральний», які реєструються у суднову справу.

Так, в судовому засіданні слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення; відшукувані окремі документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; відшукувані документи знаходяться у відділі митного оформлення -5 митного поста «Одеса-Центральний» Одеської митниці ДФС.

Слідчим також доведено, що за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування.

Слідчий суддя приймає до уваги позицію Європейського суду з прав людини, а саме у справі «Ратушна проти України» (2010 р.) ЄСПЛ зазначив, що для санкціонування проведення обшуку житла чи іншої власності суд має бути переконаний у наявності достатніх підстав вважати, що речі, які розшукуються, можуть бути знайдені там.

Таким чином, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання щодо надання дозволу на виявлення та вилучення оригіналів коносаментів, наданих морськими агентами інспекторам Одеської митниці ДФС після прибуття суден в порт у період з грудня 2016 року по липень 2017 року включно, та по яким були сформовані відповідні суднові справи, а саме: ARKIST0000214369,ARKIST0000217498,ZIMUNGB9117318,NBTP606127,SHZ2104645,SHZ2108923,ZIMUXNG1230326,COSU6136960240,COSU6136957270,COSU6149719860,COSU6126547530,COSU6153103470,COSU6136963920,COSU6135731250,COSU6126388790,COSU6126545900,COSU6126388650,140696027017,COSU6118416920,SHZ2169542,SHZ2119101,NBST234024,143688232558,SHZ2090782,NBLG180508,140696031162,143684764211,COSU6149799340,M232317208,COSU6126549660,NXUA2036688,140700062667,580559250,599457923,MSCUXW483940,13020689605A,599457270,960231602,959249681,571720159,959227726,599457174,599457412,959271828,597145897,571720167,599457210,599457555,143784590681, SUNE17040339(2587430930),4042024520,2584800170,2585295810,2580361530,579825474,599457169,599457825,M232306572,ZIMUSNH3055541,AD/IST17/2364,CNWD054344,M232307130,COSU6136955210,2585252780,COEU9002096140,COSU6136953800,MSCUXW460062,COSU6144118420,COSU6150199290,COSU6126546770,COSU6126544680,COSU6136960230,AD/IST17/1254,571284484,69839007,SHZ2080439,M492300513,ZIMUHAI000029766,ZIMUNGB9117323,ZIMUNGB9132945,ZIMUNGB1019338,ZIMUSNH3866410,ZIMUNGB9134807,ZIMUNGB9145998,ZIMUNGB9134818,ZIMUNGB9128572, ARKIST0000217498, COSU6153103470, SHZ2108923.

Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 07.07.2007 року по справі «Смирнов проти Росії» вказав, що невизначене формулювання обсягу обшуку дало органу влади на власний розсуд вирішувати, які матеріали підлягають вилученню, що призвело до вилучення окрім документів, що мають відношення до справи, деяких особистих речей. Європейський суд з прав людини визначив, що відсутність вказівки на конкретну мету обшуку є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 234, 235 КПК України, слідчий суддя -

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл слідчим слідчої групи у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за № 32017000000000056 від 11.05.2017 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.212, ч.2 ст.367, ч.2 ст.205 КК України на проведення обшуку офісних приміщень відділу митного оформлення -5 митного поста «Одеса - Центральний» пункту пропуску «Одеський морський торговельний порт» Одеської митниці ДФС за адресою:м. Одеса, вул. Приморська, 6, з метою виявлення та вилучення оригіналів коносаментів, наданих морськими агентами інспекторам Одеської митниці ДФС після прибуття суден в порт у період з грудня 2016 року по липень 2017 року включно, та по яким були сформовані відповідні суднові справи, а саме: ARKIST0000214369,ARKIST0000217498,ZIMUNGB9117318,NBTP606127,SHZ2104645,SHZ2108923,ZIMUXNG1230326,COSU6136960240,COSU6136957270,COSU6149719860,COSU6126547530,COSU6153103470,COSU6136963920,COSU6135731250,COSU6126388790,COSU6126545900,COSU6126388650,140696027017,COSU6118416920,SHZ2169542,SHZ2119101,NBST234024,143688232558,SHZ2090782,NBLG180508,140696031162,143684764211,COSU6149799340,M232317208,COSU6126549660,NXUA2036688,140700062667,580559250,599457923,MSCUXW483940,13020689605A,599457270,960231602,959249681,571720159,959227726,599457174,599457412,959271828,597145897,571720167,599457210,599457555,143784590681, SUNE17040339(2587430930),4042024520,2584800170,2585295810,2580361530,579825474,599457169,599457825,M232306572,ZIMUSNH3055541,AD/IST17/2364,CNWD054344,M232307130,COSU6136955210,2585252780,COEU9002096140,COSU6136953800,MSCUXW460062,COSU6144118420,COSU6150199290,COSU6126546770,COSU6126544680,COSU6136960230,AD/IST17/1254,571284484,69839007,SHZ2080439,M492300513,ZIMUHAI000029766,ZIMUNGB9117323,ZIMUNGB9132945,ZIMUNGB1019338,ZIMUSNH3866410,ZIMUNGB9134807,ZIMUNGB9145998,ZIMUNGB9134818,ZIMUNGB9128572, ARKIST0000217498, COSU6153103470, SHZ2108923.

Дана ухвала підлягає виконанню у строк, що не перевищує один місяць з дня її постановлення, тобто до 23 серпня 2018 року та надає право на проникнення до приміщення лише один раз.

Ухвала оскарження не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення23.07.2018
Оприлюднено24.02.2023
Номер документу75820961
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за № 32017000000000056 від 11.05.2017 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.212, ч.2 ст.367, ч.2 ст.205 КК України

Судовий реєстр по справі —761/27774/18

Ухвала від 23.07.2018

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Рибак М. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні