Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 серпня 2018 р. Справа№805/5110/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Мозгової Н.А.
при секретарі: Синиці М.І.
за участю сторін:
представника позивача: Лещенка О.С.
представника відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Донецькій області до Приватного транспортно-комерційного підприємства Комтранс про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
27 червня 2018 року позивач, Головне управління ДФС у Донецькій області (місцезнаходження: 87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130 Таганрозької дивізії, 114) звернувся до суду з позовною заявою до Приватного транспортно-комерційного підприємства Комтранс (місцезнаходження: 87554, Донецька область, м. Маріуполь, вул. П.Орлика, 96-А) про стягнення податкового боргу у розмірі 246 013,22 грн. В обґрунтування адміністративного позову посилається на те, що відповідачем обов'язок щодо сплати суми податкового зобов'язання не виконується. Зазначає, що на теперішній час загальна сума податкового боргу з причин несплати донарахованих штрафних санкцій та пені за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД у тому числі: пеня за порушення термінів розрахунку у сфері зовнішньо економічної діяльності, невиконання зобов'язань та штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавців у розмірі 246 013,22 грн.
Ухвалою суду від 03.07.2018 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін та призначено судове засідання на 23.07.2018 року.
23.07.2018 року у судовому засіданні оголошено перерву на 07.08.2018 року для надання представником позивача картки особового рахунку.
Представник позивача у судове засідання з'явився, підтримав позовну заяву у повному обсязі та просив її задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, заяв або клопотань про відкладення розгляду справи не надавав.
Суд, дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.
Позивач, Головне управління ДФС Донецької області, є суб`єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані йому Податковим кодексом України повноваження, згідно ст. 43 КАС України здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.
Відповідач, Приватне транспортне-комерційне підприємство Комтранс (код ЄДРПОУ 24462366, місцезнаходження: 87554, Донецька область, м. Маріуполь, вул. П.Орлика, 96-А) пройшов передбачену законом процедуру державної реєстрації 01.10.1996 року, є юридичною особою та в даних правовідносинах, у відповідності до вимог ст.43 Кодексу адміністративного судочинства України, здатний особисто здійснювати свої права та обов'язки, перебуває на податковому обліку Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС, узятий на облік як платник податків з 10.10.1996 року за №1381Н.
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен повинен сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Судом встановлено, що податковим органом проведено документальну позапланову виїзну перевірку Приватного транспортно-комерційного підприємства Комтранс з питання дотримання вимог валютного законодавства при проведенні взаєморозрахунків з нерезидентом за контрактом №FT260216 від 26.02.2016 року за період з 26.2.2016 року по 15.08.2017 року за результатами якої виявлені порушення:
- ст.2 Закону України від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті та п.1 постанови Правління НБУ від 3 березня 2016 року N 140 Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті , п.1 постанови Правління НБУ від 7 червня 2016 року N 342 Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті (із змінами і доповненнями) ввезення товару на митну територію України згідно контракту №FT260216 від 26.02.2016 від нерезидента Granit Agriculture Kereskedelmi Kft (Угорщина) на суму 9 842,00дол.США (261 814,59грн.) не відбулось, повернення коштів в сумі 9 842,00дол.США нерезидентом Granit Agriculture Kereskedelmi Kft (Угорщина) резиденту ПТКП КОМТРАНС станом на 15.08.2017 в сумі 9 842,00дол.США не здійснено. Встановлено порушення законодавчого терміну розрахунків в іноземній валюті за контрактом №FT260216 від 26.02.2016 у період з 21.06.2016 по 15.08.2017,
- п.1 ст.9 Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року № 15-93 Про систему валютного регулювання і валютного контролю резидентом ПТКП КОМТРАНС не виконані вимоги щодо строків надання декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами за формою встановленою наказом Міністерства Фінансів України від 25.12.95р. №207 (зареєстрованої в Мін'юсті України 11.01.96р. №18/1043) про валютні цінності, які перебували за межами України і по яких не проведені розрахунки при здійсненні імпортної операції в сумі 9 842,00дол.США станом на 01.07.2016 року, 01.10.2016 року, 01.01.2017 року, 01.04.2017 року, 01.07.2017 року та складено акт № 542/05-99-14-02/24462366 від 06.09.2017 року.
На підставі зазначеного акту сформоване податкове повідомлення - рішення №0003841402 від 14.09.2017 року, яким застосовано суму пені за порушення термінів розрахунку у сфері зовнішньо економічної діяльності, невиконання зобов'язань та штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавства у розмірі 245 163,22 грн. та №0003851402 від 14.09.2017 року, яким застосовано суму штрафних санкцій за невиконані вимоги щодо строків надання декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами у розмірі 850 грн., на загальну суму 246 013,22 грн.
Як вбачається з матеріалів справи податкові повідомлення-рішення направлені поштою на юридичну адресу підприємства та згідно поштового повідомлення повернуті до ОДПІ 26.10.2017 року з відміткою за закінченням терміну зберігання .
У зв'язку з несплатою платником податку Приватним транспортно-комерційним підприємством Комтранс узгоджених податкових зобов'язань, податковим органом було сформовано податкову вимогу № 3100-46 від 08.11.2017 року, яку було направлено рекомендованим листом з повідомленням. Вказана вимога не оскаржувалась та не відкликалась.
Пунктом 15.1 статті 15 ПК України передбачено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Податковим зобов'язанням в розумінні Податкового кодексу України визначається сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
У відповідності до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до ст.2 Закону України від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення
перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.
При застосуванні розрахунків щодо імпортних операцій резидентів у формі документарного акредитиву строк, передбачений частиною першою цієї статті, діє з моменту здійснення уповноваженим банком платежу на користь нерезидента.
Строк та умови завершення імпортної операції без увезення
товару на територію України визначаються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України за погодженням з Національним банком України.
Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені частиною першою цієї статті.
Пунктом 1 постанови Правління НБУ від 3 березня 2016 року N 140 Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті установлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.
Пунктом 1 постанови Правління НБУ від 7 червня 2016 року N 342 Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті (зі змінами та доповненнями) установлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", здійснюються у строк, що не перевищує 120 календарних днів.
Відповідно до п.1 ст.9 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 р. N 15-93 Про систему валютного регулювання і валютного контролю передбачено, що валютні цінності та інше майно резидентів, яке перебуває за межами України, підлягає обов'язковому декларуванню у Національному банку України. Порядок і терміни декларування встановлюються Національним банком України.
Пунктом 36.5 статті 36 Податкового кодексу України передбачено, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Пунктом 41.5 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, позивач направив рекомендованим листом з повідомленням на адресу відповідача податкову вимогу №3100-46 від 08.11.2017 року.
Заборгованість відповідача у сумі 246013,22грн. виникла у зв'язку з не сплатою грошового зобов'язання у вигляді пені за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності та невиконання вимоги щодо строків надання декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належить резиденту України і знаходяться за її межами.
Підстави виникнення податкової заборгованості та наявність боргу у визначеному позивачем розмірі підтверджені інтегрованою карткою платника податків.
Дотримання податковим органом встановленої законодавством процедури, що передує стягненню податкового боргу в судовому порядку підтверджується податковою вимогою.
Суд бере до уваги, що позивачем була дотримана процедура формування та направлення податкової вимоги.
Таким чином, враховуючи, що відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив суму податкового боргу у розмірі 246013,22 грн., доказів зворотного суду не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог в цій частині та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Згідно вимог ч.2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст. ст. 2-15, 31-32, 72-80, 139, 160-161, 168, 171, 173-183, 192-198, 210, 223-225, 227-229, 241-246, 250-251, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028, місцезнаходження: 87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114) до Приватного транспортно-комерційного підприємства Комтранс (код ЄДРПОУ 24462366, місцезнаходження: 87554, Донецька область, м. Маріуполь, вул. П.Орлика, 96-А) про стягнення податкового боргу у розмірі 246 013,22 грн. - задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують Приватне транспортно-комерційного підприємство Комтранс (код ЄДРПОУ 24462366, місцезнаходження: 87554, Донецька область, м. Маріуполь, вул. П.Орлика, 96-А) в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 246 013 (двісті сорок шість тисяч тринадцять) гривень 22 копійки.
Вступна та резолютивна частини рішення ухвалені у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 07 серпня 2018 року. Повний текст судового рішення складено 10 серпня 2018 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Донецький окружний адміністративний суд.
Суддя Мозговая Н.А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2018 |
Оприлюднено | 14.08.2018 |
Номер документу | 75828102 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мозговая Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні