Постанова
від 01.08.2018 по справі 404/3844/17(2-а/404/17/18)
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

01 серпня 2018 рокусправа № 404/3844/17(2-а/404/17/18)

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Білак С.В., суддів: Олефіренко Н.А. Шальєвої В.А. , секретар судового засідання - Лащенко Р.В., за участю представника позивача - ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі апеляційну скаргу Управління містобудування та архітектури міської ради міста Кропивницький на рішення Кіровського районного суду м. Кіровограда від 24 квітня 2018 року у справі №404/3844/17(2-а/404/17/18) (головуючий суддя у 1 інстанції - Бершадська О.В., рішення ухвалено та складено в м. Кропивницькому Кіровським районним судом м. Кіровограда 24.04.2018 року) за позовом ОСОБА_3 до Управління містобудування та архітектури міської ради міста Кропивницького, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Приватне підприємство Ірада про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

У червні 2017 року ОСОБА_3 (далі - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Управління містобудування та архітектури міської ради міста Кропивницького (далі - відповідач), третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Приватне підприємство Ірада (далі - третя особа), в якому з урахуванням уточнених позовних вимог просила:

- визнати дії Управління містобудування та архітектури Міської ради міста Кропивницького по відмові №940 від 27.03.2017 року у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1 незаконними та протиправними;

- зобов'язати Управління містобудування та архітектури Міської ради міста Кропивницького надати їй містобудівні умови та обмеження на забудову земельної ділянки площею 0,065 га кадастровий номер НОМЕР_1 по АДРЕСА_2

- стягнути із відповідача на її користь судові витрати;

- зобов'язати Управління містобудування та архітектури Міської ради міста Кропивницького подати до Кіровського районного суду звіт про виконання постанови суду упродовж 10 днів з набрання її законної сили.

Свої вимоги позивач мотивував тим, що останньому належить право користування на умовах суборенди земельною ділянкою площею 0,065 га кадастровий номер НОМЕР_1 по АДРЕСА_1, з цільовим призначення для житлової та громадської забудови за рахунок земель запасу. З метою реалізації свого права на будівництво на вказаній земельній ділянці та відповідно до Закону України Про регулювання містобудівної діяльності позивач звернувся до відповідача із заявою про надання містобудівних умов та обмежень для проектування та будівництва об'єкта забудови, однак отримав відмову №940 від 27.03.2017 року у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1. Відмова обґрунтована тим, що земельна ділянка, на якій запропоновано будівництво добудови до нежитлових приміщень по АДРЕСА_1 частково розташована в межах червоних ліній вул. Пацаєва та запропоноване будівництво добудови порушує лінію регулювання забудови по вул. Пацаєва. Водночас, позивач вважає вказані дії відповідача протиправними, у зв'язку з чим звернувся з означеним позовом до суду.

Рішенням Кіровського районного суду м. Кіровограда від 24.04.2018 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано дії Управління містобудування та архітектури Міської ради міста Кропивницького по відмові №940 від 27.03.2017 року у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1 протиправними. Зобов'язано Управління містобудування та архітектури Міської ради міста Кропивницького надати ОСОБА_3 містобудівні умови та обмеження на забудову земельної ділянки площею 0,065 га кадастровий номер НОМЕР_1 по АДРЕСА_1. У задоволенні решти вимог відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Управління містобудування та архітектури міської ради міста Кропивницький подало апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що відповідач діяв в межах наданих йому повноважень та відповідно до п.2.4. Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад і зміст, а відмова у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки ґрунтується на вимогах чинного законодавства. Так, відмовляючи у видачі містобудівних умов і обмежень позивачу, Управління містобудування та архітектури міської ради міста Кропивницький зазначило про порушення плану червоних ліній та вимог ДБН В.2.3.-5, відповідно до яких розміщення і будівництво наземних об'єктів транспорту та інженерних мереж в межах червоних ліній вулиць і доріг забороняється.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому останній зазначав, що доводи які викладені відповідачем в апеляційній скарзі не спростовано висновки суду першої інстанції, а відтак суд першої інстанції вмотивовано задовольнив позов частково.

Представник позивача в судовому засіданні проти доводів та вимог апеляційної скарги заперечував.

Представник відповідача та представник третьої особи в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином, що не перешкоджає апеляційному розгляду справи. Від представника відповідача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що ОСОБА_3 на підставі договору суборенди землі від 03 листопада 2015 року користується земельною ділянкою площею 0,065 га по АДРЕСА_1. Даний договір суборенди укладений між позивачем та ПП Ірада на підставі договору оренди землі №259 від 30.11.2009 року, укладеного між ПП Ірада та Кіровоградською міською радою на користування земельною ділянкою площею 0,065 га кадастровий номер НОМЕР_1, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1

Відповідно до договору оренди землі №259 від 30.11.2009 року та договору суборенди землі від 03.11.2015 року земельна ділянка була надана під розміщення адміністративно - комерційного центру з дозволом зводити будівлі і споруди.

При підписанні договору суборенди землі від 03.11.2015 року ПП Ірада передало позивачу наявну у них копію проекту та технічної документації із землеустрою, згідно даної земельної документації цільове призначення для будівництва та обслуговування житлової та громадської забудови.

Крім того, відповідно до висновку по проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Героїв Сталінграда, 8, виданого Управлінням містобудування, архітектури, екології та земельних відносин від 24.06.2008 року №2825 погоджено проект відведення та не заперечується проти відведення приватному підприємству Ірада в оренду терміном на 10 років земельної ділянки площею 0,065 га по вул. Героїв Сталінграда, 8 під розміщення адміністративного - комерційного центру за рахунок земель житлової та громадської забудови, що перебувають у запасі.

Згідно технічної документації із землеустрою, на підставі яких було здійснено передачу цієї земельної ділянки у оренду, обмежень у її використанні згідно із цільовим призначенням не встановлювалось.

Реалізуючи своє право користувача на забудову вказаної земельної ділянки, відповідно до її цільового призначення житлової та громадської забудови, що перебуває у запасі, відповідно до Закону України Про регулювання містобудівної діяльності позивач звернувся до відповідача із заявою про надання містобудівних умов та обмежень для проектування та будівництва об'єкта забудови, проте Управлінням містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради 27.03.2017 року за вих.№940 відмовлено у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1, а саме, на реконструкцію нежитлових приміщень з будівництвом добудови в межах відведення земельної ділянки.

В обґрунтування відмови зазначено, що земельна ділянка, на якій запропоновано будівництво добудови до нежитлових приміщень по АДРЕСА_1 частково розташована в межах червоних ліній вул. Пацаєва та запропоноване будівництво добудови порушує лінію регулювання забудови по вул. Пацаєва.

За визначенням пунктів 2, 7, 8, 14 ч.1 ст.1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій, а містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією; містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій; червоні лінії - визначені в містобудівній документації щодо пунктів геодезичної мережі межі існуючих та запроектованих вулиць, доріг, майданів, які розділяють території забудови та території іншого призначення.

Згідно з ст.5 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності програми розвитку регіонів та населених пунктів, програми господарського, соціального та культурного розвитку повинні узгоджуватися з містобудівною документацією відповідного рівня. Вимоги містобудівної документації є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами містобудування.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.

Частиною 4 цієї статті передбачено, що право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Відповідно до ч.5 ст.26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

За приписами ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності однією з основних складових вихідних даних є містобудівні умови та обмеження. Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. До містобудівних умов та обмежень можуть включатися вимоги щодо архітектурних та інженерних рішень. Склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури. Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника. Зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника. Процедуру надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст визначає Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07 липня 2011 року № 109, який був чинним на час спірних правовідносин.

Відповідно до пункту 2.1. Порядку № 109 містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви разом із документами, передбаченими пунктом 2.2 цього розділу, у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Згідно з п.2.2 Порядку №109 для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва.

Відповідно до пунктом 2.4. Порядку №109 підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Так, чинною містобудівною документацією на місцевому рівні є Генеральний план м. Кіровограда, затверджений рішенням Кіровоградської міської ради від 12.09.2000 року № 627. У складі Генерального плану м. Кіровограда (так і після його затвердження), який діє і на момент виникнення спірних взаємовідносин план червоних ліній міста Кіровограда не розроблявся.

Рішенням виконавчого комітету Кіровоградської міської ради від 12 лютого 2015 року №77 було погоджено проект рішення Кіровоградської міської ради Про затвердження містобудівної документації План червоних ліній магістральних вулиць міста Кіровограда . План червоних ліній опублікований на офіційному веб-сайті Кіровоградської міської ради в 2015 році.

Як вбачається із змісту плану червоних ліній, замовником якого є управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради, розроблення плану зонування території, здійснюється на основі Проекту внесення змін до генерального плану міста м. Кіровограда , містобудівного кадастру, з врахуванням матеріалів історико-містобудівного опорного плану охоронного території центральної частини міста виконаного у складі Проекту детального планування центральної частини міста Кіровограда . План червоних ліній території м. Кіровограда це містобудівна документація, якою встановлюється функціональне призначення, вимоги до забудови, ландшафтної організації та іншого використання території, окремих земельних ділянок, а також перелік усіх допустимих видів, умов і обмежень забудови та окремих земельних ділянок у межах зон, визначених планом зонування. Проект внесення змін до генерального плану м. Кіровограда не затверджений.

Частиною 2 ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлені особливості регулювання земельних відносин при здійснені містобудівної діяльності, а саме - зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій.

Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства, а ч.ч. 1, 2, 3 ст. 25 Закону прямо зазначено, що режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій. Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, обов'язковий для врахування під час розроблення землевпорядної документації. Встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, зміни адміністративно-територіальних меж до моменту вилучення (викупу) земельних ділянок.

Відповідно до статті 1 Закону України Про землеустрій цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

В зв'язку з чим, для визначення цільового призначення земельної ділянки необхідно в першу чергу документацію із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо.

Таким чином, цільове призначення земельних ділянок визначається документацією із землеустрою.

Згідно з проекту землеустрою земельна ділянка, що знаходиться в м. Кропивницькому (Кіровограді) по вул. Героїв України відноситься до категорій земель цільового призначення - землі житлової та громадської забудови.

Відповідно до ч. 4 ст. 373 ЦК України власник земельної ділянки має право використовувати її на свій розсуд відповідно до її цільового призначення.

Згідно з ч. 1. ст. 375 ЦК України власник земельної ділянки має право зводити на ній будівлі та споруди.

З огляду на означене колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції вірно встановлено, що дії Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради по відмові №940 від 27.03.2017 року у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1 є протиправними, оскільки підставою для відмови було посилання відповідача на порушення лінії регулювання забудови (червоні лінії) по вул. Пацаєва, в той час як план червоних ліній магістральних вулиць міста Кіровограда розроблений лише в 2014 році, погоджений виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради проект рішення Кіровоградської міської ради Про затвердження містобудівної документації План червоних ліній магістральних вулиць міста Кіровограда 12 лютого 2015 року та рішенням десятої сесії сьомого скликання Міської ради міста Кропивницького від 19 грудня 2017 року затверджено містобудівну документацію План червоних ліній магістральних вулиць міста Кропивницького .

Посилання відповідача в апеляційній скарзі на порушення судом першої інстанції норм матеріального права є безпідставними, оскільки останнім не надано належних доказів та пояснень щодо означеного.

З урахуванням викладеного колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення не вбачається.

Керуючись ст. ст. 6, 7, 8, 9, 242, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Управління містобудування та архітектури міської ради міста Кропивницький - залишити без задоволення.

Рішення Кіровського районного суду м. Кіровограда від 24.04.2018 року у справі №404/3844/17(2-а/404/17/18) за позовом ОСОБА_3 до Управління містобудування та архітектури міської ради міста Кропивницького, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Приватне підприємство Ірада про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії - залишити без змін.

Вступна та резолютивна частини постанови складені в нарадчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 01 серпня 2018 року, в повному обсязі постанова складена 13 серпня 2018 року.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя-доповідач С.В. Білак

Судді Н.А.Олефіренко

В.А.Шальєва

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2018
Оприлюднено14.08.2018
Номер документу75831457
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —404/3844/17(2-а/404/17/18)

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 01.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні