Ухвала
від 15.12.2009 по справі 16528/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 грудня 2009 року № 16528 /09/9104

Колегія суддів Львівськог о апеляційного адміністрати вного суду в складі:

головуючого судді - Олендера І.Я.,

суддів - Каралюса В.М., Старунсь кого Д.М.,

при секретарі судового зас ідання - Когутич Ю.І,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львов і апеляційну скаргу управлін ня праці та соціального захи сту населення Городоцької ра йонної державної адміністра ції Хмельницької області на постанову Городоцького райо нного суду Хмельницької обла сті від 01 квітня 2009 року в справ і за адміністративним позово м ОСОБА_1 до управління пр аці та соціального захисту н аселення Городоцької районн ої державної адміністрації Х мельницької області про стяг нення заборгованості по випл аті допомоги по догляду за ди тиною до досягнення нею трир ічного віку, -

ВСТАНОВИЛА :

В лютому 2009 року ОСОБА_1 з вернулась до суду з позовом д о управління праці та соціал ьного захисту населення Горо доцької районної державної а дміністрації Хмельницької о бласті про стягнення невипла ченої допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею тр ирічного віку за 2007-2008 роки в роз мірі 7115, 06 грн., зазначивши, що зг ідно ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім' ям з дітьми» від 01.01.1993 року (із насту пними змінами та доповненням и, внесеними Законами Україн и), їй як матері малолітньої ди тини, що здійснює догляд за ди тиною, повинна надаватися до помога в розмірі прожитковог о мінімуму для дітей віком до 6 років, встановленого законо м, але виплати проводились не в повному обсязі.

Постановою Городоцького р айонного суду Хмельницької о бласті від 01 квітня 2009 року поз ов задоволено частково. Виза но неправомірними дії управл іння праці та соціального за хисту населення Городоцької районної державної адмініс трації щодо невиплати у повн ому обсязі ОСОБА_1 допомог и по догляду за дитиною до дос ягнення нею трирічного віку за 2007 рік. Зобов' язано управл іння праці та соціального за хисту населення Городоцької районної державної адмініст рації Хмельницької області п ровести виплату ОСОБА_1 ви плату допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею тр ирічного віку за 2007 рік в розмі рі 1864 грн. 67 коп., а в задоволенні решти позовних вимог відмов лено.

Не погодившись з постаново ю, управління праці та соціал ьного захисту населення Горо доцької районної державної а дміністрації Хмельницької о бласті подало апеляційну ск аргу, в якій просить скасуват и оскаржувану постанову і пр ийняти нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

В апеляційній скарзі вказу є на те, що суд першої інстанці ї помилково застосував норми матеріального права, що приз вело до неправильного виріше ння справи. Законом України « Про Державний бюджет України на 2007 рік» передбачено відпов ідний обсяг видатків на здій снення виплати допомоги по д огляду за дитиною до досягне ння нею трирічного віку, вваж ає, що ними здійснені виплати у відповідності до чинного з аконодавства.

Особи, які беруть участь у с праві в судове засідання не з »явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, а тому, колегія суддів, у відпо відності до ч. 4 ст. 196 КАС Україн и, вважає за можливе розгляда ти справу у їх відсутності.

Заслухавши доповідь судді Львівського апеляційного ад міністративного суду, дослід ивши матеріали справи та дов оди апеляційної скарги, коле гія суддів вважає, що апеляці йну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суд у без змін з наступних підста в.

Судом першої інстанції вст ановлено, що позивач ОСОБА _1 є матір»ю малолітнього ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1. Поз ивач є непрацюючою, перебува є на обліку в управлінні прац і та соціального захисту нас елення Городоцької районної державної адміністрації Хме льницької області, яке здійс нює нарахування та виплату п озивачу допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку .

Згідно Конституції Ук раїни, Закону України "Про дер жавні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії " від 05.10.2000 року N 2017-III, позивач наді лена державою певним правови м статусом, який включає в себ е й право на додаткові елемен ти соціального захисту, зокр ема право на отримання допом оги по догляду за дитиною.

Наділивши осіб зазначено ю соціальною гарантією, держ ава таким чином взяла на себе публічне зобов'язання забез печити належний матеріальни й рівень осіб, які мають дітей віком до трьох років.

Тобто, між позивачем і держа вою встановлено певний право вий зв'язок у визначеній сфер і життєдіяльності, який хара ктеризується наявністю зобо в'язання держави забезпечити соціальний захист громадяни України, в сім'ях яких виховую ться та проживають неповнолі тні діти.

У відповідності до ст.ст. 13,14 З акону України «Про державну допомогу сім' ям з дітьми», о соба, яка фактично здійснює д огляд за дитиною, має право на допомогу по догляду за дитин ою до досягнення нею трирічн ого віку, яка виплачується що місяця з дня призначення доп омоги по догляду за дитиною п о день досягнення нею вказан ого віку.

Статтею 15 Закону України «П ро державну допомогу сім' ям з дітьми», допомога по догляд у за дитиною до досягнення не ю трирічного віку надається у розмірі, встановленого зак оном прожиткового мінімуму д ля дітей віком до шести років . Допомога по догляду за дитин ою до досягнення нею трирічн ого віку надається на кожну д итину, незалежно від кількос ті народжених (усиновлених, в зятих під опіку) дітей у сім' ї, по догляду за якими надаєть ся допомога.

Судом першої інстанції вір но встановлено, що позивач пр отягом липня-грудня 2007 року от римувала щомісячну грошову д опомогу по догляду за дитино ю до досягнення нею трирічно го віку в розмірі, передбачен ому Законом України «Про дер жавний бюджет на 2007 рік», що під тверджується довідкою від 06.02 .2009 року, виданої відповідачем (а.с.10).

Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року №6-рп /2007 визнані неконституційними положення п.14 ст.71 Закону Украї ни «Про державний бюджет Укр аїни на 2007 рік», якими було зупи нено дію ч.1 ст.15 Закону України «Про державну допомогу сім' ям з дітьми» щодо встановлен ня розміру допомоги по догля ду за дитиною до досягнення н ею трирічного віку.

Статтею 152 Конституції Укра їни встановлено, що закони, ін ші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконс титуційними, втрачають чинні сть з дня ухвалення Конститу ційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Зважаючи на те, що зупинення дії законів є способом тимча сового припинення їх дії в ча сі та/або за колом осіб, то втр ата чинності нормативно-прав овим актом, яким відбулося зу пинення дії певного закону, з а правовими наслідками є пон овленням дії цього закону, а в ідповідно і поновленням прав та обов'язків осіб, які є учас никами правовідносин, що є пр едметом регулювання такого з акону.

Згідно вимог ст.62 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2007 рік», розмір прожи ткового мінімуму для дітей в іком до 6 років становить: з 1 сі чня 2007 року - 434 грн., з 1 квітня 2007 року - 463 грн., з 1 жовтня 2007 року - 470 грн. Отже, позивачу слід п ровести перерахунок та випла тити допомогу в розмірі, визн аченому ст.15 Закону України «П ро державну допомогу сім' ям з дітьми».

Відповідно до частини 3 стат ті 8 КАС України, фізичним та ю ридичним особам для захисту порушених прав гарантується звернення до адміністративн ого суду для захисту прав і св обод людини і громадянина бе зпосередньо на підставі Конс титуції України.

За таких обставин, колегія с уддів вважає, що суд першої ін станції прийшов до законного висновку про наявність прав ових підстав для задоволення позову, правильно виходив з т ого, що відмова у здійсненні п ерерахунку допомоги заподія на протиправною бездіяльніс тю відповідача та обрав вірн ий спосіб відновлення поруше ного права позивача, поклавш и на відповідача обов' язок провести належне нарахуванн я та виплату допомоги по догл яду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмір і визначеному ст. 15 Закону Укр аїни «Про державну допомогу сім»ям з дітьми» за період 2007 року.

Що стосується позовних вим ог про стягнення допомоги по догляду за дитиною до досягн ення нею трирічного віку за 200 8 рік, то колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що зг ідно ст. 58 Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів Ук раїни» від 28.12.2007 року № 107-6 (далі За кон № 107-6) затверджено на 2008 рік п рожитковий мінімум на дітей віком до 6 років: з 01 січня-526 грн. , з 01 квітня - 538 грн., з 01 липня - 540 грн., а згідно пункту 23 цього Закону, підпункт 8 пункту 8 з ро зділу VIII «Прикінцеві положенн я» Закону України «Про держа вну допомогу сім' ям з дітьм и» викладено у такій редакці ї: «Допомога по догляду за дит иною до досягнення нею трирі чного віку надається у розмі рі, що дорівнює різниці між: з 01 січня 2008 року - 50%, з 01 січня 2009 ро ку - 75%, з 01 січня 2010 року - 100% про житкового мінімуму, встановл еного для працездатних осіб та середньомісячним сукупни м доходом сім' ї в розрахунк у на одну особу за попередні ш ість місяців.

Саме тому у 2008 році допомога нараховувалась та виплачува лась відповідно до ст. 15 Закон у України «Про державну допо могу сім' ям з дітьми» та пол ожень Закону України «Про за гальнообов' язкове соціаль не страхування від нещасного випадку на виробництві та пр офесійного захворювання які спричинили втрату працездат ності» № 1105-14 від 28.12.2007 року, яким в изначено, що допомога по догл яду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надаєть ся у розмірі, що дорівнює різн иці між прожитковим мінімумо м, встановленим для працезда тних осіб, та середньомісячн им сукупним доходом сім' ї в розрахунку на одну особу за п опередні шість місяців, але н е менше 130 грн., і дане положення Рішенням Конституційного Су ду України № 10-рп/2008 року не було визнано неконституційним.

Хоча, судом першої інстанці ї не зазначено, що допомога по догляду за дитиною до досягн ення нею трирічного віку пов инно виплачуватися з 09 липня 2 007 року по 31 грудня 2007 року, та вка зано суму, що підлягає до випл ати, однак це не впливає на пра вильність прийнятого рішенн я по суті, тому не може бути пі дставою для його зміни чи ска сування. В даному випадку пос танова суду першої інстанції в цій частині підлягає уточн енню.

Колегія суддів також вважа є за необхідне зазначити про те, що відсутність бюджетног о фінансування на виплату до помоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічног о віку у розмірі, визначеному ст. 15 Закону України «Про держ авну допомогу сім»ям з дітьм и» не може бути причиною неви конання відповідним суб' єк том владних повноважень покл адених на нього зобов' язань , оскільки реалізація особою права, що пов' язане з отрима нням бюджетних коштів, яке ба зується на спеціальних та чи нних на час виникнення спірн их правовідносин нормативно -правових актах національног о законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань (рішен ня Європейського суду з прав людини у справі “Кечко проти України”).

З огляду на викладене, коле гія суддів приходить до висн овку про те, що суд першої інст анції правильно встановив об ставини справи, ухвалив зако нне та обґрунтоване судове р ішення з додержанням норм ма теріального і процесуальног о права, доводи апеляційної с карги не спростовують виснов ків суду, а тому підстав для йо го скасування немає.

Керуючись ч.3 ст. 160, ст. 195, ст. 196, п .1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.206, ст. 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, колегія су ддів,-

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу управл іння праці та соціального за хисту населення Городоцької районної державної адмініст рації Хмельницької області з алишити без задоволення, а по станову Городоцького районн ого суду Хмельницької област і від 01 квітня 2009 року по справі №2-а-70/09 - без змін, уточнивши ст рок зобов' язання нарахуват и та виплатити допомогу по до гляду за дитиною до досягнен ня нею трирічного віку з 09 лип ня 2007 року по 31 грудня 2007 року вкл ючно, з урахуванням виплачен их сум.

Ухвала апеляційного суду н абирає законної сили з момен ту її проголошення, але може б ути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаці йної скарги безпосередньо до адміністративного суду каса ційної інстанції протягом од ного місяця з дня набрання ух валою законної сили.

Головуючий: Оленд ер І.Я.

Судді: Каралюс В.М.

Старунськ ий Д.М.

Повний текст ухвали виго товлено 18.12.2009 р.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.12.2009
Оприлюднено29.07.2010
Номер документу7584328
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —16528/09

Постанова від 24.02.2011

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 15.12.2009

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Олендер Ігор Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні