ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
02 липня 2018 року Справа № 808/1557/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Стрельнікова Н.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорожспецсплав»
до Головного управління ДФС у Запорізькій області
про визнання протиправними дій та скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Запоріжспецсплав» (далі - позивач) звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДФС України у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить:
-визнати неправомірними дії відповідача щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку па прибуток за 2017 рік та податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами - постачальниками ТОВ «Лендінг Групп» (код ЄДРПОУ 41367748) за жовтень-грудень 2017, січень-лютий 2018 року, та ТОВ «ЛАК ОСОБА_1» (код ЄДРПОУ 41520368), за грудень 2017 р., січень-лютий 2018, в т.ч. в частині подальшої реалізації товару (робіт, послуг). Тривалість вказаної перевірки 5 робочих днів, починаючи з 23.04.2018.
-скасувати наказ Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області № 1213 під 23.04.2018 р. «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорожспецсплав» .
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що відповідачем протиправно та необґрунтовано прийнято оскаржуваний наказ про призначення документальної позапланової виїзної перевірки №1213 від 23.04.2018, оскільки на момент його прийняття у контролюючого органу були відсутні підстави для призначення позапланової перевірки, вичерпний перелік яких наведений у пункті 78.1 статті 78 Податкового кодексу України. Зазначає, що на момент прийняття оскаржуваного наказу контролюючим органом не надано жодного документального підтвердження встановлення у податковій звітності ТОВ «ЗапорожСпецСплав» ознак порушення вимог чинного законодавства України, що в свою чергу б надавало відповідачу право на призначення та проведення позапланової перевірки. Зазначає, що посилання контролюючого органу на запити, які були направлені на адресу позивача, є недоречними, оскільки вказані запити також були складені контролюючим органом без достатніх на те підстав, на що було вказано позивачем у наданих відповідях та надано всі витребувані документи. Вказує, що у позивача відсутній обов'язок надавати підтверджуючі документи, у разі якщо запит контролюючого органу складено в супереч вимог чинного законодавства України, а тому посилання в оскаржуваному наказі на ненадання позивачем пояснень є безпідставним, оскільки позивач звільнений від надання таких пояснень в силу закону. Крім того, представники позивача вказали і на процедурні порушення контролюючого органу при вчиненні дій щодо проведення позапланової перевірки на підставі оскаржуваного наказу, а саме, на переконання позивача, контролюючим органом протиправно не було завчасно повідомлено позивача про проведення позапланової перевірки шляхом надіслання копії наказу, а також не було вручено направлення на проведення перевірки. Вважає, що оскільки відповідачем було безпідставно призначено позапланову перевірку, то позивачем правомірно не було допущено працівників контролюючого органу до проведення такої перевірки.
Відповідач адміністративний позов не визнав, у відзиві на позовну заяву (вх. № 14798 від 14.05.2018) вказав на те, що контролюючим органом у встановленому законодавством порядку було встановлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, а саме дані за наслідками отримання та опрацювання податкової інформації свідчать про документальне оформлення нереальних господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг), оскільки відсутнє реальне (законне) джерело походження отриманого товару (робіт, послуг). Вказує на те, що контролюючим органом встановлено, що постачальники ТОВ «ЗапорожСпецСплав» не здійснювали придбання реалізованих в адресу ТОВ «ЗапорожСпецСплав» товарів (робіт, послуг), а відтак неможливий рух за ланцюгом всіх платників податків, які брали участь у здійсненні взаємопов'язаних нереальних господарських операцій. Зазначає, що у запитах від 09.01.2018 №531/10/08-01-12-01, від 24.01.2017 №1777/10-08-01-50-01, від 19.02.2018 №4250/10/08-01-50-01, від 28.02.2018 №5222/10-08-01-50-01, від 13.03.2018 №6593/10/08-01-50-01, контролюючим органом було вказано платнику податків на виявлені розбіжності та запропоновано надати документальне пояснення щодо виявлених обставин. Представник відповідача вважає, що контролюючим органом правомірно прийнято оскаржуваний наказ про проведення позапланової перевірки, а платником податків безпідставно було відмовлено у допуску перевіряючих до проведення перевірки. Просить відмовити в задоволенні позовних вимог.
Ухвалою суду від 02.05.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено перше судове засідання на 31.05.2018.
За приписами ч.1 ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Згідно із пунктом 10 ч. 1 ст. 4 КАС України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
На підставі приписів ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
З матеріалів справи судом встановлено, що ТОВ «ЗапорожСпецСплав» зареєстроване як юридична особа 04.07.2002 виконавчим комітетом Запорізької міської ради, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 №524084.
09.01.2018 №531/10/08-01-50-01, 24.01.2018 №1777/10/08-01-50-01, 19.02.2018 №4250/10/08-01-50-01, 28.02.2018 №5222/10/08-01-50-01, 13.03.2018 №6593/10/08-01-50-01 контролюючим органом складено та направлено на адресу позивача запити про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень), в яких зазначено, що за результатами аналізу показників, що містяться у податковій звітності позивача, даних ЄРПН та податкової інформації, отриманої й опрацьованої відповідно до ст.72, 73, 74 ПК України, з'ясовано документальне оформлення господарських операцій за відсутності факту їх реального здійснення, оскільки відсутнє реальне (законне) джерело походження (введення в обіг при первинному продажі) товару (робіт, послуг) з контрагентами постачальниками ТОВ ЛАК ОСОБА_1 Трейд та ТОВ Лендинг Груп . На думку контролюючого органу, вказані обставини свідчать про недотримання ТОВ «ЗапорожСпецСплав» норм пп. «а» п.198.1, 198.3 ст.198, п.185.1 ст. 185, п.187.1, ст. 187 ст.201 ПК України.
Вищевказані обставини, стали підставою для направлення позивачу запитів та витребування від позивача первинних документів податкової та бухгалтерської звітності.
Листами від 06.02.2018 №060218/1, від 13.02.2018 №130218/1, від 13.03.2018 №130318/1, від 13.03.2018 №130318/2, від 02.04.2018 №020418/2 позивачем надано відповіді на запити про надання інформації та її документального підтвердження, в яких фактично надано затребувані документи пов'язанні із здійсненням ТОВ «ЗапорожСпецСплав» господарської діяльності.
23.04.2018 року ГУ ДФС у Запорізькій області видано наказ про проведення документальної позапланової перевірки №1213, яким наказано провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «ЗапорожСпецСплав» (код ЄДРПОУ 32068473) з питання своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток за 2017 рік та податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами - постачальниками ТОВ ЛЕНДИНГ ГРУП за жовтень - грудень 2017 року, січень-лютий 2018 року та ТОВ ЛАК ГОЛД ТРЕЙД за грудень 2017 року, січень-лютий 2018 року, в т.ч. в частині подальшої реалізації товару (робіт, послуг). Тривалість перевірки 5 робочих днів починаючи з 23.04.2018.
З вищевказаного наказу, судом встановлено, що підставою для його прийняття стало те, що платником податків на письмові запити контролюючого органу від 09.01.2018 №531/10/08-01-50-01, 24.01.2018 №1777/10/08-01-50-01, 19.02.2018 №4250/10/08-01-50-01, 28.02.2018 №5222/10/08-01-50-01, 13.03.2018 №6593/10/08-01-50-01 надані документальні підтвердження не в повному обсязі без пояснень до них.
Крім того, судом встановлено, що 23.04.2018 контролюючим органом здійснено вихід за адресою ТОВ «ЗапорожСпецСплав» , на підставі наказу від 23.04.2018 №1213, проте, уповноваженою особою позивача ревізора-інспектора не було допущено до проведення позапланової перевірки.
У зв'язку з не допуском ревізора-інспектора до проведення позапланової перевірки відповідачем складено акт від 23.04.2018 №525/08-01-14-06/32068473 про відмову платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки.
Не погодившись з діями відповідача щодо прийняття наказу про проведення позапланової перевірки та вчиненням відповідачем дій по проведенню позапланової виїзної перевірки, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) відповідно до яких завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, у тому числі податку на прибуток та податку на додану вартість, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані ПК України.
Відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Згідно п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно до пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Підпунктом 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 ПК України визначено, що документальна позапланова перевірка здійснюється у разі, якщо виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту;
Як встановлено в ході судового розгляду справи підставою для прийняття оскаржуваного наказу стало те що, позивачем протягом 15 днів на письмові запити контролюючого органу від від 09.01.2018 №531/10/08-01-50-01, 24.01.2018 №1777/10/08-01-50-01, 19.02.2018 №4250/10/08-01-50-01, 28.02.2018 №5222/10/08-01-50-01, 13.03.2018 №6593/10/08-01-50-01 надано документи щодо господарської діяльності, але не надано пояснень.
Разом з тим, позивач посилається на те, що у контролюючого органу не було правових підстав для направлення письмових запитів від 09.01.2018 №531/10/08-01-50-01, 24.01.2018 №1777/10/08-01-50-01, 19.02.2018 №4250/10/08-01-50-01, 28.02.2018 №5222/10/08-01-50-01, 13.03.2018 №6593/10/08-01-50-01, що звільняє позивача від обов'язку надавати пояснення та документальне підтвердження на такі запити.
За таких обставин, суд вважає за необхідне дослідити правомірність та обґрунтованість направлення контролюючим органом запитів від від 09.01.2018 №531/10/08-01-50-01, 24.01.2018 №1777/10/08-01-50-01, 19.02.2018 №4250/10/08-01-50-01, 28.02.2018 №5222/10/08-01-50-01, 13.03.2018 №6593/10/08-01-50-01, не надання пояснень на які стали підставою для прийняття оскаржуваного наказу про проведення позапланової перевірки.
Відповідно до пункту 73.3 статті 73 ПК України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити:
1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує;
2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати;
3) печатку контролюючого органу.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
2) для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених цим Кодексом;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;
4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків:
податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування;
акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної;
5) у разі проведення зустрічної звірки;
6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Отже, враховуючи вищенаведені норми чинного законодавства України, суд дійшов висновку, що контролюючий орган має право направити платнику податків запит про подання інформації, у разі виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків.
Як встановлено з наданих до матеріалів справи запитів контролюючого органу, підставою для їх направлення було те, що за результатами аналізу показників, що містяться у податковій звітності позивача, даних ЄРПН та податкової інформації, отриманої й опрацьованої відповідно до ст.72, 73, 74 ПК України, з'ясовано документальне оформлення господарських операцій за відсутності факту їх реального здійснення, оскільки відсутнє реальне (законне) джерело походження (введення в обіг при первинному продажі) товару (робіт, послуг), що свідчить, на думку відповідача, про порушення позивачем вимог положень ПК України.
Разом з тим, суд зазначає, що запит контролюючого органу, як і будь-яке інше рішення, приймається виключно на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Суд зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1245 затверджено Порядок періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, який визначає процедуру періодичного подання органам державної податкової служби суб'єктами інформаційних відносин або подання за письмовим запитом таких органів податкової інформації (далі - Порядок №1245).
Згідно пункту 10 Порядку №1245 запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу.
У запиті зазначаються:
посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації;
підстави для надіслання запиту;
опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.
Відповідно до пункту 11 Порядку №1245 перед тим, як направити запит, орган державної податкової служби перевіряє:
наявність законодавчих підстав для отримання податкової інформації;
наявність інформації в системі органів державної податкової служби;
відсутність підстав для періодичного подання зазначеної інформації відповідно до цього Порядку.
Тобто, в даному випадку, перед направленням запиту контролюючий орган повинен був встановити факт недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях платника податків, а також встановити, що в інформаційній системі органів державної податкової служби відсутня необхідна інформація, та встановити, що така інформація не буде подана платником податку в порядку періодичного подання зазначеної інформації відповідно до Порядку №1245.
При цьому, суд зазначає, що твердження контролюючого органу про наявність недостовірних відомостей у податкових деклараціях повинне ґрунтуватись на певних доказах, зібраних в порядку встановленому чинним законодавством України.
Лише за таких умов можливе збереження прав та законних інтересів платника податків та його захист від безпідставного тиску з боку працівників Державної фіскальної служби, а також дотримання контролюючим органом принципу «обґрунтованості рішення суб'єкта владних повноважень» дозволяє платнику податків належним чином сформувати свою правову поведінку.
Відповідно до приписів п.73.3 ст.73 ПК України у разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п'ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Згідно п.16 Порядку №1245 у разі коли запит складено з порушенням вимог, визначених у пунктах 9 і 10 цього Порядку, суб'єкт інформаційних відносин звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Суд зазначає, з пояснень представника відповідача наданих у письмовому відзиві не можливо встановити, які саме недостовірні дані містяться у податкових деклараціях.
Так само і в запитах про надання інформації та її документального підтвердження від 09.01.2018 №531/10/08-01-50-01, 24.01.2018 №1777/10/08-01-50-01, 19.02.2018 №4250/10/08-01-50-01, 28.02.2018 №5222/10/08-01-50-01, 13.03.2018 №6593/10/08-01-50-01, контролюючим органом не вказано на те, які саме недостовірні дані позивачем зазначено в податкових деклараціях, а лише вказано на наявність податкової інформації, яка свідчить про нереальність господарських операцій між позивачем та його контрагентами, у зв'язку з не підтвердженням реалізації товару по ланцюгу постачання.
Також, суд звертає увагу контролюючого органу на те, що отримання податкової інформації, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, є окремою підставою для направлення платнику податків запиту про надання інформації та її документального підтвердження, а також є підставою для проведення позапланової документальної перевірки, на підставі пп.78.1.1. п.78.1 ст.78 ПК України.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що контролюючим органом наказ про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЗапорожСпецСплав» від 23.04.2018 №1213 прийнято за відсутності правових підстав наведених у пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 ПК України, а тому такий наказ підлягає скасуванню як протиправний.
Так само і дії, спрямовані на реалізацію оскаржуваного наказу є неправомірними, оскільки протиправний акт не породжує жодних правових наслідків, а тому і вимога позивача про визнання протиправними дій відповідача щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки, вчинені на підставі оскаржуваного наказу, є такою, що підлягає задоволенню.
Щодо твердження позивача про недотримання контролюючим органом вимог ПК України в частині неповідомлення про проведення перевірки за 10 днів до початку проведення такої перевірки, суд зазначає наступне.
Як встановлено з матеріалів справи наказом від 23.04.2018 №1213 було прийнято рішення про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЗапорожСпецСплав» .
Умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок визначені статтею 81 ПК України.
Так, відповідно до п.81.1 ст.81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;
копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;
службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
При цьому, суд зазначає, що ПК України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) не містить вимог щодо надіслання платнику наказу та направлення на проведення перевірки завчасно.
Вимоги щодо повідомлення платника податків про проведення перевірки шляхом направлення на його адресу відповідного наказу встановлені до документальних невиїзних перевірок (стаття 79 ПК України).
Разом з тим, відповідачем було призначено позапланову виїзну перевірку, що звільняє контролюючий орган від обов'язку повідомлення платника податків про проведення перевірки за 10 днів до її початку.
Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що при прийнятті оскаржуваного наказу та вчиненні дій щодо початку проведення позапланової виїзної перевірки, відповідач діяв необґрунтовано та без врахування всіх обставин, які мають значення при прийнятті рішення, у зв'язку з чим суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗапорожСпецСплав» .
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорожспецсплав» (69000, м. Запоріжжя, вул. Нижньодніпровська, буд.8, код ЄДРПОУ 32068473) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр.Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправними дій та скасування наказу задовольнити у повному обсязі.
Визнати неправомірними дії Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорожспецсплав» з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку па прибуток за 2017 рік та податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами - постачальниками ТОВ «Лендінг Групп» (код ЄДРПОУ 41367748) за жовтень-грудень 2017, січень-лютий 2018 року, та ТОВ «ЛАК ОСОБА_1» (код ЄДРПОУ 41520368), за грудень 2017 р., січень-лютий 2018, в т.ч. в частині подальшої реалізації товару (робіт, послуг).
Скасувати наказ Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області № 1213 від 23 квітня 2018 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорожспецсплав» .
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорожспецсплав» судовий збір в розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області.
Рішення суду набирає законної сили у порядку та строки, передбачені ст. 255 КАС України та може бути оскаржене у порядку та строки, передбачені ст.ст. 293, 295, 296 та 297 КАС України.
Рішення складено у повному обсязі 02.07.2018.
Суддя Н.В. Стрельнікова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2018 |
Оприлюднено | 14.08.2018 |
Номер документу | 75847396 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні