ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
31 травня 2018 року Справа № 808/733/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Стрельнікової Н. В.,
за участю секретаря Фесик А.В.
представника позивача: ОСОБА_1
представника відповідача: ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Запоріжжі адміністративну справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю ФО-РУМ
до: Державної фіскальної служби України
про: визнання протиправним та скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ФО-РУМ (далі - позивач) звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач), в якому позивач просить: визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 511512/41086063 від 29.12.2017 та зобов'язати зареєструвати податкову накладну № 13 від 16.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 12.12.2017.
На обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про безпідставність прийняття відповідачем 1 рішення про відмову у реєстрації податкової накладної № 13 від 16.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки ним були здійснені усі визначені законодавством дії, необхідні для її реєстрації. Позивач наполягає на тому, що реальність господарських операцій, в межах яких виписано податкову накладну, підтверджуються заздалегідь наданими відповідачу первинними документами. Додатковим свідченням реальності цих операцій, як стверджує позивач, є реєстрація податковим органом податкової накладної від 27.10.2017 № 6, складеної позивачем на адресу ДП Запорізький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації в межах виконання умов того ж самого договору від 26.10.2017 № 195-17. Також, позивач стверджує, що відповідачем протиправно застосовано такий критерій для зупинення реєстрації податкової накладної № 13 від 16.11.2017 як невідповідність обсягів постачання товару/послуги, оскільки зазначений критерій технічно не може бути застосований, адже у даному випадку придбаваються товарно-матеріальні цінності, а реалізуються послуги (неспіврозмірність величин). Ураховуючи викладене, просить суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача позов не визнав, 19.04.2018 через канцелярію суду надав відзив на адміністративний позов (вх. № 12367), у якому зазначив, що подана позивачем на реєстрацію податкова накладна № 13 від 16.11.2017 відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 4100 та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Однак, позивачем були надані документи, які мають невстановлений формат, що унеможливлює їх розгляд відповідачем. Крім того, як ствердив представник відповідача, позивач не надав документи на підтвердження отримання використаних будівельних матеріалів та робіт. За таких обставин, оскаржуване рішення комісії Державної фіскальної служби яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №511512/41086063 від 29.12.2017 та зобов'язати зареєструвати податкову накладну № 13 від 16.11.2017, на переконання представника відповідача, є правомірним, у зв'язку з чим у задоволенні позову слід відмовити.
Представником позивача надано до суду відповідь на відзив (вх. № 16574 від 30.05.2018), у якій додатково було зазначено, що на пропозицію відповідача ним було надано і пояснення, і копії документів, якими підтверджується реальність здійснення операцій по відмовленій податковій накладній, однак відповідач безпідставно не прийняв їх до уваги.
Ухвалою судді Запорізького окружного адміністративного суду від 05.03.2018 відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 02.04.2018.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 02.04.2018 відкладено підготовче засідання на 27.04.2018.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 27.04.2018 продовжено підготовче провадження у справі на тридцять днів та відкладено підготовче засідання на 16.05.2018.
16.05.2018 судом було відкладено підготовче засідання на 31.05.2018.
31.05.2018 закінчено підготовче засідання, призначено розгляд справи по суті на той самий день, а саме на 31.05.2018. У судовому засіданні 31.05.2018 судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити повністю виходячи із наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю ФО-РУМ (ідентифікаційний номер 41086063) зареєстроване 17.01.2017 за № 1 103 102 0000 041998, про що свідчить виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 54). Основним видом економічної діяльності є будівництво житлових і нежитлових будівель (41.20) (а.с. 20).
26.10.2017 між ДП Запорізький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації та позивачем було укладено Договір № 195-17 (далі - Договір від 26.10.2017 № 195-17, а.с. 24-26), відповідно до умов якого позивач зобов'язується власними або залученими силами надати ДП Запорізький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації послуги, визначені в п. 1.2 даного Договору, а Замовник - прийняти та оплатити надані послуги. Згідно з п. 1.2 Договору від 26.10.2017 № 195-17 найменування послуги: ДК 021:2015 - 45320000-6 Ізоляційні роботи на об'єкті ДП Запорізький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації .
За приписами п. 2.1 Договору від 26.10.2017 № 195-17 договірна ціна складає 151 057,10 грн., в тому числі ПДВ - 25 176,18 грн. Пунктами 3.1, 3.2 Договору від 26.10.2017 № 195-17 визначено, що оплата послуг здійснюється ДП Запорізький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації в безготівковій формі шляхом перерахування передплати на рахунок позивача у розмірі 50% Договірної ціни на протязі 5 робочих днів з дня укладання договору. Остаточні розрахунки здійснюються за фактом надання послуг на підставі Акту наданих послуг протягом трьох робочих днів з дня його підписання. Відповідно до п. 9.1 Договору від 26.10.2017 № 195-17 він набирає чинності з дня його підписання і діє до 30.11.2017, але до повного виконання Сторонами своїх зобов'язань (а.с. 24-25).
27.10.2017 на виконання умов Договору від 26.10.2017 № НОМЕР_1 Запорізький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації на рахунок позивача сплатив у якості 50% - передплати кошти у розмірі 75 528,55 грн., в тому числі ПДВ 12 588,09 грн., що підтверджується наявною у матеріалах справи випискою по рахунку (а.с. 27). У відповідності зі ст. 187 та ст. 201 Податкового кодексу України за правилами першої події позивачем складена податкова накладна від 27.10.2017 № 6, яка у подальшому (15.11.2017) була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 28, 30).
Позивач виконав роботи за Договором від 26.10.2017 № 195-17, використовуючи необхідні для виконання монтажних робіт товарно-матеріальні цінності, наявні в залишку (цемент, руберойд, вироби зі сталі оцинкованої), а також придбані за рахунок отриманих коштів матеріальні цінності (праймер, герметик, пісок річковий), що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними (а.с. 44-48).
Наведені господарські операції позивачем відображено у бухгалтерському обліку: отримання передплати - Дт 311 Кт 681, податкові зобов'язання з ПДВ - Дт 643 Кт 641, підписання акту виконаних робіт - Дт 361 Кт 703, нарахування зобов'язання з ПДВ - Дт 643 Кт 641. Вказані товарно-матеріальні цінності були транспортовані до місця надання послуг, про що свідчать наявні у матеріалах справи копії товарно-транспортних накладних від 08.11.2017 № В64 та від 08.11.2017 № В65 (а.с. 49-50).
20.11.2017 за результатами виконання позивачем робіт, обумовлених у Договорі від 26.10.2017 № 195-17, між сторонами було підписано Акт приймання виконаних робіт за листопад 2017 року (а.с. 31-34). Відповідно до п. 187.1 ст. 187 та п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на залишок вартості робіт, а саме на 75 528,55 грн., в тому числі ПДВ 12 588,09 грн., позивач склав податкову накладну від 16.11.2017 № 13 (а.с. 51).
12.12.2017 відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України позивачем направлено відповідачу податкову накладну № 13 від 16.11.2017 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з квитанцією від 12.12.2017 № б/н податкову накладну було прийнято, але зупинено її реєстрацію з огляду на відповідність останньої п 6 Критеріїв ризиковості платника податку. Зокрема, позивачу було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 52).
На виконання пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем 24.12.2017 було направлено на адресу відповідача пояснення, а також копії документів на підтвердження господарської операції (Договір з договірною ціною, виписка по рахунку від 27.10.2017, акт приймання виконаних робіт № 18, виписка по рахунку від 21.11.2017, ліцензія на будівельну діяльність, штатний розпис, оборотно-сальдова відомість основних засобів), для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної, що підтверджується повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинена (а.с. 53). Як вбачається із квитанції від 24.12.2017 № 1, вказані пояснення та документи у той же день були отримані відповідачем (а.с. 54).
Однак, рішенням відповідача від 29.12.2017 №511512/41086063 позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.11.2017 № 13 (а.с. 13).
Підставою даного рішення зазначено надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с. 55).
Вважаючи прийняте відповідачем рішення протиправним, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Частиною 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).
Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
З 01.01.2017 набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон - № 1797-VIII від 21.12.2016).
У свою чергу, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Згідно з положеннями підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України).
Зазначена комісія приймає рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Слід зазначити, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Судом встановлено, що між ДП Запорізький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації та позивачем було укладено Договір від 26.10.2017 № 195-17 на виконання ізоляційних робіт на об'єкті замовника (а.с. 24-26).
27.10.2017 на виконання умов Договору від 26.10.2017 № НОМЕР_1 Запорізький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації перерахував позивачу у якості 50% - передплати кошти у розмірі 75 528,55 грн. (а.с. 27).
У подальшому, після фактичного виконання позивачем робіт за Договором від 26.10.2017 № 195-17 та підписання між сторонами Акту приймання виконаних робіт за листопад 2017 року (а.с. 31-34), на залишок вартості робіт, а саме на 75 528,55 грн., позивач склав податкову накладну від 16.11.2017 № 13 (а.с. 51). Позивач 12.12.2017 направив відповідачу податкову накладну № 13 від 16.11.2017 для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Роботи були виконані позивачем із застосуванням необхідних товарно-матеріальних цінностей, наявних в залишку (цемент, руберойд, вироби зі сталі оцинкованої), а також придбані за рахунок отриманих коштів матеріальних цінностей (праймер, герметик, пісок річковий).
Згідно з квитанцією від 12.12.2017 № б/н податкову накладну було прийнято, але зупинено її реєстрацію з огляду на відповідність останньої п 6 Критеріїв ризиковості платника податку. Зокрема, позивачу було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 52). У той же день вказана податкова накладна після її прийняття була заблокована з підстав її ризиковості. На пропозицію відповідача позивач надав додаткові документи та письмові пояснення, в яких зазначив факт наявності ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об'єктів IV та V категорії складності та достатнього штату працівників для виконуваних робіт (а.с. 53). Рішенням відповідача від 29.12.2017 №511512/41086063 позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.11.2017 № 13 (а.с. 55).
Отже, оскільки оскаржуване рішення відповідача не містить єдиної та конкретної підстави для його прийняття, суд, зважаючи на наявність необхідних та достатніх документів, що свідчать про реальне виконання позивачем ізоляційних робіт на об'єкті ДП Запорізький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації , вважає, що відповідач повинен був зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації виписану позивачем податкову накладну від 16.11.2017 № 13, однак безпідставно відмовив у цьому.
Щодо посилання відповідача на надання платником податку копій документів, що складені з порушенням закону та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної, суд вважає за необхідне зазначити, що така підстава містить у своєму складі декілька можливих критеріїв, зокрема наявність порушень у наданих копіях документів, недостатність наданих копій документів. Однак, у даному випадку існує фактична невизначеність, яка також обумовлює протиправність оскаржуваного рішення.
Також, у контексті оцінки правомірності оскаржуваного рішення відповідача від 29.12.2017 №511512/41086063 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.11.2017 № 13, суд приймає до уваги той факт, що податкова накладна від 27.10.2017 № 6, складена позивачем в межах одного і того ж Договору від 26.10.2017 № 195-17 та стосовно того ж самого контрагента, як і податкова накладна від 16.11.2017 № 13, була зареєстрована відповідачем без будь яких зауважень.
Із урахуванням викладених вище обставин у їх сукупності, суд вважає, що рішення відповідача від 29.12.2017 № 511512/41086063 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.11.2017 № 13 є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог про реєстрацію податкової накладної від 16.11.2017 № 13 в Єдиному реєстрі податкових накладних, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).
Відтак, оскільки рішення відповідача від 29.12.2017 № 511512/41086063 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.11.2017 № 13 підлягає скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну позивача № 13 від 16.11.2017 датою їх фактичного надходження, а саме 12.12.2017.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності свого рішення, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст. 9, 137, 139, 242-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №511512/41086063 від 29 грудня 2017 року.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №13 від 16.11.2017 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю ФО-РУМ днем її направлення на реєстрацію, а саме 12 грудня 2017 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04653, м. Київ, пл. Львівська, б. 8, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ФО-РУМ (місцезнаходження: 69037, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, б. 39А, прим. 134, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 41086063) судові витрати у розмірі 1762 грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили у порядку та строки, передбачені ст. 255 КАС України та може бути оскаржене у порядку та строки, передбачені ст.ст. 293, 295, 296 та 297 КАС України.
Повний текст рішення складено 07.06.2018.
Суддя Н.В. Стрельнікова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2018 |
Оприлюднено | 14.08.2018 |
Номер документу | 75847510 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні