Рішення
від 14.08.2018 по справі 821/1178/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 серпня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/1178/18 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Каланчацький райагрохім" до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Чорноморського регіонального Управління Укртрансбезпеки, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, Державна служба України з безпеки на транспорті в особі управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області про скасування постанов про застосування адміністративно-господарських штрафів,

встановив:

19 червня 2018 року товариство з обмеженою відповідальністю "Каланчацький райагрохім" (надалі - позивач, ТОВ "Каланчацький райагрохім") звернулося до суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Чорноморського міжрегіонального управління (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Державна служба України з безпеки на транспорті в особі управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області (далі - третя особа), в якому просить скасувати:

- постанову Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Чорноморського міжрегіонального управління №039129 від 29.05.2018 р. про застосування адміністративно-господарського штрафу в сумі 1 700 грн.;

- постанову Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Чорноморського міжрегіонального управління №039130 від 29.05.2018 р. про застосування адміністративно-господарського штрафу в сумі 1 700 грн.

- постанову Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Чорноморського міжрегіонального управління №039131 від 29.05.2018 р. про застосування адміністративно-господарського штрафу в сумі 1 700 грн.

Вказані вимоги позивач обґрунтовує тим, що оскаржувані постанови про накладення адміністративно-господарського штрафу прийняті в порушення Порядку про здійснення державного контролю на автомобільному транспорті від 08.11.2006 р. № 1567 та Закону України "Про автомобільний транспорт", оскільки позивач не є перевізником у розумінні Закону України "Про автомобільний транспорт", що підтверджується наданими до позову договорами оренди, згідно яким ТОВ "Каланчацький райагрохім" передає у користування ТОВ "Рис України" автомобіль марки КАМАЗ, реєстраційний номер НОМЕР_1, автомобіль марки КАМАЗ, реєстраційний номер НОМЕР_2, разом з причепом реєстраційний номер НОМЕР_3. Крім того позивач вказує, по-перше, матеріали перевірки не містять доказів щодо здійснення посадовими особами управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області габаритно-вагового контрою автомобіля КАМАЗ 5511, державний номер НОМЕР_2 з причепом ГКБ 8527, державний номер НОМЕР_8, висновки за результатами якого внесено до змісту акту № 039689 від 10.04.2018 р., по-друге, обов'язок водія надавати на вимогу інспекторів індивідуальну контрольну картку водія не передбачений змістом ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт". Таким чином, акти від 10.04.2018 р., покладені в основу оскаржуваних постанов, не мають доказової сили щодо вчинення суб'єктом господарювання ТОВ "Каланчацький райагрохім" порушень законодавства про автомобільний транспорт, а тому постанови про накладення на позивача адміністративно-господарського штрафу підлягають скасуванню.

Ухвалою суду від 09 липня 2018 року провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження, призначено справу до розгляду на 25.07.2018 року.

Відповідач відзив на позовну заяву не надав, копію ухвали суду від 09.07.2018 р. про відкриття провадження з роз'ясненням йому права на подання відзиву та наслідками його неподання отримав 11.07.2018 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Третя особа письмових пояснень щодо позовної заяви не надала, копію ухвали суду від 09.07.2018 р. про відкриття провадження з роз'ясненням йому права щодо надання таких пояснень отримала 12.07.2018 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Протокольною ухвалою від 25.07.2018 року суд ухвалив відкласти розгляд справи до 06.08.2018 року у зв'язку з відсутністю на дату слухання справи доказів щодо повідомлення відповідача та третьої особи про місце, дату та час розгляду справи.

Протокольною ухвалою від 06.08.2018 року суд ухвалив продовжити розгляд даної справи в порядку письмового провадження.

Письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Дослідивши подані сторонами документи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, оцінивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вказує про наступне.

10.04.2018 року головним спеціалістом Зінченко О.В. та старшим державним інспектором Головіною Ю.С. Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області проведено рейдову перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у ході якої здійснено перевірку транспортного засобу КАМАЗ 5511, номерний знак НОМЕР_2, з причепом ГКБ 8527, номерний знак НОМЕР_3, водієм якого був ОСОБА_2, за результатами якої складено акт № 039689 від 10.04.2018 р.

За висновками вказаного акту виявлено порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт, а саме надання послуг з внутрішніх перевезень вантажів без документів, передбачених ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", зокрема не оформлено товарно-транспортну накладну, індивідуальну контрольну книжку (КТЗ на момент перевірки не обладнано тахографом).

25.04.2018 року Чорноморське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки листом від 25.04.2018 р. № 2241 запросило керівника ВАТ "Каланчацький райагрохім" для розгляду справи про порушення згідно акту № 039689 від 10.04.2018 р., до Чорноморського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на 22.05.2018 р.

29 травня 2018 року в.о. заступника начальника управління - начальника відділу державного контролю та нагляду за безпекою на наземному транспорті Копилова А.С., розглянувши справу про порушення законодавства про автомобільний транспорт, а саме порушення Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за яке передбачено абз. 3 ст. 60 цього закону, винесла постанову про застосування до ВАТ "Каланчацький райагрохім" адміністративно - господарського штрафу № 039130 від 29.05.2018 р., в сумі 1 700,00 грн.

Супровідним листом від 30.05.2018 р. № 2949 копія вказаної постанови була направлена керівнику ВАТ "Каланчацький райагрохім".

Крім того, 10.04.2018 року головним спеціалістом Зінченко О.В. та старшим державним інспектором Головіною Ю.С. Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області проведено рейдову перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у ході якої здійснено перевірку транспортного засобу КАМАЗ 55102, номерний знак НОМЕР_1, водієм якого був ОСОБА_4, за результатами якої складено акт № 039688 від 10.04.2018 р.

За висновками вказаного акту виявлено порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт, а саме надання послуг з внутрішніх перевезень вантажів без документів, передбачених ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", зокрема не оформлена індивідуальна контрольна книжка водія, в той час як КТЗ на момент перевірки не обладнано тахографом, а також відсутня товарно-транспортна накладна.

25.04.2018 року Чорноморське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки листом від 25.04.2018 р. № 2242 запросило керівника ВАТ "Каланчацький райагрохім" для розгляду справи про порушення згідно акту № 039688 від 10.04.2018 р., до Чорноморського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на 22.05.2018 р.

29 травня 2018 року в.о. заступника начальника управління - начальника відділу державного контролю та нагляду за безпекою на наземному транспорті Копилова А.С., розглянувши справу про порушення законодавства про автомобільний транспорт, а саме порушення Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за яке передбачено абз. 3 ст. 60 цього закону, винесла постанову про застосування до ВАТ "Каланчацький райагрохім" адміністративно - господарського штрафу № 039129 від 29.05.2018 р., в сумі 1 700,00 грн.

Супровідним листом від 30.05.2018 р. № 2951 копія вказаної постанови була направлена керівнику ВАТ "Каланчацький райагрохім".

Крім того, 10.04.2018 року старшими державними інспекторами Головіною Ю.С. та Літвіновим С.В. Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області проведено рейдову перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у ході якої здійснено перевірку транспортного засобу КАМАЗ 55102, номерний знак НОМЕР_4, та причепу ГКБ 819, номерний знак НОМЕР_5, водієм якого був ОСОБА_5, за результатами якої складено акт № 039690 від 10.04.2018 р.

За висновками вказаного акту виявлено порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт, а саме надання послуг з внутрішніх перевезень вантажів без документів, передбачених ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", зокрема не оформлена індивідуальна контрольна книжка водія, в той час як КТЗ на момент перевірки не обладнано тахографом, а також відсутня товарно-транспортна накладна, протокол перевірки технічного стану КТЗ на самоскид та причіп, поліс обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власника наземних транспортних засобів.

25.04.2018 року Чорноморське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки листом від 25.04.2018 р. № 2241 запросило керівника ВАТ "Каланчацький райагрохім" для розгляду справи про порушення згідно акту № 039690 від 10.04.2018 р., до Чорноморського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на 22.05.2018 р.

29 травня 2018 року в.о. заступника начальника управління - начальника відділу державного контролю та нагляду за безпекою на наземному транспорті Копилова А.С., розглянувши справу про порушення законодавства про автомобільний транспорт, а саме порушення Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за яке передбачено абз. 3 ст. 60 цього закону, винесла постанову про застосування до ВАТ "Каланчацький райагрохім" адміністративно - господарського штрафу № 039131 від 29.05.2018 р., в сумі 1 700,00 грн.

Супровідним листом від 30.05.2018 р. № 2949 копія вказаної постанови була направлена керівнику ВАТ "Каланчацький райагрохім".

Не погоджуючись з вказаними постановами про застосування адміністративно-господарських штрафів, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначаються Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 року №2344- ІІІ(далі - Закон № 2344-ІІІ).

У відповідності до статті 6 Закону № 2344-ІІІ реалізація державної політики у сфері автомобільного транспорту здійснюється через центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 103 (далі - Положення), визначено, що Державна служба України з безпеки на транспорті є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).

Укртрансбезпека, відповідно до покладених на неї завдань, зокрема здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті. Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи та Держспецтрансслужбу (п. 8 Положення).

Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб'єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом визначається Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 року №1567(далі по тексту - Порядок №1567).

У відповідності до пункту 15 Порядку №1567, під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону №2344- ІІІ документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.

Приписами статті 48 Закону №2344- ІІІ визначено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

- для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

- для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Таким чином, законодавство зобов'язує автомобільного перевізника та водія під час здійснення своїх функцій мати при собі документи, на підставі яких здійснюється перевезення.

Відповідно до абзацу 3 частини 1 ст. 60 Закону №2344-Ш, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже, з наведених норм чинного законодавства, вбачається, що адміністративно-господарські штрафи застосовуються виключно до автомобільних перевізників.

За визначеннями, наведеними у ст. 1 Закону №2344- ІІІ, автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; вантажні перевезення - це перевезення вантажів вантажними автомобілями; водій - особа, яка керує транспортним засобом і має відповідне посвідчення встановленого зразка.

Автомобільним перевізником, що здійснює перевезення вантажів на договірних умовах, є суб'єкт господарювання, який відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надає послугу згідно з договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовують на законних підставах (ст. 33 Закону №2344- ІІІ).

Як встановлено судом та підтверджується наявними в матеріалах справи фотокопій свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу, ТОВ "Каланчацький райагрохім" є власником наступних транспортних засобів:

- КАМАЗ, реєстраційний номер НОМЕР_1, номер шасі НОМЕР_9, 1987 року випуску, разом з причепом реєстраційний номер НОМЕР_6, номер шасі НОМЕР_10, 1987 року випуску;

- КАМАЗ, реєстраційний номер НОМЕР_2, номер шасі НОМЕР_11, 1988 року випуску, разом з причепом реєстраційний НОМЕР_3, номер шасі НОМЕР_12, 1990 року випуску;

- КАМАЗ 55102, реєстраційний номер НОМЕР_4, VIN НОМЕР_13.

Відповідно до умов договору оренди від 03.01.2014 р., укладеного між ВАТ "Каланчацький райагрохім" та ТОВ "Рис України", транспортні засоби КАМАЗ, реєстраційний номер НОМЕР_1, номер шасі НОМЕР_9, 1987 року випуску, разом з причепом реєстраційний номер НОМЕР_6, номер шасі НОМЕР_10, 1987 року випуску, а також КАМАЗ, реєстраційний номер НОМЕР_2, номер шасі НОМЕР_11, 1988 року випуску, разом з причепом реєстраційний НОМЕР_3, номер шасі НОМЕР_12, 1990 року випуску, передано у користування ТОВ "Рис України" безстроково, про що складено акт від 03.01.2014 р.

При цьому, з наданих до матеріалів справи позивачем документів судом встановлено, що власником причепу ГКБ 819, номерний знак НОМЕР_7, є ОСОБА_6, який передав вказаний транспортний засіб у користування ТОВ "Рис України", про що складено договір оренди від 02.04.2018 р. та актом про підтвердження користування транспортним засобом за вказаним договором оренди.

Проте, суд зауважує, що відповідач на спростування вказаних обставин, не надав суду жодних доказів.

З огляду на викладене, суд дійшов до висновку, що ТОВ "Каланчацький райагрохім" в межах розгляду даних спірних правовідносин не є перевізником у розумінні Закону України "Про автомобільний транспорт", а тому не може нести відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт згідно положень ст. 60 Закону № 2344- ІІІ.

При цьому, суд зазначає, що ч. 1 ст. 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до приписів ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, коли судом здійснюється розгляд справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, у яких обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Частиною 4 ст. 159 КАС України передбачено, що подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб'єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

На виконання цих вимог відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду жодних доказів, які б спростовували твердження позивача, а відтак, не довів правомірності своїх рішень.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Щодо розподілу судових витрат, то суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "Каланчацький райагрохім" при зверненні до суду з даним позовом було сплачено судовий збір у розмірі 1762,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 101 від 14.06.2018 року.

Відповідно до ч. 1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, суд вважає, що сплачений ТОВ "Каланчацький райагрохім" судовий збір у сумі 1762,00 грн. підлягає стягненню з Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Чорноморського міжрегіонального управління за рахунок його бюджетних асигнувань.

На підставі викладеного, керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

вирішив:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Каланчацький райагрохім" (місце знаходження 75800, Херсонська область, смт. Каланчак, вул. Сімферопольська, буд. 104, код ЄДРПОУ 05491244) до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Чорноморського міжрегіонального управління (місце знаходження 73000, м. Херсон, Бериславське шосе, буд. 46, код ЄДРПОУ 39816845), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, Державна служба України з безпеки на транспорті в особі управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області (місце знаходження 49038 м. Дніпро, вул. Курчатова, буд. 8, код ЄДРПОУ 39816845) про скасування постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу - задовольнити.

Скасувати постанову Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Чорноморського міжрегіонального управління №039129 від 29.05.2018 р. про застосування до ВАТ "Каланчацький райагрохім" адміністративно-господарського штрафу в сумі 1 700 грн.

Скасувати постанову Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Чорноморського міжрегіонального управління №039130 від 29.05.2018 р. про застосування до ВАТ "Каланчацький райагрохім" адміністративно-господарського штрафу в сумі 1 700 грн.

Скасувати постанову Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Чорноморського міжрегіонального управління №039131 від 29.05.2018 р. про застосування до ВАТ "Каланчацький райагрохім" адміністративно-господарського штрафу в сумі 1 700 грн.

Стягнути з Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Чорноморського міжрегіонального управління (місце знаходження 73000, м. Херсон, Бериславське шосе, буд. 46, код ЄДРПОУ 39816845) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Каланчацький райагрохім" (місце знаходження 75800, Херсонська область, смт. Каланчак, вул. Сімферопольська, буд. 104, код ЄДРПОУ 05491244) судовий збір в сумі 1 762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві грн. 00 коп.).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Дубровна В.А.

кат. 3.7.2

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2018
Оприлюднено14.08.2018
Номер документу75848347
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1178/18

Ухвала від 04.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Рішення від 14.08.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні