Рішення
від 13.08.2018 по справі 922/1052/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-21-42, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" серпня 2018 р.м. ХарківСправа № 922/1052/18

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Погорелової О.В

при секретарі судового засідання Федоровій К.О.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Харківської міської ради, м. Харків до Приватного акціонерного товариства "Торговий Дім "Спортек", м. Харків про зобов'язання вчинити певні дії за участю представників учасників справи:

позивача - ОСОБА_1

відповідача - ОСОБА_2,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Харківська міська рада, звернувся до господарського суду Харківської області з позовом до відповідача - Приватного акціонерного товариства "Торговий дім "Спортек", в якому просить суд зобов'язати відповідача протягом шести місяців з дня набрання рішенням суду законної сили забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 2,9849 га по проспекту Гагаріна, 183-А у місті Харкові та зареєструвати зазначену земельну ділянку в державному земельному кадастрі. Витрати понесені на оплату судового збору позивач просить суд покласти на відповідача.

Позовні вимоги вмотивовано ухиленням відповідача від виготовлення технічної документації із землеустрою та реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, що унеможливлює отримання Департаментом земельних відносин в управлінні Держземагенства у м. Харкові витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку цієї земельної ділянки, виконання розрахунку розміру орендної плати за земельну ділянку та вчинення дій щодо складання та підписання додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки від 01.11.2001 № 280/01, в частині зміни розміру орендної плати земельної ділянки у відповідності з нормативною грошовою оцінкою земель міста Харкова станом на 01.01.2013. В якості правових підстав позову посилається на норми статей 12, 79-1, 93 ЗК України, статті 11, 15, 16, 509, 526 ЦК України, статті 15, 30 Закону України "Про оренду землі", статті 5, 13, 15, 21 Закону України "Про оцінку земель".

В процесі розгляду справи, відповідачем до суду був наданий відзив на позовну заяву (вх.номер 15886 від 01.06.2018), доповнення до відзиву на позовну заяву (вх.номер 15952 від 04.06.2018), письмові заперечення проти позову (вх.номер 18824 від 02.07.2018), в яких він проти позову заперечує та просить суд відмовити в його задоволенні. В обґрунтування заперечень проти позову, відповідач вказує на те, що орендна плата за земельну ділянку сплачується відповідачем відповідно до вимог законодавства та відповідно до п. 2.1 договору оренди від 01.11.2001; нормами чинного законодавства не передбачено право органів місцевого самоврядування - орендодавців земель комунальної власності зобов'язувати орендарів земельних ділянок у примусовому порядку забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж орендованої земельної ділянки в натурі (на місцевості) та зареєструвати земельну ділянку в державному земельному кадастрі; рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 №1269/13 не підлягає застосуванню до спірних правовідносин, так як суперечить приписам ст. 627 ЦК України, ч.ч. 3, 4 ст. 67, п. г ст. 55 ЗУ "Про землеустрій"; позивачем неправильно обраний спосіб захисту порушеного права; з огляду на те, що земельна ділянка може бути об'єктом цивільних прав виключно з моменту її формування, факт передачі земельної ділянки за адресою: місто Харків, проспект Гагаріна, 183-а загальною площею 2,9849 га. в оренду відповідачу згідно договору оренди земельної ділянки від 01.11.2001, укладеного між виконавчим комітетом Харківської міської ради Харківської області (орендодавець), та Акціонерним товариством закритого типу «Торговий дім «Спортек» (орендар), є доказом того, що така земельна ділянка є сформованою та підлягає реєстрації на підставі технічної документація із землеустрою, яка була розроблена при передачі земельної ділянки в оренду.

Крім того, відповідачем до суду подана заява про застосування позовної давності, в якій він просить суд застосувати до заявлених позовних вимог позовну давність та відмовити в задоволенні позовних вимог. В обґрунтування заяви відповідач вказує на те, що листом-попередженням від 08.10.2013 року № 1752/0/225-13 позивач звернувся до відповідача, зокрема, із вимогою щодо виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) в строк до 01.12.2013. Кінцевий строк виконання вимог позивача щодо виготовлення технічної документації - до 01.12.2013. Таким чином, на думку відповідача, позовна давність сплинула 01.12.2016. Проте, позивач своїм правом в межах загальної позовної давності щодо звернення до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу не скористався, а звернувся до суду з вимогою про зобов'язання відповідача виготовити технічну документацію вже після спливу позовної давності.

Позивачем в процесі розгляду справи суду були подані відповідь на відзив (вх.номер 17296 від 14.06.2018), додаткові пояснення (вх.номер 22021 від 30.07.2018), в яких позивач вказує на те, що вважає відзив відповідача необґрунтованим та заперечує проти заяви відповідача про застосування позовної давності.

У судовому засіданні 13.08.2018 представник позивача підтримав позов у повному обсязі та просив суд його задовольнити.

Присутній у судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував, просив суд відмовити в його задоволенні.

З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, всебічно та повно дослідивши матеріали справи та надані учасниками справи докази, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, суд встановив наступне.

На підставі рішення Виконавчого комітету Харківської міської ради від 25.09.2001 №1659, 01.11.2001 між виконавчим комітетом Харківської міської ради Харківської області та Акціонерним товариством закритого типу "Торговий дім "Спортек" був укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до предмету якого Виконавчий комітет Харківської міської ради Харківської області надає, а Акціонерне товариство закритого типу "Торговий дім "Спортек" приймає в тимчасове платне користування на умовах оренди земельну ділянку за адресою: м. Харків, проспект Гагаріна, 183-а, загальною площею 2,9849 га згідно з планом земельної ділянки, що додається. Земельна ділянка надається у тимчасове платне користування на умовах оренди строком до 01.01.2025 для експлуатації та обслуговування адміністративних, складських та допоміжних будівель і споруд (пункти 1.1., 1.2. договору).

Договір зареєстровано у Виконавчому комітеті Харківської міської ради в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі 02.11.2001 за № 280/01.

Пунктом 2.1. договору передбачена плата за землю у вигляді орендної плати. Кадастровий номер земельної ділянки не визначений.

Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013, і відповідно до пункту 1.1 цього рішення затверджено базову вартість 1 кв. м земель міста Харкова у сумі 291,18 грн.

Пунктами 2 та 3 рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 №1269/13 «Про затвердження «Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013» встановлено, що плата за землю на підставі даних Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 вводиться в дію з 01.01.2014. Зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Пунктом 4 вищевказаного рішення зобов'язано орендарів земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні на підставі договорів оренди, укладених протягом 1994-1998 років та 1999-2003 років, та які були передані у користування без проведення державної реєстрації цих земельних ділянок:

- укласти із розробниками документації із землеустрою договори на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) стосовно земельних ділянок, переданих їм у користування без проведення державної реєстрації таких земельних ділянок (без присвоєння їм кадастрового номеру);

- забезпечити складання та прийняття технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) у строк, що не перевищує 2 календарних місяців з дня набрання чинності цим Рішенням;

- не пізніше 31.12.2013 вчинити дії, спрямовані на подання складеної (розробленої) технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагентства у м. Харкові для здійснення Державним кадастровим реєстратором державної реєстрації (із присвоєнням кадастрового номеру) земельних ділянок, переданих у користування без проведення їх державної реєстрації (в тому числі, у разі, коли відомості про земельні ділянки, право користування на які виникло до 2004 року, не внесені до державного реєстру земель);

- повідомити Департамент земельних відносин Харківської міської ради про здійснення державної реєстрації відповідної земельної ділянки із зазначенням присвоєного кадастрового номеру та долученням копії витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який було видано на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки.

Пунктом 5 Рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 № 1269/13 Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

На виконання вищезазначеного рішення Харківської міської ради Департаментом земельних відносин листом від 08.10.2013 № 1752/0/225-13 було повідомлено ПрАТ "Торговий дім "Спортек" про необхідність:

- в строк до 01.12.2013 - забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

- в строк не пізніше 31.12.2013 - подати складену (розроблену) технічну документацію щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагенства у м. Харкові (для здійснення реєстрації земельної ділянки із присвоєнням кадастрового номеру;

- в строк до 01.01.2014 - повідомити Департамент земельних відносин Харківської міської ради про здійснення державної реєстрації земельної ділянки та надати копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку на підтвердження державної реєстрації цієї земельної ділянки;

- в строк до 01.02.2014 - привести розмір плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

Департаментом земельних відносин також повідомлено відповідача про те, що у разі невиконання ним зазначених дій у встановлений строк, Департаментом буде підготовлена пропозиція до Юридичного департаменту для вжиття заходів щодо спонукання відповідача до здійснення дій щодо реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі.

Відповідно до Інформації Відділу у м. Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області відомості про державну реєстрацію вищевказаної земельної ділянки відповідачем по пр. Гагаріна, 183-А у м. Харкові відсутні.

У зв'язку з тим, що відповідач не виконав вимоги щодо здійснення дій стосовно забезпечення виготовлення технічної документації із землеустрою, а також реєстрації земельної ділянки у встановлений строк, Харківська міська рада звернулась до господарського суду з цим позовом.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам справи, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог і заперечень проти них, суд виходить з наступного.

Згідно зі ст.ст. 7, 140 Конституції України в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування. Територіальна громада має право самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і Законів України.

Органи місцевого самоврядування в межах, встановлених законом, володіють повною свободою дій для здійснення власних ініціатив з будь-якого питання, яке не виключено з їх компетенції та не віднесено до компетенції іншого органу влади.

Відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад, належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Як вбачається з матеріалів справи, пунктами 2 та 3 рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 №1269/13 «Про затвердження «Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013» встановлено, що плата за землю на підставі даних Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 вводиться в дію з 01.01.2014. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Відповідно до п.4 вищевказаного рішення зобов'язано орендарів земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні на підставі договорів оренди, укладених протягом 1994-1998 років та 1999-2003 років, та які були передані у користування без проведення державної реєстрації цих земельних ділянок:

- укласти із розробниками документації із землеустрою договори на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) стосовно земельних ділянок, переданих їм у користування без проведення державної реєстрації таких земельних ділянок (без присвоєння їм кадастрового номеру);

- забезпечити складання та прийняття технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) у строк, що не перевищує 2 календарних місяців з дня набрання чинності цим Рішенням;

- не пізніше 31.12.2013 вчинити дії, спрямовані на подання складеної (розробленої) технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагентства у м. Харкові для здійснення Державним кадастровим реєстратором державної реєстрації (із присвоєнням кадастрового номеру) земельних ділянок, переданих у користування без проведення їх державної реєстрації (в тому числі, у разі, коли відомості про земельні ділянки, право користування на які виникло до 2004 року, не внесені до державного реєстру земель);

- повідомити Департамент земельних відносин Харківської міської ради про здійснення державної реєстрації відповідної земельної ділянки із зазначенням присвоєного кадастрового номеру та долученням копії витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який було видано на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки.

Пунктом 5 зазначеного рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

Згідно ст.11 ЦК України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.

Цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо із актів цивільного законодавства.

У випадках встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

За приписами ст. 144 Конституція України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Рішення Харківської міської ради №1269/13 від 25.09.2013 є діючим, відповідачем в установленому законом порядку не оскаржувалось, тому в силу закону є обов'язковим для відповідача.

Відповідно до пункту 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад, належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до частин 1, 3, 4 статті 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Згідно статті 10 Закону України "Про Державний земельний кадастр" земельні ділянки є об'єктами Державного земельного кадастру.

Положеннями статті 15 Закону України "Про Державний земельний кадастр" передбачено, що нормативна грошова оцінка відноситься до відомостей про земельну ділянку, які включаються до Державного земельного кадастру.

Відповідно до статті 20 Закону України "Про Державний земельний кадастр" внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру є обов'язковим.

Згідно статті 21 Закону України "Про Державний земельний кадастр" відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні.

Відомості про нормативну грошову оцінку земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки.

Відповідно до статті 38 Закону України "Про Державний земельний кадастр" відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі:

- витягів з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру;

- довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території) за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру;

- викопіювань з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру.

Відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про Державний земельний кадастр" земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.

У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності).

Внесення інших змін до відомостей про ці земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок.

Також, положеннями статті 22 Закону України "Про землеустрій" визначено, що однією із підстав здійснення землеустрою (виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі) є договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою.

Відповідно до статті 67 Закону України "Про землеустрій" фінансування робіт із землеустрою здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, коштів юридичних осіб, громадян та інших джерел, не заборонених законом. На землях комунальної власності за рахунок коштів місцевих бюджетів фінансуються роботи із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж адміністративно-територіальних одиниць, складання схем землеустрою, розроблення техніко-економічних обґрунтувань з використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, інвентаризації земель. Роботи із землеустрою можуть фінансуватися відповідно до укладених договорів за рахунок коштів громадян, юридичних осіб та інших джерел, не заборонених законом.

Отже, враховуючи наведені положення законодавства, у відповідача на підставі пункту 4 рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 №1269/13 виник обов'язок забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 2,9849 га, розташованої за адресою: м. Харків, проспект Гагаріна, 183-А, переданої позивачем відповідачу у користування на підставі договору оренди землі № 280/01 від 02.11.2001, а також вчинити дії у визначеному законодавством порядку щодо реєстрації зазначеної земельної ділянки в Державному земельному кадастрі.

В матеріалах справи відсутні, а відповідачем, в порушення статей 13, 74 ГПК України не надано доказів виконання вказаних вище обов'язків.

Ухилення відповідача від виготовлення технічної документації із землеустрою та реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі унеможливлює отримання Департаментом земельних відносин у Відділі у м. Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виконати розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку та вчинити дії щодо складання та підписання додаткової угоди до існуючого договору в частині зміни розміру орендної плати земельної ділянки у відповідності з нормативною грошовою оцінкою земель міста Харкова станом на 01.01.2013.

Враховуючи наведене, а також те, що рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 №1269/13 є діючим та підлягає виконанню, відповідач зобов'язаний забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та зареєструвати земельну ділянку в Державному земельному кадастрі, а отже зазначені вимоги позивача є обґрунтованими, доведеними матеріалами справи та такими, що підлягають задоволенню.

Водночас, вимога позивача про зобов'язання відповідача саме в шестимісячний строк з дня набрання рішенням суду законної сили забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Відповідно до підпункту "г" пункту 2 статті 28 Закону України "Про землеустрій", розробники документації із землеустрою зобов'язані виконувати роботи із складання документації із землеустрою у строк, передбачений договором; максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору.

Тобто, стаття Закону України "Про землеустрій", на яку посилається позивач при визначенні строку на вчинення дій, відраховує термін на їх (дій) вчинення саме з моменту укладення договору, укладеного між замовником та розробником документації із землеустрою.

Таким чином, жодного посилання при визначенні вказаного строку зазначена стаття на рішення суду (як альтернативна підстава) не містить. Більш того, зазначений строк є саме встановленим для розробника документації, відповідач же в даному випадку є її (документації) замовником.

За таких обставин позовні вимоги Харківської міської ради підлягають частковому задоволенню.

Відповідачем у справі заявлено про застосування строків позовної давності до позовних вимог.

З цього приводу суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до ст. 256 Цивільного кодексу України, позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.

Згідно ст. 257 Цивільного кодексу України, загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

Відповідно до ч. 1 ст. 258 Цивільного кодексу України, для окремих видів вимог законом може встановлюватися спеціальна позовна давність: скорочена або більш тривала порівняно із загальною позовною давністю.

Водночас законодавець не допускає зміни порядку обчислення позовної давності, встановленого імперативними нормами статей 253-255 ЦК України. Вимогами ст. 268 ЦК України наведено перелік вимог, на які позовна давність не поширюється, який (перелік) не є вичерпним та Законом можуть бути встановлені інші вимоги, на які не поширюється позовна давність.

Так, зокрема, позовна давність не може поширюватися на вимоги про усунення перешкод у здійсненні власником права користування та розпорядження своїм майном (ст. 391 ЦК України), оскільки в такому разі йдеться про так зване триваюче правопорушення. Отже, власник може пред'являти такий позов у будь-який час незалежно від того, коли почалося порушення його прав. Обов'язковою умовою негаторного позову є існування прав власника на час пред'явлення такого позову.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні заяви про застосування строку позовної давності, оскільки позовна давність на спірні правовідносини не поширюється.

Європейський суд з прав людини неодноразово наголошував, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення. Проте, якщо подання сторони є вирішальним для результату проваджень, воно вимагає конкретної та прямої відповіді ("Руїс Торіха проти Іспанії").

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд керується статтею 129 ГПК України, покладаючи витрати зі сплати судового збору в розмірі 3524,00 грн. на відповідача, оскільки спір виник внаслідок неправильних дій останнього.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст. 12, 13, 73, 74, 76-79, 91, 129, 232, 233, 236 - 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні заяви відповідача про застосування позовної давності - відмовити.

Позов задовольнити частково.

Зобов'язати Приватне акціонерне товариство "Торговий дім "Спортек" (61009, м. Харків, просп. Гагаріна, 183, корпус А, код ЄДРПОУ 01555289) забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 2,9849 га по проспекту Гагаріна, 183-А у місті Харкові та зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державному земельному кадастрі.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Торговий дім "Спортек" (61009, м. Харків, просп. Гагаріна, 183, корпус А, код ЄДРПОУ 01555289) на користь Харківської міської ради (61003, м. Харків, м-н. Конституції, 7, код ЄДРПОУ 04059243) - 3524,00 грн. судового збору.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

В решті позову - відмовити.

Відповідно до ст. 241 ГПК України, рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до ст.ст. 256, 257 ГПК України, рішення може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня складання повного тексту рішення, з урахуванням приписів п.п. 17.5 п.17 Перехідних положень ГПК України.

Позивач: Харківська міська рада (61003, м. Харків, м-н. Конституції, 7, код ЄДРПОУ 04059243).

Відповідач: Приватне акціонерне товариство "Торговий дім "Спортек" (61009, м. Харків, просп. Гагаріна, 183, корпус А, код ЄДРПОУ 01555289).

Повне рішення складено та підписано 15 серпня 2018 року.

Суддя ОСОБА_3

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення13.08.2018
Оприлюднено15.08.2018
Номер документу75869423
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/1052/18

Рішення від 13.08.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Погорелова О.В.

Ухвала від 30.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Погорелова О.В.

Ухвала від 23.07.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Тарасова І. В.

Ухвала від 23.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Погорелова О.В.

Ухвала від 09.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Погорелова О.В.

Ухвала від 18.06.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Погорелова О.В.

Ухвала від 04.06.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Погорелова О.В.

Ухвала від 16.05.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Погорелова О.В.

Ухвала від 25.04.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Погорелова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні