СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 серпня 2018 р. Справа № 1840/2840/18
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бондаря С.О.
за участю секретаря судового засідання - Алексеєнко Є.А.
представника позивача - ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №1840/2840/18 за позовом керівника Роменської місцевої прокуратури Сумської області до Коржівської сільської ради Сумської області, третя особа: Коржівський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Берізка" Роменського району Сумської області про зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Керівник Роменської місцевої прокуратури Сумської області звернувся до суду з позовною заявою до Коржівської сільської ради Сумської області про зобов'язання розглянути на сесії сільської ради питання щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами дошкільного навчального закладу (дитячий садок) "Берізка" площею 0,60га, що знаходиться за адресою: Сумська область, Роменський район, с. Коржі, вул. Кооперативна, 13. Свої вимоги мотивує тим, що дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Берізка" користується земельною ділянкою площею 0,60 га, на якій розташована будівля та двір дошкільного закладу. Вказаний дитячий садок знаходиться у комунальній власності Коржівської сільської ради Роменського району Сумської області. В порушення вимог земельного законодавства, положень Закону України "Про освіту" та Закону України "Про дошкільну освіту" правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує вказаний навчальний заклад, не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.
Ухвалою суду від 25.07.2018 відкрито провадження у справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Листом від 09.08.2018 №286 Коржівська сільська рада Роменського району Сумської області позовні вимоги керівника Роменської місцевої прокуратури визнала у повному обсязі, справу просила розглядати без участі його представника (а.с.41).
10.08.2018 від Коржівського дошкільного навчального закладу "Берізка" надійшла заява про підтримку позовних вимог, справу просить розглядати без участі його представника (а.с.42).
Представник позивача ОСОБА_1 у судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
У судовому засіданні встановлено, згідно Статуту Коржівського ДНЗ "Берізка", затвердженого виконкомом Коржівської сільської ради 22.05.2007, вказаний навчальний заклад віднесений до комунальної форми власності, а його засновником є Коржівська сільська рада.
Коржівський ДПЗ "Берізка" розташований на земельній ділянці площею 0,60 га, на яку документація із землеустрою в установленому законодавством порядку не розроблялась, земельна ділянка не сформована, кадастровий номер не визначався, до Державного земельного кадастру не вносилось.
Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з наступного.
Частиною 1 ст. 38 Закону України "Про дошкільну освіту" визначено, що матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно з ч. 6 ст. 25 Закону України "Про освіту" засновник закладу освіти зобов'язаний: забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов; у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти; забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.
Відповідно до ч. 3 ст. 66 Закону України "Про освіту" сільські, селищні ради: відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної та початкової освіти; мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх, забезпечують їх діяльність та розвиток; оприлюднюють офіційну звітність про всі отримані та використані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт, послуг, спрямованих на потреби кожного із заснованих ними закладів освіти, та інші видатки у сфері освіти; здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.
Згідно з ч. 1 ст. 80 Закону України "Про освіту" до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать:
нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо;
майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об'єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об'єкти авторського права та/або суміжних прав;
інші активи, передбачені законодавством.
Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.
Частина 2 ст. 80 Закону України "Про освіту" передбачає, що порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Так, відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад належить розпорядженнями землями територіальних громад.
Згідно з п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (статті 125, 126 Земельного кодексу України).
Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначається статтею 123 Земельного кодексу України.
Право користування земельною ділянкою оформляється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Так, відповідно до статей 3, 4 Закону право постійного користування земельною ділянкою підлягає обов'язковій державній реєстрації. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.
Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Враховуючи вищевказані положення, Коржівська сільська рада, як засновник Коржівського ДНЗ (дитячий садок) "Берізка", зобов'язана врегулювати земельні відносини стосовно земельної ділянки, що знаходиться у користуванні Коржівського ДНЗ (дитячий садок) "Берізка".
Таким чином, суд вважає за необхідне зобов'язати Коржівську сільську раду Сумської області розглянути на сесії сільської ради питання щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Берізка" площею 0,60га, що знаходиться за адресою: Сумська область, Роменський район, с. Коржі, вул. Кооперативна, 13.
Вирішуючи питання стягнення на користь прокуратури Сумської області понесені витрати на сплату судового збору суд зазначає, відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Позивач просить стягнути на користь прокуратури Сумської області судовий збір, що не належить до витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз.
На підставі викладеного, судовий збір позивачу, як суб'єкту владних повноважень, не підлягає відшкодуванню за рахунок відповідача.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов керівника Роменської місцевої прокуратури Сумської області до Коржівської сільської ради Сумської області про зобов'язання вчинити дії - задовольнити.
Зобов'язати Коржівську сільську раду Сумської області (Сумська область, Роменський район, с.Коржі, вул. Паркова, 10, код ЄДРПОУ 04388900) розглянути на сесії сільської ради питання щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Берізка" площею 0,60га, що знаходиться за адресою: Сумська область, Роменський район, с. Коржі, вул. Кооперативна, 13.
Рішення може бути оскаржено до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.О. Бондар
Повний текст рішення виготовлений 15.08.2018.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2018 |
Оприлюднено | 15.08.2018 |
Номер документу | 75870874 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.О. Бондар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні