ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 серпня 2018 р.м. ХерсонСправа № 2140/1410/18 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Підприємства "Привільське" Каланчацького районного споживчого товариства про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках та стягнення коштів за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу,
встановив:
18 липня 2018 р. Головне управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (надалі - позивач, ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі) звернулося до суду з позовом до підприємства "Привільське" Каланчацького районного споживчого товариства, в якому просить стягнути кошти з рахунків підприємства "Привільське" Каланчацького районного споживчого товариства (код ЄДРПОУ 38045115) у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 68 205,62 грн., зокрема, по акцизного податку (код платежу 14040000) у сумі 195,26 грн.; по адміністративним штрафам за штрафними санкціями за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну (код платежу 21081100) у сумі 68000,00 грн.; по адміністративним штрафам та іншим санкціям (код платежу 21081100) у сумі 10,36 грн.
Ухвалою від 23.07.2018 р. провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (у письмовому провадженні).
Письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом. (п. 10 ч.1 ст. 4 КАС України)
Приписами частини третьої статті 263 КАС України визначено, що у даній категорії спорів заявами по суті справи є позов та відзив. При цьому, відповідно до частин 5 та 8 статті 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами та досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Відповідно до змісту позовної заяви, вказані вимоги позивач обґрунтовує несплатою відповідачем податкового боргу, який виник у зв'язку з несплатою узгоджених грошових зобов'язань, самостійно визначених платником податків в податковій декларації, нарахованих контролюючим органом відповідно до прийнятих податкових повідомлень-рішень, рішень про застосування фінансових санкцій, а також нарахованої пені. Оскільки узгоджені грошові зобов'язання по акцизному податку в сумі 195,26 грн., по адміністративним штрафам та штрафним санкціям за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну в сумі 68000 грн., по адміністративним штрафам та іншим санкціям в сумі 10,36 грн. добровільно не сплачені підприємством "Привільське" Каланчацького РАЙСТ, позивач просить стягнути їх суми в судовому порядку.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши в сукупності надані докази, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини суд вказує про наступне.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, підприємство "Привільське" Каланчацького РАЙСТ взято на податковий облік до Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області 22.02.2012 р. за № 7513.
Відповідно до наданого позивачем розрахунку податкового боргу підприємства "Привільське" Каланчацького РАЙСТ та витягу з інтегрованих карток платника податків станом на 20.04.2018 р. за відповідачем обліковується податковий борг у загальній сумі 68 205,62 грн., у тому числі:
- по акцизному податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів в сумі 188,02 грн., який складається із залишку несплачених узгоджених грошових зобов'язань, нарахованих згідно декларації акцизного податку від 15.09.2017 р. № НОМЕР_1 на суму 5,58 грн., податкових повідомлень-рішень від 13.03.2018 р. №0003114003, № НОМЕР_2 (акт перевірки від 26.02.2018 р. №173/21-22-40-03) на загальну суму 175,20 грн. та нарахованої пені в сумі 7,24 грн. у зв'язку з несвоєчасною їх сплатою;
- по адміністративним штрафам та штрафним санкціям за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну в сумі 68 000 грн., який виник за рахунок несплати узгоджених грошових зобов'язань, нарахованих згідно рішень про застосування фінансових санкцій від 20.06.2017 р. № 00013/21-22-40 на суму 34000 грн. та № 00012/21-22-40 на суму 34 000 грн. (акти перевірки від 19.05.2017 р.10/40 та № 11/40);
- по адміністративним штрафам та іншим санкціям, а саме пеня в сумі 10,36 грн., нарахована відповідно до ст.129 ПК України.
Перевіряючи правомірність вимог позивача на предмет їх узгодженості з фактичними обставинами, вимогами Податкового Кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI ( далі - ПК України), суд встановив наступне.
Статтею 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини ( п.п. 20.1.34. п. 20.1. ст.. 20 ).
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 36.1 ст. 36 ПК України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно з п. 38.1 ст. 38 цього Кодексу, виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. 54.3.1 - 54.3.6 п. 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, у лютому 2018 року податковим органом було проведено камеральну перевірку підприємства "Привільське" Каланчацького РАЙСТ щодо порушення граничних термінів сплати узгоджених податкових зобов'язань за платежем "акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздріб торгівлі підакцизних товарів", за результатами якої складено акт від 26.02.2018 р. № 173/21-22-40-03/38045415.
На підставі висновків вказаного акту перевірки позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 13.03.2018 р. № НОМЕР_3, яким за затримку сплати грошового зобов'язання в сумі 212 грн. зобов'язано відповідача сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 21,20 грн. за платежем "акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздріб торгівлі підакцизних товарів", а також податкове повідомлення - рішення від 13.03.2018 р. № НОМЕР_2, яким за затримку сплати грошового зобов'язання в сумі 770 грн. зобов'язано відповідача сплатити штраф у розмірі 20% в сумі 154,00 грн. за платежем "акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздріб торгівлі підакцизних товарів".
Вказані податкові повідомлення - рішення отримані уповноваженою особою підприємства "Привільське" 23.03.2018 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 7580000978258.
Крім того, 19.05.2017 року податковим органом було проведено фактичні перевірки підприємства "Привільське" Каланчацкого РАЙСТ з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, за результатами якої складено акт від 19.05.2017 р. № 11/40/38045415 та акт від 19.05.2017 р. № 10/40/38045415.
На підставі висновків вказаних актів позивачем прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 20.06.2017 р. № 000013/21-22-40-38045415, яким за порушення у вигляді роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій до підприємства "Привільське" Каланчацького РАЙСТ застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 34 000 грн.; та рішення про застосування фінансових санкцій від 20.06.2017 р. № 000012/21-22-40-38045415, яким за порушення у вигляді роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій до підприємства "Привільське" Каланчацького РАЙСТ застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 34 000 грн.
Вказані акти та рішення про застосування фінансових санкцій отримані уповноваженою особою підприємства "Привільське" Каланчацького РАЙСТ 26.06.2017 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 7580000785263.
Згідно з п.57.3 ст. 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
В матеріалах справи відсутні докази щодо оскарження платником податків вказаних податкових повідомлень-рішень та рішень про застосування фінансових санкцій. При цьому, відповідач не скористався правом надати такі докази до суду, що дає підстави вважати грошові зобов'язання за вказаними податковими повідомленнями-рішеннями та рішеннями про застосування фінансових санкцій такими, що набули статусу узгодженості. У зв'язку з цим у підприємства "Привільське" Каланчацького РАЙСТ виникає обов'язок щодо сплати визначеного в них грошових зобов'язань відповідно до ст. 57 Податкового кодексу України.
Пунктом 54.1 ст. 54 ПК України встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом, крім випадків, передбачених податковим законодавством. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Матеріалами справи підтверджується, що підприємством "Привільське" Каланчацького РАЙСТ було подано до Херсонської об'єднаної ДПІ ГУ ДФС у Херсонській області декларацію акцизного податку за серпень 2017 року, якою самостійно задекларовано суму акцизного податку 1024,00 грн., яка відповідно до п. 56.11 ст. 56 Податкового кодексу України оскарженню не підлягає і тому є узгодженим податковим зобов'язанням.
Щодо вимог позивача про стягнення нарахованої суми пені у розмірі 10,36 грн., то суд зазначає про наступне.
Згідно до п.п. 129.1, 129.4 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.
Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Як вбачається зі зворотного боку інтегрованої картки платника податків за кодом класифікації доходів бюджету 21081103 "адміністративні штрафи та інші санкції", станом на 31.12.2017 року обліковується сума пені 10,36 грн.
При цьому, суд відмічає, що відповідач не скористався наданим йому правом надати суду докази на спростовування вказаних обставин.
Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
У зв'язку з несплатою платником податків узгоджених сум податкових зобов'язань, позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме, згідно п.59.1 ст.59 ПК України, де визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Статтею 59 ПК України встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання вимог ст. 59 Податкового кодексу України, позивачем на адресу відповідача було надіслано податкову вимогу, в якій зазначено, що загальна сума податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями станом на 07.09.2017 року становить 68 280,37 грн., у тому числі основний платіж 270,01 грн., штрафні санкції 68 000 грн., пеня 10.36 грн.
Податкова вимога була направлена на адресу підприємства "Привільське" Каланчацького РАЙСТ та вручена уповноваженій особі 21.09.2017 р., що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.
Відповідно до п. 59.5. ст. 59 ПК України у разі, якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
За приписами пп.62.1.1-62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Як передбачено п.1 Розділу І "Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", затвердженого 07.04.2016 р. наказом Міністерства фінансів України № 422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881 (надалі - Порядок № 422), цей Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з п.2 Розділу І цього Порядку терміни в ньому вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.
Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ Порядку № 422 з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Внаслідок дослідження судом зворотного боку інтегрованої картки платника податків станом на дату судового засідання сума податкового боргу, яка є предметом стягнення в даній справі залишається не погашеною, а саме,
- по акцизному податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів обліковується заборгованість в сумі 195,26 грн., у тому числі сума недоїмки 188,02 грн., пеня в сумі 7,24 грн.;
- по адміністративним штрафам та штрафним санкціям за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну обліковується недоїмка в сумі 68 000,00 грн.
- по адміністративним штрафам та іншим санкціям обліковується заборгованість у вигляді пені в сумі 10,36 грн.
Порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється статтями 95 - 99 Податкового кодексу України. Зазначені норми визначають перелік заходів, що можуть вживатися податковим органом до платника податків із метою погашення податкового боргу, до яких належить стягнення коштів, які перебувають у власності платника податків, а також продаж майна платника податків, що перебуває в податковій заставі (пункт 95.1 статті 95 Податкового кодексу України).
Згідно вимог пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Частиною 1 ст. 77 КАС України, в редакції Закону України № 2147 - VІІІ, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Оскільки, позивачем надано до суду документи, які підтверджують несплачену відповідачем суму податкового боргу, а відповідач не надав суду доказів погашення вищевказаної суми податкового боргу, тому суд приходить до висновку щодо правомірності вимог ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, як суб'єкта владних повноважень, стягнути з підприємства "Привільське" Каланчацького РАЙСТ податковий борг у загальній сумі 68 205,62 грн.
Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України, в редакції Закону України № 2147 - VІІІ, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв'язку з чим, судові витрати не підлягають стягненню з відповідача.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
вирішив:
Позов Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (місце знаходження 73026, м. Херсон, проспект Ушакова, буд. 75, код ЄДРПОУ 39394259) до Підприємства "Привільське" Каланчацького районного споживчого товариства (місцезнаходження 75800 Херсонська область, смт. Каланчак, вул. Леніна, буд. 4, код ЄДРПОУ 38045115) про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках та стягнення коштів за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків підприємства "Привільське" Каланчацького районного споживчого товариства (код ЄДРПОУ 38045115) у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу по акцизного податку (код платежу 14040000), до УК у Каланчацькому районі/ОТГ смт. Каланчак/14040000, код отримувача - 37686257, банк отримувача - ГУДКСУ у Херсонській області, код банку - 852010, номер рахунку - 31410531700351, код бюджету - 14040000 у сумі 195,26 грн. (сто дев'яносто п'ять гривень 26 коп.); по адміністративним штрафам за штрафними санкціями за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну (код платежу 21081100) до УК у Каланчацькому районі/ОТГ смт. Каланчак/21081100, код отримувача - 37686257, банк отримувача - ГУДКСУ у Херсонській області, код банку - 852010, номер рахунку - 31410542700351, код бюджету - 21081100 у сумі 68 000,00 грн. (шістдесят вісім тисяч грн.); по адміністративним штрафам та іншим санкціям (код платежу 21081100) до УК у Каланчацькому районі/Каланчацький район/21081100, код отримувача - 37686257, банк отримувача - ГУДКСУ у Херсонській області, код банку - 852010, номер рахунку - 31117106700186, код бюджету - 21081100 у сумі 10,36 грн. (десять грн. 36 коп.)
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Дубровна В.А.
кат. 8.2.3
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2018 |
Оприлюднено | 15.08.2018 |
Номер документу | 75871000 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні