Рішення
від 14.08.2018 по справі 805/4566/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 серпня 2018 р. Справа№805/4566/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Христофоров А.Б. розглянувши у спрощеному провадженні в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Оберіг" до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про:

-визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0011324203 від 01.06.2018 року, згідно акту камеральної перевірки №193/05-99-42-03/39835700 від 10.05.2018 року,-

ВСТАНОВИВ:

14.06.2018 року позивач звернувся до суду з позовними вимогами до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0011324203 від 01.06.2018 року, згідно акту камеральної перевірки №193/05-99-42-03/39835700 від 10.05.2018 року. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що податковим органом протиправно застосовано до товариства штрафні санкції за порушення термінів реєстрації розрахунків коригування у ЄРПН на загальну суму ПДВ 1 218 248,05 грн. Зазначає, що податковим органом було зупинено реєстрацію податкових накладних від 05.10.2017 року та в подальшому рішенням від 01.11.2017 року відмовлено у реєстрації податкових накладних. Товариством були оскаржені рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в судовому порядку, за наслідком розгляду справ в суді, у зв'язку з реєстрацією податковим органом податкових накладних, товариством відкликані позовні заяви та позови залишені без розгляду. Під час розгляду справ у суді, на підставі додаткової угоди до договору поставки, 01.12.2017 року товариством складено розрахунок коригування вартісних показників до податкових накладних від 05.10.2017 року та 20.12.2017 року здійснено спробу зареєструвати дані у ЄРПН, однак отримано квитанцію№1 про відмову, оскільки відсутня реєстрація податкової накладної від 05.10.2017 року, 03.01.2018 року та 04.01.2018 року розрахунки коригування були зареєстровані у податковому органі. Вважає, що товариство здійснило своєчасну спробу реєстрації розрахунків, однак відповідачем було відмовлено, отже податковим органом протиправно прийнято податкове повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій за порушення термінів реєстрації розрахунків коригування вартісних показників до податкових накладних.

Відповідач у відзиві на адміністративний позов зазначив, що за наслідком перевірки товариства було встановлено порушення термінів реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних складених у грудні 2017 року, за наслідком чого застосовано штрафні санкції у сумі 121824,81 грн. Оскільки податковим органом рішення про реєстрацію розрахунку коригування та рішення суду про реєстрацію розрахунків коригування 20.12.2017 року прийнято не було, отже, товариство несвоєчасно зареєстровано розрахунки коригування та відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

Ухвалою суду від 15.06.2018 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Відповідно до вимог частини п'ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Розглянувши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наступне.

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "Оберіг" (ЄДРПОУ 39835700), пройшов передбачену законодавством процедуру реєстрації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом №12541020000004530 від 12.06.2015 року, є юридичною особою, відповідно до статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.

Відповідач, Головне управління ДФС у Донецькій області (ЄДРПОУ 39406028), є суб'єктом владних повноважень - органом виконавчої влади, який в даних правовідносинах відповідно до статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатне здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.

Судом встановлено, що актом про результати камеральної перевірки дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних з податку на додану вартість ТОВ Компанія Оберіг за період грудень 2017 року №193/05-99-42-03/39835700 від 10.05.2018 року, встановлено порушення реєстрації розрахунків коригування, складених у грудні 2017 року на суму ПДВ 1218248,05 грн із затримкою до 15 календарних днів.

18.05.2018 року позивач надав заперечення на акт перевірки, однак 29.05.2018 року ГУ ДФС у Донецькій області надало відповідь щодо розгляду заперечення №22827/10/05-99-42-03-13 в якому зазначило про відповідність висновків акту нормам податкового кодексу України.

На підставі зазначеного акту сформовано податкове повідомлення-рішення №0011324203 від 01.06.2018 року про нарахування штрафних санкцій у сумі 121824,81 грн.

При ухваленні рішення суд виходив з наступних мотивів та керувався такими положеннями законодавства.

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну (розрахунок коригування) та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. N 1246 (далі - Порядок № 1246).

Згідно пункту 5 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200.1.3, 200.1.9 статті 200.1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:зокрема, наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (п. 13 Порядку 1246).

Пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення 15 календарних днів;

- 20 відсотків від суми податку на додану вартість, в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків від суми податку на додану в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

-40 відсотків від суми податку зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем, ТОВ "Компанія "Оберіг" укладено договір поставки № Р60344-МРЕ від 04.10.2017 року з ТОВ "Сателлит", предметом якого є постачання насіння соняшника врожаю 2017 року.

Постачання насіння соняшника відбулося 05.10.2017 року, відповідно до чого складено податкові накладні №2, №3, №4 від 05.10.2017 року.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, згідно квитанцій податкового органу, реєстрація зазначених податкових накладних зупинена 05.10.2017 року.

01.11.2017 року Комісією ДФС України прийняті рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 261444/39835700, №261341/39835700, №261444//39835700, від 01.11.2017 року, зазначений факт не є спірним.

Підприємством було використано право на оскарження зазначених рішень до Донецького окружного адміністративного суду та за наслідком судового розгляду справ, у зв'язку з реєстрацією податковим органом податкових накладних, позовні заяви залишені без розгляду (справи №805/4018/17-а від 10.01.2018 року; № 805/4019/17-а від 17.01.2018 року; № 805/4017/17-а від 23.01.2018 року)

Під час розгляду справ про скасування рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, на підставі Додаткової угоди № 1 від 01.12.2017 року до Договору поставки, підприємством проведено коригування вартості товару та складно розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 05.10.2017 року.

20.12.2017 року підприємством направлено на реєстрацію розрахунок коригування у ЄРПН до податкової накладної №2 від 05.10.2017 року та отримано квитанцію №1, оскільки документ не може бути прийнятий - порушено вимоги абзацу восьмого пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру Податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1246 (у редакції Постанови КМУ від 26.04.2017 № 341), а саме: відсутня зареєстрована податкова накладна для покупця з ІПН 135019805821 від 05.10.2017 року.

Зазначене рішення позивачем не оскаржувалось ані в адміністративному порядку, ані в судовому порядку. Тобто факт протиправності дій податкового органу щодо неприйняття розрахунку коригування від 01.12.2018 року не встановлено. Щодо направлення 20.12.2017 року на реєстрацію розрахунків коригування у ЄРПН до податкових накладних №3 та №4 від 05.10.2017 року доказів позивачем не надано.

Згідно частини першої статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Спірним питанням даного позову є правомірність прийняття податкового повідомлення-рішення про порушення граничних строків реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних.

Оскільки своєчасність реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних позивачем не підтверджено, отже, в даному випадку відсутні порушення норм чинного законодавства з боку відповідача та обґрунтована правомірність прийняття спірного податкового -рішення.

З урахування зазначеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Судовий збір в порядку частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відшкодуванню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2,6,90,132,139,193,242-244,246,255 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволені адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Оберіг" (вул. Землянова, буд.120-А, с. Верхньокамянське, Бахмутський район, Донецька область, 84525) до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд.114, м. Маріуполь, Донецька область, 87526) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Повне судове рішення складено 14.08.2018 року.

Суддя Христофоров А.Б.

Дата ухвалення рішення14.08.2018
Оприлюднено17.08.2018
Номер документу75902257
СудочинствоАдміністративне
Суть: -визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0011324203 від 01.06.2018 року, згідно акту камеральної перевірки №193/05-99-42-03/39835700 від 10.05.2018 року

Судовий реєстр по справі —805/4566/18-а

Постанова від 23.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Постанова від 23.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 10.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 10.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 10.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Рішення від 14.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 15.06.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні