Рішення
від 15.08.2018 по справі 802/1557/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

15 серпня 2018 р. Справа № 802/1557/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Альчука Максима Петровича,

розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: Керівника Вінницької місцевої прокуратури (21020, м. Вінниця, пров. Цегельний, 8)

до: Дорожненська сільська рада (23217, Вінницька область, Вінницький район, с. Дорожне, вул. Шевченка, 1, код ЄДРПОУ 04526006)

про: зобов'язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся Керівник Вінницької місцевої прокуратури з адміністративним позовом до Дорожненської сільської ради Вінницького району Вінницької області, в якому просить:

зобов'язати Дорожненську сільську раду Вінницького району Вінницької області вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення, а саме дитячого майданчика, що розташований по вул. Шевченка, 1 в с. Дорожне Вінницького району Вінницької області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об'єкту благоустрою.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Вінницькою місцевою прокуратурою проведено вивчення стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою населених пунктів на території Вінницького району. За результатами вивчення виявлено ряд недоліків щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, а саме дитячих майданчиків, що, в свою чергу, негативно впливає на організацію належного утримання і використання зазначених об'єктів, та може призвести, у разі їх неусунення, до спричинення шкоди здоров'ю дітей.

Ухвалою суду від 05.06.2018 року відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання.

Оскільки відповідачем відзив на позовну заяву не подано, суд вирішує справу за наявними матеріалами згідно ч. 6 ст. 162 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку про задоволення адміністративного позову, з наступних підстав.

Судом встановлено, що Вінницькою місцевою прокуратурою проведено вивчення стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою населених пунктів на території Вінницького району. За результатами вивчення виявлено ряд недоліків щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, а саме дитячих майданчиків, що, в свою чергу, негативно впливає на організацію належного утримання і використання зазначених об'єктів, та може призвести, у разі їх не усунення, до спричинення шкоди здоров'ю дітей.

Так, на території Дорожненської сільської ради розташовано дитячий майданчик, який встановлено у 2014 році в с. Дорожне по вул. Шевченка, 1, власником якого є Дорожненська сільська рада.

Відповідно до інформації, наданої Дорожненською сільською радою за № 02-14/134 від 16.05.2018, зазначений майданчик був подарований сільській раді у 2014 році, однак рішення по розробленню та затвердженню планів технічної паспортизації та інвентаризації вказаного дитячого майданчика сільською радою не затверджувалось, технічна інвентаризація та паспортизація не проводилась.

Вказані обставини слугували підставою для звернення до суду з даним позовом.

Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходив з наступного.

Відповідно до п. 44 ч. 1 цієї ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно ст. 1 Закону України від 06.09.2005 № 2807-ІV «Про благоустрій населених пунктів» (далі - Закон № 2807-ІV) благоустроєм населених пунктів є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Заходами з благоустрою населених пунктів є роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону № 2807-ІV благоустрій населених пунктів передбачає: розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об'єктів; організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; створення умов для реалізації прав та виконання обов'язків суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 20 Закону № 2807-ІV організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов'язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).

Частиною першою статті 10 Закону № 2807-ІV передбачено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.

За змістом п. 1, 2 ч. 1 ст. 13 Закону № 2807-ІV об'єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування, майданчики та прибудинкові території.

Елементами (частинами) об'єктів благоустрою, відповідно до пункту 8 частини 1 статті 21 Закону № 2807-ІV, є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.

Згідно з ст. 14 Закону № 2807-ІV об'єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.

Пунктом 5 частини 2 статті 18 Закону № 2807-IV визначено, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації у томі числі парків, рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, інших територій загального користування: прибудинкових територій, а також інших об'єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об'єкти), визначає Інструкція з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 29.10.2012 № 550 (далі - Інструкція № 550).

Згідно з пунктом 1.3 Інструкції № 550 під паспортизацією об'єктів благоустрою слід розуміти складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; під технічною інвентаризацією об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.

Пунктами 1.4, 1.5 Інструкції № 550 визначено, що технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.

Технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Позапланова технічна інвентаризація проводиться, в тому числі, у разі зміни власника (балансоутримувача) об'єкта благоустрою.

Аналіз викладених норм свідчить про те, що організацію та проведення відповідних робіт з указаних питань по об'єктам благоустрою, розташованих на території сільської ради повинна забезпечувати виключно Дорожненська сільська рада Вінницького району Вінницької області, до компетенції якої віднесено, зокрема, і затвердження правил і заходів з благоустрою населеного пункту.

Для підтримання об'єктів благоустрою у належному стані Закон № 2807-IV та прийнята на його виконання Інструкція № 550 зобов'язує, зокрема, підприємства, установи, організації, власників та балансоутримувачів у сфері благоустрою населених пунктів проводити технічну інвентаризацію та паспортизацію об'єктів благоустрою. Однією з необхідних умов для належного виконання цього обов'язку є наявність затвердженого органами місцевого самоврядування плану проведення таких заходів з благоустрою населеного пункту.

Разом з тим, як свідчать матеріали справи, зокрема лист Дорожненської сільської ради від 16.05.2018 року № 106/2867-18 плани технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків сільською радою не затверджувались та інвентаризація не проводилась.

З огляду на функціональне призначення даних об'єктів благоустрою, невжиття таких заходів може негативно позначитися на їхньому загальному стані, що в підсумку може спричинити заподіяння шкоди життю та здоров'ю неповнолітніх громадян.

Відповідно до ч. 2, 3 ст. 15 Закону № 2807-IV підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об'єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучити для цього інші підприємства, установи та організації.

Орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об'єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.

Отже, відсутність затверджених планових заходів щодо технічної інвентаризації об'єктів благоустрою (дитячих майданчиків) свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, яка, в свою чергу, слугує підставою для невжиття заходів щодо належного їх утримання. Крім того, зважаючи на цільове призначення таких об'єктів благоустрою, як дитячі майданчики, невиконання суб'єктом благоустрою своїх обов'язків у цій сфері, призводить до порушення права користувачів цих об'єктів на безпечні умови для їх використання, життя, розвитку та здоров'я дітей.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 ст. 6 Закону України «Про охорону дитинства» передбачено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров'я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.

Бездіяльність Дорожненської сільської ради Вінницького району з питань затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх частин), а саме дитячого майданчика, який розташований на території сільської ради, ставить під загрозу закріплені статтями 3, 27 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров'я, порушує вимоги Закону України «Про благоустрій населених пунктів».

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та докази надані позивачем, суд доходить висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов керівника Вінницької місцевої прокуратури (21020, м. Вінниця, пров. Цегельний, 8) до Дорожненської сільської ради Вінницького району Вінницької області (23217, Вінницька область, Вінницький район, с. Дорожне, вул. Шевченка, 1, код ЄДРПОУ 04526006) задовольнити.

Зобов'язати Дорожненську сільську раду Вінницького району Вінницької області вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення, а саме дитячого майданчика, що розташований по вул. Шевченка, 1 в с. Дорожне Вінницького району Вінницької області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об'єкту благоустрою.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Вінницький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя           Альчук Максим Петрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.08.2018
Оприлюднено21.08.2018
Номер документу75923704
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1557/18-а

Рішення від 15.08.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні