КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 серпня 2018 року № 810/1304/18
Суддя Київського окружного адміністративного суду Виноградова О.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом в.о. Ржищівського міського голови, секретар Ржищівської міської ради Київської області ОСОБА_1 до Ржищівської міської ради Київської області про встановлення відсутності компетенції,
в с т а н о в и в:
20 березня 2018 р. до Київського окружного адміністративного суду звернулася в.о. Ржищівського міського голови, секретар Ржищівської міської ради Київської області ОСОБА_1 (далі - позивач) з позовом до Ржищівської міської ради Київської області (далі - відповідач) про (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 4 травня 2018 р.) встановлення відсутності компетенції (повноважень) відповідача на призначення та звільнення керівника (директора) комунального підприємства "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" (далі - КП "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева") (код ЄДРПОУ 36298332) (а.с. 31-32).
Ухвалою судді Київського окружного адміністративного суду від 6 квітня 2018 р. відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою названого суду від 4 липня 2018 р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем з перевищенням наданих йому повноважень було прийнято рішення, яким відхилено проект рішення про зобов'язання КП "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" привести п. 6.2 Статуту у відповідність до чинного законодавства. Вважає, що такими діями (за наявності прямо встановленої компетенції (повноважень), наданої міському голові Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 р. № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) на призначення та звільнення керівника комунального підприємства) відповідачем було перевищено повноваження та неправомірно розширено компетенцію відповідача на звільнення та призначення керівників таких підприємств на підставі відповідних рішень відповідача.
Відповідач відзиву до суду не подавав, у судове засідання не прибув, про причини неявки суд не повідомив.
Від позивача до суду надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Згідно з вимогами ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
За таких обставин у судовому засіданні 8 серпня 2018 р. суд ухвалив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши наявні матеріали справи, встановив таке .
13 червня 2016 р. відповідачем було прийнято рішення "Про дострокове припинення повноважень Ржищівського міського голови ОСОБА_2А." № 336-1707, яким було:
- достроково припинено повноваження Ржищівського міського голови ОСОБА_2 (п. 1);
- доручено секретарю відповідача здійснювати повноваження Ржищівського міського голови з моменту дострокового припинення повноважень Ржищівського міського голови і до моменту повноважень Ржищівського міського голови, обраного на позачергових виборах відповідно до чинного законодавства, або до дня відкриття першої сесії Ржищівської міської ради, обраної на чергових місцевих виборах (далі - рішення № 336-1707) (а.с. 16).
Крім того, рішенням відповідача від 13 червня 2016 р. № 341-17-07 "Про обрання секретаря Ржищівської міської ради VІІ скликання" було обрано секретарем названої ради ОСОБА_1, депутата Ржищівської міської ради VІІ скликання (далі - рішення № 341-17-07) (а.с. 17).
19 грудня 2017 р. відповідачем було винесено рішення "Про приведення установчих документів Комунального підприємства "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" у відповідність до вимог чинного законодавства" № 1034-40-07, яким було відхилено проект рішення "Про приведення установчих документів Комунального підприємства "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" у відповідність до вимог чинного законодавства" (далі - рішення № 1034-40-07) (а.с. 8).
У зв'язку з тим, що позивач вважає, що при винесенні рішення № 1034-40-07 відповідачем було "неправомірно розширено компетенцію такої ради", позивач звернувся з даним позовом до суду.
Спірні правовідносини врегульовані Конституцією України, Законом № 280/97-ВР та Регламентом відповідача, затвердженим рішенням від 4 грудня 2015 р. № 11-02-07.
Згідно з вимогами ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Як убачається з ч. 1 ст. 5 Закону № 280/97-ВР, система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 12 названого Закону сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об'єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста.
Вимогами ст. 42 Закону № 280/97-ВР визначено повноваження сільського, селищного, міського голови.
Повноваження сільських, селищних, міських рад (загальна та виключна компетенція) визначені ст.ст. 25-26 Закону № 280/97-ВР.
Порядок скликання сесій відповідача, підготовки і розгляду нею питань, проведення засідань, прийняття рішень, порядок формування виконавчих органів відповідача, здійснення депутатської діяльності, обрання та затвердження посадових осіб та інші процедури, які випливають з повноважень відповідача, встановлених Конституцією України та законами України, визначено Регламентом відповідача, затвердженим рішенням від 4 грудня 2015 р. № 11-02-07.
Наявні матеріали справи свідчать про таке .
Предметом даного адміністративного позову є встановлення компетенції (повноважень) відповідача або її відсутності на призначення та звільнення керівника КП "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" (код ЄДРПОУ 36298332).
Так, установчими документами названого підприємства, зокрема, статутом встановлено, що "директор Підприємства призначається на посаду та звільняється з посади Ржищівською міською радою на контрактній основі. Контракт з директором укладається міським головою міста" (а.с. 11-13).
До порядку денного сесії 24 листопада 2017 р. відповідача, під номером 7 було включено проект "Про приведення установчих документів Комунального підприємства "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" у відповідність до чинного законодавства України", доповідач Овчар Ю.Ю., начальник юридичного відділу (а.с. 81).
Як убачається з названого проекту рішення, ним передбачалося:
"1. Привести у відповідність до чинного законодавства України Статуту Комунального підприємства "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" шляхом затвердження п. 6.2 Статуту у наступній редакції: "директор Підприємства призначається на посаду та звільняється з посади міським головою на контрактній основі. Контракт з директором Підприємства укладається Ржищівським міським головою ".
2. Затвердити зміни до Статуту комунального підприємства "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева", виклавши їх у новій редакції.
3. Доручити директору комунального підприємства "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" провести державну реєстрацію нової редакції Статуту згідно вимог чинного законодавства України.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на виконуючу обов'язки міського голови, секретаря ради ОСОБА_1І." (а.с. 78).
Як вже зазначалося, 19 грудня 2017 р. на розгляд відповідача було винесено рішення "Про приведення установчих документів Комунального підприємства "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" у відповідність до вимог чинного законодавства" № 1034-40-07, яким відповідно до вимог п. 30 ч. 1 ст. 26, ч. 5 ст. 16 Закону № 280/97-ВР у зв'язку з необхідністю приведення установчих документів КП "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" у відповідність до чинного законодавства України, зокрема, відповідно до п. 10 ч. 4 ст. 42 Закону № 280/97-ВР.
За наслідками розгляду даного питання відповідач вирішив відхилити проект рішення "Про приведення установчих документів Комунального підприємства "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" у відповідність до вимог чинного законодавства" (а.с. 8).
При визначенні компетенції відповідача з цього питання, судом враховано таке.
Згідно з вимогами ст. 25 Закону № 280/96-ВР сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до вимог ст. 26 вказаного Закону виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання:
1) затвердження регламенту ради;
2) утворення і ліквідація постійних та інших комісій ради, затвердження та зміна їх складу, обрання голів комісій;
3) утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск;
4) обрання на посаду та звільнення з посади секретаря ради у порядку, передбаченому цим Законом;
5) затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання;
6) утворення за поданням сільського, селищного, міського голови інших виконавчих органів ради;
7) затвердження плану роботи ради та заслуховування звіту про його виконання з урахуванням вимог статті 32 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності";
8) заснування аудіовізуальних (електронних) засобів масової інформації відповідної ради, призначення і звільнення їх керівників;
9) заслуховування звіту сільського, селищного, міського голови про діяльність виконавчих органів ради, у тому числі щорічного звіту про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами відповідної ради;
10) прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові;
11) заслуховування звітів постійних комісій, керівників виконавчих органів ради та посадових осіб, яких вона призначає або затверджує;
12) заслуховування повідомлень депутатів про роботу в раді, виконання ними доручень ради;
13) розгляд запитів депутатів, прийняття рішень по запитах;
14) прийняття рішень щодо дострокового припинення повноважень депутата ради в порядку, встановленому законом;
15) скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень;
16) прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови у випадках, передбачених цим Законом;
18) прийняття рішення про проведення місцевого референдуму;
19) прийняття відповідно до законодавства рішень щодо організації проведення референдумів та виборів органів державної влади, місцевого самоврядування та сільського, селищного, міського голови;
20) прийняття рішень про наділення органів самоорганізації населення окремими власними повноваженнями органів місцевого самоврядування, а також про передачу коштів, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення;21) прийняття рішень про об'єднання в асоціації або вступ до асоціацій, інших форм добровільних об'єднань органів місцевого самоврядування та про вихід з них;
22) затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування;
23) затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету;
24) встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України;
25) утворення цільових фондів, затвердження положень про ці фонди;
26) прийняття рішень щодо здійснення місцевих запозичень;
27) прийняття рішень щодо передачі коштів з відповідного місцевого бюджету;
28) прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах, а також земельному податку;
29) встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету;
30) прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об'єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.
Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради;
30-1) прийняття рішень про визначення критеріїв, відповідно до яких утворення наглядової ради є обов'язковим у комунальних унітарних підприємствах та у господарських товариствах, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать територіальній громаді; про затвердження порядку утворення наглядової ради, порядку призначення членів наглядової ради комунального унітарного підприємства; про визначення кола питань, що належать до виключної компетенції наглядової ради комунального унітарного підприємства; про встановлення вимог до незалежних членів наглядової ради комунальних унітарних підприємств і господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать територіальній громаді;
30-2) визначення критеріїв відбору незалежного аудитора та критеріїв віднесення комунальних унітарних підприємств і господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать територіальній громаді, до таких, фінансова звітність яких (у тому числі консолідована) підлягає обов'язковій перевірці незалежним аудитором, та затвердження порядку такої перевірки і порядку залучення незалежного аудитора;
31) прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення;
32) створення у разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення з іншими суб'єктами комунальної власності спільних проектів або спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій, визначення повноважень цих органів (служб);
33) вирішення відповідно до законодавства питань про створення підприємствами комунальної власності спільних підприємств, у тому числі з іноземними інвестиціями;
33-1) прийняття рішень щодо надання згоди на організацію співробітництва територіальних громад, суб'єктом якого є територіальна громада села, селища, міста, у формах, визначених статтею 4 Закону України "Про співробітництво територіальних громад", щодо схвалення проекту договору про співробітництво та інших рішень, пов'язаних із здійсненням відповідно до зазначеного Закону співробітництва територіальних громад;
33-2) заслуховування звітів, пов'язаних із здійсненням відповідно до Закону України "Про співробітництво територіальних громад" співробітництва територіальних громад, суб'єктом якого є територіальна громада села, селища, міста;
34) вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин;
35) затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України;
36) вирішення відповідно до закону питань про надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення, а також про скасування такого дозволу;
37) прийняття рішень про організацію територій і об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні; внесення пропозицій до відповідних державних органів щодо оголошення природних та інших об'єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам'ятками природи, історії або культури, які охороняються законом, прийняття рішень про оголошення в місцях масового розмноження та вирощування потомства дикими тваринами "сезону тиші" з обмеженням господарської діяльності та добуванням об'єктів тваринного світу;
38) надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об'єктів, у тому числі місць чи об'єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію;
39-1) створення відповідно до закону за рахунок коштів місцевого бюджету установ з надання безоплатної первинної правової допомоги, призначення і звільнення керівників цих установ, залучення в установленому законом порядку фізичних чи юридичних осіб приватного права до надання безоплатної первинної правової допомоги;
40) заслуховування інформації прокурорів та керівників органів Національної поліції про стан законності, боротьби із злочинністю, охорони громадського порядку та результати діяльності на відповідній території;
41) прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і порядку, визначених цим та іншими законами;
42) затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації;
43) затвердження договорів, укладених сільським, селищним, міським головою від імені ради, з питань, віднесених до її виключної компетенції;
44) встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність;
44-1) встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб'єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
45) прийняття у межах, визначених законом, рішень з питань боротьби зі стихійним лихом, епідеміями, епізоотіями, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність;
45-1) визначення територій, на яких можуть проводитися потенційно небезпечні заходи в умовах присутності цивільного населення за участю особового складу Збройних Сил України, інших військових формувань та правоохоронних органів з використанням озброєння і військової техніки;
46) прийняття рішень, пов'язаних із створенням спеціальних вільних та інших зон, змінами в статусі цих зон, внесення до відповідних органів пропозицій з цих питань; надання згоди на створення таких зон за ініціативою Президента України або Кабінету Міністрів України;
47) прийняття рішення про дострокове припинення повноважень органів територіальної самоорганізації населення у випадках, передбачених цим Законом;
48) затвердження статуту територіальної громади;
49) затвердження відповідно до закону Положення про зміст, опис та порядок використання символіки територіальної громади;
50) прийняття рішень щодо виконання положень статей 7, 11, 12, 20, 24 Закону України "Про засади державної мовної політики";
51) надання згоди на передачу об'єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об'єктів з комунальної у державну власність, а також щодо придбання об'єктів державної власності;
52) створення відповідно до законодавства комунальної аварійно-рятувальної служби;
53) затвердження відповідно до закону Положення про помічника-консультанта депутата ради та опису посвідчення помічника-консультанта депутата ради.
54) вирішення питань у сфері поводження з небезпечними відходами відповідно до законодавства;
55) визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють у межах певної території збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами;
56) затвердження порядку переміщення на штрафні майданчики транспортних засобів, припаркованих не у спеціально відведених місцях для паркування транспортних засобів.
57) встановлення плати за доступ до об'єкта будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв'язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності відповідно до Закону України "Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж".
Як убачається з ст. 42 Закону № 280/97-ВР, сільський, селищний, міський голова :
1) забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади;2) організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету;
3) підписує рішення ради та її виконавчого комітету;
4) вносить на розгляд ради пропозицію щодо кандидатури на посаду секретаря ради;
5) вносить на розгляд ради пропозиції про кількісний і персональний склад виконавчого комітету відповідної ради;
6) вносить на розгляд ради пропозиції щодо структури виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету, їх штатів, встановлених відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України;
7) здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету;
8) скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради;
9) забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання;
10) призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів ;
11) скликає загальні збори громадян за місцем проживання;
11-1) вносить на розгляд ради пропозиції про утворення спеціалізованої установи з надання безоплатної первинної правової допомоги;
11-2) вносить на розгляд ради пропозиції щодо кандидатури на посаду керівника установи з надання безоплатної первинної правової допомоги;
12) забезпечує виконання рішень місцевого референдуму, відповідної ради, її виконавчого комітету;
13) є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою;
14) представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства;
15) звертається до суду щодо визнання незаконними актів інших органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади, а також повноваження ради та її органів;
16) укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради;
17) веде особистий прийом громадян;
18) забезпечує на відповідній території додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об'єднань;
18-1) бере участь у здійсненні державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в межах та у спосіб, встановлені Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності";
19) здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів;
20) видає розпорядження у межах своїх повноважень.
Згідно з вимогами ч. 5 названої статті сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень .
Аналіз наведених норм свідчить, що:
- до повноважень саме сільського, селищного, міського голови належать повноваження щодо призначення на посади та звільнення з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів;
- чинним законодавством не передбачено право відповідача призначати та звільняти директора (керівника) комунального підприємства.
До того ж як убачається з ч. 1 ст. 60 Регламенту відповідача, затвердженого рішенням від 4 грудня 2015 р. № 11-02-07, на пленарних засіданнях рада може приймати нормативні акти у формі рішення Ржищівської міської ради, прийнятого у межах її компетенції, відповідно до вимог Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" для досягнення певної цілі, що спричинює певні юридичні наслідки.
Отже, Законом № 280/97-ВР не передбачено повноважень (компетенцію) відповідача на призначення та звільнення керівника (директора) комунального підприємства, а такі повноваження належать виключно сільському, селищному, міському голові.
При вирішенні справи судом також враховано, що у позовній заяві зазначено, що питання надання повноважень міському голові на призначення та звільнення керівників комунальних підприємств, у тому числі й керівника КП "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева", врегульовані та прямо передбачені чинним законодавством. Відповідач своїми діями, а саме, шляхом прийняття рішенням № 1034-40-07, неправомірно розширив свої повноваження щодо обов'язкового прийняття рішення про призначення на посаду та звільнення керівника КП "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" (а.с. 6).
Проте, як вже неодноразово зазначалося, повноваження позивача на призначення на посади та звільнення з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, визначені п. 10 ст. 42 Закону № 280/97-ВР.
При цьому, наявність статуту КП "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" у чинній редакції ні за яких обставин, не може обмежити або звузити повноваження позивача, визначені ст. 42 Закону № 280/97-ВР, оскільки у своїй діяльності позивач керується виключно Конституцією України та Законом України № 290/97-ВР.
Судом також враховано, що на засіданні сесії відповідача 19 грудня 2017 р. фактично розглядався проект рішення "Про приведення установчих документів Комунального підприємства "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" у відповідність до чинного законодавства", а не питання призначення чи звільнення з посади керівника КП "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева".
Отже, прийняття рішення про відхилення проекту позивача щодо внесення змін до статуту підприємства не може бути підтвердженням розширення повноважень відповідача.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку:
- призначення на посади та звільнення з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів , належить до повноважень позивача;
- на засіданні сесії відповідача 19 грудня 2017 р. рішення про призначення чи звільнення керівника КП "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" не приймалося ;
- фактично до порядку денного під номером 7 було включено проект "Про приведення установчих документів Комунального підприємства "Комбінат комунальних підприємств м. Ржищева" у відповідність до чинного законодавства України", доповідач Овчар Ю.Ю., начальник юридичного відділу;
- рішення № 1034-40-07 не має юридичних наслідків у вигляді розширення повноважень відповідача;
- прийняття такого рішення не є та не може бути юридичною підставою для обмеження застосування позивачем повноважень, наданих ст. 42 Закону № 280/97-ВР.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, чого не було зроблено позивачем.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог, а отже, у задоволенні позовних вимог слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
у задоволенні позову відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Виноградова О.І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2018 |
Оприлюднено | 19.08.2018 |
Номер документу | 75924727 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Виноградова О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні