ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КРИВОГО РОГУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 210/2014/18
Провадження № 1-кп/210/434/18
У Х В А Л А
іменем України
"13" серпня 2018 р.
Дзержинський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області у складі:
головуючого судді ОСОБА_1
секретаря судового засідання ОСОБА_2
за участю:
прокурора ОСОБА_3
обвинуваченого ОСОБА_4
захисника ОСОБА_5
розглянувши у підготовчому судовому засіданні кримінальне провадження за обвинуваченням ОСОБА_4 , який обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 366-1 КК України, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42018041710000048 від 18.04.2018 року,, -
ВСТАНОВИВ:
Обвинувачений ОСОБА_4 , будучи призначеним на підставі розпорядження голови Дніпропетровської обласної ради № 28-КП від 26.04.2017 року на посаду виконуючого обов`язки директора комунального підприємства «Криворізька профдезінфекція» Дніпропетровської обласної ради» з 22 травня 2017 року, строком на 2 (два) місяці та згідно рішення голови Дніпропетровської обласної ради № 224-9/VII від 14.07.2017 року на посаду директора комунального підприємства «Криворізька профдезінфекція» Дніпропетровської обласної ради» (код ЄДРПОУ 19090810, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Степана Тільги, 14/22) з 25 вересня 2017 року з укладенням контракту, строком на 1 (один) рік, тобто будучи суб`єктом декларування відповідно до примітки до ст. 366-1 КК України, а саме особою, яка відповідно до статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон), є суб`єктом декларування, зокрема, особою, зазначеною у підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, а саме посадовою особою юридичної особи публічного права, яка не зазначена у пункті 1 частини першої статті 3, яка наділена організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями.
Відповідно до статті 81 Цивільного кодексу України, юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування. Згідно зі статями 167 та 169 цього кодексу, держава та територіальні громади можуть створювати юридичні особи публічного права (державні підприємства, комунальні підприємства тощо) у випадках та в порядку, встановлених Конституцією України та законом.
Таким чином, державні та комунальні підприємства та інші юридичні особи, які створені розпорядчим актом Президента України, органу державної влади або органу місцевого самоврядування, є юридичними особами публічного права. Посадові особи таких підприємств (інших юридичних осіб) є суб`єктами декларування, на яких поширюються дія розділу V («Фінансовий контроль») Закону з урахуванням особливостей, визначених частиною 5 статті 45 Закону.
Водночас, суб`єктами декларування у державному чи комунальному підприємстві є керівник цього підприємства, його головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), члени виконавчого та інших органів управління підприємства, передбачені його статутом. Перелік посадових осіб, визначений кодексом, не може бути змінений статутом чи рішенням підприємства, про що зазначено у роз`ясненні Національного агентства з питань запобігання корупції щодо визначення суб`єктів декларування, передбачених підпунктом «и» пункту 1 та пунктами 2, 3 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (щодо посадових осіб юридичних осіб публічного права) від 20.03.2017.
Так, ОСОБА_4 в період часу з 01.01.2018 року по 31.03.2018 року включно, знаходячись на території України, зокрема у м. Кривий Ріг та м. Жовті Води, Дніпропетровської області, маючи реальну можливість подати декларацію та достовірно знаючи про обов`язковість подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в порушення вимог ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» умисно не подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачену Законом України «Про запобігання корупції» за минулий 2017 рік за формою, що визначена Національним агентством з питань запобігання корупції (надалі Національне агентство) за наступних обставин.
Відповідно до підпункту «а» пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є у тому числі посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої статті 3 Закону.
Відповідно до частин 1, 2 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Відповідно до пункту 2 Розділу 8 Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції» до початку роботи системи подання та оприлюднення відповідно до цього Закону декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, суб`єкти декларування подають декларації про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру в порядку, встановленому Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції». Зазначені декларації підлягають оприлюдненню в порядку, встановленому Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції». Про початок роботи системи подання та оприлюднення відповідно до цього Закону декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, приймається рішення Національного агентства.
З метою виконання покладених повноважень на підставі ст. 12 Закону України «Про запобігання корупції» Національним агентством прийнято рішення «Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» за № 2 від 10.06.2016 року, яке зареєстроване Міністерством юстиції України за №958/29088 від 15.07.2016 із змінами згідно рішення Національного агентства № 1 від 18.08.2016 року, яке зареєстроване Міністерством юстиції України за № 1153/29283 від 19.08.2016 року, згідно якого така система розпочинає свою роботу в два етапи:
перший етап - з 00 годин 00 хвилин 01.09.2016 року для таких типів декларацій (повідомлень) та суб`єктів декларування:
- щорічні декларації за 2015 рік службових осіб, які станом на 01.09.2016 року займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище. Зазначені у цьому абзаці декларації подаються протягом 60 календарних днів з дати, визначеної у цьому абзаці;
- декларації, передбачені абзацом першим частини другої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» (декларації осіб, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), службових осіб, які 01.09.2016 чи пізніше цієї дати припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, та станом на день такого припинення займають згідно зі статтею 50 Закону України «Про запобігання корупції» відповідальне та особливо відповідальне становище.
другий етап - з 00 годин 00 хвилин 01 січня 2017 року для всіх інших суб`єктів декларування та декларацій (повідомлень), передбачених Законом.
Зазначені у пункті 1 цього рішення декларації (повідомлення) подаються згідно із Законом шляхом заповнення відповідних форм на офіційному веб-сайті Національного агентства з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Таким чином відповідно до статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» директор комунального підприємства «Криворізька профдезінфекція» Дніпропетровської обласної ради» ОСОБА_4 був зобов`язаний у період часу з 01.01.2018 року по 01.04.2018 року, шляхом заповнення відповідних форм на офіційному веб-сайті Національного агентства з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачену Законом України «Про запобігання корупції» за минулий 2017 рік.
Проте, ОСОБА_4 , діючи умисно, маючи реальну можливість та достовірно знаючи про обов`язковість подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулий 2017 рік, будучи ознайомленим з вимогами закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014, попередженим про необхідність декларування шляхом реєстрації та внесення відповідних відомостей на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, а також достовірно знаючи про те, що в строк до 01.04.2018 року він зобов`язаний подати до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування декларацію за минулий 2017 рік, перебуваючи на території України, зокрема у м. Кривий Ріг та м. Жовті Води Дніпропетровської області, умисно не подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулий 2017 рік до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Дії ОСОБА_4 кваліфіковано за ст. 366-1 КК України ознаками умисного неподання суб`єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції».
Захисник ОСОБА_5 в підготовчому судовому засіданні заявив клопотання про звільнення обвинуваченого ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності на підставі ст. 45 КК України, у зв`язку із його дійовим каяттям, оскільки він вчинив злочин вперше, свою вину визнав повністю та щиро покаявся у вчиненому, майнової шкоди не заподіяно, потерпілі відсутні, та закриття даного кримінального провадження.
Обвинувачений ОСОБА_4 в підготовчому судовому засіданні підтримав клопотання свого захисника та просив звільнити його від кримінальної відповідальності, оскільки він повністю визнає себе винним, у вчиненому щиро кається, зробив для себе відповідні висновки, під час досудового розслідування активно сприяв розкриттю злочину, а його дії не завдали матеріальної шкоди.
Прокурор ОСОБА_3 вважала за можливе задовольнити клопотання захисника та звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності у зв`язку з дійовим каяттям обвинуваченого. Також прокурор надала суду матеріали кримінального провадження, що стосуються обставин вчиненого кримінального правопорушення та особи обвинуваченого.
Суд, розглянувши клопотання, вислухавши думку учасників процесу, вивчивши наявні матеріали, вважає, що клопотання підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Згідно із ч. 1 ст.285КПК України особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Відповідно до ч. 3 ст.288КПК України суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Відповідно до ст. 45 КК України, особа, яка вперше вчинила злочин невеликої тяжкості або необережний злочин середньої тяжкості, крім корупційних злочинів, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо вона після вчинення злочину щиро покаялася, активно сприяла розкриттю злочину і повністю відшкодувала завдані нею збитки або усунула заподіяну шкоду.
ОСОБА_4 обвинувачується у вчиненні злочину, який відноситься до категорії невеликої тяжкості, вперше, свою вину визнав повністю, щиро розкаявся, активно сприяв його розкриттю. Шкода у даному кримінальному провадженні відсутня. А тому, на думку суду, наявні всі підстави для звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності та закриття кримінального провадження на підставі ст. 45 КК Україниу зв`язку з дійовим каяттям обвинуваченого.
Відповідно п. 1 ч. 2 ст.284КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності. Отже, у зв`язку зі звільненням ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності кримінальне провадження відносно нього повинно бути закрито.
Запобіжний захід не обирався.
Процесуальні витрати відсутні.
Речові докази в кримінальному провадженні відсутні.
На підставі викладеного, керуючись ст. 45 КК України, ст. ст.284-288,314 КПК України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_4 , який обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 366-1 КК України, на підставі ст. 45 КК України звільнити від кримінальної відповідальності у зв`язку з дійовим каяттям.
Кримінальне провадження №42018041710000048 відносно ОСОБА_4 який обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 366-1 КК України, на підставі п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України закрити у зв`язку із звільненням його від кримінальної відповідальності.
Матеріали кримінального провадження №42018041710000048 залишити при обвинувальному акті, з подальшим зберіганням у справі №210/2014/18, провадження №1-кп/210/434/18.
Ухвала може бути оскаржена до Апеляційного суду Дніпропетровської області протягом 7 (семи) днів з дня її проголошення, шляхом подачі апеляційної скарги через Дзержинський районний суд м. Кривого Рогу.
Повний текст ухвали проголошено 16.08.2018 року о 08 годині 40 хвилин.
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2018 |
Оприлюднено | 24.02.2023 |
Номер документу | 75924862 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу
Хлистуненко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні