5.1.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
13 серпня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1658/18
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Свергун І.О.,
за участі секретаря - Карча В.М.,
розглянувши в відкритому судовому засіданні справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до комунального закладу Дошкільний навчальний заклад № 5 Берізка Кремінської міської ради Луганської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
ВСТАНОВИВ:
13.06.2018 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДСНС у Луганській області) до комунального закладу Дошкільний навчальний заклад № 5 Берізка Кремінської міської ради Луганської області (далі - відповідач, КЗ ДНЗ № 5 Берізка ), в якому позивач просив застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача у вигляді зупинення експлуатації будівель, споруд та приміщень КЗ ДНЗ № 5 Берізка за адресою: Луганська область, Кремінський район, м. Кремінна, пров. Івана Франка, 4, до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в акті перевірки від 18.05.2018 № 19.
В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, в період з 14.05.2018 по 18.05.2018 здійснено позапланову перевірку КЗ ДНЗ № 5 Берізка з метою перевірки дотримання (виконання) вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, за результатами якої складено акт перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 18.05.2018 № 19.
Перевіркою виявлено дев'ять порушень, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Стосовно завідуючої господарством КЗ ДНЗ № 5 Берізка ОСОБА_1 складено протокол ЛГ № 003601 про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 175 КУпАП. Постановою ЛГ № 003601 про накладення адміністративного стягнення ОСОБА_1 визнано винною у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 175 КУпАП, та накладено штраф 34,00 грн.
Подальша експлуатація будівель, споруд та приміщень КЗ ДНЗ № 5 Берізка з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей. Їх невиконання та неусунення прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров'ю людей, оскільки впливає: на забезпечення безпеки при використанні та експлуатації будівель, споруд, приміщень КЗ ДНЗ № 5 Берізка , його вихованців, відвідувачів, співробітників у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі чи аварії; на ліквідацію пожежі, аварії, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, аварії, надзвичайної ситуації.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 18.06.2018 відкрито провадження в справі, визначено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.
05.07.2018 від відповідача на адресу суду надійшли заперечення проти позову, в обґрунтування яких останній послався на таке. Під час перевірки позивачем виявлено дев'ять порушень, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей. Однак, такі порушення мали місце на момент складання відповідного акту, але усунені на теперішній час, а саме: дерев'яні елементи горищних покриттів будівель закладу оброблені засобами вогнезахисту; ліквідовано зменшення розміру евакуаційного виходу (демонтовано труби системи опалення); килимові доріжки прикріпленні до підлоги; забезпечено відстань від захищених проводів з оболонками з горючих матеріалів до горючих основ не менше 0,01 метра; розроблено для приміщень харчоблоку інструкції про заходи з пожежної безпеки; на видимих місцях біля телефонів вивішено таблички із зазначенням номера телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів; розроблено проект монтажу пристроїв захисту будівель закладу від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів та обладнання приміщення закладу системами протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації); триває процедура перемовин для укладення договору проведення ідентифікації ОПН (газової котельні). Тому відповідач зазначає, що немає підстав вважати, що в КЗ ДНЗ № 5 Берізка існує реальна та невідворотна загроза життю та здоров'ю людей. На підставі викладеного відповідач просив у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Представник позивача в судове засідання не прибув, просив розглядати справу без його участі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов такого.
Рішенням сесії Кремінської міської ради від 27.01.2009 № 28/9 затверджено Статут КЗ ДНЗ № 5 Берізка (далі - Статут) (арк. спр. 21-26).
Відповідно до пункту 1.3 статуту КЗ ДНЗ № 5 Берізка є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний код.
Дошкільний заклад несе відповідальність перед особою, державою і суспільством, зокрема, за безпечні умови освітньої діяльності (пункт 1.9 Статуту).
Відповідно до пункту 8.1 Статуту управління дошкільним закладом здійснюється засновником: Кремінською міською радою та відділом освіти Кремінської райдержадміністрації.
Безпосередньо керівництво роботою дошкільного закладу здійснює його завідувач, який призначається і звільняється з посади розпорядженням Кремінської міської ради по узгодженню з начальником відділу освіти Кремінської райдержадміністрації.
Керівник дошкільного закладу, серед іншого, здійснює контроль і керівництво за діяльністю дошкільного закладу, розпоряджається у встановленому порядку майном і коштами дошкільного закладу і відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу, забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників (пункт 8.2. Статуту).
Згідно з пунктом 10.1. Статуту джерелами фінансування дошкільного закладу є кошти: засновника; місцевого бюджету в розмірі, передбаченому нормативами фінансування; батьків або осіб, які їх замінюють; добровільні пожертвування та інші надходження.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань КЗ ДНЗ № 5 Берізка (ідентифікаційний код 35968231) зареєстровано в якості юридичної особи 27.02.2009 за № 1 366 102 0000 000582 (арк. спр. 32-34).
У період з 14.05.2018 по 18.05.2018 Кремінським міськрайонним відділом ГУ ДСНС у Луганській області на підставі наказу від 02.04.2018 № 97/НО та посвідчення на перевірку від 08.05.2018 № 17 проведено позапланову перевірку щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки КЗ ДНЗ № 5 Берізка , за результатами якої складено акт № 19 (арк. спр. 12-17).
Згідно зі вказаним актом перевірки Кремінським міськрайонним відділом ГУ ДСНС у Луганській області виявлено 9 порушень, саме: дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) будівель закладу не оброблені засобами вогнезахисту, чим порушено п. 2.5 розділу ІII ППБУ; відсутні пристрої захисту будівлі закладу від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, чим порушено п. 1.21. розділу IV ППБУ; приміщення закладу не обладнано системами протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації), чим порушено п. 1.2 розділу V ППБУ; не проведено ідентифікацію ОПН (газової котельні), чим порушено п. 3 Порядку ідентифікації та обліку об'єктів підвищеної небезпеки затвердженого ПКМУ від 11.07.2002 № 956); допущено зменшення розміру евакуаційного виходу з будівлі закладу (встановлено труби системи опалення), чим порушено п. 2.23 розділу ІІІ ППБУ; у приміщенні закладу килимові доріжки не прикріплені до підлоги, чим порушено п. 1.2 розділу VІ ППБУ; не забезпечено відстань від захищених проводів (кабелів) з оболонками з горючих матеріалів від них до горючих основ (дерев'яні елементи конструкцій даху будівлі харчоблоку та віконної рами будівлі закладу) не менше 0,01 метра, чим порушено п. 1.12 розділу ІV ППБУ; не розроблено для приміщення харчоблоку інструкції про заходи пожежної безпеки, чим порушено п. 4 розділу ІІ ППБУ; у приміщеннях на видимих місцях біля телефонів не вивішено таблички із зазначенням номера телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів, чим порушено п. 7 розділу ІІ ППБУ.
Акт позапланової перевірки підписано завідувачем КЗ ДНЗ № 5 Берізка ОСОБА_2 та завгоспом ОСОБА_1 із такими зауваженнями: "стосовно п. № 1, 2, 3 акту перевірки від 18.05.2018 № 19 повідомляю, на даний час із місцевого бюджету виділено кошти на усунення цих недоліків (роботи плануються в літній період 2018 року), п. 6, 8, 9 станом на 18.05.2018 усунено". Примірник акта відповідачем отримано 18.05.2018.
17.05.2018 Кремінським міськрайонним відділом ГУ ДСНС у Луганській області складено протокол серії ЛГ № 003601 про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 175 КУпАП, а постановою серії ЛГ № 003601 притягнуто до адміністративної відповідальності завідувача з господарства КЗ ДНЗ № 5 Берізка ОСОБА_1 шляхом накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в сумі 34,00 грн (арк. спр. 18-19).
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.
Згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Частиною другою статті 19 Основного Закону України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон № 877).
Відповідно до статті 1 Закону № 877 державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону № 877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює Кодекс цивільного захисту України.
В силу статті 47 Кодексу цивільного захисту України державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Приписами статті 4 Закону № 877 встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб'єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.
Відповідно до частин першої та другої статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 № 20/2013, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).
ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Відповідно до пункту 6 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
Відповідно до пункту 1 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області, затвердженого наказом ДСНС 04.02.2013 № 3 (у редакції наказу ДСНМ від 21.09.2017 № 507) (далі - Положення) ГУ ДСНС у Луганській області є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб. Відповідно до підпункту 27 пункту 4 вказаного Положення ГУ ДСНС у Луганській області відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує та здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання (арк. спр. 38-44).
Відповідно до п.п. 27, 35 п. 4 Положення Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємства, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об'єктів, споруд тощо.
Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Відповідно до пункту 1, 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Підстави для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів передбачені частиною першою статті 70 Кодексу цивільного захисту України та полягають у:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;
8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;
10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга статті 70 Кодексу цивільного захисту України).
Згідно з пунктами 1, 13, 21, 22, 23 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України на суб'єкта господарювання покладається обов'язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об'єктах суб'єкта господарювання; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.
Визначення небезпечного чинника міститься у пункті 26 статті 2 Кодексу цивільного захисту України та означає складову частину небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров'ю людини.
Отже, законодавець пов'язує настання реальної загрози життю та здоров'ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.
Відповідно до частини другої статті 51 та частини третьої статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб'єктів господарювання.
В запереченнях на позовну заяву відповідач посилається на те, що КЗ ДНЗ № 5 Берізка усунуто всі порушення, зазначені в акті перевірки від 18.05.2018 № 19.
З матеріалів справи встановлено, що відповідачем вживались заходи щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, а саме:
- оброблено дерев'яні елементи горищних покриттів будівель закладу засобами вогнезахисту, про що надано акт приймання виконаних будівельних робіт від 18.06.2018 № 123, що підтверджується актом приймання виконаних будівельних робіт від 18.06.2018 № 123 (арк. спр. 53-56).
- розроблено робочий проект блискавкозахист , що підтверджується відповідним робочим проектом (арк. спр. 57-60).
Щодо здійснення відповідачем останнього заходу по усуненню порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки суд зауважує, що саме лише розроблення проекту блискавкозахист не є усуненням виявленого порушення, оскільки не підтверджує встановлення відповідного пристрою захисту будівлі закладу від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів.
Відтак, суд не бере до уваги доводи відповідача стосовно здійснення всіх вищевказаних заходів щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Крім того, зазначені обставини та вжиття відповідачем певних заходів щодо усунення порушень не можуть бути підставою для відмови у задоволенні позовних вимог, оскільки на час розгляду справи по суті КЗ ДНЗ № 5 Берізка не надано суду належних та допустимих доказів усунення всіх порушень, зазначених в акті перевірки від 18.05.2018 № 19.
Таким чином, станом на час розгляду справи по суті судом встановлено лише часткове усунення виявлених порушень, а решта на цей час мають місце, що є порушенням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
Окрім того, суд звертає увагу відповідача на те, що відповідно до положень частини п'ятої статті 4 Закону № 877 відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень, що в свою чергу є підставою для здійснення позапланових заходів відповідно до статті 6 Закону № 877. Станом на час розгляду справи доказів отримання позивачем повідомлення щодо усунення КЗ ДНЗ № 5 Берізка всіх порушень, зазначених в акті перевірки від 18.05.2018 № 19 суду не надано, перевірку повідомлення щодо усунення порушень Кремінським міськрайонним відділом ГУ ДСНС у Луганській області не проведено.
Аналізуючи вищенаведене, суд вважає, що існуючі у КЗ ДНЗ № 5 Берізка порушення у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які залишилися не усунутими та зафіксовані в акті перевірки від 18.05.2018 № 19, в їх сукупності можуть кваліфікуватись як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров'ю людей, що є підставою для задоволення позову та застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення експлуатації будівель, споруд та приміщень комунального закладу Дошкільний навчальний заклад № 5 Берізка Кремінської міської ради Луганської області за адресою: Луганська область, Кремінський район, м. Кремінна, пров. Івана Франка, 4, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в акті перевірки від 18.05.2018 № 19.
За таких обставин, позовні вимоги слід задовольнити повністю.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області у вказаній справі є суб'єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до комунального закладу Дошкільний навчальний заклад № 5 Берізка Кремінської міської ради Луганської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити повністю.
Застосувати до комунального закладу Дошкільний навчальний заклад № 5 Берізка Кремінської міської ради Луганської області заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення експлуатації будівель, споруд та приміщень комунального закладу Дошкільний навчальний заклад № 5 Берізка Кремінської міської ради Луганської області за адресою: Луганська область, Кремінський район, м. Кремінна, пров. Івана Франка, 4, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в акті перевірки від 18.05.2018 № 19.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 17 серпня 2018 року.
Суддя ОСОБА_3
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2018 |
Оприлюднено | 19.08.2018 |
Номер документу | 75925047 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні