Ухвала
від 17.08.2018 по справі 1940/1575/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження в частині позовних вимог

Справа № 1940/1575/18

17 серпня 2018 рокум.Тернопіль

Суддя Тернопільського окружного адміністративного суду Мандзій О.П., розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали товариства з обмеженою відповідальністю "Редакція Збаразької газети "Народне слово" до Збаразького міжрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "Редакція Збаразької газети "Народне слово" з позовною заявою до Збаразького міжрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції, в якій просить:

визнати протиправною і скасувати вимогу державного виконавця від 11.07.2018 року №8689;

визнати протиправною і скасувати постанову про стягнення виконавчого збору від 02.07.2018 року ВП №56435736;

визнати протиправною і скасувати постанову про відкриття виконавчого провадження від 04.07.2018 року ВП №56691840;

визнати протиправною і скасувати постанову про накладення штрафу від 11.07.2018 року ВП №56435736.

У відповідності до п.4 ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи, зокрема, належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.

Згідно з п.1 ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Приписами ст.20 КАС України передбачено розмежування предметної юрисдикції адміністративних судів та наведено виключний перелік справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Разом із цим, у відповідності до ч.1 ст.287 КАС України, якою передбачено особливості провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби, приватного виконавця, учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.

Із аналізу наведених законодавчих норм слідує, що якщо законом встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби, то це виключає юрисдикцію адміністративних судів у такій категорії справ.

Згідно ч.1 ст.74 Закону України "Про виконавче провадження" рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

Тобто критеріями визначення юрисдикції судів щодо вирішення справ з приводу оскарження рішень дій чи бездіяльності органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення є юрисдикційна належність суду, який видав виконавчий документ, та статус позивача як сторони у виконавчому провадженні.

Як вбачається зі змісту позовної заяви та доданих до неї матеріалів, позивач, який виступає боржником у виконавчому провадженні ВП №56435736, оскаржує, зокрема, вимогу державного виконавця від 11.07.2018 року №8689, винесену у межах виконавчого провадженні щодо примусового виконання виконавчого листа №598/21/18, виданого 03.05.2018 року Збаразьким районним судом Тернопільської області.

Окрім цього, ч.1 ст.446 Цивільного процесуального кодексу України передбачено, що процесуальні питання, пов'язані з виконанням судових рішень у цивільних справах, вирішуються судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, якщо інше не визначено цим розділом.

Таким чином, до юрисдикції адміністративних судів не належать справи з приводу оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів державної виконавчої служби щодо виконання судових рішень на підставі виконавчих документів, виданих місцевими загальними судами.

Оскільки виконавчий лист №598/21/18 від 03.05.2018 року виданий Збаразьким районним судом Тернопільської області, а оскаржувана вимога державного виконавця від 11.07.2018 року №8689 прийнята у межах виконавчого провадженні щодо примусового виконання вказаного виконавчого листа, то в даному випадку законом встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби.

Відтак, спір щодо вищевказаної позовної вимоги належить до юрисдикції Збаразького районного суду Тернопільської області та має розглядатись в порядку цивільного судочинства.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження у адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

У разі відмови у відкритті провадження в адміністративній справі з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз'яснити заявнику, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд такої справи (п.6 ч.1 ст.170 КАС України).

За таких встановлених обставин, суд дійшов до висновку, що у відкритті провадження у даній адміністративній справі слід відмовити на підставі п.1 ч.1 ст.170 КАС України в частині позовної вимоги: визнати протиправною і скасувати вимогу державного виконавця від 11.07.2018 року №8689.

Разом з ти згідно ч.2 ст.74 Закону України "Про виконавче провадження" рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень інших органів (посадових осіб), у тому числі постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, постанов приватного виконавця про стягнення основної винагороди, витрат виконавчого провадження та штрафів, можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом.

З огляду на норми ч.2 ст.74 Закону України "Про виконавче провадження", інші вимоги, заявлені у позові, підлягають розгляду адміністративним судом, а саме: визнати протиправною і скасувати постанову про стягнення виконавчого збору від 02.07.2018 року ВП №56435736; визнати протиправною і скасувати постанову про відкриття виконавчого провадження від 04.07.2018 року ВП №56691840; визнати протиправною і скасувати постанову про накладення штрафу від 11.07.2018 року ВП №56435736.

Керуючись ст.170, 241, 248 КАС України, суддя

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкриті провадження в адміністративній справі за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Редакція Збаразької газети "Народне слово" до Збаразького міжрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування рішень в частині позовних вимог щодо визнання протиправною і скасування вимоги державного виконавця від 11.07.2018 року №8689.

Роз'яснити позивачу, що розгляд даного спору повинен здійснюватись в порядку цивільного судочинства.

Повторне звернення тієї ж особи до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її складення.

Повний текст ухвали складено 16 серпня 2018 року.

Суддя                                                                                                    Мандзій О.П.

Копія вірна

Суддя                                                                                                    Мандзій О.П.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.08.2018
Оприлюднено21.08.2018
Номер документу75925986
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1940/1575/18

Рішення від 26.10.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні