Рішення
від 13.08.2018 по справі 920/411/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

13.08.2018 Справа № 920/411/18

Господарський суд Сумської області у складі судді Соп'яненко О.Ю., секретаря судового засідання Середи І.Г., розглянувши матеріали справи № 920/411/18

за позовом Управління соціального захисту населення Глухівської міської ради

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Глухівжитлосервіс" (41400, Сумська область, м. Глухів, вул. Героїв Крут, 3, код ЄДРПОУ 31264431)

про стягнення 13 236,57 грн.

за участю представників сторін:

від позивача: не з'явився,

від відповідача: не з'явився,

Суть спору: відповідно до вимог позовної заяви позивач просить суд стягнути з відповідача збитки завдані державному бюджету у вигляді коштів субсидії зайво перерахованих організаціям, які надавали житлово-комунальні послуги в сумі 13 236,57 грн.

Ухвалою господарського суду від 23.06.2018 року відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Відповідач - ТОВ Глухівжитлосервіс направив суду відзив на позов № 45 від 05.07.2018, відповідно до якого проти позову заперечує.

Ухвалою господарського суду від 13.07.2018 справу було призначено до розгляду в судове засідання на 13.08.2018, запропоновано відповідачу надати докази надсилання (вручення) позивачу списків осіб, які мали заборгованість по сплаті житлово-комунальних послуг протягом 2015-2017 років. Позивачу - надати суду відповідь на відзив.

На виконання вимог ухвали від 13.07.2018 відповідач подав суду витребувані документи (лист № 51 від 25.07.2018), позивач подав відповідь на відзив № 01-40/1939 від 16.07.2018.

Представники сторін в судове засідання не прибули.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши надані докази, суд встановив:

Актом головного державного аудитора Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 20.12.2017 № 04-07/6 встановлено, що за період з 01.01.2014 по 30.09.2017 ТОВ Глухівжитлосервіс , в порушення вимог абз.3 п.15 та абз. 2 п.20 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату ЖКП, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1998 № 848 (далі - Положення), не подана в жовтні 2015 - серпні 2017 інформація щодо несплати або несвоєчасної сплати коштів 24 громадянами, яким призначено субсидії вартості фактично отриманих послуг по утриманню будинків та прибудинкових територій.

Відповідно до п. 20 вказаного Положення надання призначеної субсидії припиняється за поданням житлово-експлуатаційних організацій, житлово-будівельних кооперативів, організацій, що надають комунальні послуги, якщо громадянин, якому призначено субсидію, не сплачував вартість фактично спожитої субсидії з урахуванням розміру призначеної субсидії. Подання надається зазначеними організаціями структурним підрозділам з питань соціального захисту населення до 10 числа місяця, що настає за місяцем, в якому виникли такі обставини.

Внаслідок неподання ТОВ Глухівжитлосервіс до Управління соціального захисту населення Глухівської міської ради інформації (подань) про громадян, які не сплачували вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії, не було припинено нарахування субсидії 24 громадянам, що призвело до зайвого перерахування організаціям, які надали житлово-комунальні послуги, - ТОВ "Зеленбуд", КП "Глухівський тепловий район" та безпосередньо ТОВ "Глухівжитлосервіс" бюджетних коштів з жовтня 2015 по серпень 2017 в сумі 13 236,57 грн., що є збитками державного бюджету.

Матеріали справи свідчать, що позивач листами від 03.11.2017 та від 21.12.2017 звертався до відповідача з проханням повернути до бюджету зайво отримані кошти, проте, листами від 05.12.2017 та від 22.12.2017 відповідачем було відмовлено у поверненні коштів.

Як вбачається, з довідки № 04-07/61-з від 31.10.2017 зустрічної звірки в ТОВ Глухівжитлосервіс з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку Управління за період з 01.01.2014 по 30.09.2017 зазначено, що ТОВ Глухівжитлосервіс не подавало до Управління інформацію про несплату вартості фактично наданих послуг з урахуванням розміру призначеної субсидії по окремим громадянам. Зокрема, директором Малишевим І.В. вказано, що інформація про несплату вартості фактично наданих послуг ТОВ Глухівжитлосервіс не надавалася до Управління, тому що програмне забезпечення є застарілим та списки боржників надавалися вручну за серпень та вересень 2017.

Згідно ст. 224 Господарського кодексу України учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено. Під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.

Відповідно до ч.1, п.8 ч.2 ст.16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди.

Згідно з ч.ч .1, 2 ст.22 вказаного Кодексу особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.

Збитками є:

1) втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки);

2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст.1166 наведеного Кодексу майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

Таким чином, для правильного вирішення даного спору про стягнення збитків як складової позадоговірної матеріальної шкоди має бути встановлена наявність 4 складових елементів відповідальності за завдану шкоду:

неправомірні дії чи бездіяльність особи,

завдання шкоди, в т.ч. і її розмір,

безпосередній причинний зв'язок між неправомірними діями особи, яка завдала шкоду, і самою шкодою,

вина завдавача шкоди.

Згідно з ч.1 п.2 Положення право на отримання адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а також субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (далі - субсидія) поширюється на громадян, які проживають у житлових приміщеннях (будинках) державного та громадського житлового фонду, в тому числі у гуртожитках, - на оплату користування житлом; приватного житлового фонду та фонду житлово-будівельних (житлових) кооперативів - на оплату утримання житла; житлового фонду незалежно від форм власності - на оплату комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Відповідно до п.3 Положення призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад.

Згідно з ч.3 п. 15 Положення громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов'язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії. У разі коли вартість фактично використаної послуги менша ніж обов'язкова частка витрат на оплату цієї послуги, громадяни сплачують її фактичну вартість. Сума субсидії, яку структурними підрозділами з питань соціального захисту населення було переказано на рахунки виконавців/виробників житлово-комунальних послуг для оплати їх вартості в розмірі соціальних нормативів і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховується виконавцем/виробником як оплата послуг, у тому числі обов'язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

Відповідно до абз.2 пункту 20 Положення надання раніше призначеної субсидії припиняється:

- за поданням житлово-експлуатаційних організацій, житлово-будівельних (житлових) кооперативів, об'єднань співвласників багатоквартирного будинку та організацій, що надають житлово-комунальні послуги, якщо громадянин, якому призначено субсидію, не сплачує вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії, за винятком випадків, пов'язаних із затримкою виплати заробітної плати, пенсії тощо, яка підтверджується відповідними документами, - з місяця, в якому надійшло таке подання. Подання надається зазначеними організаціями структурним підрозділам з питань соціального захисту населення до 10 числа місяця, що настає за місяцем, в якому виникли такі обставини.

Зазначені норми Положення свідчать про наступне:

1. Громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов'язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії.

2. Адресна безготівкова субсидія надається для відшкодування витрат на оплату всіх необхідних житлово-комунальних послуг.

3. Якщо громадянин, якому призначено субсидію, не сплачує вартість одного з видів фактично спожитої житлово-комунальної послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії, йому припиняється надання раніше призначеної субсидії на оплату всіх необхідних житлово-комунальних послуг, а не тільки несплаченого виду.

4. Надання субсидії вищевказаним особам припиняється саме за поданням житлово-експлуатаційних організацій, житлово-будівельних (житлових) кооперативів, об'єднань співвласників багатоквартирного будинку та організацій, що надають житлово-комунальні послуги, якщо громадянин, якому призначено субсидію, не сплачує вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії, що надається такими організаціями.

Відповідно до ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов'язків щодо доказів.

Позивач надав суду докази того, що 24 мешканців - отримувачів субстдії не забезпечили своєчасну оплату ТОВ "Глухівжитлосервіс" вартості житлово-комунальної послуги з урахуванням розміру признвченої субсидії.

ТОВ "Глухівжитлосервіс" вчасно, до 10 числа місяця, що настає за місяцем, в якому виникла заборгованість з оплати комунальних послуг, не направило до Управління соціального захисту населення відповідне подання.

Зазначене призвело до продовження нарахування таким громадянам субсидії щодо оплати вартості комунальних послуг як самого ТОВ "Глухівжитлосервіс" в сумі 6750,20 грн., так і інших надавачів послуг - ТОВ "Зеленбуд" (6297,60 грн.), КП "Глухівський тепловий район" (368,75 грн.), що в цілому завдало збитків державному бюджету в сумі 13 236,65 грн.

Надані відповідачем документи свідчать, що інформація про заборгованість мешканців будинків зі сплати комунальних платежів була надана до Управління соціального захисту населення 07.09.2017 р. (лист від 06.09.2017 р. № 50), 03.10.2017 р. (лист від 03.10.2017 р. № 60), 08.11.2017 р. (лист від 08.11.2017 р. № 67) та 05.12.2017 р. (лист від 05.12.2017 р. № 76), в той час як перевірка проводилася за період з 01.01.2014 р. по 30.09.2017 р. і порушення були встановлені за період з жовтня 2015 р. по серпень 2017 р. Доказів направлення до Управління відповідних подань протягом жовтня 2015 р. - серпня 2017 р. відповідачем не надано.

З урахуванням всіх обставин справи, позивач подав суду належні докази, які об'єктивно і у визначеному законом порядку підтвердили його позицію, тому вимоги позивача визнаються судом правомірними, обґрунтованими і підлягають задоволенню в заявленій сумі.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України у разі задоволення позову судові витрати, пов'язані з розглядом справи покладаються на відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 126, 129, 232, 237, 238, 240, 241, 247- 252 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

вирішив:

1. Позов Управління соціального захисту населення Глухівської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю Глухівжитлосервіс про стягнення 13 236,57 грн. - задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Глухівжитлосервіс (41400, Сумська область, м. Глухів, вул. Героїв Крут, 3, код ЄДРПОУ 31264431) на користь Управління соціального захисту населення Глухівської міської ради (41400, Сумська область, м. Глухів, вул. Курлука, 1/3, код ЄДРПОУ 22592610, р/р 35412006024116 МФО 837013 ГУ ДКСУ у Сумській області ) 13 236,57 грн. коштів субсидії, зайво перерахованих організаціям, які надають житлово-комунальні послуги; 1 762 грн. судового збору.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Згідно зі ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, встановленому статтями 256-258 ГПК України.

Суддя О.Ю. Соп'яненко

Дата ухвалення рішення13.08.2018
Оприлюднено20.08.2018
Номер документу75947126
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —920/411/18

Судовий наказ від 03.09.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Рішення від 13.08.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 13.07.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 23.06.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 05.06.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні