ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 серпня 2018 року Чернігів Справа № 2540/2513/18
Чернігівський окружний адміністративний суд під головуванням судді Житняк Л.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Орлівського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок" Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області про застосування заходів реагування,
В С Т А Н О В И В:
09.07.2018 позивач звернувся до суду з позовом до Орлівського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок" Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, експлуатації будівлі амбару (інв. №10310012) Орлівського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок" Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області за адресою: провулок Шкільний, 5, с.Орлівка, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що виявлені під час проведення позапланової перевірки порушення, створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Ухвалою від 12.07.2018 суд відкрив скорочене провадження у даній справі, надавши відповідачу строк для подання відзиву на позов або заяви про визнання позову та роз'яснив наслідки такого неподання.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем відзив на позовну заяву не подано. При цьому, суд враховує, що сторони належним чином повідомлялись про розгляд справи в порядку спрощеного провадження, підтвердженням чого є наявні в матеріалах справи повідомлення про вручення поштових відправлень. Бажання про розгляд справи за їх участі не виявили. Внаслідок викладеного, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження за наявними матеріалами, одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
15.06.2018 провідним інспектором Новгород-Сіверського РВ Управління ДСНС України у Чернігівській області Бунак Г.І. за результатами позапланової перевірки складено акт додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб Орлівським навчально-виховним комплексом "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок" Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області за адресою: провулок Шкільний, 5, с.Орлівка, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область.
Як вбачається з вказано Акту, в ході перевірки були виявлені наступні порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які на думку суду, створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, а саме:
- будівлю амбару (інв. №10310012) не захищено від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, чим порушено п. 1.21. розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні. Блискавкозахист - сукупність заходів і технічних засобів для охорони будівель, споруд, обладнання та електричних пристроїв від дії блискавки. Прямий удар блискавки зумовлює миттєве нагрівання струмо-провідних конструкцій до температури плавлення або навіть випару, вибуху чи розщеплення непровідних конструкцій, вибуху будинків і будівель. Відсутність пристроїв блискавкозахисту загрожує пожежній безпеці об'єкта. Пряме попадання блискавки по будівлі або вторинні її прояви загрожують виникненню пожежі внаслідок миттєвого нагрівання матеріалів та конструкцій, створюючи загрозу життю та або здоров'ю людей;
- будівлю амбару (інв. №10310012) не обладнано системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації), чим порушено п. 1.2. розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, п. 14.2 табл. А.1. додатку А ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту". Відсутність системи пожежної сигналізації не дає змоги виявити пожежу па ранній стадії її розвитку. Це може призвести до швидкого розповсюдження вогню, продуктів горіння та руйнації будівельних конструкцій будівлі. Все це створює загрозу життю та здоров'ю людей;
- в будівлі амбару (інв. №10310012) з'єднання відгалужень та окінцювань жил електричних проводів виконано не за допомогою паяння, опресування або затискачів, чим порушено п. 1.6. розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні. З'єднання жил проводів за допомогою скруток може призвести до короткого замикання електромережі. Короткі замикання здатні виникнути не тільки в проводах, айв інших частинах електроустановок. У точці короткого замикання утворюється іскріння, яке в залежності від електричних параметрів даної мережі може досягати значних розмірів і викликати пожежу і руйнування електроустановок та інших споруд. Пожежну небезпеку представляють всілякі нещільні контакти, наприклад, в місцях приєднання проводів між собою. Нещільні контакти окислюються і створюють великий опір. Вони надмірно нагріваються і нерідко викликають запалення ізоляції проводів. Нещільні з'єднання можуть приводити ще і до іскріння, що також є можливою причиною виникнення пожеж. Швидке розповсюдження вогню, продуктів горіння та руйнація будівельних конструкцій будівлі створює загрозу життю та здоров'ю людей;
- в будівлі амбару (інв. №10310012) електричні проводи прокладені по горючим основам (конструкціям), чим порушено п. 1.12. розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні. Встановлення електричних проводів на горючій основі може призвести до виникнення пожежі та безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та здоров'ю людей;
- будівлю амбару (інв. №10310012) не забезпечено первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками) згідно норм належності, чим порушено п.п. 3.6., 3.9. розділу V Правил пожежної безпеки в Україні. Відсутність первинних засобів пожежогасіння в достатній кількості не дозволить оперативно загасити або обмежити розповсюдження полум'я на ранній стадії виникнення пожежі, сприяє беззахисності людини перед небезпечними факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації. Викладене вище створює загрозу життю та здоров'ю людей;
- шляхи евакуації із будівлі амбару (інв. №10310012) захаращено меблями, обладнанням та різними матеріалами, чим порушено п. 2.37. розділу III Правил пожежної безпеки в Україні. Захаращення шляхів евакуації створює перешкоди під час евакуації людей та сприяє беззахисності людини перед небезпечними факторами пожежі (полум'я та токсичні продукти горіння), що в свою чергу створює загрозу життю та здоров'ю людей;
- в будівлі амбару (інв. №10310012) з'єднувальна коробка не закрита кришкою з негорючого або важкогорючого матеріалу, чим порушено п. 1.7. розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні. Використання з'єднувальної коробки без кришки з негорючого матеріалу може призвести до виникнення пожежі та безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та здоров'ю людей.
Так, Положенням про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052, визначено, що ДСНС України є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності. Одним з основних завдань ДСНС України є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.
Відповідно до Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 № 3 (в редакції наказу ДСНС України від 01.11.2016 № 560), Управління ДСНС України у Чернігівській області є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру.
Відповідно до ст. 64 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Частиною 2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Позивач вважає, з чим погоджується суд, що викладені вище порушення, встановлені під час проведення позапланової перевірки, створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Оскільки відповідачем не надано належних доказів щодо усунення виявлених порушень, зазначених в Акті перевірки №105, та враховуючи п 1 ч.1 ст.70 Кодексу цивільного захисту України, якою передбачено, що недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами є підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Керуючись ст.ст.12, 72, 241-243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області (проспект Миру, 190-а, м.Чернігів, 14037, код ЄДРПОУ 38590042) до Орлівського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок" Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області (провулок Шкільний, 5, с.Орлівка, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область, 16070, код ЄДРПОУ 33436083) про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, експлуатації будівлі амбару (інв. №10310012) Орлівського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок" Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області за адресою: провулок Шкільний, 5, с.Орлівка, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Повне рішення суду складено 20 серпня 2018 року.
Суддя Л.О. Житняк
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2018 |
Оприлюднено | 21.08.2018 |
Номер документу | 75956642 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Житняк Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні