Категорія 6.19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 січня 2010 року Справа №2а-792/10/1270
Луганський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Чернявської Т.І.
за участю
секретаря судового засідання Ігнатович О.А.
та
представників сторін:
від прокурора - помічник прокурора Ленінського району м. Луганська
Буняченко Ю.А. (посвідчення від 25.08.2009 № 814)
від позивача – головний спеціаліст контрольно-правового відділу
Мальцев В.С. (довіреність від 31.12.2009 № 24-П/09)
від відповідача – не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську
справу за адміністративним позовом
Прокурора Ленінського району м. Луганська в інтересах держави в особі
Луганського територіального управління
Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до відкритого акціонерного товариства «Перевальське ремонтно-транспортне підприємство»
про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 510,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
11 листопада 2009 року Прокурор Ленінського району м. Луганська звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом в інтересах держави в особі Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Перевальське ремонтно-транспортне підприємство» про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 510,00 грн., накладених постановою від 13 листопада 2008 року № 593-ЛУ за правопорушення на ринку цінних паперів.
В обґрунтування позовних вимог прокурор послався на те, що відкрите акціонерне товариство «Перевальське ремонтно-транспортне підприємство» в порушення вимог статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364, не розкрило регулярну річну інформацію (річний звіт) за 2007 рік, а саме, - до 30 квітня 2008 року не розмістило її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії і не опублікувало її у офіційному друкованому виданні та до 01 червня 2008 року не подало її до Комісії.
На підставі цього, 18.07.2008 відносно відповідача було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 167-ЛУ. Згідно цього розпорядження відповідач повинен був у термін до 18.09.2008 усунути порушення чинного законодавства про цінні папери та у цей же термін надати до Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку інформацію щодо виконання розпорядження. 18 вересня 2008 року (вх. № 226) на виконання розпорядження від 18.07.2008 № 167-ЛУ ВАТ «Перевальське ремонтно-транспортне підприємство» надало до Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку річний звіт за підсумками 2007 року. При перевірці було встановлено, що наданий звіт не відповідає вимогам Положення. Таким чином, розпорядження від 18.07.2008 № 167-ЛУ вважається невиконаним, що є порушенням вимог п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів України». Дії відповідача підпадають під ознаки порушення, відповідальність за яке передбачена ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції Закону від 01.04.2008) – ухилення від виконання розпорядження. У зв’язку з цим 13.11.2008 начальником Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні відповідача було винесено постанову № 593-ЛУ про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 510,00 грн. Зазначену суму необхідно було перерахувати в доход Державного бюджету України протягом 15 днів з дня отримання постанови.
Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 13 листопада 2008 року № 593-ЛУ відкритим акціонерним товариством «Перевальське ремонтно-транспортне підприємство» у встановленому порядку не оскаржувалась, документ, який підтверджує сплату штрафу, до Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку не подавався.
На підставі викладеного прокурор просить стягнути з відповідача в доход Державного бюджету України суму застосованого штрафу у розмірі 510,00 грн.
У судовому засіданні прокурор та представник позивача позов підтримали, надали пояснення, аналогічні викладеним у позові.
Відповідач у судове засідання не прибув, причини неявки суду не повідомив, про дату, місце та час слухання справи повідомлявся належним чином, правом подати суду заперечення проти позову та докази на підтвердження своїх доводів не скористався.
Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС України суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Вислухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню повністю з таких підстав.
Згідно із абз. 2 ст. 1 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст. 3 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах:
- прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів;
- регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов’язків учасників ринку цінних паперів;
- видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю;
- заборона та зупинення на певний термін (до одного року)
- професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством;
- реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів;
- контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією;
- створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів;
- контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам;
- встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням;
- контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів;
- контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів;
- проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Державне регулювання ринку цінних паперів згідно із ст. 5 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст. 6 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»).
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із п. 14 ст. 8 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді).
Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік (ч. 2 ст. 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» ).
Частиною 4 статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» регламентовано, що р ічна інформація про емітента є відкритою і підлягає оприлюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів. Примірник офіційного друкованого видання, в якому опубліковано річну інформацію про емітента, він (емітент) надсилає до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) відповідно до ч. 6 ст. 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364, затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
Відповідно до пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Відкрите акціонерне товариство «Перевальське ремонтно-транспортне підприємство» в порушення вимог статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364, у термін до 01 червня 2008 року не розкрило регулярну річну інформацію (річний звіт) за 2007 рік шляхом її розміщення до 30 квітня 2008 року в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії і опублікування у офіційному друкованому виданні та до 01 червня 2008 року не подало її до Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у зв‘язку чим 18.07.2008 винесено розпорядження № 167-ЛУ про усунення порушень законодавства про цінні папери (арк. справи 5).
18 вересня 2008 року (вх. № 226) на виконання розпорядження від 18.07.2008 № 167-ЛУ ВАТ «Перевальське ремонтно-транспортне підприємство» надало до Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку річний звіт за підсумками 2007 року. При перевірці було встановлено, що наданий звіт не відповідає вимогам Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, про що 03.11.2008 складений акт № 593-ЛУ про правопорушення на ринку цінних паперів (арк. справи 8). Таким чином, розпорядження від 18.07.2008 № 167-ЛУ вважається невиконаним, що є порушенням вимог абз. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів України» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до абз. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
На підставі акта про правопорушення на ринку цінних паперів від 03 листопада 2008 року № 593-ЛУ Луганським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 13 листопада 2008 року № 593-ЛУ (арк. справи 10), яку 14 листопада 2008 року згідно фіскального чеку направлено відкритому акціонерному товариству «Перевальське ремонтно-транспортне підприємство» (арк. справи 11).
Відповідно до розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Частиною 3 статті 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» також закріплено, що штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Враховуючи те, що відкрите акціонерне товариство «Перевальське ремонтно-транспортне підприємство» постанову Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 13 листопада 2008 року № 593-ЛУ у встановленому порядку не оскаржило, внаслідок чого вона на момент розгляду справи є чинною та такою, що підлягає виконанню, а також те, що в порушення вимог розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф протягом 15 днів з дати отримання постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не сплатило, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.
Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 КАС України, а також те, що прокурор відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про державне мито» від сплати державного мита (судового збору) звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України у судовому засіданні 21 січня 2010 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 18, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Перевальське ремонтно-транспортне підприємство» (ідентифікаційний код 03569396, місцезнаходження: 94331, Луганська область, Перевальський район, смт. Селезнівка) в доход Державного бюджету України (р/р 31118106700241 в ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013, код 24046917, код бюджетної класифікації 21081100) суму штрафних санкцій у розмірі 510,00 грн. (п‘ятсот десять гривень нуль копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано у встановлений КАС України строк. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений КАС України строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова складена у повному обсязі 26 січня 2010 року.
Суддя Т.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2010 |
Оприлюднено | 13.12.2010 |
Номер документу | 7596725 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні