ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №457/562/18
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
21 серпня 2018 року м. Львів
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Карп'як Оксана Орестівна, перевіривши матеріали позовної заяви Громадської організації Довіра до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради про визнання незаконними дій та скасування рішень, -
в с т а н о в и в:
Позивач звернувся до Трускавецького міського суду Львівської області з позовною заявою, в якій просить:
- визнати незаконними дії відповідача щодо винесення припису №11/18-пз від 04.06.2018 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, та постанови №27/242 від 15.06.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності;
- скасувати вищевказані припис №11/18-пз від 04.06.2018 року та постанову №27/242 від 15.06.2018 року.
Ухвалою Трускавецького міського суду Львівської області від 27.06.2018 року адміністративну справу №457/562/18 передано за підсудністю до Львівського окружного адміністративного суду.
Справа надійшла до Львівського окружного адміністративного суду 17.08.2018 року. У відповідності до ч.3 ст.18, підп.15.2 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, автоматизованою системою документообігу суду для розгляду справи №457/562/18 визначено головуючого суддю Карп'як О.О.
Згідно ч.2 ст.30 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана.
З огляду на викладене, вважаю за необхідне прийняти адміністративну справу №457/562/18 до свого провадження.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Положеннями ст.ст.160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України визначено форму та зміст адміністративного позову, встановлено вимоги до позовної заяви, а також документи, які слід додавати до такої.
Згідно ч.6 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості, визначені у пункті 2 частини п'ятої цієї статті стосовно представника. У відповідності до цього пункту, в позовній заяві, зокрема, зазначаються: 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв'язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Проте, всупереч вказаним імперативним вимогам процесуального закону, представником позивача Кісак Р.І. не зазначено у позовній заяві її реєстраційного номеру облікової картки платника податків позивача за його наявності або номеру і серії паспорта.
За правилами ч.3 ст.161 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно з ч.1 ст.3, ч.1 ст.4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 року №3674-VI, судовий збір справляється: за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством. Судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
При цьому, відповідно до ч.ч.1, 2 ст.9 Закону України Про судовий збір , судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України. Суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.
В матеріалах справи наявна квитанція ПАТ КБ ПриватБанк №0.0.1070314829.1 від 25.06.2018 року про сплату судового збору у сумі 3524,00 грн за реквізитами Трускавецького міського суду Львівської області.
Суд не приймає до уваги долучений платіжний документ, як належний доказ про сплату судового збору, оскільки, в наданому платіжному дорученні реквізити, за якими позивачем сплачено судовий збір за подання адміністративного позову, є відмінними від реквізитів Львівського окружного адміністративного суду.
Поряд з цим, відповідно до частини восьмої статті 6 Закону України Про судовий збір розподіл судового збору між сторонами та перевірка повноти сплати судового збору здійснюються відповідно до процесуального законодавства.
Статтею 9 вказаного закону визначено, що судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.
Вищенаведене свідчить про недотримання позивачем вимог статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України та є недоліком позовної заяви, що в свою чергу створює перешкоди для вирішення питання про відкриття провадження у справі.
Відповідно до підп.1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України Про судовий збір , за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Згідно з абз.4 ст.7 Закону України Про Державний бюджет України на 2018 рік від 07.12.2017 року № 2246-VIII , у 2018 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць, для працездатних осіб, станом на 01.01.2018 року встановлено у розмірі - 1762,00 грн.
В силу вимог абз.2 ч.3 ст.6 Закону України Про судовий збір , у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Як видно зі змісту позовної заяви, позивачем заявлено 2 вимоги немайнового характеру, кожна з яких у розумінні Закону України Про судовий збір є окремим об'єктом справляння судового збору. А тому, за подання даної позовної заяви позивач повинен сплатити судовий збір у розмірі 3524,00 грн (2*1762,00грн).
Судовий збір підлягає сплаті за наступними платіжними реквізитами: одержувач - УКуЗалізн.району м.Львова; ЄДРПОУ 38007594; банк одержувача - Казначейство України (ЕАП); МФО 899998; рахунок 34315206084082; код класифікації доходів бюджету 22030101, призначення платежу - судовий збір за подання позову до (вказати найменування відповідача).
При цьому, суд роз'яснює, що позивач не позбавлений можливості повернути помилково сплачений судовий збір, в зв'язку з порушенням правил підсудності, на підставі абз.1 п.5 Порядку №787 Про повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів , відповідно до якого повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) - за ухвалою суду, яка набрала законної сили.
Окрім того, згідно ч.ч.1, 3 ст.55 Кодексу адміністративного судочинства України, сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника. Юридична особа, суб'єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, бере участь у справі через свого керівника або члена виконавчого органу, уповноваженого діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення (самопредставництво юридичної особи), або через представника.
Приписами ст.59 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що повноваження представників сторін справи мають бути підтверджені довіреністю фізичної або юридичної особи. При цьому, така довіреність видається за підписом (електронним цифровим підписом) посадової особи, уповноваженої на це законом, установчими документами.
Аналіз наведених вимог Кодексу адміністративного судочинства України дає підстави для висновку, що сторона у справі має право на звернення до суду через представника лише на підставі документа, що посвідчує його повноваження у визначеному законом порядку.
Дана позовна заява від імені Громадської організації Довіра підписана представником позивача Кісак Р.І., на підтвердження повноважень якої подано довіреність від 27.03.2017 року. Водночас суд звертає увагу, що вищевказана довіреність підписана Кісак І.В. як керівником організації, проте його повноваження не підтверджені відповідним документом, яким є рішення про призначення керівника організації, що визначається його установчими документами (статутом, положенням).
Наведене вище свідчить про невідповідність позовної заяви вимогам, встановленим ст.ст.160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч.1 ст.169 вищевказаного Кодексу, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
За таких обставин, враховуючи виявлені недоліки, позовну заяву належить залишити без руху, а позивачу встановити спосіб і строк їх усунення. Роз'яснити позивачу, що у випадку усунення недоліків позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважатиметься поданою у день первинного її подання до адміністративного суду.
Керуючись ст.ст.18, 22, 30, 160, 161, 169, 248, 256, 293, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,-
у х в а л и в :
Позовну заяву Громадської організації Довіра до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради про визнання незаконними дій та скасування рішень - залишити без руху для усунення зазначених в мотивувальній частині ухвали недоліків шляхом подання в канцелярію Львівського окружного адміністративного суду (м.Львів, вул.Чоловського,2, 79018) в десятиденний строк з дня вручення цієї ухвали: примірника позовної заяви та її копії для відповідача із зазначенням:
- реєстраційного номеру облікової картки платника податків представника позивача за його наявності або номеру і серії її паспорта;
- оригіналу документа про сплату судового збору за подання адміністративного позову немайнового характеру (в сумі 3524,00 грн);
- належного документа, що стверджує займану Кісак І.В. посаду керівника Громадської організації Довіра та підтверджує повноваження цієї особи на вчинення юридично значимих дій від імені цієї юридичної особи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Карп'як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2018 |
Оприлюднено | 21.08.2018 |
Номер документу | 75973775 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні