Справа № 822/1767/18
РІШЕННЯ
іменем України
20 серпня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М.
розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Кам'янець-Подільського районного центру культури і мистецтв "Розмай", третя особа - Відділ культури, туризму, молоді та спорту Кам'янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області звернулося в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовом до Кам'янець-Подільського районного центру культури і мистецтв "Розмай", в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Кам'янець-Подільського районного центру культури і мистецтв "Розмай" розташованого за адресою: Хмельницька область, м.Кам'янець-Подільський, вул.Шевченка, 41 (код ЄДРПОУ 41965432), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в Акті складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 92 від 27.04.2018.
В обгрунтування позовних вимог у позовній заяві та у відповідді на відзив позивач зазначає, що посадовими особами позивача, з метою додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки території, будівель та споруд було здійснено позапланову перевірку відповідача.
За результатами проведеної перевірки Кам'янець-Подільського районного центру культури і мистецтв "Розмай" складений акт перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 92 від 27.04.2018, яким встановлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, тому позивач звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 18.05.2018 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження. Призначено судове засідання на 12.06.2018 о 11:00 год. в приміщенні Хмельницького окружного адміністративного суду за адресою м. Хмельницький, вул. Козацька, 42, про що повідомлено сторони.
20.08.2018 року представник позивача в судове засідання не з'явився, подала до суду заяву про розгляд справи без виклику сторін, позовні вимоги підтримала.
Відповідач в судове засідання 11.06.2018 року, 06.07.2018 року, 20.08.2018 року не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином. 06.06.2018 року направив суду відзив на адміністративний позов, в якому вказує на те, що порушення складені в акті усунено частково, а частина невиконаних порушень знаходиться на завершальній стадії усунення. Вважає, що вимога позивача у повному зупиненні роботи відповідача є упереджена. Позов не визнає та просить суд залишити позовні вимоги без задоволення.
Третя особа - Відділ культури, туризму, молоді та спорту Кам'янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Згідно з частиною 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку та сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що на виконання наказу Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області від 02.04.2018 № 213 та у відповідності до посвідчення на перевірку №90 від 23.04.2018 року, з 23.04.2018 року по 27.04.2018 року, посадовими особами позивача було проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки районного центру культури і мистецтв "Розмай", розташованого за адресою: Хмельницька область, м.Кам'янець-Подільський, вул.Шевченка, 41.
За результатами проведеної перевірки позивачем складено акт № 92 від 27.04.2018, яким встановлено порушення, а саме:
п.1. Керівником не визначено обов'язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, не призначено відповідальних за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту (п.2. розділ II НАПБ А.01.001-2014);
п.2.На об'єкті наказом (інструкцією) не встановлений протипожежний режим, який має включати: порядок утримання шляхів евакуації; визначення спеціальних місць для куріння; порядок прибирання горючого пилу і відходів, очищення елементів вентиляційних систем від горючих відкладень тощо;
п.3. Не розроблено та не затверджено керівником об'єкта інструкції про заходи пожежної безпеки для кожного приміщення об'єкта. (Розділ II, п.4 НАПБ А.01.001- 2014);
п.4 Не розроблено плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі, (п.5. розділ II НАПБ А. 01.001-2014);
п.5. Допущено використання горючого опорядження (облицювання) стін у Малому залі та Великому залі матеріалами з вищою пожежною небезпекою ніж Г2,В2,Д2,Т2. (розділ III п.2.17 НАПБ А.01.001-2014);
п.6. Посадові особи об'єкта не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року N 444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях" (Розділ II, п.16 НАПБ А.01.001- 2014);
п.7. На території об'єкта не забезпечено освітлення зовнішніх пожежних драбин, протипожежного обладнання, входів та виходів з будинків та споруд (п.1.10 розділ IIIНАПБ А. 01.001-2014);
п.8. Допущено куріння за межами спеціально відведених місць, (сходова клітина на першому та другому поверхах, господарські приміщення) (п.1.19 розділ III НАПБ А. 01.001-2014);
п.9. Приміщення об'єкту, в тому числі господарські приміщення захаращено горючим сміттям та матеріалами (Розділ III, п. 2.1. НАПБ А. 0l. 001-2014, п. 4.2.1);
п. 10. Об'єкт не забезпечено адресним вказівником, який повинен освітлюватися в темний час доби. (Розділ III, п. 2.22. НАПБ А. 0l. 001-2014);
п. 11. Евакуаційні шляхи і виходи утримуються з порушеннями протипожежних вимог норм, захаращуються і у разі виникнення пожежі не забезпечують безпеку під час евакуації всіх людей, які перебувають у приміщеннях будівель та споруд ( вихід у внутрішній двір). Евакуаційний вихід на сходовій клітині між першим і другим поверхом заблокований встановленням тимчасової споруди - бесідки. Евакуаційний вихід на другому поверсі в Малому залі має конструктивні пошкодження драбини. (Розділ III, п. 2.37 НАПБ A.0l.001-2014);
п. 12. З'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, (приміщення об 'єкта) (Розділ IV, п. 1.6 НАПБ А. 01.001-2014);
п.13. Відгалуджувальні та з'єднувальні коробки в Малому залі , господарських приміщеннях та коридорах не закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів, (приміщення технічного поверху) (Розділ IV, п. 1.7 НАПБ А. 01.001-2014);
п.14. Допущено улаштування та експлуатацію тимчасових електромереж в Малому залі , Великому залі та в адміністративних приміщеннях (Розділ IV, п. 1.8 НАПБ А. 01.001-2014);
п.15. Допущено відкрите прокладання незахищених проводів (або захищених проводів з горючими оболонками) на відстані менше 0,01м від горючих основ без підкладання шару негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01 м на горищі РЦКіМ "Розмай" (Розділ IV п. 1.12 НАПБ А. 01.001-2014);
п.16. Електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати встановлені на горючі основи (конструкції) без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра, (коридор біля адміністративних приміщень, адміністративні приміщення, каса) (Розділ IV, п. 1.17 НАПБ А. 01.001-2014, п. 5.1.29 розділ 5 ППБ у сфері кінематографії);
п.17. Допущено використання побутових електронагрівальних приладів без негорючих тепло ізолюючих підставок та в місцях, де їх використання не передбачено (Розділ IVп.1.18 НАПБА.01.001-2014);
п.18. Допущено підвішування світильників з лампами розжарюваня без захисного суцільного скла (ковпака) безпосередньо на струмопровідні проводи (коридор на другому поверсі). (Розділ IV п. 1.18 НАПБА.01.001-2014);
п.19. Не проведено замір опору ізоляції (освітлювальної мережі) і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (Розділ IV п.1.18 НАПБ А. 01.001-2014);
п. 20. Система протипожежного захисту не утримуються справною та не забезпечено постійну готовність до виконання роботи. (Розділ V п.1.1НАПБ А. 01.001- 2014);
п.21 Приміщення Малого залу , Великого залу , хореографічна студія, адміністративні та господарчі приміщення не обладнано будівлю та всі її приміщення системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (Розділ V п.1.2 НАПБ А. 01.001-2014);
п.22. Не забезпечено експлуатаційну придатність (технічне обслуговування) системи пожежної сигналізації ліцензованою організацією. (Розділ V п.1.4 НАПБ А. 01.001-2014);
п.23 Пожежні кран-комплекти (3 шт) не укомплектовані згідно норм належності: пожежний рукав однакового з ніш діаметра та ствол, кнопкою дистанційного запуску пожежних насосів (за наявності таких насосів), важель для полегшення відкривання вентиля. Елементи з'єднання пожежного крана, рукавів та ручного пожежного ствола мають бути однотипними (Розділ V п.2.2 НАПБ А.01.001- 2014);
п.24. На дверцятах шафок (3шт.) із зовнішнього боку після літерного індексу ПК не вказано порядковий номер крана та номер телефону для виклику пожежно - рятувальних підрозділів. (Розділ V п.2.2 НАПБ А. 01.001-2014);
п.25. Пожежні кран-комплекти (3 шт.) не справні та не доступні для використання (не під 'єднані до центральної водомережі). (усі пожежні крани) (Розділ Vп.2.2 пп.9. НАПБ А.01.001-2014);
п.26. Територію, приміщення не забезпечено первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку ( Малий зал , Великий зал , адміністративне приміщення, зовнішня територія) (розділ V п.3.6 НАПБ А.01.001-2014, розділ V п.1 Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників);
п.27. Не визначено необхідну кількість первинних засобів окремо для кожного поверху та приміщення (Розділ V п.3.8 НАПБ А. 01.001-2014);
п.28. Переносні вогнегасники не розміщено шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника (9 шт.). (Розділ V, п. 3.10. НАПБ А.01.001-2014);
п.29. Для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння не установлено вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір", ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности". Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2 - 2,5 м від рівня підлоги (Розділ V п.3.10. НАПБ А.01.001-2014);
п.30. Пожежний щит не встановлено та не укомплектовано відповідно до норм належності: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2 х 2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт. Ящик для піску, повинен мати місткість не менше ніж 0,1 м 3. Конструкція ящика повинна забезпечувати зручність діставання піску та виключати потрапляння сміття й атмосферних опадів. (Розділ V п.3.11 НАПБ А. 01.001-2014);
п.31. Вогнегасники на об'єкті не встановлено таким чином, щоб відстань між ними не перевищувала 20 м (Розділ V п.3.15 НАПБ А. 01.001-2014);
п.32. Не заведено журнал обліку вогнегасників (розділ V п.3.17 НАПБ А. 01.001- 2014, розділ III п.3 Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників);
п.33. Не забезпечено працівників підприємства засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин (ст. 20 Кодексу цивільного захисту України, п. 2 Порядку забезпечення населення та особового складу невоєнізованих формувань засобами протирадіаційного та хімічного захисту);
п.34. Осіб які задіяні в оповіщенні, локалізації та ліквідації аварійних ситуацій не забезпечено засобами захисту органів дихання з переговорними пристроями (р.4.3.4 ПТБ);
п.35. На об'єкті не вивішано на видному місці відповідні інструкції щодо виконання вимог техногенної безпеки та порядку дій персоналу в разі виникнення аварійної ситуації (аварії). (Наказ МНС №557 від 15.08.2007р. п. 4.5.5)
п.36. Не створено евакуаційну комісію наказом керівника для планування, підготовки та проведення евакуації (ПТБ п.4.5.1);
п.37. Не заведено журнал реєстрації вступного інструктажу з питань техногенної безпеки. ( ПТБ п. 4.5.1);
п.38.Не розроблено план реагування на надзвичайні ситуації (суб'єктами господарювання з чисельністю працюючого персоналу 50 осіб і менше розробляються та затверджуються інструкції щодо дій персоналу суб'єкта господарювання у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій), (ст. 28, ст.130 Положення про ЄДСЦЗ);
п.39. Не розроблено програму підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях (ст. 7 Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях);
п.40. Не обладнано інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту (Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях).
Акт перевірки був особисто під підпис вручений керівнику Кам'янець-Подільського районного центру культури і мистецтв "Розмай" Кусік В.О.
Судом встановлено, що на виконання наказу Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області від 06.07.2018 № 435 та у відповідності до посвідчення на перевірку №224 від 10.07.2018 року, з 10.07.2018 року по 11.07.2018 року, посадовими особами позивача було проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки районного центру культури і мистецтв "Розмай", розташованого за адресою: Хмельницька область, м.Кам'янець-Подільський, вул.Шевченка, 41.
За результатами проведеної перевірки позивачем складено акт № 213 від 11.07.2018, яким встановлено порушення, а саме:
п.1 Допущено опорядження (облицювання) стін у Малому залі та Великому залі матеріалами з вищою пожежною небезпекою ніж Г2, В2, Д2, Т2;
п.2 Керівником та посадовими особами не пройдено навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року N 444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях";
п.3 Господарські приміщення захаращено горючим сміттям та матеріалами;
п.4 Евакуаційні шляхи і виходи утримуються з порушеннями протипожежних вимог норм, захаращуються і у разі виникнення пожежі не забезпечують безпеку під час евакуації всіх людей, які перебувають у приміщеннях будівель (вихід у внутрішній двір). Евакуаційний вихід на вулиці на сходовій клітині заблокований встановленням тимчасової споруди - бесідки;
п.5 З'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в усіх приміщеннях об'єкта не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;
п.6 Відгалуджувальні та з'єднувальні коробки в господарських приміщеннях та коридорах не закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів;
п.7 Допущено улаштування та експлуатацію тимчасових електромереж в Малому залі , Великому залі , в адміністративних приміщеннях;
п.8 Допущено використання побутових електронагрівальних приладів в господарських приміщеннях без негорючих теплоізолюючих підставок та в місцях, де їх використання не передбачено;
п.9 Пожежні кран-комплекти (3 шт) не справні та не доступні для використання (не під'єднані до центральної водомережі);
п.10 Пожежний щит не встановлено та не укомплектовано відповідно до норм належності: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2 х 2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт. Ящик для піску, повинен мати місткість не менше ніж 0,1 м 3. Конструкція ящика повинна забезпечувати зручність діставання піску та виключати потрапляння сміття й атмосферних опадів;
п.11 Не забезпечено працівників об'єкта засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин;
п.12 Осіб які задіяні в оповіщенні, локалізації та ліквідації аварійних ситуацій не забезпечено засобами захисту органів дихання з переговорними пристроями.
Акт перевірки був особисто під підпис вручений керівнику Кам'янець-Подільського районного центру культури і мистецтв "Розмай" Кусік В.О.
Пунктом 26 ч.1 ст.2 Кодексу цивільного захисту України визначено, що небезпечний чинник - це складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров'ю людини, а згідно п.33 цієї ж статті, пожежна безпека - це відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов'язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.
Згідно з п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Частинами 1 - 3 ст.68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом. У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.
Згідно зі ст.70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;
8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;
10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Як зазначалось вище, за результатами проведеної позапланової перевірки Кам'янець-Подільського районного центру культури і мистецтв "Розмай", складений Акт перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 213 від 11.07.2018.
Акт перевірки був вручений під підпис директору закладу Кусік В.О.
При цьому, відповідно до ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд враховує, що відповідач не надав доказів усунення виявлених порушень зафіксованих в акті № 213 від 11.07.2018 та звертає увагу на порушення відповідачем вимог чинного законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, що можуть призвести до спричинення пожежі та людських жертв, зокрема: п.1 Допущено опорядження (облицювання) стін у Малому залі та Великому залі матеріалами з вищою пожежною небезпекою ніж Г2, В2, Д2, Т2; п.2 Керівником та посадовими особами не пройдено навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року N 444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях"; п.3 Господарські приміщення захаращено горючим сміттям та матеріалами; п.4 Евакуаційні шляхи і виходи утримуються з порушеннями протипожежних вимог норм, захаращуються і у разі виникнення пожежі не забезпечують безпеку під час евакуації всіх людей, які перебувають у приміщеннях будівель (вихід у внутрішній двір). Евакуаційний вихід на вулиці на сходовій клітині заблокований встановленням тимчасової споруди - бесідки; п.5 З'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в усіх приміщеннях об'єкта не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; п.6 Відгалуджувальні та з'єднувальні коробки в господарських приміщеннях та коридорах не закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів; п.7 Допущено улаштування та експлуатацію тимчасових електромереж в Малому залі , Великому залі , в адміністративних приміщеннях; п.8 Допущено використання побутових електронагрівальних приладів в господарських приміщеннях без негорючих теплоізолюючих підставок та в місцях, де їх використання не передбачено; п.9 Пожежні кран-комплекти (3 шт) не справні та не доступні для використання (не під'єднані до центральної водомережі); п.10 Пожежний щит не встановлено та не укомплектовано відповідно до норм належності: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2 х 2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт. Ящик для піску, повинен мати місткість не менше ніж 0,1 м 3. Конструкція ящика повинна забезпечувати зручність діставання піску та виключати потрапляння сміття й атмосферних опадів; п.11 Не забезпечено працівників об'єкта засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин; п.12 Осіб які задіяні в оповіщенні, локалізації та ліквідації аварійних ситуацій не забезпечено засобами захисту органів дихання з переговорними пристроями.
Суд при вирішенні спору не бере до уваги пояснення представника відповідача - Кам'янець-Подільського районного центру культури і мистецтв "Розмай" щодо часткового усунення недоліків, та наданих ним в підтвердження таких пояснень доказів про часткове усунення порушень, зазначених в акті перевірки, так як судом встановлено, що відповідачем не усунені саме ті порушення, які створюють небезпеку життю та здоров'ю дітей. Будь-яких інших доказів представник відповідача не надав.
Оскільки встановлені під час перевірки порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи Кам'янець-Подільського районного центру культури і мистецтв "Розмай" розташованого за адресою: Хмельницька область, м.Кам'янець-Подільський, вул.Шевченка, 41 (код ЄДРПОУ 41965432), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в Акті складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 92 від 27.04.2018 необхідно задовольнити.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).
Враховуючи те, що виявлені під час перевірки та зафіксовані в акті перевірки № 92 від 27.04.2018 порушення відповідачем не усунуті, отже залишається ризик спричинення шкоди життю та здоров'ю людей, тому суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки витрати пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз - відсутні, з врахуванням положень ч. 2 ст. 139 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Кам'янець-Подільського районного центру культури і мистецтв "Розмай", до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в Акті складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 92 від 27.04.2018.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його підписання.
Позивач:Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (вул. Героїв Чорнобиля, 1/2, м.Хмельницький, Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 38662200) Відповідач:Кам'янець-Подільський районний центр культури і мистецтв "Розмай" (вул. Шевченка,41, м.Кам'нець-Подільський, Хмельницька область, 32300 , код ЄДРПОУ - 41965432) Третя особа:Відділ культури, туризму, молоді та спорту Кам'янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області (вул.Смирнова, 53, с.Довжок, Кам'нець-Подільський район, Хмельницька область, 32343 , код ЄДРПОУ - 41926257)
Головуючий суддя П.М. Майстер
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2018 |
Оприлюднено | 21.08.2018 |
Номер документу | 75974162 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Майстер П.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні