справа №2-5925
2007 рік
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 грудня 2007 р. Голосіївський районний суд м. Києва в складі :
головуючого судді - Іваненк о Ю.Г.,
при секретарі - Семенович А. В.,
з участю представника пози вача - ОСОБА_1
відповідача та представни ка
відповідача ПП „Монополія " - ОСОБА_2
відповідачів - ОСОБА_3
- ОСОБА_4
розглянувши у відкритому п опередньому судовому засіда нні в м. Києві цивільну справу за позовом
Товариства з обмеженою від повідальністю „Інформаційн о-консультаційний центр „Авт о Продажа"
До ОСОБА_2, ОСОБА_3, О СОБА_4, Приватного підпр иємства „Монополія" Про розп оділ немайнового і майнового права інтелектуальної власн ості (авторського суду).
встановив:
Позивач звернувся до суду з позовом до відповідачів пр о розподіл немайнового і май нового права інтелектуально ї власності (авторського пра ва).
Свої вимоги мотивує тим, що Голосіївською районною у міс ті Києві державною адміністр ацією 16 січня 1996 року було заре єстровано ТОВ «Інформаційно -консультаційний центр «Авто Продажа».
На підставі Угоди про перед ачу прав щодо випуску щотижн евика «ФОТОАВТОПРОДАЖА» від 20 березня 1996 року, яку підписал и ПП «Монополія» та ТОВ «Інфо рмаційно-консультаційний це нтр «Авто Продажа», до ТОВ «Ін формаційно-консультаційний центр «Авто Продажа» перейш ли права з випуску щотижнево го періодичного друкованого засобу масової інформації « ФОТОАВТОПРОДАЖА» (Свідоцтво про державну реєстрацію дру кованого засобу масової інфо рмації Серія Кі № 15 від 13 ли пня 1995 року, яке було видане Дер жавним комітетом України у с правах видавництв, поліграфі ї та книгорозповсюдження). Ук ладення такого договору було викликане тим, що ТОВ «Інформ аційно-консультаційний цент р «Авто
Продажа» було створене так ими особами: ОСОБА_2, який б ув власником і директором П риватного підприємства «М онополія"; ОСОБА_3, який був редактором періодичного дру кованого засобу масової інфо рмації «ФОТОАВТОПРОДАЖА» (пі дтверджується копією сторін ки 33 щотижневика «Фото Авто Продажа», номер № 5 (16) від 14 бер езня 1996 року); ОСОБА_7, який б ув директором періодичного д рукованого засобу масової ін формації «ФОТОАВТОПРОДАЖА» (підтверджується копією сто рінки 33 щотижневика «Фото А вто Продажа», номер № 5 (16) від 14 березня 1996 року); та ОСОБА_4 , який був розробником і автор ом ескізу логотипу (логотип н азви) щотижневика (підтвердж ується даними Свідоцтва про реєстрацію авторського прав а на твір № НОМЕР_4 на графі чний твір «АтоФотоПродажа»).
На даний час існує неврегул ьованість питання розподілу та закріплення майнових і не майнових прав інтелектуальн ої власності на: ескіз титуль ної сторінки, логотип назви, о пис оформлення щотижневика у цілому, оригінальне графічн е зображення назви щотижневи ка при друку назви щотижневи ка в тексті та право продовжу вати вести нумерацію періоди чного щотижневого друковано го засобу - між ТОВ «Інформаці йно-консультаційний центр «А вто Продажа», ПП «Монополія» , ОСОБА_2 (власник і директо р ПП «Монополія», а також учас ник ТОВ ІКЦ «Авто Продажа»), ОСОБА_3 та ОСОБА_4 у зв'язк у з непорозуміннями між вище переліченими особами.
З огляду на вищевикладені о бставини, а також враховуючи роль і значення дій товарист ва на процес формування і вжи тку комбінації слів у вигляд і і формі «АвтоФотоПродажа» для назви періодичного щотиж невого друкованого засобу ма сової інформації, позивач ви рішив звернутися до суду, щоб у судовому порядку здійснит и розподіл і закріплення май нових і немайнових прав інте лектуальної власності між ТО В «Інформаційно-консультаці йний центр «Авто Продажа», ПП «Монополія», ОСОБА_2 (влас ник і директор ПП «Монополія », а також учасник ТОВ ІКЦ «Авт о Продажа»), ОСОБА_3 та ОС ОБА_4
В попередньому судовому за сіданні представник позивач а ТОВ „ІКЦ „Авто Продажа" підт римав позовні вимоги, просив їх задовольнити.
Відповідач та представник відповідача ПП „Монополія" - ОСОБА_2 позовні вимоги виз нав, не заперечував проти зад оволення позову.
Відповідач ОСОБА_3 позо вні вимоги визнав, не запереч ував проти задоволення позов у.
Відповідач ОСОБА_4 позо вні вимоги визнав, не запереч ував проти задоволення позов у.
Відповідно до п. 4 ст. 130 ЦПК Укр аїни ухвалення у попередньом у судовому засіданні судовог о рішення у разі відмови від п озову, визнання позову, уклад ення мирової угоди проводить ся в порядку, встановленому с таттями 174 і 175 цього Кодексу.
Згідно п. 4 ст. 174 ЦПК України у разі визнання відповідачем п озову суд за наявності для то го законних підстав ухвалює рішення про задоволення позо ву.
Вислухавши сторони, вивчив ши матеріали справи суд прих одить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволен ню виходячи з наступного.
Як встановлено в судовому з асіданні, ТОВ «Інформаційно- консультаційний центр «Авто Продажа» зареєстровано Голо сіївською районною у місті К иєві державною адміністраці єю 16 січня 1996 року.
На підставі Угоди про перед ачу прав щодо випуску щотижн евика «ФОТОАВТОПРОДАЖА» від 20 березня 1996 року, яку підписал и ПП «Монополія» та ТОВ «Інфо рмаційно-консультаційний це нтр «Авто Продажа», до ТОВ «Ін формаційно-консультаційний центр «Авто Продажа» перейш ли права з випуску щотижнево го періодичного друкованого засобу масової інформації « ФОТОАВТОПРОДАЖА» (Свідоцтво про державну реєстрацію дру кованого засобу масової інфо рмації Серія Кі № 15 від 13 ли пня 1995 року, яке було видане Дер жавним комітетом України у с правах видавництв, поліграфі ї та книгорозповсюдження). Ук ладення такого договору було викликане тим, що ТОВ «Інформ аційно-консультаційний цент р «Авто Продажа» було створе не такими особами: ОСОБА_2 , який був власником і директо ром ПП «Монополія»; ОСОБА_3 , який був редактором періоди чного друкованого засобу мас ової інформації «ФОТОАВТОПР ОДАЖА», що підтверджується к опією сторінки 33 щотижневика «Фото Авто Продажа», номе р № 5 (16) від 14 березня 1996 року; ОС ОБА_7, який був директором пе ріодичного друкованого засо бу масової інформації «ФОТОА ВТОПРОДАЖА», що підтверджуєт ься копією сторінки 33 щотижне вика «Фото Авто Продажа» , номер № 5 (16) від 14 березня 1996 року ; та ОСОБА_4, який був розроб ником і автором ескізу логот ипу (логотип назви) щотижневи ка, що підтверджується даним и Свідоцтва про реєстрацію а вторського права на твір № НОМЕР_4 на графічний твір «А тоФотоПродажа».
В попередньому судовому за сіданні встановлено, що осно вною метою створення ТОВ «Ін формаційно-консультаційний центр «Авто Продажа» та пере дачі йому права з випуску щот ижневого періодичного друко ваного засобу масової інформ ації «ФОТОАВТОПРОДАЖА» було - зняти і вирішити проблемні п итання пов'язані з певними ма йновими інтересами вище пере лічених фізичних осіб, які ґр унтуються на виданні щотижне вика «ФОТОАВТОПРОДАЖА».
У вищевказаному Свідоцтві про державну реєстрацію дру кованого засобу масової інфо рмації Серія Кі № 15 від 13 ли пня 1995 року графі Засновник за значено, що засновниками щот ижневика є ПП «Монополія» та Редакція газети «Київська п равда».
Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в У країні» (від 16.1.1992р. № 2782-ХІІ) встан овлено, що співзасновники пе ріодичного друкованого засо бу масової інформації свої в ідносини щодо заснування та діяльності періодичного дру кованого засобу масової інфо рмації визначають в установч ому договорі, який укладаєть ся між ними відповідно до чин ного законодавства України. Установчим договором передб ачається розподіл між співза сновниками обов'язків щодо в иробничого, фінансового та м атеріально-технічного забез печення діяльності створюва ного ними друкованого засобу масової інформації.
Так, такий договір був уклад ений у червні 1995 року між ПП «Мо нополія» та Редакція газети «Київська правда», який носи в назву Договір
про виробничу кооперацію з випуску щотижневика «Фото Авто Продажа» від 01 червня 1 995 року.
У п. 1.2 та підпункті (б) п.2.1 вищев казаного договору зазначено , що ПП «Монополія» складає що тижневик (мовою оригіналу до говору -«еженедельник состав ляется») та здійснює всі робо ти з підготовки видання до др уку.
Відповідно до пункту 1.3, вказ аного договору, щотижневик в ипускає рекламне видання нов ого типу, засноване на вдалом у поєднанні авторської робот и колективу ПП «Монополія», а також до п.3.1, ПП «Монополія» зо бов'язується після набуття ч инності договору передати Ре дакції газети «Київська прав да» креслення, ескізи та техн ічну документацію, що необхі дна для завершення підготовк и до друку видання «Фото Ав то Продажа».
У пунктах 3.3-3.4 вказано, що ПП « Монополія» передає ескізи ти тульної сторінки, логотип і о пис оформлення у цілому щоти жневого періодичного виданн я «Фото Авто Продажа» (зра зок титульної сторінки з лог отипом і оформленням щотижне вика надається у вигляді коп ії титульної сторінки щотижн евика «Фото Авто Продажа », номер №5(16) від 14 березня 1996 року , де зафіксовано спільну підг отовку номеру ПП «Монополія» та Редакцією газети «Київсь ка правда»).
Згідно до положень п.6.7 Догов ору про виробничу кооперацію з випуску щотижневика «Фот о Авто Продажа» від 01 червня 1995 року набув чинності з момен ту його підписання.
Таким чином, завдяки положе нням Договору про виробничу кооперацію з випуску щотижне вика «Фото Авто Продажа» від 01 червня 1995 року чітко видн о, що авторські права на ескіз титульної сторінки, логотип (логотип назви) і опис оформле ння у цілому щотижневика «Ф ото Авто Продажа» належав П П «Монополія».
У зв'язку з переходом на під ставі Угоди про передачу пра в з випуску щотижневика «ФОТ ОАВТОПРОДАЖА» від 20 березня 19 96 року від ПП «Монополія» до Т ОВ «Інформаційно-консультац ійний центр «Авто Продажа» п рав по подальшому виданню що тижневика «Фото Авто Про дажа», товариство уклало 24 кві тня 1996 року з Редакцією газети «Київська правда» Установчи й договір.
Так, як встановлено в судово му засіданні, у той же день, ко ли був укладений Установчий договір від 24 квітня 1996 року, Ре дакція газети «Київська прав да» та ТОВ «Інформаційно-кон сультаційний центр «Авто Про дажа» підписали спільну заяв у про реєстрацію загальнодер жавної газети «Авто Фото Продажа» у зв'язку зі зміною співзасновника, сфери розпов сюдження та назви газети. На п ідставі вищевказаної заяви б уло здійснено 29 травня 1996 року реєстрацію періодичного дру кованого засобу масової інфо рмації, що підтверджується д аними Відомостей про друкова ний засіб масової інформації Серія KB № 1980.
Установчий договір від 24 кв ітня 1996 року, що був укладений м іж Редакцією газети «Київськ а правда» та ТОВ «Інформацій но-консультаційний центр «Ав то Продажа» повністю слово в слово повторює положення ви щезгаданого Договору про вир обничу кооперацію з випуску щотижневика «Фото Авто П родажа» від 01 червня 1995 року, єд ина відмінність зміна чергов ості у написанні двох перших слів в назві періодичного ви дання.
Проте, така зміна в чергов ості написання слів в назві п еріодичного видання була зро блена без внесення будь-яких змін в: ескіз титульної сторі нки; логотип назви; опис оформ лення щотижневика у цілому; н умерацію номерів щотижневик а.
Вищевказане чітко видно з к опії титульної сторінки щоти жневика «Авто Фото Прода жа», номер № 10 (19) від 26 квітня 1996 ро ку, де зафіксовано спільну пі дготовку номеру ПП «Монополі я» та Редакцією газети «Київ ська правда».
Крім того, зміни у відомості про друкований засіб масово ї інформації не одразу зміни ли підставу, яка надала право на видання щотижневика «Ав то Фото Продажа» - Свідоцтв о про державну реєстрацію др укованого засобу масової інф ормації Серія Кі № 15 від 13 л ипня 1995 року, яке було видане Де ржавним комітетом України у справах видавництв, поліграф ії та книго розповсюдження, щ о підтверджується даними, на друкованими в щотижневику « Фото Авто Продажа» на сто рінці 38 в № 14 від 31 травня 1996 року.
Так, тільки 17 жовтня 1996 року в № 34 (35) щотижневика «Авто Фото Продажа» вперше були вказа ні як підстава для друку дані Свідоцтво про державну реєс трацію друкованого засобу ма сової інформації Серія KB № 1980, щ о підтверджується даними, що надруковані відповідно в №33 ( 34) від 10 жовтня 1996р. та № 34 (35) від 17 жо втня 1996р. щотижневика «Авто Фото Продажа» на сторінці 3 4.
Відповідно до ст. 199 Цивільно го кодексу України (2003 року) рез ультати творчої діяльності т а інші об'єкти права інтелект уальної власності створюють права та обов'язки згідно до з аконів.
На дату створення ескіз тит ульної сторінки, логотип наз ви і опису оформлення щотижн евика у цілому були чинними н орми Цивільного кодексу УРСР (1963р.).
Норми ст. 482 Цивільного кодек су УРСР (1963р.), які регулювали пи тання авторських прав на пер іодичні видання, на підставі Закону N 3942-12 від 04.02.94р. були виклю чені з Цивільного кодексу у з в'язку з прийняттям Закону Ук раїни "Про авторське право і с уміжні права" (N 3792-ХП від 23.12.93р.).
Відповідно до ст. 11, Закону Ук раїни "Про авторське право і с уміжні права", первинним суб'є ктом, якому належить авторсь ке право, є автор твору. У випа дку відсутності доказів іншо го автором твору вважається особа, зазначена як автор на о ригіналі або примірнику твор у (презумпція авторства).
Авторське право на твір вин икає внаслідок факту його ст ворення. Для виникнення і зді йснення авторського права не вимагається реєстрація твор у чи будь-яке інше спеціальне його оформлення, а також вико нання будь-яких інших формал ьностей.
Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни "Про авторське право і с уміжні права" частина твору, я ка може використовуватися са мостійно, у тому числі й оригі нальна назва твору, розгляда ється як твір і охороняється відповідно до цього Закону.
Відповідно до ч. 4 ст.11 Закону встановлено, що суб'єкт автор ського права для засвідчення авторства (авторського прав а) на оприлюднений чи не оприл юднений твір, факту і дати опу блікування твору чи договорі в, які
стосуються права автора на твір, у будь-який час протягом строку охорони авторського права може зареєструвати сво є авторське право у відповід ник державних реєстрах.
Державна реєстрація автор ського права і договорів, які стосуються права автора на т вір, здійснюється Установою відповідно до затвердженого КМУ порядку. Установа склада є і періодично видає каталог и всіх державних реєстрацій.
Як встановлено в судовому з асіданні, 28 січня 2004 року ОСОБ А_4 та ОСОБА_3 отримали Св ідоцтво про реєстрацію автор ського права на твір № НОМЕ Р_4 на графічний твір «АтоФо тоПродажа».
Проте, відповідно до 2 ст.16 З акону України "Про авторське право і суміжні права" виключ не майнове право на службови й твір належить роботодавцю, якщо інше не передбачено тру довим договором (контрактом) та (або) цивільно-правовим дог овором між автором і роботод авцем.
Відповідно до ч. 1 ст.16 Закону , авторське особисте немайно ве право на службовий твір на лежить його автору.
Після передачі прав щодо ви пуску щотижневика «ФОТОАВТО ПРОДАЖА» від 20 березня 1996 року, яку підписали ПП «Монополія » та ТОВ «Інформаційно-консу льтаційний центр «Авто Прода жа», товариство ніколи не зад авалося питанням, чи передан і товариству ПП «Монополія» права з використання таких е лементів авторського права щ одо складових елементів щоти жневика «АвтоФотоПродажа», я к: ескіз титульної сторінки; л оготип назви; опис оформленн я щотижневика у цілому; нумер ацію номерів щотижневика.
Як встановлено в судовому з асіданні, вперше спеціальне графічне написання назви ілю строваного каталогу «АвтоФо тоПродажа» було використане ТОВ «Інформаційно-консульта ційний центр «Авто Продажа» при підготовці і випуску чер гового номеру № 10(19) від 26 квітня 1996 року щотижневого друкован ого засобу масової інформаці ї «Ілюстрованого каталогу «А втоФотоПродажа», про що свід чить інформація, що зафіксов ана у вищевказаному номері н а сторінці 34, верхній лівий ку т. Ідея зробити заміну місцям и першого і другого слова при послідовному відтворенні у випадку текстового друку наз ви періодичного друкованого засобу, а також порядку об'єдн ання та відокремлення в назв і трьох слів у такому вигляді , як «АвтоФотоПродажа», належ ала виключно товариству і бу ла виконана в рамках виконан ня своїх зобов'язань за Устан овчим договором від 24 квітня 1 996 року.
Згідно положень п.1.2 Установ чого договору товариство під готувало матеріали щотижнев ика, використовуючи вдалі ав торські розробки колективу т овариства. Крім того з метою п ідготовки 10 номеру щотижневи ка товариство відповідно до підпункту (б) п. 2.1 виконало всі роботи по підготовці видання до друку, включаючи виготовл ення макетів (плівки), з яких з дійснюється друк. Крім того, в ідповідно до п.3.4 товариством була підготовлена описова ча стина номеру.
Так, виникла неврегульован ість питання розподілу та за кріплення майнових і немайно вих прав інтелектуальної вла сності на: ескіз титульної ст орінки, логотип назви, опис оф ормлення щотижневика у цілом у,
оригінальне графічне зобр аження назви щотижневика при друку назви щотижневика в те ксті та право продовжувати в ести нумерацію періодичного щотижневого друкованого зас обу - між ТОВ «Інформаційно-ко нсультаційний центр «Авто Пр одажа», ПП «Монополія», ОСО БА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 у зв'язку з непорозуміннями м іж вищепереліченими особами .
Неврегульованість докумен тального розподілу та закріп лення між переліченими вище особами майнових і немайнови х прав інтелектуальної власн ості в будь-який час може викл икати посягання будь-кого з ц их осіб на права іншої особи.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги знайшли своє підтвердження в судовому за сіданні та підлягають задово ленню, а тому необхідно здійс нити розподіл і закріплення майнових і немайнових прав і нтелектуальної власності мі ж ТОВ «Інформаційно-консульт аційний центр «Авто Продажа» , ПП «Монополія», ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4
На підставі викладеного, ке руючись 16, ст.199, ст.432, ст.ст.441-443 Циві льного кодексу України (2003р.), З акону України "Про авторське право і суміжні права" (N 3792-ХИ ві д 23.12.93р.), ст.ст. 9-11 Закону України « Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» (від 16.1.1992р. № 2782-ХІІ), ст. ст. 1, 11, 27, 31, 60, 68, 75 , 77, 88, 130, 208, 209, 212, 213, 214, 215, 218, 224-226, 228 ЦПК Україн и, суд, , -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариство м з обмеженою відповідальніс тю «Інформаційно-консультац ійний центр «Авто Продажа» д о ОСОБА_2, ОСОБА_3 та О СОБА_4 ОСОБА_5 підприємст ва «Монополія» про розподіл немайнового і майнового прав а інтелектуальної власності (авторського права) - задоволь нити.
Визнати в рівних частинах н емайнові права інтелектуаль ної власності (авторські пра ва) Приватного підприємс твом «Монополія» (код ЄДРПОУ 23168498), ОСОБА_2 (Інд. код НОМЕ Р_1, паспорт: СН НОМЕР_5, що виданий Московським РУ ГУ МВ С України в м. Києві, 14 березня 1 996 року, місце реєстрації: АД РЕСА_1), ОСОБА_3 (Інд. код НОМЕР_2, паспорт: СН НОМЕР_6 , що виданий Печерським РУ Г У МВС в м. Києві, 5 березня 1996 року , місце реєстрації: АДРЕСА_2 ) та ОСОБА_4 (Інд. код НОМЕ Р_3, паспорт: СН НОМЕР_7, що виданий Радянським РУ ГУ МВС в м. Києві, 16 липня 1996 року, місце реєстрації: АДРЕСА_3) на ес кіз титульної сторінки, лого тип назви та опис оформлення у цілому щотижневика друков аного засобу масової інформа ції «ФОТОАВТОПРОДАЖА» (Свідо цтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації Серія Кі № 15 ві д 13 липня 1995 року).
Визнати одноособове майно ве право інтелектуальної вла сності (авторське право) Това риства з обмеженою відповіда льністю «Інформаційно-консу льтаційний центр «Авто Прода жа» (код ЄДРПОУ 23711123) на ескіз ти тульної сторінки, логотип на зви та опис оформлення у ціло му щотижневика друкованого з асобу масової інформації «Ав тоФотоПродажа» (Відомості пр о друкований засіб масової і нформації Серія KB № 1980, Свідоцт во про державну реєстрацію д рукованого засобу масової ін формації Серія Кі № 15 від 13 липня 1995 року зі змінами), яке є продовженням (правонаступни ком) друкованого засобу масо вої інформації «ФОТОАВТОПРО ДАЖА».
Визнати в рівних частинах н емайнове право інтелектуаль ної власності (авторські пра ва) Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Інформацій но-консультаційний центр «Ав то Продажа» (код ЄДРПОУ 23711123), О СОБА_3 (Інд. код НОМЕР_2, па спорт: СН НОМЕР_6, що видани й Печерським РУ ГУ МВС в м. Киє ві, 5 березня 1996 року, місце реєс трації: АДРЕСА_2) та ОСОБ А_4 (Інд. код НОМЕР_3, паспо рт: СН НОМЕР_7, що виданий Ра дянським РУ ГУ МВС в м. Києві, 16 липня 1996 року, місце реєстраці ї: АДРЕСА_3) на оригінальне графічне зображення назви щ отижневика при друку назви щ отижневика в тексті у вигляд і «АвтоФотоПродажа».
Заяву про апеляційне оскар ження рішення суду першої ін станції може бути подано про тягом десяти днів з дня прого лошення рішення.
Апеляційна скарга на рішен ня суду подається протягом д вадцяти днів після подання з аяви про апеляційне оскаржен ня.
Рішення суду набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження н е було подано. Якщо було подан о заяву про апеляційне оскар ження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встано влений статтею 294 ЦПК України, рішення суду набирає законн ої сили після закінчення цьо го строку. У разі подання апел яційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після розгляду с прави апеляційним судом.
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2007 |
Оприлюднено | 07.12.2010 |
Номер документу | 7598989 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Голосіївський районний суд міста Києва
Іваненко Ю.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні