Рішення
від 22.08.2018 по справі 805/4967/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 серпня 2018 р. Справа№805/4967/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області до Краматорської міської санітарно-епідеміологичної станції про стягнення капіталізованих платежів,-

ВСТАНОВИВ:

23 червня 2018 року Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області звернулось до Краматорської міської санітарно-епідеміологичної станції з адміністративним позовам, в якому просить суд стягнути з відповідача капіталізовані платежі в розмірі 24008,36 грн.

Відповідачем на адресу було направлено відзив на позовну заяву, в якому він позов не визнав та зазначив, що станом на день розгляду справи Краматорська міська санітарно-епідеміологічна станція перебуває в стадії ліквідації. На підставі п.3.8 Наказу № 176-0 від 21.09.2012 року всі основні фонди, нематеріальні активи, товарно-матеріальні цінності, грошові кошти та інше майно передавалось на баланс Головного управління Державної санітарно-епідеміологичної служби України. 28 листопада 2012 року відповідно до наказу № 138 була створена Державна установа Донецький обласний лабораторний цент Держсанепідслужби України , та відповідний відокремлений підрозділ - Краматорську філію ДУ Донецький обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України , який є правонаступником Краматорської міської санітарно-епідеміологичної станції. Просить суд відмовити у задоволенні позову, оскільки вважає, що адміністративний позов повинен бути заявлений до Краматорської філії ДУ Донецький обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України .

Ухвалою від 27 червня 2018 року було відкрито провадження по справі в порядку спрощеного провадження та призначено судове засідання 26 липня 2018 року.

26 липня 2018 року у судовому засіданні було об'явлено перерву до 09 серпня 2018 року.

До судового засідання представники сторін не з'явились, були повідомлені належним чином. Представник позивача надав клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні.

Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно частини 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Приписами частини 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

З огляду на зазначене, оскільки у судове засідання не прибули представники сторін, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи без участі сторін в порядку письмового провадження.

Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив на нього, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що Краматорська міська санітарно-епідеміологічна станція як платник страхових внесків зареєстрована у Відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Краматорськ Донецької області.

Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21 вересня 2012 року №176-0 «Про ліквідацію бюджетних закладів, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України» припинено діяльність вказаної юридичної особи шляхом її ліквідації. На виконання вказаного наказу створено ліквідаційну комісію.

Як було встановлено судом працівник Краматорської міської санітарно-епідеміологічної станції ОСОБА_1 отримує страхові виплати та інші соціальні послуги внаслідок нещасного випадку на виробництві. Зазначена обставина не є спірною.

Позивачем зроблено розрахунок капіталізації платежів для продовження страхових виплат особам, потерпілим на підприємстві протягом їх життя, - сума капіталізованих платежів становила 24008,36 грн.

05 квітня 2018 року листом №01-06/1192 позивач повідомив голову ліквідаційної комісії про суму капіталізованих платежів. Лист отриманий відповідачем в той же день - 05 квітня 2018 року.

02 травня 2018 року листом №2446/01-06 голова ліквідаційної комісії повідомив, що сума капіталізованих страхових виплат не може бути визнана Краматорською міською санітарно-епідеміологічною станцією, оскільки вважає, що сплату повинен здійснювати правонаступник - Краматорська філія ДУ Донецький обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України

Судом також встановлено, що станом на день розгляду справи Краматорська міська санітарно-епідеміологічна станція перебуває в стадії ліквідації, яка не пов'язана з банкрутством, з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не виключена.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Ліквідація юридичної особи відповідно до вимог законодавства відбувається без правонаступництва; юридична особа є такою, що припинилася чи є ліквідованою, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (ч. 2 ст. 104 та ч. 5 ст. 111 Цивільного кодексу України).

Згідно зі ст. 46 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві здійснюється за рахунок, зокрема, капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 765 прийнято Порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, відповідно до п. 1 якої капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Пункт 2 Порядку визначає порядок розрахунку щодо кожного платежу, що підлягає капіталізації.

Іншого нормативно-правового акту, який визначав би порядок капіталізації платежів, Кабінетом Міністрів України прийнято не було.

Відповідно до ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові певні документи, в тому числі, зокрема, довідку відповідного органу про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів фондів соціального страхування.

Отже, статтею 46 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» законодавець зобов'язав страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у всіх випадках ліквідації страхувальника не залежно від підстави такої ліквідації.

Відповідно до ч. 5 ст. 112 Цивільного кодексу України вимоги кредиторів, які не визнані ліквідаційною комісією, якщо кредитор у місячний строк після одержання повідомлення про повну або часткову відмову у визнанні його вимог не звертався до суду з позовом, вимоги, у задоволенні яких за рішенням суду кредиторові відмовлено, а також вимоги, які не задоволені через відсутність майна юридичної особи, що ліквідується, вважаються погашеними.

Оскільки капіталізовані платежі сплачені не були, тому вони підлягають стягненню з відповідача в судовому порядку.

Суд не погоджується з доводами відповідача щодо стягнення капіталізованих платежів з Краматорської філією ДУ Донецький обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України , як з правонаступника, оскільки, в наказі про ліквідацію позивача, наказі про створення Краматорської філії ДУ Донецький обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України , в інших документах, які знаходяться в матеріалах справи не зазначено про те, що Краматорська філія ДУ Донецький обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України є правонаступником Краматорської міської санітарно-епідеміологічної станції.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, жодного доказу на підтвердження того, що Краматорська філія ДУ Донецький обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України є правонаступником відповідача суду не надано.

З огляду на вищезазначене суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 2, 5, 6, 90, 132, 139, 193, 242-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області до Краматорської міської санітарно-епідеміологичної станції про стягнення капіталізованих платежів - задовольнити повністю.

Стягнути з Краматорської міської санітарно-епідеміологичної станції (84307, Донецька область, м.Краматорськ, вул.Кіма,2 ЄДРПОУ 05499381) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (84313, Донецька область, м.Краматорськ, бул.Машинобудівників,37, ЄДРПОУ 41325231) капіталізовані платежі в розмірі 24008 (двадцять чотири тисячи вісім гривень) 36 коп.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 22.08.2018 року.

Рішення суду першої інстанції може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя Стойка В.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2018
Оприлюднено22.08.2018
Номер документу76000037
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4967/18-а

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Рішення від 22.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні