Постанова
від 22.08.2018 по справі 544/975/18
ПИРЯТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 544/975/18

№ пров. 3/544/220/2018

Номер рядка звіту 251

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 серпня 2018 року Пирятинський районний суд Полтавської області у складі:

головуючої судді Ощинська Ю.О.,

за участі секретаря судового засідання - Пірогова В.Г.,

прокурора Пирятинського відділу Лубенської місцевої прокуратури Полтавської області - ОСОБА_1,

особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_2,

розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла від Управління захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України, у відношенні:

ОСОБА_2 , народження 20 лютого 1966 року, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованої та мешканки ІНФОРМАЦІЯ_2, працює на посаді начальника загального відділу персоналу Виконавчого комітету Гребінківської міської ради Полтавської області, одружена, утриманців не має, ІНФОРМАЦІЯ_3, паспорт серії КО № 351364 виданий Гребінківськи РВ УМВС України в Полтавській області 14.02.2002, ідентифікаційний номер НОМЕР_1,

про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП),

у с т а н о в и л а :

ОСОБА_2, будучи начальником відділу статистики у Пирятинському районі, державним службовцем категорії Б , являючись згідно п. п. в п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції , примітки до статті 172-6 КУпАП суб'єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України Про запобігання корупції , в порушення вимог ч. 2 ст. 52 вказаного Закону, протягом встановленого Законом десятиденного строку (не пізніше 23.11.2017), до теперішнього часу не подала на офіційний веб-сайт Національного агентства з питань запобігання корупції повідомлення про суттєві зміни в майновому стані щодо отриманням у власність земельної ділянки вартістю 122828,82 грн, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, передбачене частиною 2 статті 172-6 КУпАП.

У відповідності до статті 1 Закону України Про запобігання корупції визначено, що правопорушення, пов'язане з корупцією - це діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

У відповідності до частини 1 статті 65 Закону України Про запобігання корупції за вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень особи, зазначені в частині першій статті 3 цього Закону, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.

Відповідно до Закону України Про державну службу , Конституції України на державного службовця покладено обов'язки діяти тільки на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України і виконувати вимоги та дотримуватись обмежень, установлених законодавством у сфері запобігання корупції, подавати декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави.

Відповідно до витягу з наказу Головного управління статистики у Полтавській області № 214-к від 01.12.2015 Про переведення начальника відділу статистики у Гребінківському районі ОСОБА_2 з 01 грудня 2015 року переведено на посаду начальника відділу статистики у Пирятинському районі.

Відповідно до витягу з наказу Головного управління статистики у Полтавській області № 18-к від 31.01.2018 Про звільнення ОСОБА_2В. начальника відділу статистики у Пирятинському районі ОСОБА_2 з 31 січня 2018 року звільнено із займаної посади у порядку переведення до Гребінківської міської ради.

Відповідно до розпорядження голови Гребінківської міської ради Полтавської області № 28-К від 01.02.2018 Про призначення ОСОБА_2 JI.B. з 01.02.2018 ОСОБА_2 призначено на посаду начальника загального відділу, персоналу виконавчого комітету Гребінківської міської ради.

Таким чином в період з 01.12.2015 по 31.01.2018 ОСОБА_3 являлась державним службовцем, а з 01.02.2018 і по теперішній час - посадовою особою органу місцевого самоврядування.

Згідно із ч. 1 п. 9 статті 8 Закону України Про державну службу ОСОБА_3 JI.B. як державний службовець зобов'язана додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції.

Відповідно до підпункту в пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб'єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є державні службовці.

Отже, ОСОБА_2 являлась державним службовцем на якого поширюється дія Закону та є суб'єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов'язаних з корупцією, у тому числі обмеження та зобов'язання, передбачені Законом.

Статтею 1 Закону встановлено, що суб'єкти декларування - це особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов'язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Згідно примітки до ст. 172-6 КУпАП, суб'єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України "Про запобігання корупції" зобов'язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 2 ст. 52 Закону України "Про запобігання корупції" у разі суттєвої зміни у майновому стані суб'єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб'єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов'язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства.

Порядок інформування Національного агентства про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування визначений у Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, який був затверджений рішенням Національного агентства № 3 від 10.06.2016 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 959/29089). Відповідно до пункту 6 Розділу II зазначеного Порядку, суб'єкти декларування письмово повідомляють Національне агентство про суттєві зміни у своєму майновому стані відповідно до частини другої статті 52 Закону шляхом подання відповідного електронного повідомлення до Реєстру через власний персональний електронний кабінет у десятиденний строк з моменту втримання доходу або придбання майна. Зазначене електронне повідомлення подається шляхом заповнення відповідної електронної форми на веб-сайті Реєстру відповідно до технічних вимог до форми. Згідно з пунктом 2 розділу II зазначеного Порядку, повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування подається через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті суб'єкта декларування після реєстрації в Реєстрі. Повідомлення про суттєві міни у майновому стані суб'єкта декларування подаються виключно в електронній формі, їх паперова копія не подається. Електронна форма для подання повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування затверджена рішенням Національного агентства № 3 від 10.06.2016.

Відповідно до пункту 5 ч. 1 ст. 12 Закону України Про запобігання корупції Національне агентство з питань запобігання корупції з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належать до його компетенції, обов'язкові для виконання нормативно-правові акти; ч.5 ст.12 Закону України Про запобігання корупції нормативно-правові акти Національного агентства підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів. Нормативно-правові акти Національного агентства після включення до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів опубліковуються державною мовою в офіційних друкованих виданнях. Нормативно-правові акти Національного агентства, які пройшли державну реєстрацію, набирають чинності з дня офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими актами, але не раніше дня офіційного опублікування.

Відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом від 13.11.2017 року №1198, ОСОБА_2 отримала у спадок земельну ділянку площею 3,23 га на території Глобинської міської ради, Полтавської області, кадастровий номер № 5320610100:00:001:0361 та вартістю 122 828,82 грн відповідно до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №656 від 25.10.2017 виданого відділом у Глобинському районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 103540662 від 13.11.2017 за ОСОБА_2, 13.11.2017 зареєстрована земельна ділянка площею 3,23 га за адресою: м. Глобине Глобинський район Полтавська область, кадастровий номер № 5320610100:00:001:0361.

Таким чином 13.11.2017 ОСОБА_2 набула у власність майно вартістю 122828,82 грн.

Враховуючи той факт, що ОСОБА_2 прийняла спадкове майно та отримала усі підтверджуючі це документи (свідоцтво про право на спадщину №1198 та витяг з Державного реєстру № 103540662) де зазначена вартість земельної ділянки, та 24.10.2017 зверталась з письмовою заявою до відділу у Глобинському районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області про нормативно-грошову оцінку вищевказаної земельної ділянки та отримала її на руки, то на момент набуття права власності на земельну ділянку, ОСОБА_2 JI.B. була відома точна вартість успадкованого майна.

Згідно інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, ОСОБА_3 подано до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування чотири декларації: 27.10.2016 - щорічна декларація за 2016 рік, 15.03.2017 - щорічну декларацію за 2016 рік, 20.03.2018 - щорічну декларацію за 2017 рік та 23.03.2018 - виправлену щорічну декларацію за 2017 рік. В той же час на сайті НАЗК до теперішнього часу відсутнє повідомлення про суттєві зміни в майновому стані щодо отримання ОСОБА_3 JI.B. у власність земельної ділянки вартість якої 122 828,82 грн., що становить - 77 (122 828,82 грн: 1 600 грн. = 76,768) прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня 2017 року.

У той же час, оскільки ОСОБА_3 JI.B. отримала у власність земельну ділянку 13.11.2017, то остання відповідно до ч.2 ст.52 Закону України Про запобігання корупції у зв'язку із суттєвої зміною у майновому стані у десятиденний строк з моменту отримання майна у власність зобов'язана була повідомити про це Національне агентство, а саме не пізніше 23.11.2017.

Таким чином, ОСОБА_2, будучи державним службовцем, в порушення вимог ч. 2 ст.52 Закону України "Про запобігання корупції", до теперішнього часу не подала до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування повідомлення про суттєві зміни в майновому стані щодо отримання 13.11.2017 у власність земельної ділянки.

Згідно з листом Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.03.2017 № 93-05/4886 дата публікації документів, вказана у публічній частині інформаційно-телекомунікаційної системи Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) співпадає з фактичною датою подання суб'єктами декларування документів до реєстру.

Відповідно ч. 1 ст.4 Закону України "Про запобігання корупції" Національне агентства з питань запобігання корупції є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який забезпечує формування та реалізує державну антикорупційну політику.

Згідно пояснення ОСОБА_2 J1.B., в період з 01.12.2015 по 31.01.2018 вона працювала на посаді начальника відділу статистики у Пирятинському районі, вимоги Закону України Про запобігання корупції їй відомі та доводились їй під підпис. В 2017 році вона отримана у спадщину земельну ділянку вартістю 122 828,82 грн., про необхідність подавати на сайт НАЗК повідомлення про суттєві зміни в майновому стані їй було відомо, але не змогла цього зробити так як не розібралась як подати повідомлення в електронній формі на сайт НАЗК. Вона розуміє, що порушила вимоги антикорупційного законодавства.

Згідно плану підвищення рівня професійної компетентності працівників головного управління статистики у Полтавській області на 2017 рік, затвердженого 30.12.2016 проводились заняття з працівниками Відділу статистики у Пирятинському районі.

Відповідно до Журналу обліку занять по підвищенню ділової кваліфікації Відділу статистики у-Пирятинському районі за 2017 рік, у відділі протягом року " уло проведено заняття за наступними темами :

- 12.01.2017 - Загальні положення Закону України Про запобігання корупції ,

- 13-.02.2017 - Національне агентство з питань запобігання корупції,

- 14.03.2017 - Формування та реалізація антикорупційної політики,

- 12.04.2017 - Запобігання корупційним та пов'язаним з корупцією правопорушенням,

- 12.05.2017 - Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів,

- 12.06.2017 - Правила етичної поведінки,

- 12.07.2017 - Фінансовий контроль,

- 11.08.2017 - Захист осіб, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції,

- 12.09.2017 - Інші механізми запобігання і протидії корупції,

- 12.10.2017 - Запобігання корупції у діяльності юридичних осіб,

- 10.11.2017 - Відповідальність за корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення та усунення їх наслідків,

- 10.12.2017 - Міжнародне співробітництво.

Відповідно до відомості, ОСОБА_2 була присутня на усих зайняттях окрім 13.01.2017 та 12.07.2017 року.

Окрім цього 01.02.2018 року ОСОБА_2 під підпис ознайомилась з вимогами Закону України Про запобігання корупції , зокрема і ст. 52 Закону Додаткові заходи здійснення фінансового контролю .

Враховуючи вищевикладене, начальник відділу статистики у Пирятинському районі ОСОБА_2 була у повному обсязі обізнана із вимогами антикорупційного законодавства.

Таким чином, ОСОБА_2 у період із 13.11.2017 до 23.11.2017 року, не мала поважних причин для не подання на сайт НАЗК повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, щодо набуття права власності на земельну ділянку.

Також слід зазначити, що ОСОБА_2 27.10.2016, 15.03.2017, 20.03.2018 та 23.03.2018 року подавала до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування щорічні декларації за 2015, 2016 та 2017 роки, а також виправлену декларацію за 2017 рік, тобто їй були достовірно відомі зобов'язання та обмеження, в тому числі відповідальність за порушення фінансового контролю, встановлені Законом України "Про запобігання корупції", а також мала навички користування електронним цифровим підписом та Реєстром.

У судовому засіданні ОСОБА_2 свою вину у вчиненні корупційного діяння за вищевикладених обставин визнала повністю та щиро розкаялася у вчиненому.

Прокурор підтримав викладені у протоколі обставини вчинення адміністративного правопорушення ОСОБА_2

Вина ОСОБА_2В також підтверджується наявними матеріалами справи: протоколом про адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, за ч. 2 ст. 172-6 КУпАП № 184 від 07.05.2018, витягом з наказу № 214-к від 01.12.2015 про переведення ОСОБА_2 начальником відділу статистики у Пирятинському районі, витягом з наказу №18-к від 31.01.2018 про звільнення ОСОБА_2 з займаної посади та переведення до Гребінківської міської ради, розпорядження Гребінківської міської ради № 28-к від 01.02.2018 про призначення ОСОБА_2 на посаду начальника загального відділу персоналу виконавчого комітету Гребінківської міської ради, письмовим поясненням ОСОБА_2, копією свідоцтва про право на спадщину за законом НМТ 992147 від 13.11.2017, копією Витягу про реєстрацію в Спадковому реєстрі № 49841132 від 13.11.2017, копією витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 103540662 від 13.11.2017, витягом з офіційного сайту nazk.gov.ua щодо подання декларації ОСОБА_2, копією журналу обліку по підвищенню ділової кваліфікації відділу статистики у Пирятинському районі за 2017 рік, копією плану підвищення рівня професійної компетентності працівників Головного управління статистики у Полтавській області на 2017 рік, копією попередження про обмеження з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування та проходження служби з підписом ОСОБА_2 про ознайомлення, рапортом старшого оперуповноваженого Управління захисту економіки в Полтавській області ДЗЕ Національної поліції України ОСОБА_4

Таким чином, своїми умисними діями, ОСОБА_2, будучи начальником відділу статистики у Пирятинському районі, державним службовцем категорії Б , являючись згідно п. п. в п.1 ч.І ст.З Закону України Про запобігання корупції , примітки до статті 172-6 КУпАП суб'єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України Про запобігання корупції , в порушення вимог ч.2 ст. 52 вказаного Закону, протягом встановленого Законом десятиденного строку (не пізніше 23.11.2017), до теперішнього часу не подала на офіційний веб-сайт Національного агентства з питань запобігання корупції повідомлення про суттєві зміни в майновому стані щодо отриманням у власність земельної ділянки вартістю 122828,82 грн, чим вчинила адміністративне павопорушення, пов'язане з корупцією, передбачене частиною 2 статті 172-6 КУпАП.

У відповідності до вимог ст. 34 КУпАП обставиною, що пом'якшує відповідальність правопорушника, суд визнає щире каяття винного.

Відповідності до положень ст. 35 КУпАП обставин, що обтяжують відповідальність правопорушника, судом не встановлено.

Відповідно до ч. 3 ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов'язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 164-14, 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Як встановлено у судовому засіданні, датою вчинення правопорушення вважається гранична дата подання повідомлення про суттєві зміни ОСОБА_2 - 23.11.2017, а датою виявлення адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією є дата реєстрації рапорту про встановлення складу адміністративного правопорушення в діях ОСОБА_2 - 07.08.2018, отже на момент надходження справи до суду, а також розгляду справи судом строк протягом якого на особу може бути накладено адміністративне стягнення, а саме три місяці з дня виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення, не закінчився.

Враховуючи те, що адміністративне стягнення є не тільки мірою відповідальності, але й служить вихованню особи, яка скоїла правопорушення, суд вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_2 стягнення у виді штрафу.

Згідно ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Керуючись ст. 38, ст. 172-6 ч.2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд,

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_2 визнати винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення за ч. 2 ст. 172-6 КУпАП та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 1700 (вісімсот п'ятдесят) гривень.

У разі несплати добровільно штрафу протягом 15 днів з дня вручення копії постанови, при примусовому виконанні постанови суду згідно ч. 2 ст. 308 КУпАП штраф підлягає стягненню у подвійному розмірі.

Стягнути з ОСОБА_2 судовий збір у розмірі 352 (триста п'ятдесят дві) гривні 40 копійок на рахунок отримувача ГУК у м. Києві 31215256700001, код отримувача (за ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня її винесення шляхом подання апеляційної скарги до апеляційного суду Полтавської області через Пирятинський районний суд Полтавської області. Постанову може бути оскаржено прокурором у випадках, передбачених ч. 5 ст. 7 КУпАП, при застосуванні заходів примусового впливу за адміністративні правопорушення шляхом реалізації повноважень щодо нагляду за додержанням законів при застосуванні заходів примусового характеру, пов'язаних з обмеженням особистої свободи громадян.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя Ю.О.Ощинська

СудПирятинський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення22.08.2018
Оприлюднено23.08.2018
Номер документу76022946
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —544/975/18

Постанова від 22.08.2018

Адмінправопорушення

Пирятинський районний суд Полтавської області

Ощинська Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні