Постанова
від 23.08.2018 по справі 926/1343-б/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

58000, м. Чернівці, вул. О.Кобилянської, 14, тел. 55-09-34, е-mail: inbox@cv.arbitr.gov.ua

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"23" серпня 2018 р. Справа № 926/1343-б/18

За заявою Сокирянського виробничого управління житлово-комунального господарства, м. Сокиряни Чернівецької області,

про порушення справи про власне банкрутство

Суддя Т.І. Ковальчук,

За участю секретаря судового засідання - Гаврилюк І.С.

Представників сторін:

Боржника - не з'явився

ГУ ДФС у Чернівецькій області - Фуштей М.В. дов. № 28/24-13-10-02 від 13.04.2018 р.

В С Т А Н О В И В:

Ухвалою господарського суду Чернівецької області від 13.08.2018р. порушено провадження у справі про банкрутство за заявою Сокирянського виробничого управління житлово-комунального господарства, м. Сокиряни Чернівецької області, як боржника, що ліквідується власником, у порядку статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів справу призначено до розгляду в судовому засіданні на 23.08.2018 р.

Оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство Сокирянського виробничого управління житлово-комунального господарства оприлюднено веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет 13.08.2018 р., № публікації 53499.

На запит суду від 26.07.2018 р. автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство на призначення ліквідатором банкрута запропоновано арбітражного керуючого Шиганського Віталія Володимировича (довідка від 27.07.2018 р.).

09.08.2018 р. через канцелярію суду від заявника надійшли додаткові документи на виконання ухвали суду від 30.07.2018 р.

13.08.2018 р. через канцелярію суду надійшла заява арбітражного керуючого Шиганського В.В. про згоду на участь у справі про банкрутство Сокирянського ВУЖКГ.

Заява Сокирянського виробничого управління житлово-комунального господарства (далі по тексту Сокирянський ВУЖКГ) про порушення справи про банкрутство обґрунтована тим, що в процедурі ліквідації за рішенням засновника - Сокирянської міської ради, виявилася неможливість задоволення вимог кредиторів, які звернулися із заявами до ліквідаційної комісії, у зв'язку з чим засновником прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про власне банкрутство.

У підготовчому засіданні 13.08.2018 р. судом встановлено наявність підстав для порушення провадження у справі про банкрутство Сокирянського ВУЖКГ: недостатність у нього майна для задоволення вимог кредиторів у ході ліквідації за рішенням власника та дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

У судове засідання 23.08.2018 р. представник боржника не з'явився, що не перешкоджає розгляду справи, оскільки заявника і всіх зацікавлених осіб належним чином повідомлено про місце, дату і час судового засідання, про що в матеріалах справи є відповідні докази.

Представник ГУ ДФС у Чернівецькій області у судовому засіданні 23.08.2018 р. подав для долучення до матеріалів справи документи про облікований за Сокирянським ВУЖКГ податковий борг, усно пояснив, що про рішення Сокирянської міської ради про ліквідацію Сокирянського ВУЖКГ податковий орган було повідомлено в установленому порядку, Головне управління ДФС у Чернівецькій області зверталося до ліквідаційної комісії з вимогами до Сокирянського ВУЖКГ, заявлені вимоги були визнані, але не задоволені за браком майна, у зв'язку з чим вважає, що є підстави для визнання Сокирянського ВУЖКГ банкрутом.

Заслухавши пояснення представника ГУ ДФС у Чернівецькій області, розглянувши заяву Сокирянського ВУЖКГ про власне банкрутство в порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", матеріали справи, суд встановив наступне.

Згідно з відомостями, вміщеними до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 25.04.2018 р., боржник - Сокирянське виробниче управління житлово-комунального господарства, є підприємством комунальної форми власності, засновник - Сокирянська міська рада, зареєстроване як юридична особа 15.01.1992 р., ідентифікаційний код 03357352, місцезнаходження м. Сокиряни Чернівецької області, вул. Центральна, будинок 44, з 09.11.2017 р. перебуває в стані припинення за рішенням засновника, строк для заявлення кредиторами своїх вимог встановлено до 22.01.2018 р. (а.с. 8, 9, 14-15).

Згідно з преамбулою Статуту Сокирянського виробничого управління житлово-комунального господарства, затвердженого рішенням виконкому Сокирянської міської ради № 64 від 23.03.2005 р., державну реєстрацію якого проведено 06.07.2005 р., номер запису 10351050001000016, Сокирянський ВУЖКГ є комунальним підприємством, заснованим на комунальній власності територіальної громади м. Сокиряни, та безпосередньо підпорядковане виконкому Сокирянської міської ради.

Судом установлено, що рішенням 32-ї сесії VІІ скликання Сокирянської міської ради № 393/32-17 від 03.11.2017 р. вирішено припинити діяльність комунального підприємства "Сокирянське виробниче управління житлово-комунального господарства", ліквідатором призначено в.о. директора ОСОБА_4, встановлено строк для подачі заяв-претензій кредиторів: 2 місяці з дати опублікування повідомлення про ліквідацію Сокирянського ВУЖКГ (а.с. 19).

Впродовж процедури ліквідації ліквідаційна комісія Сокирянського ВУЖКГ визнала вимоги кредиторів Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області, Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області, Головного управління ДФС у Чернівецькій області, ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" та Сокирянського районного центру зайнятості сукупно на суму 1043492,70 грн. (а.с. 23, 24-61, 62).

За даними інвентаризації вартість товарно-матеріальних цінностей Сокирянського ВУЖКГ станом на 01.03.2018 р. склала 79266,00 грн. (а.с. 63). Згідно з довідкою Територіального сервісного центру № 7345 Регіонального сервісного центру МВС в Чернівецькій області від 28.04.2018 р. № 31/24/15-466 за боржником зареєстровано 12 транспортних засобів (а.с. 67).

Активів у вигляді нерухомості - земельні ділянки, будівлі, споруди, за Сокирянським ВУЖКГ не зареєстровано (довідки відділу у Сокирянському районі Міськрайонного управління у Сокирянському районі та м. Новодністровську Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області від 25.06.2018 р. № 0-24-0.161-133/18 та КП "Сокирянське районне бюро технічної інвентаризації" № 34 від 24.04.2018 р., а.с. 66, 69).

Згідно зі складеним за результатами процедури самоліквідації проміжним ліквідаційним балансом Сокирянського ВУЖКГ станом на 01.03.2018 р. вартість активів заявника складає 498019,00 грн., а розмір кредиторської заборгованості (пасив) - 1205501,00 грн., у тому числі 1146,00 грн. заборгованості з оплати праці (а.с. 64-65). Дані дебіторської заборгованості свідчать, що така в сумі 498000,00 грн. є безнадійною у зв'язку з пропуском строку позовної давності (а.с. 99-100).

Даний проміжний ліквідаційний баланс затверджено рішенням 40-ї сесії VІІ скликання Сокирянської міської ради № 472/40-18 від 13.04.2018 р., рішенням 41-ї сесії VІІ скликання Сокирянської міської ради № 501/41-18 від 31.05.2017 р. надано ліквідатору дозвіл на звернення до Господарського суду Чернівецької області із заявою про визнання Сокирянського ВУЖКГ банкрутом (а.с. 20, 21).

Як видно, щодо заявника дотримано порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України, зокрема, ст.ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України та ст.ст. 59, 60 Господарського кодексу України.

Відповідно до ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом.

Частиною 4 статті 205 Господарського кодексу України встановлено, що в разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів він може бути оголошений за рішенням суду банкрутом.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 209 Господарського кодексу України у разі нездатності суб'єкта підприємництва після настання встановленого строку виконати свої грошові зобов'язання перед іншими особами, територіальною громадою або державою інакше як через відновлення його платоспроможності цей суб'єкт (боржник) відповідно до частини четвертої статті 205 цього Кодексу визнається неспроможним. Нездатність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів інакше як через застосування визначеної судом ліквідаційної процедури вважається банкрутством.

Відповідно до ч. 2 ст. 95 Закону за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.

У судовому засіданні 23.08.2018 р. встановлено, що боржник Сокирянський ВУЖКГ, щодо якого його засновником Сокирянською міською радою прийнято рішення про ліквідацію, не володіє активами для задоволення визнаних ним вимог кредиторів, які звернулися з претензіями до ліквідаційної комісії, обов'язкові умови звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство боржником дотримані, у зв'язку з чим суд дійшов висновку про наявність законодавчо визначених підстав для визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Відповідно до ст. 37 Закону у передбачених ним випадках господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Згідно з ч. 1 ст. 40 Закону в постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.

Частиною 1 ст. 114 Закону передбачено, що кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

Під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі.

У разі якщо від арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, то розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

Кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду, крім випадків, передбачених цим Законом.

Під час призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) господарський суд не пов'язаний з кандидатурами арбітражних керуючих, запропонованими комітетом кредиторів, та має право призначити арбітражного керуючого самостійно. Разом з тим, відхилення господарським судом запропонованих кандидатур арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) та призначення іншого арбітражного керуючого повинно бути вмотивованим.

Визначений автоматизованою системою арбітражний керуючий Шиганський Віталій Володимирович надіслав до суду заяву від 07.08.2018 р. про згоду на призначення у справі про банкрутство Сокирянського ВУЖКГ та надав документи, які характеризують його роботу як арбітражного керуючого та наявність матеріально-технічних можливостей виконувати обов'язки ліквідатора, розглянувши які суд дійшов висновку, що Шиганський В.В. не є особою, яка не може бути призначена ліквідатором Сокирянського ВУЖКГ з огляду на застереження ч. 2 ст. 114 Закону та інші вимоги Закону, що пред'являються до арбітражних керуючих (а.с. 114-123).

Від представника ГУ ДФС у Чернівецькій області заперечень щодо призначення арбітражного керуючого Шиганського В.В. ліквідатором Сокирянського ВУЖКГ не надійшло.

Таким чином, за результатами розгляду питання про призначення ліквідатора Сокирянського ВУЖКГ суд вирішив призначити ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Шиганського В.В.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 10, 37, 38, 95, 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд

П О С Т А Н О В И В:

1. Визнати банкрутом Сокирянське виробниче управління житлово-комунального господарства (60200, м. Сокиряни Чернівецької області, вул. Центральна, будинок 44, ідентифікаційний код 03357352) та відкрити ліквідаційну процедуру.

2. Ліквідатором банкрута призначити арбітражного керуючого Шиганського Віталія Володимировича (АДРЕСА_1, Свідоцтво про право здійснення діяльності арбітражного керуючого № 992 від 05-06.2013 р., тел. НОМЕР_1, електронна адреса: ІНФОРМАЦІЯ_1).

3. З дня прийняття цієї постанови:

- господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо;

- строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав;

- у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;

- припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;

- відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;

- продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

- скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;

- вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі;

- виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених розділом ІІІ Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

- припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та, розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута;

- протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов'язані передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов'язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до законів України.

4 . Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет оголошення про визнання банкрутом Сокирянського ВУЖКГ та відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.

5. Зобов'язати ліквідатора Шиганського В.В. щомісячно надавати суду звіт про хід ліквідаційної процедури для здійснення судового контролю.

6. Постанову надіслати Сокирянському ВУЖКГ, ліквідатору Шиганському В.В., Сокирянській міській раді, Сокирянській ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області, Головному управлінню ДФС у Чернівецькій області, Сокирянському районному відділу державної виконавчої служби ГТУ юстиції у Чернівецькій області, державному реєстратору, державному органу з питань банкрутства.

Строк і порядок набрання постановою законної сили та її оскарження.

Відповідно до ч. 4 ст. 8 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" постанова про визнання боржника банкрутом набирає законної сили з моменту її прийняття, якщо інше не передбачено цим Законом.

Оскарження постанови про визнання боржника банкрутом здійснюється в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України для оскарження судового рішення.

Відповідно до ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (постанови).

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (ст. 257 ГПК України).

Повний текст постанови підписано 23.08.2018 р.

Суддя Т.І.Ковальчук

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення23.08.2018
Оприлюднено23.08.2018
Номер документу76026084
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —926/1343-б/18

Ухвала від 09.04.2021

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 06.04.2021

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 19.03.2021

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 17.12.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 08.12.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 03.12.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 15.09.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 07.08.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 04.02.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 20.01.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні