ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2018 року справа №812/2120/17
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого Блохіна А.А., суддів Гаврищук Т.Г., Сухарька М.Г., розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Луганської обласної державної адміністрації Луганської обласної військово-цивільної адміністрації на окрему ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 22 червня 2018 року (повний текст складено 26 червня 2018 року в м. Сєвєродонецьк) у справі № 812/2120/17 (суддя І інстанції - Секірська А.Г.) за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Сєвєродонецького дитячо - юнацького комплексу "Юність", треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - відділ освіти Сєвєродонецької міської ради Луганської області, Сєвєродонецька міська рада Луганської області про застосування заходів реагування,-
В С Т А Н О В И В :
22 червня 2018 року Луганським окружним адміністративним судом постановлено окрему ухвалу, яку направлено Луганській обласній державній адміністрації Луганській обласній військово-цивільній адміністрації, Сєвєродонецькій міській раді Луганської області, відділу освіти Сєвєродонецької міської ради Луганської області для вжиття належних заходів з метою з`ясування причин експлуатації будівель, споруд та приміщень Сєвєродонецького дитячо-юнацького комплексу "Юність" в умовах порушення правил пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей та причин невжиття своєчасних заходів щодо їх усунення, у тому числі відсутності належного фінансування заходів, спрямованих на створення безпечних умов знаходження людей у зазначених приміщеннях. Луганською обласною державною адміністрацією Луганської обласної військово-цивільної адміністрації на зазначену ухвалу суду подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати окрему ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 22 червня 2018 року у справі № 812/2120/17 в частині направлення Луганській обласній державній адміністрації Луганській обласній військово-цивільній адміністрації для вжиття належних заходів з метою з'ясування причин експлуатації будівель, споруд та приміщень дитячо-юнацького комплексу Юність в умовах порушень правил пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей та причин невжиття своєчасних заходів щодо їх усунення, у тому числі відсутності належного фінансування заходів, спрямованих на створення безпечних умов знаходження людей у зазначених приміщеннях. Апеляційна скарга обґрунтована тим, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про обов'язок Луганської обласної державної адміністрації Луганської обласної військово-цивільної адміністрації фінансувати комунальну установу Сєвєродонецької міської ради. Відповідно до приписів п.2 ч.1 ст.311 КАС України справу розглянуто в письмовому провадженні. Суд апеляційної інстанції перевірив матеріали справи, вивчив доводи апеляційної скарги і дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав. Судом першої інстанції встановлено, що на підставі наказу Сєвєродонецького міського управління ГУ ДСНС України в Луганській області від 18.12.2017 № 37 «Про проведення перевірок» (арк.спр. 15-16) та посвідчення на проведення перевірки від 19.12.2017 №134 (арк.спр. 17) посадовими особами Сєвєродонецького міського відділу ГУ ДСНС у Луганській області проведено позапланову перевірку об'єктів відповідача - СДЮК «Юність» за адресою: Луганська обл., 93400, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, пр-т Гвардійський, 24, вул. Курчатова, 17, вул. Автомобільна, 19, вул. Гагаріна, 108, пр-т Гвардійський, 40в, вул. Новікова, 15а, за наслідками якої складено акт від 22.12.2017 № 132 перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки (арк. спр. 18-25). Вищезазначеним актом перевірки виявлено наступні порушення: ОСОБА_1 «Підліток» , пр. Гвардійський, 24: 1) у всіх приміщеннях, де перебувають люди на вікнах встановлені глухі незнімні грати; 2) приміщення клубу не обладнані системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей; 3) допускається розміщення людей у приміщеннях не забезпечених двома евакуаційними виходами; 4) допускається оздоблення стін на шляхах евакуації з вищими показниками пожежної небезпеки; 5) на шляхах евакуації допускається влаштовування перепаду висот більш ніж 0,05 м (поріг); 6) висота дверей на шляхах евакуації не відповідає нормам (менше 2 м.); 7) працівники клубу не забезпечені засобами індивідуального захисту. ІІ. ОСОБА_1 «Восход» , вул. Курчатова, 17: 1) приміщення клубу не обладнані системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей; 2) допускається розміщення людей у приміщеннях не забезпечених двома евакуаційними виходами; 3) працівники клубу не забезпечені засобами індивідуального захисту. ІІІ. ОСОБА_1 «Іскра» , вул. Автомобільна, 19: 1) приміщення клубу не обладнані системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей; 2) допускається встановлення електророзеток та вимикача на горючу основу без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу (приміщення кімнати відпочинку); 3) допускається розміщення людей у приміщеннях не забезпечених двома евакуаційними виходами; 4) у всіх приміщеннях, де перебувають люди, на вікнах встановлені глухі незнімні грати; 5) висота дверей на шляхах евакуації не відповідає нормам (менше 2 м); 6) на шляхах евакуації допускається влаштовування перепаду висот більш ніж 0,05 м (поріг); 7) допускається оздоблення стін на шляхах евакуації з вищими показниками пожежної небезпеки; 8)не забезпечено дотримання відстані від проводів (кабелів) з горючих матеріалів основи (кавролін) менше 0,01 метра; 9) працівники клубу не забезпечені засобами індивідуального захисту. IV. ОСОБА_1 «Факел» , вул. Новікова, 15А: 1) двері евакуаційних виходів відчиняються проти напрямку виходу людей з будинку (гімнастична зала); 2) у всіх приміщеннях, де перебувають люди, на вікнах встановлені глухі незнімні грати; 3) приміщення клубу не обладнані системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей; 4) переносні вогнегасники не розміщені шляхом: навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення; 5) працівники клубу не забезпечені засобами індивідуального захисту. V. ОСОБА_1 «Самбо» , пр-т Гвардійський, 40-В: 1) у всіх приміщеннях, де перебувають люди, на вікнах встановлені глухі незнімні грати; 2) приміщення клубу не обладнані системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей; 3) переносні вогнегасники не розміщені шляхом: навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення; 4) працівники клубу не забезпечені засобами індивідуального захисту; 5) висота дверей на шляхах евакуації не відповідає нормам (менше 2 м); 6) відсутня проектна документація щодо утеплення віконних прорізів будівлі, яка затверджена у встановленому порядку; 7) відсутні показники щодо пожежної небезпеки на пластик на вході до будівлі. VІ .ОСОБА_1 «Меридіан» , вул. Гагаріна, 108: 1) у всіх приміщеннях, де перебувають люди, на вікнах встановлені глухі незнімні грати; 2) приміщення клубу не обладнані системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей; 3) переносні вогнегасники не розміщені шляхом: навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення; 4) працівники клубу не забезпечені засобами індивідуального захисту (арк. спр. 18-25). Акт підписано в.о. директора СДЮК «Юність» ОСОБА_2 без зауважень (арк.спр. 22 зв.). Стосовно в.о. директора Сєвєродонецького дитячо-юнацького комплексу «Юність» складено протокол ЛГ№002230 про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 175 КУпАП (акр. спр. 26). Постановою від 27.11.2017 ЛГ№002230 ОСОБА_2 визнано винною у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 175 КУпАП, та накладено штраф 34 грн (арк. спр. 27). Зазначену суму штрафу сплачено ОСОБА_2, що підтверджується копією квитанції від 08.12.2017 № 0.0.911327382.1 на суму 34 грн (акр. спр. 28). 24.11.2017 Сєвєродонецьким міським управлінням ГУ ДСНС України у Луганській області винесено припис № 65 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки (арк.спр. 68-71). В ході судового розгляду за заявами директора СДЮК «Юність» ОСОБА_2 від 16.02.2018 № 43 (арк.спр. 73) та від 06.06.2018 № 165 (арк.спр. 209) Сєвєродонецьким міським управлінням ГУ ДСНС у Луганській області проводилися позапланові перевірки з метою встановлення усунення порушень, виявлених в ході позапланової перевірки, оформленої Актом від 22.12.2017 № 132, за наслідками яких складено Акти від 15.03.2018 № 3 (арк.спр.151-157) та від 19.06.2018 № 45 (арк.спр. 238-244). Таким чином, станом на дату розгляду справи згідно з Актом від 19.06.2018 № 45, складеним за результатами позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, у клубах СДЮК «Юність» мають місце наступні порушення: ОСОБА_1 «Підліток» , пр. Гвардійський, 24/80: 1) приміщення клубу не обладнані системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу, управління евакуацією людей, що є порушенням пункту 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ), та додатку А, таблиці А.1, додатку Б таблиці Б.1 пункт 6 ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту"; 2) допускається оздоблення стін на шляхах евакуації з вищими показниками пожежної небезпеки, що є порушенням пункту 2.23 глави 2 розділу ІІІ ППБУ; 3) забороняється зменшувати розміри евакуаційних виходів з будівель і приміщень, висота дверей на шляхах евакуації не відповідає нормам (менше 2 м), що є порушенням пункту 2.23 глави 2 розділу ІІІ ППБУ та пункту 7.2.7 ДБН В.1.1-7-2016 "Пожежна безпека об'єктів будівництва"; 4) працівники клубу не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання в порушення пунктів 2, 3 Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 (далі - постанова КМУ № 1200). ІІ. ОСОБА_1 «Восход» , вул. Курчатова, 17: 1) приміщення клубу не обладнані системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу, управління евакуацією людей, що є порушенням пункту 1.2 глави 1 розділу V ППБУ та додатку А, таблиці А.1, додатку Б таблиці Б.1 пункт 6 ДБН В.2.5-56:2014; 2) допускається розміщення людей у приміщеннях, не забезпечених двома евакуаційними виходами, в порушення пункту 1.4 глави 1 розділу VI ППБУ, згідно з яким у будинках, приміщеннях навчальних закладів забороняється, зокрема, розміщення людей у приміщеннях, а також на поверхах (у будинках), не забезпечених двома евакуаційними виходами; 3) працівники клубу не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання в порушення пунктів 2, 3 постанови КМУ № 1200. ІІІ. ОСОБА_1 «Іскра» , вул. Автомобільна, 19: 1) приміщення клубу не обладнані системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу, управління евакуацією людей, що є порушенням пункту 1.2 глави 1 розділу V ППБУ та додатку А, таблиці А.1, додатку Б таблиці Б.1 пункт 6 ДБН В.2.5-56:2014; 2) висота дверей евакуаційних виходів не відповідає діючим нормам (менше 2 м) в порушення пункту 2.23 глави 2 розділу ІІІ ППБУ, пункту 7.2.7 ДБН В.1.1-7-2016; 3) на шляхах евакуації допускається влаштовування перепаду висот більш ніж 0,05 м (поріг) в порушення пункту 2.23 глави 2 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки України та пункту 7.3.8 ДБН В.1.1-7-2016; 4) працівники клубу не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання в порушення пунктів 2, 3 постанови КМУ № 1200. IV. ОСОБА_1 «Факел» , вул. Новікова, 15-А: 1) приміщення клубу не обладнані системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу, управління евакуацією людей, що є порушенням пункту 1.2 глави 1 розділу V ППБУ та додатку А, таблиці А.1, додатку Б таблиці Б.1 пункт 6 ДБН В.2.5-56:2014; 2) працівники клубу не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання в порушення пунктів 2, 3 постанови КМУ № 1200. V. ОСОБА_1 «Самбо» , пр. Гвардійський, 40-В: 1) працівники клубу не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання в порушення пунктів 2, 3 постанови КМУ № 1200; 2) відсутня проектна документація щодо утеплення віконних прорізів будівлі, яка затверджена у встановленому законом порядку в порушення пункту 21 розділу ІІ ППБУ; 3) відсутні показники щодо пожежної небезпеки на пластик на вході до будівлі в порушення пункту 9 розділу ІІ ППБУ. VI. ОСОБА_1 «Меридіан» , вул. Гагаріна, 108: 1) приміщення клубу не обладнані системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу, управління евакуацією людей, що є порушенням пункту 1.2 глави 1 розділу V ППБУ та додатку А, таблиці А.1, додатку Б таблиці Б.1 пункт 6 ДБН В.2.5-56:2014; 2) працівники клубу не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання в порушення пунктів 2, 3 постанови КМУ № 1200. Тобто порушення, встановлені Актом від 22.12.2017 № 132, усунуто, проте не в повному обсязі, що визнається відповідачем. Судом першої інстанції встановлено, що керівником СДЮК "Юність" та громадською організацією "Рада батьків" вживаються заходи щодо створення безпечних умов функціонування клубів СДЮК "Юність", встановлені в ході судового розгляду обставини свідчать про те, що порушення пожежної та техногенної безпеки в клубах мають системний, триваючий характер, і пов'язані, насамперед, з відсутністю належного фінансування з боку Сєвєродонецької міської ради Луганської області як власника комплексу. Так, матеріалами справи підтверджується, що відповідачем вживаються заходи, спрямовані на усунення порушень пожежної та техногенної безпеки, встановлені актом від 22.12.2017 № 132, на підтвердження чого надано копію листа від 16.02.2018 № 44 секретарю Сєвєродонецької міської ради з клопотанням сприяти у виділенні коштів у сумі 3676869,00 грн на будівельні роботи і 267771,00 грн на монтаж автоматичної установки пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу для забезпечення усунення порушень, виявлений ГУ ДСНС у Луганській області (арк. спр. 131), копію листа від 16.02.2018 секретарю Сєвєродонецької міської ради від громадської організації «Рада батьків» з клопотанням у сприянні виділенню коштів, для усунення виявлених порушень законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки з метою недопущення закриття дитячо-юнацького комплексу «Юність» (арк. спр. 132), копію листа № 43 від 16.02.2018 т.в.о. начальника ГУ ДСНС України в Луганській області з проханням провести повторну перевірку щодо часткового усунення порушень, які були виявлені в результаті позапланової перевірки, згідно акту № 132 від 22.12.2017 в приміщеннях підпорядкованих СДЮК «Юність» (арк. спр. 134), копії договірної ціни на монтаж автоматичної установки пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу на об'єктах: клуб «Меридіан» , клуб «Восход» , клуб «Самбо» , клуб «Факел» , клуб «Підліток» , клуб «Іскра» , розроблені Луганським обласним спеціалізованим ремонтно-будівельним підприємством протипожежних робіт добровільного пожежного товариства України (арк. спр. 82-99), копії локальних кошторисів на ремонтно-будівельні роботи на об'єктах: клуб «Меридіан» , клуб «Восход» , клуб «Самбо» , клуб «Факел» , клуб «Підліток» , клуб «Іскра» , розроблені ТОВ «Ентранс» (арк. спр. 100-130). В матеріалах справи містяться запити директора СДЮК "Юність" до Сєвєродонецької міської ради Луганської області від 12.02.2018 № 36 щодо виділення додаткових асигнувань на об'єкти по монтажу автоматичної установки пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу (арк.спр. 72), від 16.02.2018 № 44 щодо виділення коштів на будівельні роботи у сумі 3676 869,00 грн, на монтаж автоматичної установки пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу у сумі 267 771,00 грн (арк.спр. 131). 16.02.2018 за вих. № 07 ГО "Рада батьків" звернулася до Сєвєродонецької міської ради з листом, в якому зазначено, що в гуртках СДЮК "Юність" займаються 1218 дітей, серед яких є діти соціально незахищених категорій. Після звернення ГУ ДСНС у Луганській області з позовом до суду адміністрацією комплексу своїми силами проведено ряд заходів по усуненню порушень, але виконання більшої частини вимог Припису (установка пожежної сигналізації, проведення будівельних робіт) потребують фінансових затрат, розроблені запити, кошториси та надані на розгляд до фінансового управління. Просили вжити відповідних заходів (арк.спр. 132). Також листом за підписом в.о. міського голови ОСОБА_3 від 16.02.2018 № 934 директору СДЮК "Юність" надано відповідь на запит, що питання виділення коштів на будівництво, монтаж автоматичної установки пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу в клубах "Восход", "Іскра", "Підліток", "Факел", "Самбо", "Меридіан" СДЮК "Юність" включено до переліку фінансування 2018 року, виділення коштів на який буде розглянуто при розподілі вільного залишку коштів на початок року (арк.спр. 136). Крім того, громадська організація "Рада батьків" звернулася до Президента України, Міністра освіти і науки України, голови Луганської обласної державної адміністрації - керівника обласної військово - цивільної адміністрації та народного депутата ОСОБА_4 з проханням взяти під свій контроль та сприяти вирішенню питання щодо бездіяльності міської влади м. Сєвєродонецька Луганської області щодо невирішення проблемних питань СДЮК "Юність" (арк.спр. 250-263). Ухвалою суду першої інстанції від 22.05.2018 витребувано від Сєвєродонецької міської ради Луганської області докази - інформацію щодо обсягів фінансування СДЮК «Юність» у 2017 році, щодо розміру бюджетних видатків на СДЮК «Юність» у 2018 році та щодо вільного залишку коштів у Сєвєродонецькому міському бюджеті станом на 01.01.2018 та залишку освітньої субвенції (за наявності); належним чином засвідчену копію бюджетного запиту відділу освіти Сєвєродонецької міської ради Луганської області за кодом програмної класифікації видатків бюджету 1090 (надання позашкільної освіти позашкільними закладами освіти, заходи із позашкільної роботи з дітьми) щодо виділення додаткових асигнувань для СДЮК «Юність» для повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в будівлях, спорудах та приміщеннях СДЮК «Юність» , інформацію, чи розглянуто цей запит на сесіях і які заходи вжито Сєвєродонецькою міською радою Луганської області з метою повного усунення виявлених в ході перевірки порушень техногенної та пожежної безпеки в клубах СДЮК «Юність» (арк.спр.201-203). На виконання ухвали суду від 22.05.2018 Сєвєродонецькою міською радою Луганської області надано відомості, що за даними казначейського звіту про виконання місцевого бюджету за 2017 рік касові видатки за кодом ТКВКМБ 1090 "Надання позашкільної освіти позашкільними закладами освіти, заходи із позашкільної роботи з дітьми", за яким відбувається фінансування і ДЮК "Юність", склали 11 375 887,86 грн. Головним розпорядником бюджетних коштів за цими видатками є відділ освіти міської ради, тому за детальною інформацією щодо витрат на ДЮК "Юність" необхідно звертатися до відділу освіти. Вільний залишок бюджетних коштів по міському бюджету за станом на 01.01.2018 складав 111 802 096 грн. Залишок освітньої субвенції складав 7 425 грн, але кошти освітньої субвенції згідно з нормами чинного законодавства спрямовуються лише на видатки з оплати праці педагогічним працівникам загальноосвітніх шкіл. Зазначено, що наразі питання щодо виділення додаткових коштів для ДЮК "Юність" за бюджетними запитами ДЮК "Юність" не виносилось на розгляд міської ради (арк.спр. 212). Станом на дату розгляду справи Сєвєродонецькою міською радою Луганської області виділено кошти на придбання та встановлення систем пожежної сигналізації, і станом на 21.06.2018 відповідно до протоколу засідання тендерного комітету СДЮК "Юність" № 8 визначено переможця процедури відкритих торгів щодо предмета закупівлі: Встановлення систем пожежної сигналізації в позашкільних закладах (арк.спр. 233-235), проте порушення щодо не обладнання приміщень клубів (крім клубу "Самбо") системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, не усунуто. Судом першої інстанції встановлено, що причиною системних тривалих порушень правил пожежної безпеки є відсутність належного фінансування позашкільного закладу освіти, який, за твердженнями відповідача та громадської організації "Рада батьків", внесений до Реєстру закладів позашкільної освіти МОН України і входить в десятку найбільших позашкільних закладів за охопленням дітей, у гуртках закладу займаються 1218 дітей, серед яких є діти соціально незахищених категорій. Тобто зазначений заклад має важливе суспільне значення в межах області та держави. Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції в частині направлення окремої ухвали Луганській обласній державній адміністрації Луганській обласній військово-цивільній адміністрації для вжиття належних заходів з метою з'ясування причин експлуатації будівель, споруд та приміщень дитячо-юнацького комплексу Юність в умовах порушень правил пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей та причин невжиття своєчасних заходів щодо їх усунення, у тому числі відсутності належного фінансування заходів, спрямованих на створення безпечних умов знаходження людей у зазначених приміщеннях, з огляду на наступне. В окремій ухвалі суд першої інстанції посилається, зокрема на пункт 2 частини першої статті 89 Бюджетного кодексу України, яка містить перелік видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад, при цьому не враховуючи, що відповідно до абзацу третього частини першої статті 1, пункту 3 частини третьої статті 4 Закону України Про військово-цивільні адміністрації , військово-цивільні адміністрації області - це тимчасові державні органи, що здійснюють повноваження обласних рад на відповідній території, до яких відноситься серед інших складання і затвердження обласних бюджетів, внесення змін до них, затвердження звітів про їх виконання. Видатки, що здійснюються з обласних бюджетів встановлюються статтею 90 Бюджетного кодексу України, серед яких є видатки на позашкільну освіту, які чітко конкретизовані - це заходи і заклади національного, державного, республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення з позашкільної роботи з дітьми. При цьому судом першої інстанції, взагалі не враховано принцип самостійності бюджетної системи України, закріплений статтею 7 Бюджетного кодексу України, відповідно до якого державний бюджет України та місцеві бюджети є самостійними. Держава коштами державного бюджету не несе відповідальності за бюджетні зобов'язання органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування. Органи влади Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування коштами відповідних місцевих бюджетів не несуть відповідальності за бюджетні зобов'язання одне одного, а також за бюджетні зобов'язання держави. Самостійність бюджетів забезпечується закріпленням за ними відповідних джерел доходів бюджету, правом відповідних органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до законодавства України, правом Верховної Ради Автономної Республіки Крим та відповідних місцевих рад самостійно і незалежно одне від одного розглядати та затверджувати відповідні місцеві бюджети. Також слід зазначити, що відповідно до частини третьої статті 10 Бюджетного кодексу України на основі відомчої класифікації видатків та кредитування бюджету Казначейство України складає та веде єдиний реєстр розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів. Головні розпорядники бюджетних коштів визначають мережу розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів з урахуванням вимог щодо формування єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів і одержувачів бюджетних коштів та даних такого реєстру. Відповідно до листа Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області від 06.07.2018 № 04-07/2280 установа Сєвєродонецький дитячо - юнацький комплекс "Юність", включена до мережі відділу освіти Сєвєродонецької міської ради, як головного розпорядника бюджетних коштів та не відноситься до мережі Луганської обласної державної адміністрації ( т. 2 а.с. 31). Згідно із пунктом 2.2 Статуту Сєвєродонецького дитячо - юнацького комплексу "Юність" затвердженого рішенням 17-ї сесії Сєвєродонецької міської ради від 29.09.2016 № 731, засновником та власником майна Установи є Сєвєродонецька міська рада. Засновник або уповноважений ним орган: здійснює фінансування установи, її матеріально - технічне забезпечення: надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання; встановлює його статус. Згідно із пунктом 7.3 Статуту фінансування установи здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, а також додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством: благодійні грошові внески, матеріальні цінності підприємств, установ, організацій та окремих громадян, гранти та дарунки, у тому числі внески від спонсорів та меценатів; кошти соціального страхування; плата батьків та організацій за путівки до дитячого закладу оздоровлення та відпочинку Альянс ; кредити банків; кошти отриманні за надання платних послуг; кошти від надання в оренду приміщень, обладнання; інші надходження в межах чинного законодавства. На підставі викладеного, колегія суддів зазначає, що фінансування Сєвєродонецького дитячо - юнацького комплексу "Юність" здійснюється переважно за рахунок коштів міського бюджету, а головним розпорядником бюджетних коштів є відділ освіти Сєвєродонецької міської ради . При викладених обставинах, колегія суддів дійшла висновку, що окрема ухвала суду від 22 червня 2018 року підлягає скасуванню в частині направлення Луганській обласній державній адміністрації Луганській обласній військово-цивільній адміністрації для вжиття належних заходів з метою з'ясування причин експлуатації будівель, споруд та приміщень дитячо-юнацького комплексу Юність в умовах порушень правил пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей та причин невжиття своєчасних заходів щодо їх усунення, у тому числі відсутності належного фінансування заходів, спрямованих на створення безпечних умов знаходження людей у зазначених приміщеннях. Керуючись ст. ст. 294, 311, 312, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Луганської обласної державної адміністрації Луганської обласної військово-цивільної адміністрації на окрему ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 22 червня 2018 року у справі № 812/2120/17- задовольнити. Скасувати окрему ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 22 червня 2018 року у справі № 812/2120/17 в частині направлення Луганській обласній державній адміністрації Луганській обласній військово-цивільній адміністрації для вжиття належних заходів з метою з'ясування причин експлуатації будівель, споруд та приміщень дитячо-юнацького комплексу Юність в умовах порушень правил пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей та причин невжиття своєчасних заходів щодо їх усунення, у тому числі відсутності належного фінансування заходів, спрямованих на створення безпечних умов знаходження людей у зазначених приміщеннях. Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Колегія суддів: А.А. Блохін
ОСОБА_5
ОСОБА_6
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2018 |
Оприлюднено | 24.08.2018 |
Номер документу | 76028654 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні