Рішення
від 21.08.2018 по справі 817/1509/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

21 серпня 2018 року м. Рівне №817/1509/18 Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Романчук В.В. розглянувши у спрощеному позовному провадженні адміністративну справу за позовом

Державної служби України з безпеки на транспорті доТовариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСЗАХІД" про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами, - В С Т А Н О В И В:

Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) звернулась до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСЗАХІД" про стягнення плати за проїзд з підстав наявності заборгованості. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 19.02.2018 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Харківській області виявлено факт перевезення вантажу із перевищенням вагових обмежень, встановлених Правилами дорожнього руху України, без дозволу виданого Державтоінспекцією, або документа про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів. За наслідками здійснення контролю встановлено перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів про що складено відповідний акт та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю. На підставі акта та довідки відповідачу нарахована плата за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування в розмірі 110,4 євро, яку відповідач у встановлений законом строк не сплатив. З наведених підстав просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою судді від 08.08.2018 відкрито провадження в справі в порядку спрощеного провадження та призначено розгляд справи по суті на 21.08.2018 без виклику сторін.

Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву у строк встановлений судом не скористався.

Розглянувши позовну заяву, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд встановив наступне.

19.02.2018 року посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Харківській області на 471 км а/д М-03 "Київ - Харків - Довжанський" проведено габаритно-ваговий контроль вантажного автомобіля марки DAF модель TE95XF, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 з напівпричепом марки KEMPF модель SKM 35-3 державний реєстраційний номер НОМЕР_2, що використовувався ТОВ "ТРАНСЗАХІД".

За результатами проведеної перевірки складено довідку №0023175 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 19.02.2018 та акт №0010175 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 19.02.2018 року, на підставі якого проведено розрахунок від 19.02.2018 року плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування та нараховано плату за проїзд 110,4 євро (а.с.14-16).

У зв'язку із несплатою відповідачем у добровільному порядку зазначеної плати за проїзд, позивач звернувся до суду.

Вирішуючи спір по суті суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про автомобільні дороги" №2862-IV від 08.09.2005, Законом України "Про дорожній рух" №3353-XII від 30.06.1993, Законом України "Про автомобільний транспорт" №2344-III від 05.04.2001, Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007, Правилами дорожнього руху, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 та Правилами проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України №30 від 18.01.2001.

Відповідно до частини 2 статті 29 Закону України "Про дорожній рух", з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі статтею 33 Закону України "Про автомобільні дороги", рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

В силу вимог статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Пунктом 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами встановлено, що рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів. Допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд.

При цьому, транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху (пункт 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами).

В свою чергу, згідно з пунктом 22.5 Правил дорожнього руху, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м. Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється. Забороняється рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7 т або фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.

Відповідно до Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007, габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції (пункт 3 Порядку).

Вимоги до габаритно-вагового контролю закріплені у пунктах 15 - 25 зазначеного Порядку.

За результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення (пункт 18 Порядку).

Пунктом 27 вказаного Порядку встановлено, що плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у статті 5 Закону України "Про єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України", у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які в установленому порядку не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд.

Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Відповідно до пункту 30 Порядку плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою: П = (Рзм + Рнв + Рг) х В, де П - розмір плати за проїзд; Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; В - відстань перевезення, кілометрів. Осі вважаються здвоєними або строєними, якщо відстань між зближеними (суміжними) осями не перевищує 2,5 метра.

Пунктом 2 Ставок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007 встановлено наступні ставки плати за проїзд для великовагових транспортних засобів з перевищенням допустимих осьових навантажень: до 5 відсотків включно - 0,05 євро, від 5 до 10 відсотків включно - 0,1 євро, від 10 до 20 відсотків включно 0,27 євро, понад 20 відсотків за кожні наступні 5 відсотків - 0,15 євро.

За результатами вагового контролю транспортного засобу відповідача було встановлено, що повна маса транспортного засобу становить 38,100 тонн, при нормативно допустимій 40,000 тон; навантаження на осі: 1) 6,450 тонн; 2) 11,500 тонн, 3) 7,100 тонн, 4) 6,000 тонн, 5) 7,050 тонн; відстань перевезення - 1104 км.

Враховуючи, що нормативно допустиме навантаження на одиночну вісь складає 11,0 тонн, то за результатами вагового контролю транспортного засобу відповідача зафіксовано перевищення одного вагового параметра, а саме перевищення навантаження на одиночну вісь на 0,5 тонн., тобто більше ніж на 2 відсотки і менше ніж 5 відсотків.

Ставка плати за проїзд для великовагових транспортних засобів з перевищенням допустимих осьових навантажень: до 5 відсотків включно становить - 0,05 євро.

Відповідно до цього плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу для відповідача становила: 0,05 євро./км. (розмір плати за перевищення навантаження на одиничну вісь транспортного засобу за 1 кілометр проїзду) Х 1104 км.(відстань перевезення) = 55,2 євро.

Відповідно до пункту 31-1 Порядку, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10 - 40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі. У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.

Оскільки відповідач дозволу не мав і плату до початку перевезення не вносив, то позивач правомірно нарахував йому плату у подвійному розмірі, тобто 55,2 євро х 2 = 110,4 євро.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про правомірність нарахування позивачем відповідачу плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування в розмірі 110,4 євро за виявлене перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, що станом на 19.02.2018 за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком, складає 3714,02 грн.

Згідно з інформацією наявною в Єдиному державному реєстрі судових рішень та автоматизованій системі документообігу суду, розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту №0010175 від 19.02.20018 відповідачем у встановленому порядку не оскаржувався.

Також доказів, які б свідчили про сплату вказаної плати за проїзд на день розгляду справи, або ж спростовували доводи позивача, відповідачем суду не подано.

Зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи суд вважає, що позовні вимоги Державної служби України з безпеки на транспорті є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Правові підстави для застосування статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) (код ЄДРПОУ 39816845, пр-кт. Перемоги, 14, м.Київ, 01135) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансзахід" (код ЄДРПОУ 36650440, вул. Льонокомбінатівська, 1, м.Рівне, 33022) задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансзахід" на користь Державної служби України з безпеки на транспорті 3714 (три тисячі сімсот чотирнадцять) гривень 02 копійки, що еквівалентно 110,4 євро, відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком України на день проведення розрахунку, 19.02.2018, в дохід Державного бюджету України (Одержувач: УК у м.Харкові, р/р 31212216700002 у ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, код ЄДРПОУ банку 37999649, код бюджетної класифікації: 22160100 - плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складений 23 серпня 2018 року.

Суддя Друзенко Н.В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2018
Оприлюднено24.08.2018
Номер документу76029711
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1509/18

Рішення від 21.08.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Рішення від 21.08.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 08.08.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні