Ухвала
від 15.08.2018 по справі 711/6806/18
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

УХВАЛА

Іменем України

Номер провадження 1-кс/711/2682/18

Справа № 711/6806/18

15 серпня2018року

Слідчий суддя Придніпровського районного суду міста Черкаси ОСОБА_1 , за участю:

секретар судових засідань ОСОБА_2 ,

розглянувши у закритому судовому засіданні в приміщенні Придніпровського районного суду м. Черкаси клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 про проведення обшуку в рамках кримінального провадження за № 12018250000000150 від 10.07.2018 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 191 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся до суду з клопотанням, в якому просить надати дозвіл на проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 .

В обґрунтування клопотання зазначено, що в ході досудового розслідування встановлено, що 25.09.2017 року по результатах проведених філією УМГ «Черкаситрансгаз» ПАТ «Укртрансгаз» електронних торгів на предмет закупівлі послуг у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги пов`язані з видаленням небезпечних відходів (перевезення з подальшою утилізацією використаної тари з під одоранту/етилмеркаптану) по УМГ «Черкаситрансгаз») визнано переможцем ТОВ «Екоренсінг», код ЄДРПОУ 39251145, м. Черкаси, вул. Квіткова 4.

13.10.2017 між ІІАТ «Укртрансгаз» в особі філії УМГ «Черкаситрансгаз» та ТОВ «Екоренсінг» укладено договір № 1710000332 про надання вище описаних послуг з утилізації тари з під одоранту/етилмеркаптану об`ємом 0,2 куб.м. в кількості 330 шт., вартість договору 805 200,00 гри., місцем надання послуг визначено промислові майданчики Золотоніського лінійною виробничого управління магістральних газопроводів УМГ «Черкаситрансгаз».

Вивченням тендерної документації встановлено, що в зв`язку з тим, що ТОВ «Екоренсінг» не має законних підстав здійснювати утилізацію вище вказаних небезпечних відходів (ліцензія Міністерства екології та природних ресурсів України на проведення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, а саме на такі види діяльності: збирання, перевезення, зберігання), ТОВ «Екоренсінг» на підставі договору № 375-2017/КЕ від 20.04.2017 укладеного з ТОВ «Утільвторпром» (ЄДРПОУ 39447017) повинно було передавати дані відходи для утилізації даному суб`єкту господарювання за адресою: м. Одеса, Люстдорфська догора, 140-а.

Подальшими заходами встановлено, що 11.12.2017 службовими особами ТОВ «Екоренсінг», з метою розкрадання державних коштів, отримані для утилізації бочки з під одоранту на Золотоніському ЛВ УМГ «Черкаситрансгаз» було здано до пункту прийому металобрухту належного ТОВ «Компанія «Металсервіс».

ТОВ «Екоренсінг» на рахунки ТОВ «Утільвторпром», яке фактично повинно були здійснювати утилізацію, було перераховано кошти трьома платіжними дорученнями в загальному розмірі 39 851,71, яких фактично не може бути достатньо для виконання робіт з утилізації такої кількості небезпечних відходів.

Таким чином, службові особи філії УМГ «Черкаситрансгаз» ПАТ «Укртрансгаз» вступивши в злочинну змову зі службовими особами ТОВ «Екоренсінг», достовірно знаючи, що останніми не виконано умови договору № 1710000332 від 13.10.2017 про надання послуг з утилізації тари з під одоранту/етилмеркаптану та порушено вимоги Закону України «Про відходи», Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» здійснили перерахування на рахунки ТОВ «Екоренсінг» коштів в сумі 625 200.00 грн., чим спричинили збитки інтересам держави на вказану суму.

На даний час триває виконання договору № 1710000332 від 13.10.2017, оскільки сплачено тільки 625 200,00 грн. із запланованих 805 200,00 грн., що дає підстави вважати вчинення подальших протиправних дій, направлених на привласнення бюджетних коштів.

Не зважаючи на те, що ТОВ «Екоренсінг» не виконало умови вище вказаного договору службові особи філії УМГ «Черкаситрансгаз» допускають дане підприємство до участі в інших тендерах та визнають дане підприємство переможцем.

В подальшому встановлено, що фактично діяльністю ТОВ «Екоренсінг» керують колишній начальник використання паливно - енергетичних ресурсів, енергозбереження та екології ПАТ «Укртрансгаз» - ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 , мешканець АДРЕСА_1 , та діючий начальник відділу використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження та екології Г1АТ «Укртрансгаз» - ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІПН НОМЕР_2 , мешканець АДРЕСА_2 та колишній директор ТОВ «Екоренсінг», який на даний час працює з підприємством на підставі цивільно - правової угоди ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ІПН НОМЕР_3 , уродженця м. Тлумач, Івано-Франківської області, мешканця: АДРЕСА_3 .

Також встановлено, що ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 неофіційно здійснюють керівництво нижче вказаними підконтрольними їм суб`єктами господарювання, які на постійній основі приймають участь у всіх тендерах, які проводить філія УМГ «Черкаситрансгаз» ПАТ «Укртрансгаз» :

- ТОВ «Ефективне Майбутнє», ЄДРПОУ 40479492;

- ТОВ «Енергоефективність», ЄДРПОУ 36620064;

- TOB «ТЕК Шелбі», ЄДРПОУ 41320123.

Виходячи з вище викладеного є підстави вважати, що за місцем проживання ОСОБА_4 можуть зберігатися документи господарської діяльності вказаних суб`єктів господарювання та інші матеріали, що мають доказове значення у даному кримінальному провадженні, а саме: документи щодо виконання договору про надання послуг № 1710000332 від 13.10.2017, укладеному між ПАТ «Укртрансгаз» в особі філії УМГ «Черкаситрансгаз» та ТОВ «Екоренсінг», в тому числі договір про надання послуг № 1710000332 від 13.10.2017 з усіма додатками, договори з додатками, укладеними ТОВ «Екоренсінг» з субпідрядними організаціями щодо надання послуг з утилізації та супутніх послуг, в тому числі з ТОВ «Утільвторпром» ЄДРПОУ 39447017, ТОВ «Ефективне Майбутнє», ЄДРПОУ 40479492, ТОВ «Енергоефективність», ЄДРПОУ 36620064, ТОВ «ТЕК Шелбі», ЄДРПОУ 41320123, акти виконання робіт, видаткові накладні, товаро-транспортні накладні, шляхові листи, платіжні доручення, рахунки на оплату, документи на відкриття та використання розрахункових рахунків, виписки руху коштів по рахунках, акти звірки взаєморозрахунків, чекові книги, касові документи, доручення, листування щодо виконання вказаних договорів, копії ліцензій та установчих документів, наказів на призначення службових осіб, посадових інструкцій, а також чорнових записів з вищезазначеною інформацією та огляду комп`ютерної техніки з метою виявлення та вилучення вищеописаних документів в електронному вигляді.

Встановлено, що ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 проживає за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно інформації з Реєстру прав власності на нерухоме майно, майно розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , знаходиться у власності ОСОБА_4 , а тому слідчий звернувся до суду із відповідним клопотанням.

В судове засідання слідчий не з`явився, проте надав суду заяву, в якій просив розглянути клопотання без його участі на підставі обґрунтування, викладеного у клопотанні та з урахуванням доказів, доданих до нього.

Перевіривши надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у рамках якого було подано клопотання, та, дослідивши докази по даних матеріалах, вважаю, що клопотання не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 233 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Згідно ч.1 ст.234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Відповідно до п.5 ст.236 КПК України, обшук на підставі ухвали слідчого судді повинен проводитися в обсязі, необхідному для досягнення мети обшуку. За рішенням слідчого чи прокурора може бути проведено обшук осіб, які перебувають в житлі чи іншому володінні, якщо є достатні підстави вважати, що вони переховують при собі предмети або документи, які мають значення для кримінального провадження.

Відповідно до ч.3 ст. 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення; відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах можуть бути доказами під час судового розгляду; відшукуванні речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

Стаття 30 Конституції гарантує кожному недоторканність житла чи іншого володіння. Так, згідно із цією статтею «не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше, як за вмотивованим рішенням суду. У невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, можливий інший, встановлений законом, порядок проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду і обшуку».

Відповідно до ст.8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод «кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб».

З метою належного дотримання вимог, закріплених у конвенції, слідчим суддям під час розгляду клопотань про обшук слід ураховувати позиції Європейського суду з прав людини, сформульовані ним у рішеннях «Ратушна проти України», «Поліщук проти України», «Васильчук проти України», «Головань проти України», «Смирнов проти Росії».

В пункті 75 рішення ЄСПЛ у справі «Ратушна проти України» вказано, що для санкціонування проведення обшуку житла чи іншої власності закон вимагає, аби суди України були переконані у наявності достатніх підстав вважати, що речі, які розшукуються, можуть бути знайдені там.

Слідчому судді надані документи, які не можуть підтвердити, що саме за адресою: АДРЕСА_1 , можуть знаходитись речі та предмети, які можуть бути речовими доказами по кримінальному провадженню № 12018250000000150 від 10.07.2018.

З урахуванням обсягу інформації наданої суду, обставин справи, предмету розслідування у кримінальному провадженні № 12018250000000150від 10.07.2018та значимості конституційного права особи на недоторканість житла, слідчим суддею на даний час не встановлено підстав для надання дозволу на обшук житла за адресою: АДРЕСА_1 , а тому в задоволенні клопотання слідчого необхідно відмовити.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст.234, 235 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення15.08.2018
Оприлюднено24.02.2023
Номер документу76048096
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —711/6806/18

Ухвала від 15.08.2018

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Кучеренко В. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні