ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 23 серпня 2018 року № 826/6362/18 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С., за участю секретаря судового засідання Легейди Я.А., розглянувши, за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні), адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лізингова компанія «Євровектор» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 5 100,00 грн., ВСТАНОВИВ: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (адреса: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3, ідентифікаційний код 38062828) (далі по тексту – позивач) звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лізингова компанія «Євровектор» (адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 77, оф. 415, ідентифікаційний код 41331892) (надалі – відповідач або ТОВ «Лізингова компанія «Євровектор»), в якому просить суд: стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Лізингова компанія «Євровектор» (адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 77, оф. 415, ідентифікаційний код 41331892) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" по коду бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 5 100,00 грн. В обґрунтування заявлених вимог позивач вказує, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено Акт про порушення на ринку фінансових послуг від 20.11.2017 № 2113/16-3/13. Згодом, відповідно до Постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг № 1356/2113/16-3/13-П від 18.12.2017, до відповідача застосовано штрафну санкцію з одночасним встановленням терміну на виконання до 18.01.2018 включно. У зв'язку зі спливом встановлених строків для виконання відповідної постанови, позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення штраф у розмірі 5 100,00 грн. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25.04.2018 (суддя Пащенко К.С.) позов залишено без руху; встановлено для позивача п'ятиденний строк на усунення недоліків з дня отримання копії ухвали. Через канцелярію до суду 08.05.2018 позивачем подано клопотання про усунення недоліків позовної заяви з оригіналом платіжного доручення на виконання вимог ухвали у справі № 826/6362/18 від 25.04.2018. Таким чином, позивач було усунені недоліки позовної заяви у встановлений судом строк. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.05.2018 (суддя Пащенко К.С.) відкрито провадження у даній адміністративній справі; ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи та проведення судового засідання; встановлено відповідачу п'ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позовну заяву. Відповідач відзиву на позовну заяву до суду не надав. З урахуванням приписів п. 2 ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України (в рішенні – КАС України), адміністративна справа розглядається у порядку письмового провадження. Згідно з частиною шостою статті 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне. Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 1356/2113/16-3/13-П від 18.12.2017 про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю «Лізингова компанія «Євровектор» штраф у розмірі 5 100,00 грн. та зобов'язано про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови письмово повідомити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг у термін до 18.01.2018 з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату. Вказана постанова прийнята за результатами розгляду акту Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про правопорушення вчинені Товариством з обмеженою відповідальністю «Лізингова компанія «Євровектор» на ринку фінансових послуг від 20.11.2017 № 2113/16-3/13, яким встановлено порушення пункту 2.3, 2.5 розділу 2, пункту 4.1 розділу 4 та пункту 5.2. розділу 5 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами – суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законом та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.01.2004 № 27, в частині неподання звітних даних до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг. Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг". Відповідно до пункту 3 частини першої статті 12-1 Закону України від 12.07.2001 №2664-ІІІ "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі – Закон № 2664-ІІІ) фінансові установи повинні розкривати звітні дані (інші, ніж фінансова та консолідована фінансова звітність), що складаються та подаються відповідно до вимог законів з питань регулювання ринків фінансових послуг та прийнятих згідно з такими законами нормативно-правових актів органів, які здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг. Відповідно до пункту 2.5 розділу 2 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27 січня 2004 року № 27 (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин), лізингодавці подають квартальну звітність до Нацкомфінпослуг до 20 числа місяця включно, наступного за звітним кварталом. Товариством з обмеженою відповідальністю «Лізингова компанія «Євровектор» подано до Нацкомфінпослуг звітність за 3 квартал 2017 року 11.12.2017, що вбачається з тексту Постанови від 18.12.2017 № 1356/2113/16-3/13 та Письмового пояснення Директора ТОВ «Лізингова компанія «Євровектор» за вих. № 1 від 11.12.2017. Господарським кодексом України передбачено притягнення до господарсько-правової відповідальності учасників господарських відносин за правопорушення у сфері господарювання. Зокрема, статтею 217 Господарського кодексу України до виду господарсько-правової відповідальності законодавцем віднесено застосування адміністративно-господарських санкцій відповідно до встановленого законом порядку уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Стаття 218 Господарського кодексу України встановлює підстави господарсько-правової відповідальності. Так, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України). Відповідно до статті 39 Закону № 2664-ІІІ, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів. Пунктом 3 частини першої статті 40 № 2664 встановлено, що Уповноважений орган може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону. Уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пунктом 2 частини першої статті 41 Закону № 2664-ІІІ). Порядок застосування штрафних санкцій за порушення учасниками ринків фінансових послуг правил діяльності регулюється статтею 42 Закону № 2664-ІІІ. Штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення. Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 41 цього Закону, уповноваженою особою, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи чи фізичної особи - підприємця та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів надсилається посадовій особі, яка має право накладати штраф. Посадові особи Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, визначені у частині першій цієї статті, приймають рішення про накладення штрафу протягом 30 днів після надходження документів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається учаснику ринків фінансових послуг. Як видно з матеріалів справи, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку фінансових послуг, з урахуванням факту подання відповідачем відповідних документів до дати прийняття Постанови від 18.12.2017 № 1356/2113/16-3/13-П. Таким чином, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг в межах своїх повноважень винесено постанову № 1356/2113/16-3/13 від 18.12.2017 про застосування штрафу за порушення, вчинені на ринках фінансових послуг. На момент звернення до суду сума штрафу в розмірі 5 100,00 грн. ТОВ «Лізингова компанія «Євровектор» не сплачена. Згідно частини третьої статті 41 Закону № 2664-ІІІ, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку. Статтею 79 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів). Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, приймаючи до уваги, що суму штрафу до Державного бюджету у розмірі 5 100,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, зважаючи, що наявність у останнього вказаної заборгованості підтверджується наявними у матеріалах справи документами, з урахуванням того, що доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день прийняття даного рішення сторонами не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. Керуючись ст.ст. 2, 77, 159, 243-245, 263, 382 КАС України, суд, - В И Р І Ш И В: 1. Позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг задовольнити повністю. 2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Лізингова компанія «Євровектор» (адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 77, оф. 415, ідентифікаційний код 41331892) штрафні санкції у розмірі 5 100 (п'ять тисяч сто) грн. до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" по коду бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106). Рішення, відповідно до ст. 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма часниками справи, якщо таку скаргу не було подано, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження. Суддя К.С. Пащенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2018 |
Оприлюднено | 28.08.2018 |
Номер документу | 76051922 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пащенко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні