РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2018 року справа № 823/2414/18
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в особі головуючого судді Руденко А.В., розглянувши у письмовому провадженні в спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом заступника керівника Уманської місцевої прокуратури в інтересах держави до Сорокотязької сільської ради Жашківського району Черкаської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся заступник керівника Уманської місцевої прокуратури в інтересах держави з позовною заявою до Сорокотязької сільської ради Жашківського району Черкаської області, в якій просить визнати бездіяльність відповідача щодо не затвердження плану проведення технічної інвентаризації та паспортизації спортивного майданчика протиправною; зобов'язати відповідача на черговій сесії вирішити питання про розроблення та затвердження плану технічної інвентаризації та паспортизації спортивного майданчика, розташованого за адресою: вул. Каштанова, 3, с. Сорокотяга, Жашківський район, Черкаська область, розміщеного на території Сорокотязької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.
Обгрунтовуючи позовні вимоги вказав, що згідно листа відповідача №02-13/116 від 11.06.2018 та наданих відповідачем документів, на території Сорокотязької сільської ради в с. Сорокотяга по вул. Каштанова, 3, на території загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, розміщений спортивний майданчик, який знаходиться на балансі сільської ради з 1992 року і його балансова вартість становить 5643 грн. План паспортизації та технічної інвентаризації вказаного спортивного майданчика не затверджувався, паспорт на спортивний майданчик відсутній. Таким чином, відповідачем в порушення норм Закону України «Про благоустрій населених пунктів» допущено протиправну бездіяльність, оскільки за відсутності затверджених планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою (їх частин), підприємства, установи, організації, фізичні особи-підприємці у сфері благоустрою позбавлені можливості проводити інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою.
Відповідач отримав копію ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного позовного провадження 03.07.2018, однак відзиву на позовну заяву не надав.
Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Вивчивши доводи позивача, викладені у позовній заяві, дослідивши надані письмові докази, суд встановив наступне.
Згідно з інвентарною карткою групового обліку основних засобів в бюджетних установах б/н від 02.11.1992 та інвентаризаційним описом основних засобів від 27.11.2017 на балансі Сорокотязької сільської ради Жашківського району Черкаської області (відповідач у справі) обліковується спортивний майданчик з інвентарним номером 10350006.
Згідно з листом Сорокотязької сільської ради Жашківського району Черкаської області №02-13/116 від 11.06.2018 Сорокотязькою сільською радою не приймались рішення по паспортизації та плану інвентаризації.
Згідно листа Сорокотязької сільської ради Жашківського району Черкаської області №02-13/119 від 13.06.2018 дата постановки на баланс Сорокотязької сільської ради спортивного майданчика відсутня; рішення виконавчого комітету та сесії сільської ради про прийняття на баланс спортивного майданчика не приймалися; спортивний майданчик перебуває на балансі сільської ради згідно журналу обліку; правила благоустрою населеного пункту не затверджені; перевірка та обстеження технічного стану конструктивних елементів спортивного майданчика не проводилося.
Вважаючи, що відповідачем в порушення вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів» не приймались рішення щодо затвердження планів паспортизації та технічної інвентаризації вказаного дитячого ігрового майданчика, заступник керівника Уманської місцевої прокуратури звернувся до суду з позовом в інтересах держави.
Надаючи правову оцінку фактичним обставинам справи, суд зазначає наступне.
Згідно пункту 44 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» №280/97-ВР від 21.05.1997 виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно статті 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» №2807-ІV від 06.09.2005 благоустрій населених пунктів – комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля. Заходи з благоустрою населених пунктів – роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
Згідно частини 1 статті 2 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» №2807-ІV від 06.09.2005 благоустрій населених пунктів передбачає: розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об?єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об?єктів; організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об?єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; створення умов для реалізації прав та виконання обов?язків суб?єктами у сфері благоустрою населених пунктів.
Згідно частин 1, 2 статті 20 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» №2807-ІV від 06.09.2005 організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов?язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).
Згідно частини 1 статті 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» №2807-ІV від 06.09.2005 до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.
Враховуючи викладене, організацію благоустрою території с. Сорокотяга повинна забезпечувати Сорокотязька сільська рада Жашківського району Черкаської області, до компетенції якої віднесено, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту.
Згідно пункту 1 частини 1 статті 13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» №2807-ІV від 06.09.2005 до об?єктів благоустрою населених пунктів належать, зокрема, території загального користування.
Згідно пункту 8 частини 1 статті 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» №2807-ІV від 06.09.2005 елементами (частинами) об?єктів благоустрою є, зокрема, обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.
Згідно пункту 5 частини 2 статті 18 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» №2807-ІV від 06.09.2005 підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов?язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об?єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
На виконання вказаних вимог наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №550 від 29.10.2012 затверджено Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об?єктів благоустрою населених пунктів, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19.11.2012 за №1937/22249 (далі – Інструкція №550), яка визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків – пам?яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, пам?яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об?єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об?єкти).
Згідно пункту 1.3 Інструкції №550 паспортизація об?єктів благоустрою – складання технічних паспортів об?єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації. Технічна інвентаризація об?єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об?єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об?єкті благоустрою.
Згідно пункту 1.4 Інструкції №550 технічна інвентаризація та паспортизація об?єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.
Згідно пункту 1.5 Інструкції №550 технічна інвентаризація об?єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Позапланова технічна інвентаризація проводиться у разі: введення в експлуатацію закінченого будівництвом об?єкта благоустрою; закінчення ремонту об?єкта благоустрою; зміни власника (балансоутримувача) об?єкта благоустрою; протиправного знищення чи пошкодження об?єкта благоустрою; надзвичайної ситуації техногенного або природного характеру на об?єкті благоустрою; прийняття рішення про її проведення власником (балансоутримувачем) об?єкта благоустрою.
Згідно з пунктом 1.6 Інструкції №550 на підставі матеріалів технічної інвентаризації об'єктів благоустрою на кожний об'єкт благоустрою складається інвентаризаційна справа згідно з додатком 1 до цієї Інструкції. Склад інвентаризаційної справи визначається відповідно до опису інвентаризаційної справи, наведеного в додатку 2 до цієї Інструкції.
Пунктом 1.7 Інструкції №550 передбачено, що сформована інвентаризаційна справа підписується представником виконавця і передається замовнику або підписується власником (балансоутримувачем) об'єкта благоустрою, якщо вона проводилася ним самостійно.
Згідно з пунктами 3.1, 3.2 Інструкції №550 технічний паспорт складається на основі проведеної інвентаризації об?єкта благоустрою, затверджується власником (балансоутримувачем) цього об'єкта благоустрою та підписується представником виконавця.
Судом встановлено, що технічна інвентаризація та паспортизація спортивного майданчика, що перебуває на балансі відповідача з інвентарним номером 10350006 не проведена, технічний паспорт не складено, рішення Сорокотязької сільської ради Жашківського району Черкаської області щодо плану інвентаризації та паспортизації спортивного майданчика не прийнято, відтак, бездіяльність відповідача щодо затвердження плану проведення інвентаризації та паспортизації є протиправною.
З огляду на зазначене позовні вимоги щодо зобов'язання Сорокотязької сільської ради Жашківського району Черкаської області щодо затвердження плану технічної інвентаризації та паспортизації спортивного майданчика є обгрунтованими та підлягають до задоволення.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву заступника керівника Уманської місцевої прокуратури в інтересах держави (вул. Гайдамацька, 16, м. Умань, Черкаська область, 20301, код ЄДРПОУ - 02911119) до Сорокотязької сільської ради Жашківського району Черкаської області (вул. Каштанова, 25, с. Сорокотяга, Жашківський район, Черкаська область, 19230, код ЄДРПОУ - 04407974) задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Сорокотязької сільської ради Жашківського району Черкаської області (вул. Каштанова, 25, с. Сорокотяга, Жашківський район, Черкаська область, 19230, код ЄДРПОУ - 04407974) щодо затвердження плану проведення технічної інвентаризації та паспортизації спортивного майданчика, розташованого за адресою: вул. Каштанова, 3 с. Сорокотяга Жашківського району Черкаської області, розміщеного на території Сорокотязької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.
Зобов?язати Сорокотязьку сільську раду Жашківського району Черкаської області (вул. Каштанова, 25, с. Сорокотяга, Жашківський район, Черкаська область, 19230, код ЄДРПОУ - 04407974) затвердити на черговій сесії план технічної інвентаризації та паспортизації спортивного майданчика, розташованого за адресою: вул. Каштанова, 3 с. Сорокотяга Жашківського району Черкаської області, розміщеного на території Сорокотязької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційного суду за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя А.В. Руденко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2018 |
Оприлюднено | 28.08.2018 |
Номер документу | 76052432 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.В. Руденко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні