Рішення
від 22.08.2018 по справі 904/3287/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.08.2018м. ДніпроСправа № 904/3287/18

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Воронько В.Д.,

за участю секретаря судового засідання Батир Б.В.,

розглянувши матеріали справи

за позовом Покровської міської ради Дніпропетровської області, м. Покров Дніпропетровської області

до Малого приватного підприємства "Прогрес-Інвест", м. Покров Дніпропетровської області

про стягнення 49558,63 грн

у присутності представників:

від позивача: Хомік О.В., довіреність № 99/18-04/25 від 11.01.2018, начальник юридичного відділу;

від відповідача: не з'явився

СУТЬ СПРАВИ:

23.07.2018 до господарського суду Дніпропетровської області звернулася Покровська міська рада Дніпропетровської області (далі - позивач) з позовною заявою до Малого приватного підприємства "Прогрес-Інвест" (далі - відповідач) про стягнення 49558,63 грн збитків, завданих фактичним використанням земельної ділянки площею 557,0 м 2 по вул. Героїв Чорнобиля, 2 у м. Покров Дніпропетровської області за період з 01.05.2016 по 31.07.2017.

Ухвалою від 26.07.2018 суд прийняв справу до свого провадження за правилами спрощеного позовного провадження, встановленими Господарським процесуальним кодексом України (далі - ГПК України), з повідомленням сторін та викликом їх у судове засідання 22.08.2018.

Відповідач своїм правом на подання відзиву на позов та на участь у судовому засіданні не скористався, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином за його місцезнаходженням згідно матеріалів справи та за інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до положень ч.ч. 1 та 2 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою; якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

Пунктом 5 ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) визначено, що днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Поштове відправлення на адресу відповідача з ухвалою суду від 26.07.2018 поштовим відділенням повернуто до суду з відміткою "за закінченням встановленого строку зберігання".

При цьому, стаття 43 ГПК України зобов'язує учасників судового процесу та їх представників добросовісно користуватись процесуальними правами; зловживання процесуальними правами не допускається.

Враховуючи той факт, що відповідач зареєстрований у встановленому законом порядку за адресою, на яку судом завчасно, з урахуванням Нормативів і нормативних строків пересилання поштових відправлень, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2013 №958, було направлено ухвали, то суд дійшов висновку про належне повідомлення відповідача про розгляд цієї справи.

Положеннями ч. 1 ст. 202 ГПК України визначено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Відповідно до ч. 9 ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

З огляду на наведені норми чинного законодавства, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи по суті за відсутності представника відповідача за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, господарський суд -

ВСТАНОВИВ:

З матеріалів справи вбачається, що Мале приватне підприємство "Прогрес-Інвест" (відповідач) 30.11.2001 на підставі договору купівлі-продажу будівлі ВМО №712656 набуло право власності на 473/489 частин гуртожитку без закріплення земельної ділянки, корисною площею 2021,1 м 2 , яке знаходиться за адресою: 53300, Дніпропетровська область, м. Орджонікідзе (перейменовано у м. Покров), вул. Комсомольська, 2 (назву вулиці Комсомольської змінено на назву "Героїв Чорнобиля" на підставі розпорядження міського голови м. Орджонікідзе Дніпропетровської області за №46-р від 10.02.2016 "Про перейменування об'єктів топоніміки в місті Орджонікідзе").

У матеріалах справи міститься дублікат вказаного договору купівлі-продажу будівлі (реєстраційний №8243), виданий замість втраченого оригінала, який посвідчено приватним нотаріусом Орджонікідзевського міського нотаріального округу Бойко Л.П. та зареєстровано в реєстрі за №493 (а.с. 18).

Згідно з витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно №25695255 від 26.03.2010, 26.03.2010 Комунальним підприємством "Нікопольське міжміське бюро технічної інвентаризації" прийнято рішення про реєстрацію права власності за відповідачем на вказаний об'єкт нерухомого майна.

Рішенням (7 сесії 7 скликання) Орджонікідзевської міської ради Дніпропетровської області (правонаступником якої є позивач) від 28.04.2016 №14 "Про клопотання малого приватного підприємства "Прогрес-Інвест" щодо надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду в межах Орджонікідзевської міської ради" Малому приватному підприємству "Прогрес-Інвест" надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, яка використовуються для обслуговування магазину "Будівельний Дім" по вул. Героїв Чорнобиля, 2 (вул. Комсомольська, 2) орієнтовною площею 0,0557 га, зобов'язано відповідача у термін до 01.05.2017 року надати до Орджонікідзевської міської ради проект землеустрою щодо відведення в оренду вказаної земельної ділянки на розгляд та затвердження, а також зобов'язано відповідача здійснювати оплату за фактичне використання земельної ділянки, яка використовуються для обслуговування магазину "Будівельний Дім".

У постанові Верховної Ради України "Про перейменування окремих населених пунктів" №1037-VIII від 17.03.2016 зазначено, що відповідно до пункту 29 частини першої статті 85 Конституції України, пункту 8 статті 7 Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки", враховуючи пропозиції, подані органами місцевого самоврядування, та рекомендації Українського інституту національної пам'яті, Верховною Радою України було перейменовано місто Орджонікідзе на місто Покров. У зв'язку з цим Орджонікідзевською

міською радою Дніпропетровської області (7 сесією 7 скликання) 28.04.2016 прийнято рішення №23 "Про перейменування Орджонікідзевської міської ради та її виконавчого комітету", відповідно до п. 1.1 якого Орджонікідзевську міську раду Дніпропетровської області перейменовано у Покровську міську раду Дніпропетровської області.

17.05.2016 між позивачем - Покровською міською радою Дніпропетровської області та відповідачем - Малим приватним підприємством "Прогрес-Інвест", як землекористувачем, укладено угоду про плату за фактичне користування земельною ділянкою під об'єктами нерухомого майна (далі - угода).

Відповідно до п. 1.1 вказаної угоди Покровська міська рада, на підставі рішення №14 7 сесії 7 скликання Орджонікідзевської міської ради від 28.04.2016 року, надала дозвіл землекористувачу - МПП "Прогрес-Інвест" на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду орієнтовною площею 0,0557 га, яка використовуються для обслуговування магазину "Будівельний Дім" по вул. Героїв Чорнобиля, 2.

Пунктом 1.2 угоди передбачено, що у зв'язку з довготривалою процедурою складання проекту землеустрою на земельну ділянку орієнтовною площею 0,0557 га, який є підставою для укладення договору оренди земельної ділянки, землекористувач - МПП "Прогрес-Інвест" на підставі вимог Податкового кодексу України та рішення №49 35-ї сесії 6 скликання Орджонікідзевської міської ради від 26.11.2013 року "Про укладання угоди про плату за фактичне користування земельною ділянкою під об'єктами нерухомого майна" на період оформлення правовстановлюючих документів на землю, зобов'язується сплачувати плату за фактичне користування земельною ділянкою до укладання договору оренди та його державної реєстрації..

За умовами п. 2.1 угоди плата за користування земельною ділянкою вноситься у грошовій формі згідно ставок орендної плати, затверджених рішенням №17 38-ї сесії Орджонікідзевської міської ради 6 скликання від 10.04.2014 року "Про затвердження ставок орендної плати за користування земельними ділянками на території Орджонікідзевської міської ради".

Плата вноситься землекористувачем щомісячно протягом 10 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця на рахунок Держказначейства (п. 2.2 угоди).

У пункті 2.3 угоди сторонами узгоджено, що дана угода укладається на строк оформлення проекту землеустрою і діє до моменту укладання договору оренди земельної ділянки та його державної реєстрації

Але, відповідачем не було вжито заходів для оформлення в установленому законом порядку технічної землевпорядної документації на вищезазначену земельну ділянку та не надано її для затвердження до Покровської міської ради Дніпропетровської області, що унеможливлює укладання між сторонами договору оренди земельної ділянки.

Позивач зазначає, що відповідач використовує земельну ділянку площею 0,0557 га для обслуговування магазину "Будівельний Дім" по вул. Героїв Чорнобиля, 2 у м. Покров Дніпропетровської області без оформлення правовстановлюючих документів на землю та не сплачує орендну плату, що призвело до ненадходження до міського бюджету земельних платежів і завдання цим Покровській міській раді Дніпропетровської області значних збитків.

Згідно з витягами з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки №34-405-99.1-852/2-17 від 15.02.2017 (а.с. 27) та №1967/180-17 від 10.11.2017 (а.с. 28), вартість 1 м2 земельної ділянки за адресою: Дніпропетровська область, м. Покров, вул. Героїв Чорнобиля, 2, на якій розташований об'єкт нерухомості відповідача (магазин "Будівельний Дім"), з урахуванням коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки складала:

- у 2016 році - 990,88 грн;

- у 2017 році - 840,27 грн.

Рішенням №17 (38-ї сесії 6 скликання) Орджонікідзевської міської ради Дніпропетровської області від 10.04.2014 року "Про затвердження ставок орендної плати за користування земельними ділянками на території Орджонікідзевської міської ради", затверджені ставки орендної плати за користування земельними ділянками на території Орджонікідзевської міської ради згідно додатку (а.с. 29-30). З додатку до цього рішення вбачається, що для земельних ділянок, функціональне використання будівель та споруд на яких полягає у здійсненні діяльності з торгівлі та громадського харчування, встановлена ставка орендної плати у 6% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки з урахуванням коефіцієнту інфляції. Ця ставка орендної плати діяла з 01.05.2014 по 31.12.2017.

Зазначене рішення та додаток до нього були оприлюднені в офіційному виданні позивача - газеті "Козацька Вежа" в №15 (1920) від 18.04.2014 та на Інтернет-сайті міської ради (http://pokrov-mr.gov.ua).

Позивач зазначає, що з метою недопущення виникнення заборгованості по сплаті за користування земельною ділянкою по вул. Героїв Чорнобиля, 2, площею 0,0557 га, на якій розташований об'єкт нерухомості відповідача, рішенням виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області від 25.10.2017 №471 було створено комісію по визначенню розмірів збитків, заподіяних власнику землі - територіальній громаді м. Покров.

За результатами роботи вказаною комісією складено акт по визначенню розмірів збитків заподіяних МПП "Прогрес-Інвест" територіальній громаді м. Покров в особі Покровської міської ради Дніпропетровської області внаслідок фактичного користування земельною ділянкою без правових підстав від 14.02.2018, відповідно до якого сума збитків завданих відповідачем територіальній громаді м. Покров з 01.05.2016 по 31.12.2017 складає 49558,63 грн (а.с 31).

14.02.2018 відбулось засідання комісії по визначенню розміру збитків, заподіяних власнику землі - територіальній громаді м. Покров, на яке, за твердженням позивача, відповідача було запрошено листом від 08.05.2018 за вих. №1205/0/2-18/24. Однак, відповідач на засідання комісії 14.02.2018 року не прибув (на засідання комісії прибув головний бухгалтер МПП Прогрес-Інвест без належним чином оформленої довіреності на право представляти інтереси підприємства).

Згідно з протоколом засідання комісії від 14.02.2018, комісією було вирішено запропонувати Виконавчому комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області затвердити акт по визначенню розміру збитків, заподіяних МПП "Прогрес-Інвест" територіальній громаді м. Покров в особі Покровської міської ради Дніпропетровської області внаслідок фактичного користування земельною ділянкою без правових підстав від 14.02.2018 (а.с. 32).

Вказані вище документи затверджені рішенням виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області від 25.04.2018 №174 "Про затвердження матеріалів засідання Комісії по визначенню розмірів збитків, заподіяних власнику землі - територіальній громаді м. Покров від 14.02.2018 року" (а.с. 33).

На виконання рішення Виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області від 25.04.2018 №174 відповідачу було направлено лист від 08.05.2018 за вих. №1205/0/2-18/24 про необхідність добровільної сплати завданих ним збитків у вигляді заборгованості за фактичне використання земельної ділянки по вул. Героїв Чорнобиля, 2, площею 557,0 кв.м в сумі 49558,63 грн, який залишено відповідачем без задоволення (а.с. 34).

Несплата відповідачем спричинених збитків на суму 49558,63 грн, у вигляді недоотриманої орендної плати за користування земельною ділянкою без договору, і є причиною виникнення цього спору.

Досліджуючи надані по справі докази, оцінюючи їх в сукупності, судом до уваги приймається наступне.

Предметом позову у даній справі є стягнення на користь позивача збитків, завданих відповідачем фактичним (бездоговірним) користуванням земельною ділянкою.

Статтею 13 Конституції України встановлено, що земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

За змістом ст. 142 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень.

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України та іншими законами.

Статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міських рад віднесено вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно з приписами статті 116 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та державних органів приватизації щодо земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Статтею 12 ЗК України визначено повноваження сільських, селищних. міських рад у галузі земельних відносин, до яких, зокрема, належить розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної гласності відповідно до цього Кодексу.

Згідно із частинами 1, 3 статті 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Порядок надання громадянам та юридичним особам у користування земельних ділянок державній або комунальній власності, встановлений статтею 123 ЗК України, застосовується, у тому числі, й у разі розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

Відповідно до ч. 2 ст. 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

Статтею 20 Закону України "Про землеустрій" передбачено, що землеустрій проводиться в обов'язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок; організації нових і впорядкування існуючих об'єктів землеустрою тощо.

Отже, право користування земельною ділянкою потребує оформлення за визначеною законом процедурою.

Статтею 206 ЗК України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка.

Таким чином, відповідач, користуючись земельною ділянкою для розміщення будівлі магазину по вул. Героїв Чорнобиля, 2 у м. Покров повинен був укласти договір оренди земельної ділянки та сплачувати до міського бюджету земельні платежі у вигляді орендної плати.

Для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок (ч. 3 ст. 201 ЗК України).

Положеннями статтею 21 Закону України "Про оренду землі" визначено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Проте, матеріали справи не містять доказів вчинення відповідачем дій, спрямованих на оформлення ним права землекористування, та сплати таких платежів до міського бюджету, що є порушенням інтересів Покровської міської ради Дніпропетровської області та завдає позивачу збитків.

Відомостей щодо наявності обставин, що унеможливили належне оформлення відповідачем права користування земельною ділянкою, суду не надано.

У відповідності до ст. 611 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, відшкодування збитків.

За змістом ст. 152 ЗК України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Статтею 156 цього Кодексу передбачено, що власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок, зокрема, неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки.

Відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють юридичні особи, які використовують земельні ділянки, а також юридичні особи, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів. Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України (ст. 157 ЗК України).

Відповідно до п. 1 Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №284 від 19.04.1993 (далі - Порядок), власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні вилученням (викупом) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, погіршенням якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для використання стан та неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.

В абзаці першому пункту 2 даного Порядку зазначено, що розміри збитків визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад.

Результати роботи комісій оформляються відповідними актами, що затверджуються органами, які створили ці комісії. (абз. 4 п. 2 Порядку).

Відповідно до п. 5 Порядку збитки відшкодовуються власникам землі і землекористувачам, у тому числі орендарям, підприємствами, установами, організаціями та громадянами, що їх заподіяли, за рахунок власних коштів не пізніше ніж протягом одного місяця після затвердження актів комісій.

У пункті 3.7 постанови Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" роз'яснено, що власники землі та землекористувачі мають право на захист своїх прав шляхом стягнення збитків з особи, яка вчинила неправомірні дії щодо відповідних земельних ділянок, у випадках, встановлених главою 24 ЗК України, та за процедурою, передбаченою Порядком визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.93 №284.

Тож, надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд також виходив із наступного.

Відповідно до статті 11 ЦК України підставою виникнення цивільних прав і обов'язків, у тому числі щодо відшкодування кредиторові або іншій особі збитків (шкоди), є зобов'язання, які виникають з договорів та інших правочинів або внаслідок завдання шкоди.

Статтею 22 та параграфом 1 глави 82 ЦК України визначені загальні положення про відшкодування збитків та майнової шкоди.

Так, згідно зі статтею 22 цього Кодексу збитками є:

1) втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки);

2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Частиною 2 статті 224 Господарського кодексу України (далі - ГК України) встановлено, що під збитками розуміються витрати, зроблені управленою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управлена сторона одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.

До складу збитків, що підлягають відшкодуванню особою, яка допустила господарське правопорушення, включаються: вартість втраченого, пошкодженого або знищеного майна, визначена відповідно до вимог законодавства; додаткові витрати (штрафні санкції, сплачені іншим суб'єктам, вартість додаткових робіт, додатково витрачених матеріалів тощо), понесені стороною, яка зазнала збитків внаслідок порушення зобов'язання другою стороною; неодержаний прибуток (втрачена вигода), на який сторона, яка зазнала збитків, мала право розраховувати у разі належного виконання зобов'язання другою стороною; матеріальна компенсація моральної шкоди у випадках, передбачених законом (ст. 225 ГК України).

Статтею 1166 ЦК України передбачено, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

Отже, відповідальність за завдану шкоду може наставати лише за наявності підстав, до яких законодавець відносить наявність шкоди, протиправну поведінку заподіювача шкоди, причинний зв'язок між шкодою та протиправною поведінкою заподіювача і вину. За відсутності хоча б одного із цих елементів цивільно-правова відповідальність не настає.

Враховуючи приписи чинного законодавства, та з огляду на обставини справи, суд вважає доведеним факт порушення відповідачем чинного земельного законодавства шляхом використання ним у комерційних цілях земельної ділянки площею 557 м 2 за адресою: Дніпропетровська область, м. Покров, вул. Героїв Чорнобиля, 2 під розміщення магазину, без укладення договору оренди.

Перевіривши розрахунок заявленої до стягнення суми збитків за фактичне використання земельної ділянки, суд доходить висновку щодо його обґрунтованості та відповідності вимогам Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №284 від 19.04.1993.

З урахування викладеного, позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 49558,63 грн збитків, завданих фактичним користуванням земельною ділянкою площею 557 м 2 по вул. Героїв Чорнобиля, 2 у м. Покров Дніпропетровської області за період з 01.05.2016 по 31.07.2017 (за відсутності належним чином оформленого права землекористування), підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст. 129 ГПК України витрати по сплаті судового збору у сумі 1762,00 грн покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Малого приватного підприємства "Прогрес-Інвест" (53300, Дніпропетровська область, м. Покров, вул. Героїв Чорнобиля, буд. 2; ідентифікаційний код 19150653) на користь Покровської міської ради Дніпропетровської області (53300, Дніпропетровська область, м. Покров, вул. Центральна, буд. 48; ідентифікаційний код 34081234) 49558,63 грн збитків, завданих фактичним користуванням земельною ділянкою та 1762,00 грн витрати по сплаті судового збору, видати позивачу наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

В судовому засіданні відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Рішення суду може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено та підписано - 27.08.2018.

Суддя В.Д. Воронько

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення22.08.2018
Оприлюднено27.08.2018
Номер документу76054238
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/3287/18

Судовий наказ від 18.09.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Воронько Володимир Дмитрович

Рішення від 22.08.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Воронько Володимир Дмитрович

Ухвала від 26.07.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Воронько Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні