Рішення
від 27.08.2018 по справі 126/1783/18
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

27 серпня 2018 р. Справа № 126/1783/18

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Дмитришеної Р.М., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом: ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) до: Бершадського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області (24400, вул. Героїв України, 8 м. Бершадь); треті особи на стороні відповідача: Головний державний виконавець Бершадського районного ВДВС ГТУЮ у Вінницькій області Божок Ірина Миколаївна, Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області про: скасування постанови

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 до Бершадського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області, третя особа: Головний державний виконавець Бершадського районного ВДВС ГТУЮ у Вінницькій області Божок Ірина Миколаївна про скасування постанови.

Згідно прохальної частини позивач просить скасувати постанову головного державного виконавця Бершадського районного ВДВС ГТУЮ у Вінницькій області Божок Ірини Миколаївни про відкриття виконавчого провадження ВП №56578426 від 11.06.2018 року.

Згідно мотивів адміністративного позову позивач зазначає, що 11.06.2018 року державний виконавець Божок І.М. відкрила виконавче провадження згідно виконавчого документа, виданого 02.01.2018 року Управлінням Укртрансбезпеки у Вінницькій області про стягнення з позивача 1700 грн. штрафу та 170 грн. виконавчого збору.

Зміст відповідної постанови Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області про стягнення з позивача 1700 грн. штрафу, вказує на те, що дана постанова винесена 02.01.2018 року і строк пред'явлення її до виконання зазначається до 02.04.2018 року.

Таким чином, державний виконавець Божок І.М. відкрила 11.06.2018 року виконавче провадження за виконавчим документом від 02.01.2018 року поза межами встановленого законом строку пред'явлення виконавчого документа до виконання, порушивши вимоги п.2 ч. 4 ст. 4 Закону України Про виконавче провадження .

Відповідно до вимог п. 2 ч.4 ст. 4 Закону України Про виконавче провадження виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред'явлення, якщо пропущено встановлений законом строк пред'явлення виконавчого документа до виконання.

Відповідно до вимог ч.1 ст. 12 Закону України Про виконавче провадження виконавчі документи, за якими стягувачем є держава або державний орган, можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Ухвалою суду від 07.08.2018 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження, розгляд якої призначено на 17.08.18 року.

13.08.2018 та 22.08.2018 від сторони позивача надійшли клопотання про розгляд справи без її участі. Позовні вимоги підтримує.

17.08.2018 від державного виконавця надійшла заява про розгляд справи без її участі. З приводу вирішення спору покладається на розсуд суду.

Ухвалою суду від 17.08.2018 залучено до участі у справі №126/1783/18 в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області (21036, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 23).

Судове засідання відкладено на 27.08.2018. Учасники справи на розгляд справи не прибули, будучи належним чином повідомлені, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до положень ч. 3 ст. 268 КАС України, неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

За наведеного вище, суд вирішує справу в порядку письмового провадження за наявними і ній доказами.

Дослідивши матеріали справи, докази, суд встановив наступне.

Управлінням Укртрансбезпеки у Вінницькій області 02.01.2018 року прийнято постанову №032386 про застосування адміністративно-господарського штрафу, якою постановлено стягнути з ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1) штрафу у сумі 1700 грн. Відповідно до змісту даної постанови, остання набирає законної сили 02.01.2018, строк пред'явлений до виконання - 02.04.2018 року.

11.06.2018 року головним державним виконавцем Бершадського районного ВДВС ГТУЮ у Вінницькій області Божок Іриною Миколаївною, розглянувши заяву про примусове виконання, винесено постанову про відкриття виконавчого провадження ВП №56578426. За змістом оскаржуваної постанови виконавче провадження відкрито згідно виконавчого документа, виданого 02.01.2018 року Управлінням Укртрансбезпеки у Вінницькій області про стягнення з позивача 1700 грн. штрафу та 170 грн. виконавчого збору.

Позивач не погоджується з постановою про відкриття виконавчого провадження, вважає її протиправною, та просить її скасувати.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.

Законом України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII (далі Закон №1404-VIII), визначено, що примусове виконання судових рішень і рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) покладається на органи державної виконавчої служби та у визначених Законом №1404-VIII випадках - на приватних виконавців.

Згідно статті 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

В силу положень ч. 1 ст. 5 Закону примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".

Відповідно до ст. 15 Закону сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.

Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов'язок щодо виконання рішення.

Відповідно до ч.1 ст. 26 Закону №1404-VIII, виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону: 1) за заявою стягувача про примусове виконання рішення; 2) за заявою прокурора у разі представництва інтересів громадянина або держави в суді; 3) якщо виконавчий документ надійшов від суду у випадках, передбачених законом; 4) якщо виконавчий документ надійшов від суду на підставі ухвали про надання дозволу на примусове виконання рішення іноземного суду (суду іноземної держави, інших компетентних органів іноземної держави, до повноважень яких належить розгляд цивільних чи господарських справ, іноземних чи міжнародних арбітражів) у порядку, встановленому законом; 5) у разі якщо виконавчий документ надійшов від Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Статтею 4 Закону №1404-VIII визначено вимоги до виконавчого листа. Зокрема, 1) назва і дата видачі документа, найменування органу, прізвище, ім'я, по батькові та посада посадової особи, яка його видала; 2) дата прийняття і номер рішення, згідно з яким видано документ; 3) повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім'я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адреса місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника - фізичної особи; 4) ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності); реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) боржника (для фізичних осіб - платників податків); 5) резолютивна частина рішення, що передбачає заходи примусового виконання рішень; 6) дата набрання рішенням законної сили (крім рішень, що підлягають негайному виконанню); 7) строк пред'явлення рішення до виконання.

У виконавчому документі можуть зазначатися інші дані (якщо вони відомі суду чи іншому органу (посадовій особі), що видав виконавчий документ), які ідентифікують стягувача та боржника чи можуть сприяти примусовому виконанню рішення, зокрема місце роботи боржника - фізичної особи, місцезнаходження майна боржника, реквізити рахунків стягувача і боржника, номери їх засобів зв'язку та адреси електронної пошти.

Згідно матеріалів справи, 11.06.2018 року державним виконавцем Божок І.М. відкрито виконавче провадження згідно виконавчого документа, виданого 02.01.2018 року Управлінням Укртрансбезпеки у Вінницькій області про стягнення з позивача 1700 грн., а саме постанови Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області від 02.01.2018.

Відповідно до змісту постанови Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області про стягнення з позивача 1700 грн. штрафу, остання винесена 02.01.2018 року і строк пред'явлення її до виконання зазначається до 02.04.2018 року.

Частиною 1 ст. 12 Закону України Про виконавче провадження встановлено, що виконавчі документи можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України Про виконавче провадження строки у виконавчому провадженні - це періоди часу, в межах яких учасники виконавчого провадження зобов'язані або мають право прийняти рішення або вчинити дію. Строки у виконавчому провадженні встановлюються законом, а якщо вони не визначені законом - встановлюються виконавцем.

В силу положень п. 2 ч.4 ст. 4 Закону України Про виконавче провадження , виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред'явлення, якщо пропущено встановлений законом строк пред'явлення виконавчого документа до виконання.

Матеріалами справи підтверджується порушення строку відкриття виконавчого провадження. Окрім того, з постанови не можливо встановити дату якою постанова пред'явлена до виконання.

За наведеного вище, суд погоджується з доводами позивача, що оскаржувана постанова не відповідає нормам ст. 4 Закону України Про виконавче провадження , а тому є протиправною та підлягає скасуванню.

На противагу позиції позивача відповідачем відзив на позовну заяву не подавався, докази в спростування заявлених вимог також на адресу суду не надходили.

Згідно до ст. 18 Закону України Про виконавче провадження виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено).

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, відтак такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову головного державного виконавця Бершадського районного ВДВС ГТУЮ у Вінницькій області Божок Ірини Миколаївни про відкриття виконавчого провадження ВП №56578426 від 11.06.2018 року.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. ст. 255, 272 КАС України. Відповідно до ст. 287 КАС України апеляційні скарги на судові рішення у справах, визначених цією статтею, можуть бути подані протягом десяти днів з дня їх проголошення

ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1); Бершадський районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області (24400, вул. Героїв України, 8 м. Бершадь, код ЄДРПОУ 34821997).

Рішення у повному обсязі складено: (27.08.2018)

Суддя Дмитришена Руслана Миколаївна

Дата ухвалення рішення27.08.2018
Оприлюднено27.08.2018
Номер документу76055217
СудочинствоАдміністративне
Суть: скасування постанови

Судовий реєстр по справі —126/1783/18

Рішення від 27.08.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 04.07.2018

Адміністративне

Бершадський районний суд Вінницької області

Губко В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні