ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2018 року Справа № 804/3771/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком про стягнення штрафу, -
ВСТАНОВИВ :
24.05.2018 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком , в якій просить:
- стягнути з Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком штраф у розмірі 10 200 (десять тисяч двісті) грн. до Державного бюджету України на рахунок УК у Чечелівському районі м Дніпра/Чечелівський район/21081100, відкритий в ГУДКСУ у Дніпропетровській області за балансовим рахунком № 31112106700008 Надходження до загального фонду державного бюджету по коду бюджетної класифікації 210811010 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106, МФО 805012, код ЄДРПОУ отримувача - 37989253.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за порушення, передбачені ст. 39 - 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок та Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826, у відношенні відповідача на підставі п. 5 - 7 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні накладено штрафні санкції. Оскільки зазначені санкції відповідачем добровільно не сплачені, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку вимушена звернутися за стягненням у судовому порядку.
Ухвалою суду від 29.05.2018 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 05.07.2018 року о 16:30 год.
25.06.2018 року Публічним акціонерним товариством Дніпротелеком до суду подано відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позову. Повідомляє, що через скрутне матеріальне становище Товариства, відсутність спеціалістів з фондового ринку, несплату контрагентами за надані послуги коштів та складну ситуацію в країні, ПАТ Дніпротелеком не міг виконати вимоги ст. 39 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок . Проте, на теперішній момент правопорушення на ринку цінних паперів Публічне акціонерне товариство Дніпротелеком усунуло та розкрило інформацію на фондовому ринку згідно законодавства України.
05.07.2018 року в судове засідання представники сторін не прибули, суду надані клопотання про розгляд справи за їх відсутності. У зв'язку з чим, суд ухвалив продовжити розгляд справи в порядку письмового провадження.
Вивчивши матеріали справи, а також з'ясувавши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, та письмові пояснення і заперечення відповідача, докази, якими вони підтверджуються, судом у справі встановлені наступні факти та обставини.
Відповідно інформації, розміщеної на сайті Міністерства юстиції України, Публічне акціонерне товариство Дніпротелеком , ідентифікаційний код юридичної особи 24422088, місцезнаходження: 49059, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Будівельників, будинок 34. З 18.05.2018 року Публічне акціонерне товариство Дніпротелеком перебуває в стані припинення.
Публічне акціонерне товариство Дніпротелеком є емітентом цінних паперів, а саме - простих іменних акцій.
15.12.2017 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку у зв'язку із виявленням порушень Публічним акціонерним товариством Дніпротелеком положень ст. 39, 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок порушено справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Станом на 17.12.2017 року Публічне акціонерне товариство Дніпротелеком :
- Постанова № 23/04/30285 - не розкрило річну інформацію емітента за 2016 рік шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів;
- Постанова № 23/04/30270 - не розкрило шляхом подання до Комісії річну інформацію емітента за 2016 рік;
- Постанова № 23/04/30286 - не опублікувало регулярну інформацію річну інформацію емітента за 2016 рік в офіційному друкованому виданні.
Зазначені постанови Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку направлені рекомендованим листом на юридичну адресу Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком .
28.12.2017 року за результатами моніторингу розкриття інформації на фондовому ринку Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, складено Акти про правопорушення Публічним акціонерним товариством Дніпротелеком на ринку цінних паперів № 626-СХ-2-Е, № 627-СХ-2-Е, № 625-СХ-2-Е, якими виявлені наступні порушення:
- не опублікувало регулярну інформацію річну інформацію емітента за 2016 рік в офіційному друкованому виданні;
- не розкрило шляхом подання до Комісії річну інформацію емітента за 2016 рік;
- не розкрило річну інформацію емітента за 2016 рік шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів.
Відповідно зазначеним Актам, представник Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком на підписання Акту не з'явився. Акти направлено поштою.
16.01.2018 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято Постанову № 23/02/1525 про розгляд справ 26.01.2018 року про правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені в Актах № 626-СХ-2-Е, № 627-СХ-2-Е, № 625-СХ-2-Е у відношенні Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком .
Відповідно матеріалам справи, зазначену Постанову направлено 17.01.2018 року рекомендованим листом на юридичну адресу Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком .
26.01.2018 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку на підставі Акту № 625-СХ-2-Е прийнято Постанову № 625-СХ-2-Е про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів на Публічне акціонерне товариство Дніпротелеком у вигляді штрафу в розмірі 3 400,00 грн.
26.01.2018 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку на підставі Акту № 626-СХ-2-Е прийнято Постанову № 626-СХ-2-Е про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів на Публічне акціонерне товариство Дніпротелеком у вигляді штрафу в розмірі 3 400,00 грн.
26.01.2018 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку на підставі Акту № 627-СХ-2-Е прийнято Постанову № 627-СХ-2-Е про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів на Публічне акціонерне товариство Дніпротелеком у вигляді штрафу в розмірі 3 400,00 грн.
Листом від 26.01.2018 року № 23/02/2717 зазначені Постанови направлені на адресу Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком .
Листом від 14.06.2018 року № 689 Публічне акціонерне товариство Дніпротелеком повідомило Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку про виконання всіх вимог щодо розкриття Інформації емітентами цінних паперів та просило не застосовувати штрафні санкції на ПАТ Дніпротелеком .
На момент розгляду адміністративної справи, доказів добровільної сплати штрафних санкцій Публічним акціонерним товариством Дніпротелеком матеріали справи не містять.
Оцінюючи обґрунтованість позовних вимог, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до статті 2 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок фондовий ринок (ринок цінних паперів) - це сукупність учасників фондового ринку та правовідносин між ними щодо розміщення, обігу та обліку цінних паперів і похідних (деривативів).
Учасники фондового ринку - емітенти (у тому числі іноземні) або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об'єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку.
Емітент - юридична особа, у тому числі Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, ОСОБА_2 Крим або міська рада, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади чи міжнародна фінансова організація, які від свого імені розміщують емісійні цінні папери та беруть на себе зобов'язання за ними перед їх власниками.
Стаття 39 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок (далі Закон) мітить вимоги до розкриття інформації на фондовому ринку. Розкриття здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:
розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Статтею 40 зазначеного закону передбачено, що регулярна інформація про емітента - це річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Перший звітний період емітента може бути меншим, ніж 12 місяців, та обчислюється для емітентів (крім іноземних) з дня державної реєстрації такого емітента як юридичної особи до 31 грудня звітного року включно.
Таким чином, Публічне акціонерне товариство Дніпротелеком як емітент цінних паперів зобов'язаний розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені Законом України Про цінні папери та фондовий ринок та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ч. 6 ст. 40 Закону строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та проміжної) і відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, яка вживає заходів щодо розкриття зазначеної інформації.
Склад, порядок і строки розкриття інформації на фондовому ринку встановлені Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затверджене Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826.
Пунктом 3 Розділу 1 зазначеного Положення передбачено, що емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку Інформацію шляхом:
розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів на веб-сайті www.stockmarket.gov.ua (далі - загальнодоступна інформаційна база даних Комісії);
опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання);
розміщення на власному веб-сайті;
подання до Комісії.
Емітенти цінних паперів до моменту подання Інформації до Комісії розміщують її на власному веб-сайті відповідно до вимог законодавства.
Пунктом 4 глави 4 розділу 2 Положення встановлено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Суд не приймає посилання відповідача щодо належного виконання обов'язку розкриття регулярної річної інформації, оскільки відповідно Листа ПАТ Дніпротелеком , порушення ним були усунуті пізніше строку, передбаченого Положенням та доказів належного виконання зазначеного відповідачем до суду не надано.
До повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку п. 14 ст. 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні зокрема віднесено: накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Пунктами 5 - 7 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:
неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку про правомірність застосування Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком штрафних санкцій.
Керуючись вищенаведеним, вимоги позивача про стягнення з Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком штрафу у розмірі 10 200 грн. підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Відповідно до платіжного доручення № 350 від 05.05.2018р. за подання позову позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 1 762,00 грн. (тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 копійок), який у повному розмірі зараховано до бюджету.
Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони суб'єкта владних повноважень, з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст. ст. 2, 72 - 77, 139, 243 - 246, 255, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, вул. Московська, 8, корп. 30, м. Київ, 01010) до Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком (код ЄДРПОУ 24422088, вул. Будівельників, 34, м. Дніпро, 49059) про стягнення штрафу - задовольнити.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком штраф у розмірі 10 200 (десять тисяч двісті) грн. до Державного бюджету України на рахунок УК у Чечелівському районі м Дніпра/Чечелівський район/21081100, відкритий в ГУДКСУ у Дніпропетровській області за балансовим рахунком № 31112106700008 Надходження до загального фонду державного бюджету по коду бюджетної класифікації 210811010 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106, МФО 805012, код ЄДРПОУ отримувача - 37989253.
Відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції, проте, відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2018 |
Оприлюднено | 29.08.2018 |
Номер документу | 76081266 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Горбалінський Володимир Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Горбалінський Володимир Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Горбалінський Володимир Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Горбалінський Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні