ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПОЗОВУ
23 серпня 2018 рокуСправа № 808/1865/18м.Запоріжжя
Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Стрельнікова Н.В., розглянувши заяву Куйбишевської районної державної лікарні ветеринарної медицини про забезпечення позову у адміністративній справі
про визнання протиправною та скасування постанови,-
ВСТАНОВИВ:
Куйбишевська районна державна лікарня ветеринарної медицини звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління Держпраці у Запорізькій області, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафних санкцій №56 від 03.04.2018.
18.06.2018 відкрито провадження у справі та призначено у справі підготовче засідання.
21.08.2018 на адресу суду (вх. №26230) надійшла заява Куйбишевської районної державної лікарні ветеринарної медицини про забезпечення позову, в якій позивач просить суд забезпечити позов, шляхом зупинення стягнення на підставі постанови Головного управління Держпраці в Запорізькій області від 03.04.2018 №56.
На обґрунтування заяви зазначає, що предметом спору у даній справі є визнання протиправним та скасування постанови від 03 квітня 2018 року №56 про стягнення штрафних санкцій в сумі 37 230 грн. 03.08.2018 позивачем отримано лист управління Державної казначейської служби України в Більмацькому районі Запорізької області, яким повідомлено про здійснення безспірного списання коштів на суму 37230 грн. за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, та не проведення платежів за платіжними дорученнями за всіма кодами тимчасової класифікації видатків, крім платежів, зазначених а п.25 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845. Вказує, що у зв'язку з відсутністю можливості сплачувати будь-які платежі, Куйбишевська районна державна лікарня ветеринарної медицини не може здійснювати відшкодування сум пільгових пенсій, призначених відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення”, сплачувати послуги зв'язку до ПАТ “Укртелеком”, зокрема за послуги Інтернету, послуги по технічному обслуговуванню РРО (прийняття виручки за послуги, які надає позивач) . Таким чином, дії УДКСУ в Більмацькому районі Запорізької області вважає втручанням у господарську діяльність юридичної особи, яке призведе до негативних наслідків роботи підприємства. Посилається на п.13 Порядку №845, яким передбачено, що зупинення безспірного списання коштів здійснюється у разі зупинення судом виконання, зокрема виконавчого документа, рішення про стягнення коштів. Вважає, що в разі невжиття заходів забезпечення позову буде завдано шкоду законним правам та інтересам позивача, у зв'язку з чим просить вжити заходів щодо забезпечення адміністративного позову.
За правилами частини 1 ст. 154 КАС України, заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Враховуючи вищевикладене, суддя розглянув заяву про забезпечення позову без повідомлення учасників справи.
Розглянувши та дослідивши додані до позову та заяви докази та надавши їм оцінку, суддя дійшов висновку про не обґрунтованість заяви про забезпечення позову та відповідно відсутність підстав для її задоволення, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Згідно із ч. 2 ст. 150 КАС України, забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
За приписами частини 1 ст. 151 КАС України, позов може бути забезпечено:
1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;
2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;
3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії;
4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;
5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб (ч.2 ст. 151 КАС України).
Отже, статтею 151 КАС України визначено вичерпний перелік підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, а суд повинен, виходячи з конкретних обставин, встановити, чи існує хоча б одна з названих підстав, і оцінити, чи не може застосування заходів забезпечення позову завдати більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.
Суд зазначає, що забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.
Тобто інститут забезпечення адміністративного позову є однією з гарантій захисту прав, свобод та законних інтересів юридичних та фізичних осіб - позивачів в адміністративному процесі, механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення, прийнятого в адміністративній справі.
З аналізу ст. 151 КАС України можна зробити висновок, що метою застосування заходів забезпечення позову є, перш за все, захист прав позивача до ухвалення рішення по справі.
Розглядаючи клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, суд, з огляду на докази, надані стороною по справі для підтвердження своїх вимог, має пересвідчитись зокрема у тому, що клопотання не є надуманим, спір поміж сторонами існує, існує також дійсна і реальна загроза невиконання рішення суду чи суттєва перешкода у такому виконанні, позов слід забезпечити саме у такий спосіб, про який просить позивач, а не якимось менш обмежувальним у правах способом для відповідача, такий спосіб є співмірним обсягу позовних вимог, даним про особу та характер дій відповідача, позивач має легітимну мету забезпечити саме захист своїх прав та інтересів від неправомірних дій відповідача, а не завдати шкоди правам та інтересам відповідача. Вирішуючи клопотання про забезпечення позову суд має зважати на необхідний баланс процесуальних прав та обов'язкові сторін.
Судом встановлено, що позивач оскаржує у судовому порядку постанову Головного управління Держпраці у Запорізькій області від 03 квітня 2018 року №56 про накладення штрафних санкцій в сумі 37 230 грн.
Так, у своїй заяві позивач просить зупинити стягнення на підставі постанови Головного управління Держпраці в Запорізькій області від 03.04.2018 №56.
Як свідчить зміст Листа управління Державної казначейської служби України в Більмацькому районі Запорізької області від 02.08.2018 №02-08/310-835, на виконанні в управлінні перебуває заява Головного управління держпраці у Запорізькій області від 25.07.2018 №08/03.4-05/5731 про стягнення з боржника, Куйбишевської районної державної лікарні ветеринарної медицини, штрафу у сумі 37230 грн на підставі постанови Головного управління Держпраці у Запорізькій області від 03 квітня 2018 року №56.
Вказаним листом позивача було повідомлено крім іншого про те, що на період встановлення даних щодо безспірного списання не проводяться платежі за платіжними дорученнями боржника за всіма кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування державного бюджету та економічної класифікації видатків бюджету, крім платежів зазначених в п.25 Порядку.
Відповідно до п.26 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №845 від 03.08.2011, безспірне списання коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів, на яких обліковуються кошти загального та спеціального фондів відповідного бюджету, здійснюється в межах бюджетних асигнувань, передбачених у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів, та у разі наявності на його рахунках для обліку відкритих асигнувань (залишків коштів на рахунках).
Безспірне списання коштів з рахунків бюджетних установ у частині власних надходжень здійснюється безпосередньо із загальної суми залишку надходжень на відповідному рахунку за визначеним кодом економічної класифікації видатків бюджету з урахуванням вимог пункту 28 цього Порядку.
Безспірне списання коштів з рахунків підприємств, установ, організацій здійснюється безпосередньо із загальної суми залишку коштів на рахунку.
Орган Казначейства здійснює безспірне списання коштів, що обліковуються на рахунку бюджетної установи, яка здійснює централізоване обслуговування боржника, у межах відповідних бюджетних асигнувань з урахуванням положень пункту 25 цього Порядку.
Відсутність можливості сплачувати будь-які платежі, Куйбишевська районна державна лікарня ветеринарної медицини не зможе здійснювати відшкодування сум пільгових пенсій, призначених відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення”, сплачувати послуги зв'язку до ПАТ “Укртелеком”, зокрема за послуги Інтернету, послуги по технічному обслуговуванню РРО (прийняття виручки за послуги, які надає позивач) .
Таким чином, дії УДКСУ в Більмацькому районі Запорізької області, які пов'язані з виконанням оскаржуваного рішення, можуть призвести до негативних наслідків роботи підприємства та ускладнить поновлення оспорюваних прав та інтересів позивача.
Згідно із пунктом 13 Порядку №845, зупинення безспірного списання коштів здійснюється у разі зупинення судом виконання, зокрема виконавчого документу, рішення про стягнення коштів.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що подана заява є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 5 ст. 154 КАС України про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу.
Керуючись статтями 150-156 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Куйбишевської районної державної лікарні ветеринарної медицини про забезпечення адміністративного позову задовольнити.
Зупинити стягнення з Куйбишевської районної державної лікарні ветеринарної медицини (71001, Запорізька область, Більмацький район, смт. Більмак, вул. Миколи Шумейка, 96, код ЄДРПОУ 00699365) на підставі постанови Головного управління Держпраці в Запорізькій області (69032, м.Запоріжжя, вул. Північне шосе, 25, код ЄДРПОУ 39833546) від 03 квітня 2018 року №56 про накладення штрафних санкцій, до набрання законної сили судовим рішенням по даній справі.
Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.
Ухвалу про забезпечення позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Ухвала набирає законної сили відповідно до ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у порядку та строки, встановлені ст. ст. 294-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.В. Стрельнікова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2018 |
Оприлюднено | 31.08.2018 |
Номер документу | 76084516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні