Рішення
від 27.08.2018 по справі 0940/1227/18
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" серпня 2018 р.                               справа № 0940/1227/18

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суду в складі судді Гундяка В.Д., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс-Сервіс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -

ВСТАНОВИВ:

16.07.2018 року Івано-Франківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом до Приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс-Сервіс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 22 330,41 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій за невиконання вимог Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” щодо створення робочих місць для інвалідів. Так відповідач, в порушення статей 19, 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, не виконав нормативу по працевлаштуванню у 2017 році одного інваліда та в строк до 16 квітня 2018 року самостійно не сплатив адміністративно-господарські санкції за одне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і ним не зайняте, в розмірі середньої річної заробітної плати на підприємстві в сумі 22 330,41 грн. Позов просив задовольнити повністю.

Ухвалою суду від 24.07.2018 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі.

Копію даної ухвали направлено відповідачу за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, однак поштове відправлення повернулося до суду з відміткою підприємства зв'язку «за закінченням терміну зберігання». В такому випадку у відповідності до ч.6 ст.251 Кодексу адміністративного судочинства (далі-КАС) України, вважається, що судове рішення вручене належним чином. У встановлений ч.1 ст.261 КАС України строк правом на подання відзиву відповідач не скористався.

Згідно частини 6 статті 162, частини 2 статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши матеріали адміністративної справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у відповідності до вимог статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши наявні в матеріалах адміністративної справи письмові докази, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог з огляду на нижчевикладене.

Судом встановлено, що відповідач 22.06.2018 подав позивачу «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2017 рік», в якому самостійно визначив середньооблікову чисельність штатних працівників в кількості 10 осіб, з них 0 штатних працівників, яким встановлена інвалідність, а необхідна кількість інвалідів – штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, визначена – 0 осіб. (а.с. 8).

Основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантування їм рівних з усіма іншими громадянами можливостей для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями та інтересами визначені, Законом України ''Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні''.

Відповідно до частини першої статті 17 вказаного Закону, з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації, їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, не забороненою законом.

Частина 3 ст. 18 Закону України ''Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні'' встановлено обов'язок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації та забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством; надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Положенням статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів.

Згідно абз.9 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

У відповідності до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” кількість робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування інвалідів, для відповідача повинна становити 1 особу. Однак судом встановлено, що згідно розрахунку Фонду соціального захисту інвалідів, наявного в матеріалах справи, протягом 2017 року фактично жодного інваліда на підприємстві працевлаштовано не було.

Згідно ст.20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві.

Так судом встановлено, що норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів Приватне виробничо-комерційне підприємство "Люкс-Сервіс" у 2017 році не виконало.

Відповідно до розрахунку суми позову, пред'явленого щодо стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування інвалідів, фонд оплати праці штатних працівників відповідача становить 426 400 грн., середньооблікова чисельність штатних працівників – 10, середня річна заробітна плата штатного працівника складає 42 640 грн. (а.с. 9).

Таким чином виходячи із середньорічної заробітної плати штатного працівника розмір адміністративно-господарських санкцій, які підлягають до сплати відповідачем на користь Фонду соціального захисту інвалідів за 2017 рік, становить 21 320 грн. (426 400 : 10)) х 1 = 21 320).

Крім того згідно ч.2 ст.20 вказаного Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. За таких обставин відповідачу правомірно було нараховано пеню в сумі 1 010,41 грн.

Таким чином загальна сума заборгованості становить 22 330,41 грн. (21 320 грн. адміністративно-господарських санкцій + 1 010,41 грн. пені = 22 330,41 грн.).

Доказів сплати заборгованості відповідач суду не надав. Обставин, які б були підставою для звільнення відповідача від сплати вищевказаних коштів, судом не встановлено.

За таких обставин позов підлягає до задоволення в повному обсязі.

Згідно з частиною другою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз, а тому сплачений Івано-Франківським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів судовий збір у розмірі 1 762 грн. має бути віднесений за рахунок позивача.

На підставі статей 19, 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, керуючись ст. ст. 244-246, 255, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

позов Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс-Сервіс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс-Сервіс" на користь Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 22 330 (двадцять дві тисячі триста тридцять) грн. 41 коп.

Судові витрати віднести за рахунок позивача.

Згідно ст.255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з 27.08.2018 року, як дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників справи:

позивач: Івано-Франківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, (код 13662300), вул. Гуцульська, 9, м. Івано-Франківськ, 76018;

відповідач: Приватне виробничо-комерційне підприємство "Люкс-Сервіс", код ЄДРПОУ 31381787, вул. Шеченка, 8, м. Коломия, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200

Суддя                                                                                 Гундяк В.Д.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2018
Оприлюднено31.08.2018
Номер документу76085011
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0940/1227/18

Рішення від 27.08.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Ухвала від 24.07.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні