Рішення
від 28.08.2018 по справі 820/3863/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

28 серпня 2018 р. № 820/3863/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сагайдака В.В.,

при секретарі судового засідання - Поволяєвій К.В.,

за участі:

представника позивача - Моргун А.М.,

представника відповідача - Потапенко І.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка" (61004, Харківська область, м. Харків, вул. Москалівська, буд. 99) до Головного управління ДФС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень ,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Державне підприємство "Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 16.02.2018 року №00000691401; № 00000701401; № 00000681401; № 0002321316.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 16.02.2018 року №00000691401; №00000701401; №00000681401; №0002321316 ґрунтуються на помилкових судженнях суб'єкта владних повноважень, є незаконними та такими, що підлягає скасуванню.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову, просив відмовити у його задоволенні, посилаючись на обставини, наведені у письмових запереченнях.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що головним управлінням ДФС у Харківській області було проведено планову виїзну перевірку державного підприємства Харківський приладобудівний завод ім. Т. Г. Шевченка (далі по тексту: ДП ХПЗ ім. Т.Г. Шевченка ) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2014 по 30.06.2017, валютного - за період з 01.01.2014 по 30.06.2017, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2014 по 30.06.2017, за результатами якої складено акт перевірки № 15883/20-40-14-01- 08/14315500 від 18.10.17 р.

За результатами проведеної перевірки контролюючим органом складено акт №15883/20-40-14-01-08/14315500 від 18.10.17 р.

На підставі висновків акту перевірки №15883/20-40-14-01-08/14315500 від 18.10.2017р. ГУ ДФС у Харківській області 17.11.2017 року було прийнято податкові повідомлення-рішення від 17.11.2017 р. №0005651316, №0005631316, №0005661316, №0005621316, №0005641316, №0003101401, №0003081401, №0003051401, №0003091401, №0003021401, №0003041401, №0002991401, №0003011401, №0003031401, №0003061401, №0003071401, №0003001401.

Крім того, на підставі висновків акту перевірки заступником начальника ГУ ДФС у Харківській області за порушення правильності нарахування та утримання єдиного внеску було прийнято рішення №0005671316 від 17.11.2017 про застосування штрафних санкцій в сумі 40,63 грн. та за несплату, неповну або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування рішення №0005681316 від 17.11.2017 про застосування штрафних санкцій в сумі 433 974,18 грн.

Всі зазначені податкові повідомлення - рішення та рішення заступника начальника Головного управління ДФС у Харківській області були оскаржені ДП ХПЗ ім. Т.Г. Шевченка в адміністративному та судовому порядку.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 12.02.2018 року по справі №820/5998/17 адміністративний позов Державного підприємства "Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г.Шевченка" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкових повідомлень - рішень та рішень - задоволено частково.

Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 17.11.2017 року №0005651316; від 17.11.2017 року №0005631316; від 17.11.2017 року №0005661316; від 17.11.2017 року №0005621316; від 17.11.2017 року №0005641316; від 17.11.2017 року №0003101401; від 17.11.2017 року №0003081401; від 17.11.2017 року №0003051401; від 17.11.2017 року №0003091401; від 17.11.2017 року №0003021401; від 17.11.2017 року №0003041401; від 17.11.2017 року №0003031401; від 17.11.2017 року №0003061401; від 17.11.2017 року №0003071401; від 17.11.2017 року №0003001401; рішення від 17.11.2017 року №0005671316; рішення від 17.11.2017 року №0005681316 повністю.

Визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 17.11.2017 №0002991401 в частині збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності, на суму 9972390 грн., в тому числі за податковим зобов'язанням на суму 6700972 грн., за штрафними санкціями на суму 3271418 грн.

Визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 17.11.2017 №0003011401 в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 3426425 грн., в тому числі за податковим зобов'язанням на суму 2737456 грн., за штрафними санкціями на суму 688969 грн.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Як встановлено судом ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 03.07.2018 р. у задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Харківській області про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги - відмовлено.

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 12.02.2018р. по справі № 820/5998/17 за позовом Державного підприємства "Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень та рішень - повернуто скаржнику.

Фактично одночасно, Головним управлінням ДФС у Луганській області було проведено планову невиїзну перевірку Привільського заводу Електроприлад філії державного підприємства Харківський приладобудівний завод ім. Т. Г. Шевченка (код за ЄДРПОУ 20182718) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 по 30.06.2017, а також по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, правильності нарахування, обчислення та сплати військового збору за період з 02.08.2014 по 30.06.2017, за результатами якої складено акт перевірки № 406/12-32-14-09- 07/20182718 від 01.12.2017 р.

На підставі вказаних в акті перевірки № 406/12-32-14-09-07/20182718 від 01.12.2017 р. висновків Головним управлінням ДФС у Луганській області прийнято щодо ДП ХПЗ ім. Т.Г. Шевченка податкові повідомлення-рішення від 30.01.2018 р. №0006051314, №0000241409, №0000231409, №0000171409, №0000181409.

Позивач не погоджуючись з вказаними вище рішеннями звернувся до Луганського окружного адміністративного суду.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 15.05.2018 р. по справі №812/1232/18 відкрито провадження за позовної заявою ДП ХПЗ ім. Т.Г. Шевченка про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Головного управління ДФС у Луганській області від 30.01.2018 року №0000241409; №0000231409; №0000171409; №0000181409; №0006051314.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 13.08.2018 р. позов Державного підприємства Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка до Головного управління ДФС України у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 30.01.2018 № 0000241409, № 0000231409, №0000171409, № 0000181409, № 0006051314 задоволено частково.

Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС України у Луганській області форми Р від 30.01.2018 №0000231409, форми ПС від 30.01.2018 №0000241409, форми ПС від 30.01.2018 №0000181409.

У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

В подальшому на адресу ДП ХПЗ ім. Т.Г. Шевченка надійшов лист Головного управління ДФС у Харківській області від 16.02.2018 р. за № 6022/10/20-40-14-01-17, зі змісту якого вбачається, що оскільки акт перевірки Привільського заводу Електроприлад філії державного підприємства Харківський приладобудівний завод ім. Т. Г. Шевченка № 406/12-32-14-09-07/20182718 від 01.12.17р. було складено вже після реєстрації акту перевірки ДП ХПЗ ім. Т.Г. Шевченка №15883/20-40-14-01-08/14315500 від 18.10.2017 р. висновки акту перевірки №406/12-32-14-09-07/20182718 від 01.12.17р., необхідно вважати як складову частину акту №15883/20-40-14-01-08/14315500 від 18.10.2017р.

До того ж, зазначеним листом Головне управління ДФС у Харківській області повідомило, що на підставі висновків акту перевірки №406/12-32-14-09-07/20182718 від 01.12.2017р. будуть прийняті податкові повідомлення-рішення.

Згодом на адресу позивача надійшли податкові повідомлення-рішення:

форми Д від 16.02.2018 №0002321316, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з військового збору на суму 498,54 грн., в тому числі за податковим зобов'язанням на суму 251,71 грн., за штрафними санкціями на суму 185,23 грн., сума пені 61,60 грн.;

форми ПС від 16.02.2018 № 00000691401, яким до позивача застосовано штраф за неподання декларації з податку на прибуток в частині консолідованої звітності на суму 1020,0 грн.;

форми ПС від 16.02.2018 № 00000691401, яким до позивача застосовано штраф за неподання заяв за формою ЮПП та формою 20ОПП, на суму 3060,0 грн.

форми С від 16.02.2018 №00000701401, яким до позивача застосовано штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів на суму 47259,93 грн.

Не погоджуючись з оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями Головного управління ДФС у Харківській області ДП ХПЗ ім. Т.Г. Шевченка було їх оскаржено в адміністративному порядку до Державної фіскальної служби України.

За наслідками розгляду скарги підприємства Державною фіскальною службою України було прийняте рішення про результати розгляду скарги від 25.04.2018 р. №14410/6/99/99-11-02-01-15, яким залишено без змін податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 16.02.2018 року №00000691401; №00000701401; №00000681401; №0002321316, а скаргу ДП ХПЗ ім. Т.Г. Шевченка - без задоволення.

Не погоджуючись з вказаними рішеннями, позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом.

Судом встановлено, що оскаржувані у даній справі податкові повідомлення-рішення форми Д від 16.02.2018 №0002321316 (а.с.124), №00000691401 (а.с.122), №00000691401 (а.с.118), №00000701401 (а.с.120), прийняті контролюючим органом за результатами проведеної перевірки Привільського заводу Електроприлад філії державного підприємства Харківський приладобудівний завод ім. Т. Г. Шевченка .

Як вказувалось вище, листом Головного управління ДФС у Харківській області від 16.02.2018 р. за № 6022/10/20-40-14-01-17, повідомлено позивача, що оскільки акт перевірки Привільського заводу Електроприлад філії державного підприємства Харківський приладобудівний завод ім. Т. Г. Шевченка № 406/12-32-14-09-07/20182718 від 01.12.2017 р. було складено вже після реєстрації акту перевірки ДП ХПЗ ім. Т.Г. Шевченка №15883/20-40-14-01-08/14315500 від 18.10.2017 р. висновки акту перевірки №406/12-32-14-09-07/20182718 від 01.12.2017 р., необхідно вважати як складову частину акту №15883/20-40-14-01-08/14315500 від 18.10.2017 р.(а.с.200-203 том 1).

Згідно п.п. 77.1. ст. 71 Податкового кодексу України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Відповідно до п 1.4.3 Методичних рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників * податків, затверджених наказами Державної фіскальної служби України від 31.07.2014р. № 22 (далі Методичні рекомендації) визначено особливості організації та проведення документальних перевірок платників податків, які мають відокремлені підрозділи або які переводяться на обслуговування з одного органу державної фіскальної служби до іншого.

Якщо юридична особа та її відокремлені підрозділи перебувають на обліку в різних органах державної фіскальної служби (основне місце обліку) або ця особа (її підрозділи) перебуває на обліку в інших органах державної фіскальної служби за місцем розташування (реєстрації) її підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, організацію взаємодії відповідних органів при проведенні перевірки здійснює той орган державної фіскальної служби, який проводить (очолює) перевірку юридичної особи.

У такому випадку підрозділи органів державної фіскальної служби, які очолюють перевірку платника податків - юридичної особи, не пізніше ніж за 12 робочих днів до початку проведення інформують засобами електронного зв'язку органи державної фіскальної служби: за неосновним місцем обліку, в яких такий платник податків перебуває за місцем розташування (реєстрації) підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.

При цьому підрозділи органу державної фіскальної служби, що очолюють перевірку платника податків - юридичної особи, забезпечують його повідомлення у порядку, передбаченому пунктом 1.4 цього розділу Методичних рекомендацій, а також направлення (вручення) копії наказу у встановлених Кодексом випадках.

Органи державної фіскальної служби, у яких юридична особа перебуває за неосновним місцем обліку (за місцем розташування рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність), забезпечують проведення перевірок відокремлених підрозділів такого платника податків або перевірки з питань дотримання ним платником податків вимог законодавства щодо повноти та своєчасності сплати окремих податків і зборів, на обліку щодо сплати яких він перебуває у такому органі державної фіскальної служби. Ці ж органи державної фіскальної служби забезпечують своєчасне інформування і надання матеріалів такої перевірки до закінчення перевірки платника податків - юридичної особи органу державної фіскальної служби, що проводить його перевірку, у визначений цим органом термін, але не пізніше, ніж за 3 дні до завершення перевірки.

Враховуючи зазначені норми податкового законодавства та зазначені періоди перевірок позивача та його філії згідно планів-графіків перевірок, суд дійшов до висновку, що акт перевірки філії позивача не міг бути покладений в основу акту перевірки підприємства позивача, а отже Головним управлінням ДФС у Харківській області безпідставно прийнято податкові повідомлення-рішення, що є предметом оскарження.

Відповідно до п. 86.8. ст. 86 ПК України податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акту перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акту перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акту перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

Судом встановлено, що лист ГУ ДФС в Харківській області № 24172/10/20-40-14-01-17 від 14.11.2017р. про розгляд заперечень підприємства на акт перевірки №15883/20-40-14-01- 08/14315500 від 18.10.2017р. отримано підприємством 14.11.2017 року.

В свою чергу, акт перевірки Головного управління ДФС в Луганській області №406/12-32-14-09-07/20182718 від 01.12.2017р. отримано підприємством 01.12.2017 року.

В порушення вимог п. 86.8 статті 86 Податкового кодексу Україну, податкові повідомлення-рішення прийняті 16.02.2018 року, тобто лише на 66-й робочий день після надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків про результати розгляду заперечень до акту перевірки № 15883/20-40-14-01-08/14315500 від 18.10.2017р. та на 44 - й робочий день після отримання акту перевірки №406/12-32-14-09-07/20182718 від 01.12.2017р.

Таким чином, враховуючи приписи п. 86.8 ст. 86 ПК України та дати отримання підприємством листа про розгляд заперечень підприємства на акт перевірки № 15883/20-40-14-01-08/14315500 від 18.10.2017р., а також отримання акту перевірки №406/12-32-14-09-07/20182718 від 01.12.2017р., суд дійшов до висновку, що оскаржувані у даній справі податкові повідомлення-рішення від 16.02.2018 року прийнято Головним управлінням ДФС в Харківській області поза межами строку встановленого п. 86.8 ст. 86 ПК України.

З огляду на вказане вище, оскаржувані у даній справі податкові повідомлення-рішення форми Д від 16.02.2018 р. №00000691401; №00000701401; №00000681401; №0002321316, прийняті Головним управлінням ДФС у Харківській області, підлягають скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Приписами ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 19, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Державного підприємства "Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка" (61004, Харківська область, м. Харків, вул. Москалівська, буд. 99) до Головного управління ДФС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень- задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 16.02.2018 року №00000691401, №00000701401, №00000681401, №0002321316.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 39599198) на користь Державного підприємства "Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка" (код ЄДРПОУ 14315500) суму сплаченого судового збору у розмірі 1762.0 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні).

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення .

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 28 серпня 2018 р.

Суддя Сагайдак В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.08.2018
Оприлюднено29.08.2018
Номер документу76086176
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3863/18

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 25.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 13.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Ухвала від 08.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Рішення від 28.08.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні