Постанова
від 23.08.2018 по справі 826/6486/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/6486/17 Суддя (судді) першої інстанції: Федорчук А.Б.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 серпня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Коротких А.Ю.,

суддів: Файдюка В.В.,

Кучми А.Ю.

при секретарі Марчук О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу дочірнього підприємства "Трансгарант-Україна" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 квітня 2018 р. у справі за адміністративним позовом дочірнього підприємства "Трансгарант-Україна" до Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби про скасування Наказу №1064 від 16.05.2017 р., -

В С Т А Н О В И В :

Дочірне підприємство "Трансгарант-Україна" (надалі - позивач), звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (надалі - відповідач), в якому просить суд: визнати протиправним та скасувати Наказ від 16.05.2017 року №1064 Про проведення документальної позапланової перевірки ДП Трансгарант-Україна (код ЄДРПОУ 32667198).

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 квітня 2018 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням суду першої інстанції, дочірне підприємство "Трансгарант-Україна" подало апеляційну скаргу. В апеляційній скарзі апелянт, посилаючись на неповне з'ясування та недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, невідповідність висновків суду обставинам справи та на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги повністю.

На адресу Київського апеляційного адміністративного суду надійшов відзив відповідача, в якому останній просить апеляційну скаргу дочірнього підприємства "Трансгарант-Україна" залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 квітня 2018 р. без змін.

В судове засідання суду апеляційної інстанції з'явились представник апелянта та представник відповідача. Представник апелянта підтримав вимоги апеляційної скарги та просив її задовольнити, представник відповідача заперечував проти задоволення апеляційної скарги та просив відмовити в її задоволенні.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу дочірнього підприємства "Трансгарант-Україна" залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 квітня 2018 року - без змін, виходячи із наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 20.10.2016 р. по справі №761/36513/16-к в кримінальному провадженні №32016100110000175 задоволено клопотання старшого слідчого ОВС 1 ВРКП слідчого управління фінансових розслідувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби Бачинського І.А. та надано дозвіл на призначення у кримінальному провадженні № 32016100110000175 від 03 серпня 2016 року за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212 КК України позапланову документальну виїзну перевірку ДП Трансгарант Україна (код ЄДРПОУ 32667198) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства при здійснення фінансово - господарських взаємовідносин з ТОВ Технорем Сервіс (код ЄДРПОУ 39513393), ТОВ Облприлад 90 (код ЄДРПОУ 40057927) та ТОВ Іствест-ВТК (код ЄДРПОУ 40204203) за період з січня 2015 року по червень 2016 року. Проведення документальної позапланової перевірки ДП Трансгарант Україна (код ЄДРПОУ 32667198) доручено спеціалістам Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби в строки, встановлені законодавством.

На виконання вищевказаної ухвали слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва видано Наказ від 16.05.2017 року №1064 про проведення з 16.05.2017 р. документальної позапланової виїзної перевірки ДП Трансгарант Україна (код ЄДРПОУ 32667198) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства при здійснення фінансово - господарських взаємовідносин з ТОВ Технорем Сервіс (код ЄДРПОУ 39513393), ТОВ Облприлад 90 (код ЄДРПОУ 40057927) та ТОВ Іствест-ВТК (код ЄДРПОУ 40204203) за період з січня 2015 року по червень 2016 року.

Вважаючи Наказ від 16.05.2017 року №1064 незаконним та винесеним з порушенням вимог чинного законодавства, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до підпункту 62.1.3 пункту 6.2.1 статті 62 Податкового кодексу України (надалі - ПК України, в редакції станом на травень 2017 р.) податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Пунктом 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Пункт 78.1 ст. 78 ПК України визначає вичерпний перелік підстав для здійснення документальної позапланової виїзної перевірки.

Так, відповідно до пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України Документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Згідно з п. 78.4 ст. 78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Відповідно до пп. 78.1.11. п. 78.1 ст. 78 ПК України встановлено, що однією з підстав для проведення позапланової перевірки є отримання судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки винесену ними відповідно до закону.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідач у межах повноважень та відповідно до закону на виконання ухвали слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 20.10.2016 р. по справі №761/36513/16-к в кримінальному провадженні №32016100110000175 прийняв оскаржуваний наказ стосовно проведення перевірки позивача. Відтак, підстави для визнання протиправним та скасування цього наказу відсутні.

Щодо тверджень позивача, що відповідач не мав права призначати перевірки на підставі ухвали слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 20.10.2016 р., колегія суддів не бере їх до уваги, оскільки законність вказаного судового рішення не є предметом розгляду даного спору.

Загальні вимоги до змісту наказу про проведення перевірки наведені у п. 81.1 ст. 81 ПК України, а саме в наказі зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника та скріплення печаткою контролюючого органу.

Дослідивши та проаналізувавши зміст спірного Наказу про проведення документальної позапланової виїзної перевірки дочірнього підприємства "Трансгарант-Україна" колегія суддів погоджується із зазначеними висновками суду першої інстанції, що Наказ від 16.05.2017 р. № 1064 відповідає вимогам чинного законодавства, оскільки вони знайшли своє підтвердження під час апеляційного розгляду справи.

З огляду на викладене колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. У зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу дочірнього підприємства "Трансгарант-Україна" залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 квітня 2018 року - без змін.

Керуючись статтями 243, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу дочірнього підприємства "Трансгарант-Україна" залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 квітня 2018 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядок і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.

Головуючий суддя: Коротких А.Ю.

Судді: Файдюк В.В.

Кучма А.Ю.

Постанова складена у повному обсязі 23 серпня 2018 року.

Дата ухвалення рішення23.08.2018
Оприлюднено29.08.2018
Номер документу76087939
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6486/17

Постанова від 23.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Ухвала від 05.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Рішення від 30.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 22.05.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні