Рішення
від 20.08.2018 по справі 826/4995/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 серпня 2018 року № 826/4995/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Патратій О.В., за участі секретаря судового засідання Князєвої А.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Державного реєстратора Печерської районної в місті Києві державної адміністрації

Павленко Ірини Миколаївни

треті особи: 1. ОСОБА_3

2. Державне підприємство Київмашсервіс

3. Регіональне відділення Фонду державного майна України у м. Києві

про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_4

від відповідача: не з'явився

від третьої особи-1, 2: ОСОБА_5

від третьої особи-3: Коваль Р.О.

ВСТАНОВИВ :

Позивач, ОСОБА_1, звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державного реєстратора Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Павленко Ірини Миколаївни, треті особи: ОСОБА_3, Державне підприємство Київмашсервіс , Регіональне відділення Фонду державного майна України у м. Києві, в якому просив суд:

- визнати протиправними дії Державного реєстратора щодо державної реєстрації зміни керівництва ДП Київмашсервіс ;

- скасувати реєстраційну дію № 10661070011009096 від 01.03.2018р. та запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач здійснив державну реєстрацію зміни керівника ДП Київмашсервіс використавши в якості рішення уповноваженого органу управління юридичної особи наказ Регіонального відділення Фонду державного майна України по м. Києву №238 від 15.02.2018 p., в той час як органом управління є Державне агентство України з управління державними корпоративними правами та майном.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Проте у поданому відзиви на позовну заяву та уточненні до відзиву відповідач проти позовних вимог заперечив.

Представники третіх особи у поданих поясненнях проти позовних вимог також заперечили.

Дослідивши обставини справи та оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Як встановлено судом відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 126-п від 12.08.2015 року ОСОБА_1 з 12 серпня 2015 року обіймав посаду директора Державного підприємства Київмашсервіс .

На виконання зазначеного наказу позивачем було підписано державний контракт №30 від 12.08.2015 року строком дії до 11 серпня 2016 року. Згодом, 11.08.2016 року шляхом підписання Додаткової угоди до контракту №30 від 11.08.2016 року вказаний державний контракт було продовжено до 11.08.2017 року.

Як вважає позивач, станом на день подачі ним цього позову державний контракт №30 від 11.08.2015 року не було ані достроково припинено, ані призупинено, а після припинення його дії, а саме 11.08.2017 року, ним було продовжено виконання трудових обов'язків безстроково.

Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по м. Києву №238 від 15.02.2018p. директором ДП Київмашсервіс призначено ОСОБА_3. А відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 02.03.2018р. Державним реєстратором Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Павленко Іриною Миколаївною була вчинена реєстраційна дія №10661070011009096 від 01.03.2018 року - внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме, зміна керівника юридичної особи.

Не погоджуючись з такими діями державного реєстратора позивач і звернувся з даним позовом.

Відносини щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців регулюються врегульовано Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань № 755-IV від 15.05.2003р. (далі - Закон № 755-IV, в редакції на час здійснення реєстраційної дії), а також Порядком державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженим Наказом Міністерства юстиції України № 359/5 від 09.02.2016р. (далі - Порядок № 359/5).

Відповідно до ч.4 ст. 17 Закону № 755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п'ятою цієї статті, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону.

Згідно з ч.2 ст. 6 Закону № 755-IV державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Як зазначив відповідач у поданому уточненні до відзиву, для проведення вищевказаної дії ОСОБА_3 було надано за описом пакет документів необхідний для проведення змін згідно з чинним законодавством України, а саме: 1. Реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (заява про державну реєстрацію змін до відомостей); 2. Наказ № 238 від 15.02.2018 року ФДМУ регіонального відділення по м. Києву (про призначення ОСОБА_3 на посаду директора ДП Київмашсервіс ); 3. Документ про сплату адмін. збору; 4. Копію Контракту № 1 від 06.02.2018 року, завірену належним чином (контракт, укладений між ФДМУ регіональним відділенням по м. Києву та ОСОБА_3 як з директором ДП Київмашсервіс ). Також для огляду з метою встановлення особи заявника, підтвердження даних реєстраційної картки, ОСОБА_3 було надано: 1. Паспорт громадянина України та РНОКПП; 2. Копію наказу Мінекономрозвитку від 30.09.2016 року № 1665 (про передачу ДП Київмашсервіс до сфери управління РВ ФДМУ по м. Києву); 3. Копію наказу РВ ФДМ по місту Києву № 1909 від 05.12.2016р., яким затверджено акт приймання-передачі єдиного майнового комплексу Державного підприємства Київмашсервіс до сфери управління РВ ФДМУ по місту Києву.

Як вбачається з позовної заяви та пояснень представника позивача у судовому засіданні, основною підставою позову ОСОБА_1 є те, що держреєстратор, на його думку, не мав права вчиняти реєстраційну дію через те, що органом управління ДП Київмашсервіс було не РВ ФДМ України по м. Києву, а Держагентство України з управління державними корпоративними правами та майном.

Проте зазначене не відповідає дійсності та спростовується наступним.

Так, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.03.2014р. №408-р Деякі питання управління Міністерством економічного розвитку і торгівлі об'єктами державної власності Міністерству економічного розвитку і торгівлі (далі - Мінекономіки) було передано повноваження з управління корпоративними правами держави щодо ряду суб'єктів господарювання, у тому ж числі й щодо ДП Київмашсервіс (а.с. 80-81).

З Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що 12.03.2014р. було припинено діяльність Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном (Агентство Держмайна). З 2014 року Агентство Держмайна є ліквідованим.

Наказом Мінекономіки від 30.09.2016р. №1665 Про передачу єдиного майнового комплексу державного підприємства Київмашсервіс майновий комплекс ДП Київмашсервіс було передано до сфери управління Регіонального відділення Фонду державного майна України по м. Києву (а.с. 84).

В свою чергу, наказом Регіонального відділення ФДМ України від 05.12.2016р. №1909 було затверджено акт приймання передачі єдиного майнового комплексу ДП Київмашсервіс (код за ЄДРПОУ 36716107) із сфери управління Мінекономіки до сфери управління РВ ФДМ України по м. Києву (а.с. 85).

Наказом Регіонального відділення ФДМ України від 26.02.2018р. №260 було затверджено статут ДП Київмашсервіс (код за ЄДРПОУ 36716107) у новій редакції , згідно п.1.1 якого ДП Київмашсервіс засноване на державній формі власності на належить до сфери управління Регіонального відділення Фонду державного майна України по м. Києву (а.с. 87-89).

Отже, на момент виникнення спірних правовідносин органом уповноваженим призначати керівника ДП Київмашсервіс було Регіональне відділення Фонду державного майна України по м. Києву, яке своїм наказом від 15.02.2018p. за №238 призначило директором ДП Київмашсервіс ОСОБА_3 та уклало з ним контракт на виконання функцій директора ДП Київмашсервіс .

Як пояснив у своїх запереченнях відповідач, на момент внесення ним змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, в держреєстрі були наявні відомості про ліквідацію Агентства Держмайна, а також офіційно розміщені на сайті http://www.rada.gov.ua/ документи про передачу функцій управління РВ ФДМ України по м. Києву.

З огляду на вищевказане суд приходить до висновку, що заявником було подано повний комплект документів для проведення державної реєстрації зміни керівника, у відповідності до вимог ст.ст. 14, 15 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

Посилання позивача на витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 02.03.2018р., згідно якого станом на вказану дату органом управління зазначене Державне агентство з управління державними корпоративними правами, суд до уваги не приймає, оскільки передача ДП Київмашсервіс до сфери управління Регіонального відділення Фонду державного майна України по м. Києву відбулась на підставі Наказу Мінекономіки від 30.09.2016р. №1665

Відповідно до частини 2 статті 326 Цивільного кодексу України від імені та в інтересах держави Україна право власності здійснюють відповідно органи державної влади.

Згідно статті 1 Закону України Про управління об'єктами державної власності управління об'єктами державної власності - здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб'єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.

Як передбачено частинами 1, 2 статті 5 наведеного Закону Кабінет Міністрів України є суб'єктом управління, що визначає об'єкти управління державної власності, стосовно яких виконує функції з управління, а також об'єкти управління державної власності, повноваження з управління якими передаються іншим суб'єктам управління, визначеним цим Законом.

Здійснюючи управління об'єктами державної власності, Кабінет Міністрів України, зокрема, визначає органи виконавчої влади та державні колегіальні органи, які здійснюють функції з управління об'єктами державної власності.

На виконання зазначених повноважень Кабінетом Міністрів України було видано розпорядження від 23.03.2014р. №408-р Деякі питання управління Міністерством економічного розвитку і торгівлі об'єктами державної власності , яким повноваження з управління корпоративними правами держави ДП Київмашсервіс було передано Міністерству економічного розвитку і торгівлі. Таким чином, з моменту набрання чинності вказаним розпорядженням Державне агентство з управління державними корпоративними правами не є уповноваженим органом управління ДП Київмашсервіс .

У відповідності до ч. 1 ст. 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань підставою для внесення відомостей про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру є відповідні заяви про державну реєстрацію.

Як передбачено пп. 5, 6 ч. 1 ст. 15 наведеного Закону заява про державну реєстрацію підписується заявником . У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена. Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.

Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами) . Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до пп. 2.3.1 державного контракту №30 від 12.08.2015 року про призначення ОСОБА_1 директором ДП Київмашсервіс , укладеного між позивачем та Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, директор має право діяти від імені Підприємства, представляти його в усіх підприємствах, установах та організаціях.

Таким чином, саме позивач, як директор ДП Київмашсервіс у період з 12.08.2015 р. по 15.02.2018p., був зобов'язаний своєчасно підготувати та подати відповідні документи для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про зміну органу управління ДП Київмашсервіс .

Відсутність таких відомостей у Єдиному державному реєстрі станом на 02.03.2018р. означає лише те, що позивач як керівник підприємства не вчинив необхідних дій для внесення до реєстру змін стосовно органу управління.

Крім того, з доданого позивачем контракту, вбачається, що контракт він укладав не із Агентством, а із Мінекономіки, в той період поки підприємство знаходилось в сфері управління Мінекономіки. Тобто те, що Агентство не було органом управління підприємства позивач достеменно знав, оскільки трудовий контракт з Агентством він не укладав, а укладав і продовжував його з Мінекономіки.

Згідно з частиною першою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

У зв'язку з викладеним, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя О.В. Патратій

Дата складання повного тексту рішення - 23 серпня 2018 року

Дата ухвалення рішення20.08.2018
Оприлюднено29.08.2018
Номер документу76104299
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії

Судовий реєстр по справі —826/4995/18

Рішення від 20.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 29.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 29.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні