Рішення
від 28.08.2018 по справі 160/379/18
ЛОКАЧИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 160/379/18

Провадження № 2/160/198/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(заочне)

28 серпня 2018 року смт. Локачі

Локачинський районний суд Волинської області

у складі: головуючого - судді Корнелюка В.С.,

за участю: секретаря - Гупалик А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в селищі Локачах

цивільну справу за позовом Володимир-Волинської місцевої прокуратури Волинської області в інтересах держави в особі управління соціального захисту населення Локачинської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення неправомірно отриманої державної соціальної допомоги наа дітей одиноким матерям,

в с т а н о в и в :

17.07.2018 року Володимир-Волинською місцевою прокуратурою було подано позов до ОСОБА_1 (далі Відповідач) про відшкодування майнової шкоди.

Свої позовні вимоги мотивує тим, що Володимир-Волинською місцевою прокуратурою у межах наданого, згідно з ч. 4 ст. 23 Закону України Про прокуратуру права, вивчено документи особової справи № 400583 отримувача допомоги на дітей одиноким матерям ОСОБА_1, у ході якого з'ясовано, що ОСОБА_1 29.03.2017 звернулась до управління соціального захисту населення Локачинської РДА із заявою про призначення допомоги на дітей одиноким матерям.

На підставі поданої нею заяви та документів, у т. ч. декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги (далі Декларація), відповідно до вимог Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (далі Закон) та порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми (далі Порядок), управлінням праці та соціального захисту населення проведено розрахунок державної соціальної допомоги та на підставі рішення начальника управління соціального захисту населення від 30.03.2017, призначено допомогу на дітей одиноким матерям на період з 01.03.2017 по 30.04.2017 в сумі 1682,21 грн. щомісячно, а з 01.05.2017 по 31.08.2017 в розмірі 1770,21 грн. щомісячно.

Водночас, будучи попередженою про відмову в призначенні або припиненні виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям в разі, коли працездатні члени малозабезпеченої сім'ї не працюють, подання неповних чи недостовірних відомостей про доходи та майновий стан членів сім'ї, навмисно, при заповненні Декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, форма якої затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики України 22.07.2003 № 204 (далі - Декларації), ОСОБА_1 у розділі III Декларації вказала недостовірні відомості щодо членів сім'ї.

Зокрема, встановлено, що 14.02.2017 між сином відповідачки ОСОБА_2, на якого остання отримувала допомогу та ОСОБА_3 зареєстровано шлюб.

Тобто ОСОБА_1 у розділі III Декларації вказала недостовірні відомості щодо членів сім'ї, а саме не зазначила члена сі'мї ОСОБА_3

Вказані обставини управлінням стали відомі 23.11.2017 при проведенні перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення соціальної допомоги, що підтверджується актом № 147/1 від 23.11.2017.

Враховуючи вищевикладене, загальний розмір переплаченої допомоги відповідачу становить 10445,26 грн.

Управлінням соціального захисту населення Локачинської РДА направлено відповідачу письмове повідомлення від 01.12.2017 за № 1281/02 щодо припинення надання допомоги на дітей одиноким матерям та повернення у добровільному порядку переплаченої суми державної допомоги у сумі 10445,26 грн., з вимогою перерахувати її на рахунок Управління до 31.12.2017. Проте, відповідачем в добровільному порядку вказана допомога повернута не була. Управлінням 08.05.2018 відповідачу повторно скеровано лист про повернення у добровільному порядку переплаченої суми державної допомоги у сумі 10445,26 грн. Однак, ОСОБА_1 на даний час відповідної державної допомоги не повернула.

Просить стягнути з ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) на користь управління соціального захисту населення Локачинської районної державної адміністрації (розрахунковий рахунок 35419034003396, код ЄДРПОУ 03192052, МФО 803014 ГУДКСУ у Волинській області) надмірно виплачену державну допомогу на дітей одиноким матерям у сумі 10445,26 грн. та судовий збір у сумі 1762 грн. на користь прокуратури Волинської області (43000, м. Луцьк, вул. Винниченка, 15, код ЄРДПОУ 02909915, розрахунковий рахунок 35216072004945 в Державній казначейській службі України, МФО 820172).

Від прокурора надійшла заява про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі, не заперечує проти ухвалення заочного рішення у справі.

Від представника управління соціального захисту населення Локачинської РДА також надійшла заява про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі, не заперечує проти ухвалення заочного рішення у справі.

Відповідач у судове засідання не з'явилась, хоча була належним чином повідомлена про дату, час та місце судового розгляду справи. Клопотань про відкладення справи від неї не надходило.

У даній справі позивачем подано достатньо матеріалів про права та взаємовідносини сторін і потреби щодо необхідності заслухати особисті пояснення відповідача суд не вбачає, а тому, вважає за можливе розглядати справу у відсутності відповідача на підставі поданих доказів та в порядку ст. 280 ЦПК України.

Зі згоди позивача суд ухвалює рішення при заочному розгляді справи, що відповідає вимогам ст. 280 ЦПК України.

Відповідно до ч.2 ст. 247 ЦПК України, у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши та оцінивши представлені у справі докази в їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч. 1 ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, а згідно з ч. 1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, поданим відповідно до ЦПК України, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 29.03.2017 звернулась до управління соціального захисту населення Локачинської РДА із заявою про призначення допомоги на дітей одиноким матерям (а.с. 14, 15).

На підставі поданої нею заяви та документів, у т. ч. Декларації, у відповідності до вимог Закону та Порядку, управлінням праці та соціального захисту населення проведено розрахунок державної соціальної допомоги та на підставі рішення начальника управління соціального захисту населення від 30.03.2017, призначено допомогу на дітей одиноким матерям на період з 01.03.2017 по 30.04.2017 в сумі 1682,21 грн. щомісячно, а з 01.05.2017 по 31.08.2017 в розмірі 1770,21 грн. щомісячно (а.с. 16-18).

Водночас, будучи попередженою про відмову в призначенні або припиненні виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям в разі, коли працездатні члени малозабезпеченої сім'ї не працюють, подання неповних чи недостовірних відомостей про доходи та майновий стан членів сім'ї, навмисно, при заповненні Декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, форма якої затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики України 22.07.2003 № 204 (далі - Декларації), ОСОБА_1 у розділі III Декларації вказала недостовірні відомості щодо членів сім'ї.

Зокрема, встановлено, що 14.02.2017 між сином відповідачки ОСОБА_2, на якого остання отримувала допомогу та ОСОБА_3 зареєстровано шлюб (а.с. 19).

Згідно з ч.2 ст. 3 СК України, сім'ю складають особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки.

Частиною 1 статті 36 СК України, шлюб є підставою для виникнення прав та обов'язків подружжя.

Тобто ОСОБА_1 у розділі III Декларації вказала недостовірні відомості щодо членів сім'ї, а саме не зазначила члена сі'мї ОСОБА_3

Крім цього, згідно зі ст. 3 Закону дитина - особа віком до 18 років (повноліття), якщо згідно з законом вона не набуває прав повнолітньої раніше.

Відповідно до ч.2 ст.34 ЦК України у разі реєстрації шлюбу фізичної особи, яка не досягла повноліття, вона набуває повної цивільної дієздатності з моменту реєстрації шлюбу.

Вказані обставини управлінням стали відомі 23.11.2017 при проведенні перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення соціальної допомоги, що підтверджується актом № 147/1 від 23.11.2017 (а.с. 20).

Загальний розмір переплаченої допомоги відповідачу становить 10445,26 грн. (а.с. 23).

Управлінням соціального захисту населення Локачинської РДА направлено відповідачу письмове повідомлення від 01.12.2017 за № 1281/02 щодо припинення надання допомоги на дітей одиноким матерям та повернення у добровільному порядку переплаченої суми державної допомоги у сумі 10445,26 грн., з вимогою перерахувати її на рахунок Управління до 31.12.2017. Проте, відповідачем в добровільному порядку вказана допомога повернута не була. Управлінням 08.05.2018 відповідачу повторно скеровано лист про повернення у добровільному порядку переплаченої суми державної допомоги у сумі 10445,26 грн. Однак, ОСОБА_1 на даний час відповідної державної допомоги не повернула (а.с 21, 22).

Згідно зі ст. 18-4 Закону та п.36 Порядку виплата допомоги на дітей одиноким матерям (батькам) припиняється у разі реєстрації дитиною шлюбу до досягнення нею 18-річного віку.

Крім цього, ст. 18-4 Закону та п.36 Порядку передбачено, що виплата допомоги припиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому було виявлено вищевказану обставину, за рішенням органу, який призначив допомогу.

Відповідно до ст. 22 Закону та п.49 Порядку суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно з законом.

Вищевикладене свідчить про те, що на момент подання ОСОБА_1 до управління соціального захисту населення Локачинської райдержадміністрації заяви про призначення допомоги на дітей одиноким матерям, остання не мала права на отримання такої допомоги, оскільки її син на момент подачі такої заяви вже набув прав повнолітнього у зв'язку із реєстрацією шлюбу, таким чином з неї підлягають стягненню 10445,26 грн. сплаченої допомоги.

Оскільки, позов задоволено повністю, тому судові витрати на користь позивача відповідно до ст. 141 ЦПК України, слід стягнути пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, однак не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись ст.ст. 10-13, 77, 81, 141, ч.2 ст. 247, ст.ст. 263-265, 280-282 ЦПК України, ст.ст. 3, 36 СК України, ст. 34 ЦК України, ст.ст. 3, 18-4, 22 Законоу України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", п.36, п.49 порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, суд,

ухвалив :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) на користь Управління соціального захисту населення Локачинської районної державної адміністрації (розрахунковий рахунок 35419034003396, код ЄДРПОУ 03192052, МФО 803014 ГУДКСУ у Волинській області) суму надмірно виплаченої державної допомоги на дітей одиноким матерям у сумі 10445,26 грн.

Стягнути з відповідача судовий збір у сумі 1762 грн. на користь прокуратури Волинської області (43000, м. Луцьк, вул. Винниченка, 15, код ЄРДПОУ 02909915, розрахунковий рахунок 35216072004945 в Державній казначейській службі України, МФО 820172).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Апеляційного суду Волинської області через Локачинський районний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 30 - денний строк з дня його проголошення.

Учасник справи, якому рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому відповідного рішення суду.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заява про перегляд заочного рішення може бути подана відповідачем протягом 30 днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

Суддя Локачинського районного суду Корнелюк В. С.

СудЛокачинський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення28.08.2018
Оприлюднено29.08.2018
Номер документу76106468
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —160/379/18

Рішення від 28.08.2018

Цивільне

Локачинський районний суд Волинської області

Корнелюк В. С.

Ухвала від 31.07.2018

Цивільне

Локачинський районний суд Волинської області

Корнелюк В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні