Справа № 155/1221/18
Провадження № 1-кс/160/89/18
У Х В А Л А
28 серпня 2018 року. смт. Локачі
Слідчий суддя Локачинського районного суду - ОСОБА_1 ,
за участю: секретаря - ОСОБА_2 ,
розглянувши клопотання прокурора Горохівського відділу Володимир-Волинської місцевої прокуратури у Волинській області про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії за матеріалами досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12018030070000113 від 20.03.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.190 КК України,
ВСТАНОВИВ:
20.08.2018 року прокурор Горохівського відділу Володимир-Волинської місцевої прокуратури у Волинській області - ОСОБА_3 звернулась до суду із клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії у кримінальному провадженні № 12018030070000113.
На обґрунтування клопотання прокурор зазначила, що у період часу з липня 2016 року по грудень 2017 року голова Рачинської сільської ради ОСОБА_4 шляхом зловживання довірою, під приводом оплати комунальних послуг з водопостачання, заволоділа грошовими коштами жителів с. Озерці Горохівського району.
За вказаним фактом 20.03.2018 Горохівським ВП ГУНП у Волинській області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018030070000113 з визначенням попередньої правової кваліфікації за ч. 1 ст. 190 КК України.
Досудовим розслідування встановлено, що за дорученням Рачинського сільського голови ОСОБА_4 обраними нею особами, які не перебували із сільською радою ні у трудових, ні у цивільно-правових відносинах, упродовж липня 2016 року - грудня 2017 року із жителів с. Озерці Горохівського району збиралися грошові кошти за оплату послуг з централізованого водопостачання з розрахунку по 10 грн. за одну особу, яка проживає у будинку та по 10 грн. за кожну голову великої рогатої худоби та коня. У подальшому, зібрані із жителів села грошові кошти передавалися особисто сільському голові ОСОБА_4 , яка розпоряджалася ними на власний розсуд, без проведення через бухгалтерію сільської ради.
Згідно з довідкою Рачинської сільської ради №103 від 08.02.2018 прогнозована сума надходжень від населення за оплату послуг з водопостачання за період з липня 2016 року по грудень 2017 року - 89 820 грн., а, фактично, за період 2016 року (з липня по грудень) на спеціальний рахунок сільської ради надійшло 5764 грн., за 2017 рік - 11 482 грн.
Просить надатидозвіл працівникамЗахідного офісуДержаудитслужби уВолинській області(юридичнаадреса:43021,м.Луцьк,вул.Грушевського,З А)на проведенняпозапланової виїзноїревізії окремихпитань фінансово-господарськоїдіяльності Рачинськоїсільської радиГорохівського району(кодЄДРПОУ -04335128,юридична адреса:45721,Волинська обл.,Горохівський р-н,с.Рачин),а саме:законності проведенняфінансово-господарськоїдіяльності Рачинськоїсільської радиГорохівського районущодо збиранняз населеннякоштів врахунок оплатикомунальних послугз централізованоговодопостачання таїх використання,тривалістю 15робочих дніву період з 01.10.2018 по 22.10.2018.
Прокурор у судове засідання не з`явилась, її участь не визнана обов`язковою, що не є перешкодою розгляду клопотання.
Слідчий суддя, перевіривши надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у рамках якого було подано клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, дійшов наступного висновку.
Стаття 132 КПК України не передбачає такого заходу кримінального провадження як ревізія, не регламентує порядок розгляду таких клопотань слідчого, обсяг доказування при розгляді такого клопотання, критерії, за якими слідчий суддя повинен визначати достатність підстав для надання дозволу на проведення ревізії.
Однак, згідно з ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, зокрема, шляхом витребування та отримання від органів державної влади, органів висновків ревізій та актів перевірок.
Наказом Головного контрольно-ревізійного управління України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Генеральної прокуратури України від 19 жовтня 2006 року №346/1025/685/53, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 року за №1166/13040, затверджений Порядок взаємодії органів державної контрольно-ревізійної служби, органів прокуратури, внутрішніх справ, Служби безпеки України (надалі Порядок), згідно з п.2.4. якого вбачається, що позапланова виїзна ревізія на об`єкті контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним: 1). постанови про призначення ревізії та відповідного рішення суду, яке є дозволом для органу ДКРС на проведення ревізії, у якому зазначаються: підстави проведення ревізії, дата її початку та дата закінчення, номер, дата та підстави порушення кримінальної справи, орган, що порушив кримінальну справу, - для ревізії у суб`єкта господарювання, який не віднесено Законом до підконтрольних установ; 2). постанови про призначення ревізії, винесеної після порушення кримінальної справи проти посадових (службових) осіб об`єкта контролю - підконтрольної установи. Якщо справу порушено не проти цих осіб, а за певним фактом, що стосується діяльності підконтрольної установи, до постанови додається дозвіл суду на проведення ревізії; 3). інформації про факти, що свідчать про порушення об`єктом контролю - підконтрольною установою законів, та рішення суду про дозвіл на проведення ревізії, який надає органам ДКРС право на проведення ревізії, у якому зазначаються підстави проведення ревізії, дата її початку та дата закінчення. Правоохоронний орган у робочому порядку (усно) узгоджує орієнтовну дату початку ревізії із структурним підрозділом (або працівником) органу ДКРС, відповідальним за вирішення оперативних питань взаємодії. У разі отримання правоохоронним органом дозволу суду на проведення позапланової виїзної ревізії, цей дозвіл за 5 робочих днів до дати початку ревізії, визначеної в рішенні суду, надається відповідному органу ДКРС.
Відповідно до ч. 8 ст. 11 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Згідно зі ст. 8 цього Закону, тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.
Враховуючи лист заступника начальника Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області №13-03-19-17/2721від 10.07.2018про те, що проведення позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Рачинської сільської ради Горохівського району працівниками відділу взаємодії з правоохоронними органами у кримінальному провадженні №12018030070000113 можливе орієнтовно у період з 01.10.2018 по 22.10.2018, вважаю за потрібне надати дозвіл на проведення позапланової ревізії в період, зазначений прокурором.
Відповідно до ч. 6. ст. 9 КПК України, у випадках, коли положення цього Кодексу не регулюють або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені частиною першою статті 7 цього Кодексу, відповідно до яких зміст та форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження.
Таким чином, вважаю, що хоча КПК України не відносить до компетенції слідчого судді вирішення питання щодо надання дозволу на проведення ревізії, однак враховуючи, що прокурор як сторона обвинувачення, застосовуючи положення Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", не може самостійно вчинити таку процесуальну дію, вважаю за доцільне з метою встановлення істини по справі надати дозвіл на проведення позапланової ревізії.
Керуючись ст. ст. 7, 9, 132 КПК України, Законом України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні",
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора Горохівського відділу Володимир-Волинської місцевої прокуратури у Волинській області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії у кримінальному провадженні № 12018030070000113- задовольнити.
Надати дозвілпрацівникам Західногоофісу Держаудитслужбиу Волинськійобласті (юридичнаадреса:43021,м.Луцьк,вул.Грушевського,З А)на проведенняпозапланової виїзноїревізії окремихпитань фінансово-господарськоїдіяльності Рачинськоїсільської радиГорохівського району(кодЄДРПОУ -04335128,юридична адреса:45721,Волинська обл.,Горохівський р-н,с.Рачин),а саме:законності проведенняфінансово-господарськоїдіяльності Рачинськоїсільської радиГорохівського районущодо збиранняз населеннякоштів врахунок оплатикомунальних послугз централізованоговодопостачання таїх використання,у період з 01.10.2018 по 22.10.2018.
Встановити строк проведення позапланової документальної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності 15 робочих днів починаючи з 01.10.2018 року.
У ході проведення позапланової виїзної ревізії на вирішення управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області поставити питання, які зазначені в постанові прокурора/або слідчого про проведення позапланової виїзної ревізії.
Зобов`язати посадових осіб Рачинської сільської ради Горохівського району забезпечити допуск працівників управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області до всіх необхідних документів для проведення ревізії.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту її оголошення.
Слідчий суддя Локачинського районного суду ОСОБА_1
Суд | Локачинський районний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2018 |
Оприлюднено | 24.02.2023 |
Номер документу | 76106469 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Локачинський районний суд Волинської області
Корнелюк В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні