8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
22 серпня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1784/18
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Чиркіна С.М.,
за участю
секретаря судового засідання: Моспанюк Є.С.,
представників сторін:
від позивача - Агурбаша О.О.,
від відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Луганській області до кредитної спілки Лисичанська кредитна спілка про стягнення коштів в рахунок погашення податкової заборгованості у сумі 1018713,08 грн, -
ВСТАНОВИВ:
25 червня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області (далі - Позивач) до кредитної спілки Лисичанська кредитна спілка (далі - Відповідач), в якому позивач просить:
- стягнути заборгованість перед бюджетом за податковим боргом в загальному розмірі 1018713,08 грн за рахунок коштів, які перебувають у його власності, з рахунків позивача у банках, які його обслуговують, в тому числі:
- з податку на доходи фізичних осіб в загальному розмірі 1018152,18 грн, з яких основний податковий борг складає 339384,06 грн, штрафні (фінансові) санкції в сумі 678768,12 грн;
- із земельного податку з юридичних осіб в загальному розмірі 560,90 грн, з яких основний борг складає 519,98 грн, штрафні (фінансові) санкції в сумі 40,92 грн.
В обґрунтуванням позовних вимог позивач зазначає, що станом на 29.05.2018 за відповідачем рахується податковий борг в загальному розмірі 1018152,18 грн, в тому числі з податку на доходи фізичних осіб в загальному розмірі 1018152,18 грн, земельного податку з юридичних осіб в загальному розмірі 560,90 грн. Оскільки відповідач у встановлені законом строки не сплатив суму узгодженого грошового зобов'язання зі сплати земельного податку з юридичних осіб та податку на доходи фізичних осіб, контролюючий орган сформував та надіслано відповідачу податкову вимогу форми Ю від 15.03.2017 № 251-17. Зазначена податкова вимога відповідачем не виконана, не оскаржена та є чинною.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 27.06.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в справі, визначено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з викликом (повідомленням) сторін (а.с. 1-2).
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві та уточненій позовній заяві. Просив задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не прибув. Про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлявся належним чином.
23.07.2018 у судовому засіданні надав суду пояснення по суті позову, якими заперечував проти задоволення позову посилаючись на те, що позивачем пропущений трьох місячний строк звернення до адміністративного суду з позовом відповідно до частини другої статті 122 КАС України.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77 КАС України, суд дійшов такого.
Судом встановлено, що кредитна спілка Лисичанська кредитна спілка (код ЄДРПОУ 25876348) зареєстрована як юридична особа Лисичанською міською радою 25.04.2000 за № 277, зареєстрована за адресою: 93120, Луганська область, м. Лисичанськ, пр-т Леніна, буд. 100 (а.с. 10, 11).
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов'язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Відповідно до пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Згідно п.203.2 ст. 203 ПКУ платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Відповідно до пункту 49.16 статті 49 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний погасити податкове зобов'язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених Кодексом.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 285.1 статті 285 Податкового кодексу України, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Згідно зі статтею 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно з пунктом 287.3. статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
За відповідачем обліковується податковий борг у сумі 1018713,08 грн, який складається із зобов'язань:
по сплаті податку на доходи фізичних осіб в загальному розмірі 1018152,18 грн за період з 01.04.2008 по 30.06.2010, з яких основний борг - 339384,06 грн, штрафні (фінансові санкції) санкції - 678768,12 грн, що підтверджується інтегрованою карткою платника, актом перевірки від 17.11.2010 № 0042/23/25876348, податковим повідомленням - рішенням від 26.11.2010 № 0001621702/0;
із зобов'язань по сплаті земельного податку з юридичних осіб в загальному розмірі 560,90 грн за період 30.07.2015 по 29.05.2018, з яких основний борг - 519,98 грн, штрафні (фінансові санкції) санкції - 40,92 грн, що підтверджується інтегрованою карткою платника, податковою декларацією з плати за землю від 06.02.2015 № 1500003060, податковим повідомленням - рішенням від 05.11.2015 № 0004111502; податковим повідомленням - рішенням від 05.11.2015 № 0004101502.
Судом встановлено, що відповідачем у судовому порядку оскаржувалось податкове повідомлення - рішення від 26.11.2010 № 0001621702/0, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 26 січня 2011 року по справі 2а-9379/10/1270 адміністративний позов Кредитної спілки Лисичанська кредитна спілка до Державної податкової інспекції в м. Лисичанську Луганської області про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення від 22 листопада 2010 року № 0001621702/0 та його скасування задоволено повністю (а.с. 103-105).
Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 22 березня 2011 року постанова Луганського окружного адміністративного суду від 26 січня 2011 року по справі 2а-9379/10/1270 залишено без змін (а.с. 106-107).
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 16 червня 2016 року постанову Луганського окружного адміністративного суду від 26 січня 2011 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 22 березня 2011 року скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції (а.с. 108-109).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 18 серпня 2016 року по справі 2а-9379/10/1270 позов Кредитної спілки Лисичанська кредитна спілка до Державної податкової інспекції в м. Лисичанську Луганської області про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення від 22.11.2010 № 0001621702/0 та його скасування у зв'язку з повторною неявкою позивача у судове засідання - залишено без розгляду (а.с. 110-111).
Ухвала Луганського окружного адміністративного суду від 18 серпня 2016 року відповідачем не оскаржувалась та набрала законної сили.
Таким чином, суд дійшов висновку, що на момент звернення Головного управління ДФС у Луганській області з позовом до кредитної спілки Лисичанська кредитна спілка податкове повідомлення-рішення від 22.11.2010 № 0001621702/0 є чинним.
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
За правилами, визначеними пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до підпункту 20.1.34. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Законом України від 21.12.2016 № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні доповнено Податковий кодекс України статтею 19-3 та викладено в новій редакції підпункту 19.1.1 пункту 19.1 статті 19, якими визначено перелік функцій державний податкових інспекцій, а функції контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.
З метою погашення податкового боргу податковим органом направлено відповідачу податкову вимоги від 15.03.2017 форми Ю № 251-17 (а.с. 35, 36). Однак, вжиті заходи не призвели до погашення податкового боргу.
Суд не приймає до уваги заперечення представника щодо пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду зважаючи на наступне.
Відповідно до частини першої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Частина друга статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень.
Наслідки пропуску строку звернення до адміністративного суду встановлено статтею 123 КАС України.
Виходячи з вимог пункту 102.1 ст. 102 Податкового Кодексу України, 102.1. Контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
Як зазначалось, Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 16 червня 2016 року скасовано постанову Луганського окружного адміністративного суду від 26 січня 2011 року по справі 2а-9379/10/1270, якою скасовано податкове повідомлення-рішення від 22.11.2010 № 0001621702/0. Справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 18 серпня 2016 року по справі 2а-9379/10/1270 позов Кредитної спілки Лисичанська кредитна спілка залишено без розгляду, у зв'язку з повторною неявкою позивача у судове засідання.
04.10.2016 ухвала від 18 серпня 2016 року набрала законної сили. Отже починаючи 04.10.2016 починається перебіг строку встановленого пунктом 102.1 ст. 102 Податкового Кодексу України.
25 червня 2018 року за вх.№ 15055/2018 Головне управління ДФС у Луганській області звернулось до суду с позовом до кредитної спілки Лисичанська кредитна спілка про стягнення коштів в рахунок погашення податкової заборгованості у сумі 1018713,08 грн, про що свідчить відповідна печатка суду про отримання позову.
Таким чином, оскільки Головним управлінням ДФС у Луганській області подано позов до суду в межах строку у 1095 днів, то підстав вважати його таким, що поданий з пропуском строку звернення до адміністративного суду немає. Відтак позивачем, під час звернення до суду, дотримано строків встановлених статтею 122 КАС України та статтею 102 Податкового кодексу України.
Отже, представником відповідача не надано заперечень щодо нарахованих контролюючим органом сум податкових зобов'язань, податкові зобов'язання відповідача є узгодженими та наявність податкового боргу відповідача у сумі 1018713,08 грн станом на час розгляду даної адміністративної справи підтверджена матеріалами справи.
Таким чином, суд вважає встановленим, що у відповідача дійсно існує податковий борг у зазначеній сумі, про яку він повідомлений, яка ним не оспорена, до теперішнього часу не сплачена.
За таких обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що слід задовольнити.
Відповідно до частини четвертої статті 139 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2, 9, 122, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДФС у Луганській області до кредитної спілки Лисичанська кредитна спілка про стягнення коштів в рахунок погашення податкової заборгованості у сумі 1018713,08 грн задовольнити повністю.
Стягнути кошти з рахунків кредитної спілки Лисичанська кредитна спілка (ЄДРПОУ 25876348, місцезнаходження: 93120, Луганська область, м. Лисичанськ, пр-т Леніна, буд. 100) у банках, обслуговуючих кредитну спілку Лисичанська кредитна спілка за податковим боргом у загальній сумі 1018713 (один мільйон вісімнадцять тисяч сімсот тринадцять) гривень 08 копійок, в тому числі:
- з податку на доходи фізичних осіб (код КДБ 11010100) у розмірі 1018152 (один мільйон вісімнадцять тисяч сто п'ятдесят дві) гривні 18 копійок за період з 01.04.2008 по 30.06.2010, з яких основний борг - 339384 (триста тридцять дев'ять тисяч триста вісімдесят чотири) гривні 06 копійок, штрафні (фінансові) санкції у сумі 678768 (шістсот сімдесят вісім тисяч сімсот шістдесят вісім) гривень 12 копійок в дохід Державного бюджету України;
- з земельного податку юридичних осіб (код КДБ 11021000) у розмірі 560 (п'ятсот шістдесят гривень) 90 копійок за період з 30.07.2015 по 29.05.2018, з яких основний борг - 519 (п'ятсот дев'ятнадцять) гривень 98 копійок, штрафні (фінансові) санкції - 40 (сорок) гривень 92 копійки на користь місцевого бюджету.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Повне рішення складено 27 серпня 2018 року.
Суддя С.М. Чиркін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2018 |
Оприлюднено | 30.08.2018 |
Номер документу | 76109165 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.М. Чиркін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні