Рішення
від 30.08.2018 по справі 812/1795/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

6.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

30 серпня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1795/18

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Новоолександрівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Біловодської селищної ради Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області (далі - позивач) до Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області (далі - відповідач, Біловодська селищна рада), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Новоолександрівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Біловодської селищної ради Луганської області (далі - третя особа, Новоолександрівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів), в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність Біловодської селищної ради щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та Державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Новоолександрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Біловодської селищної ради Луганської області;

- зобов'язати Біловодську селищну раду вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Новоолександрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Біловодської селищної ради Луганської області.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем на підставі Закону України "Про прокуратуру" вивчено документи, надані Біловодською селищною радою від 01.02.2018 № 126/02-13, від 18.06.2018 №935/02-13, та встановлено, що на земельну ділянку під будівлею Новоолександрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Біловодської селищної ради Луганської області (далі - Новоолександрівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів), що знаходиться за адресою: Луганська область, Біловодський район, с. Новоолександрівка, вул. Чаговця, 1, правовстановлюючі документи відсутні. Земельна ділянка належить Біловодській селищній об'єднаній територіальній громаді.

Згідно з листом Біловодської селищної ради від 18.06.2018 №935/02-13, технічна документація на земельну ділянку під будівлею Новоолександрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Біловодської селищної ради Луганської області не оформлена, а програма щодо виготовлення містобудівної документації для населених пунктів території Біловодського району не розроблена.

Вважає, що бездіяльність Біловодської селищної ради, яка виразилась у невиконанні вимог Земельного кодексу України, розпорядження КМУ створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування школи та учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Підставами звернення прокурора до суду з позовом зазначено те, що відсутній орган, уповноважений здійснювати функції щодо зобов'язання оформити належним чином право користування земельною ділянкою Новоолександрівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав клопотання про розгляд адміністративної справи у письмовому провадженні (арк. спр. 74).

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, надіслав заяву, в якій визнав позовні вимоги визнав та просив розглянути справу за відсутності свого представника (арк. спр. 67).

Представник третьої особи в судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, надіслав заяву, просив розглянути справу за відсутності свого представника (арк. спр. 72).

Відповідно до частини 9 статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки сторони по справі про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 02.07.2018 відкрито провадження у справі та справу призначено до судового розгляду на 19 липня 2018 року о 10 год. 30 хв. Справа розглядатиметься в порядку спрощеного провадження. Клопотання позивача про залучення до участі у справі третьої особи задоволено. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Новоолександрівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Біловодської селищної ради Луганської області (арк. спр. 1-2).

19 липня 2018 року за клопотанням представника позивача розгляд справи відкладено на 30 серпня 2018 року 10 год 30 хв. (арк. спр. 63)

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд дійшов наступного.

Судом установлено, що відповідач - Біловодська селищна рада (ідентифікаційний код 04335430) є юридичною особою, місцезнаходження: 92800, Луганська обл., Біловодський р-н, смт. Біловодськ, вул. Центральна, буд. 105 (арк. спр. 26-27).

Новоолександрівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів прийнято на баланс Біловодської селищної ради на підставі рішення Біловодської селищної ради № 2/13 від 08.12.2017 Про прийняття у комунальну власність та на баланс Біловодської селищної ради об'єднаної територіальної громади бюджетних установ та майна спільної власності територіальних громад селища та сіл Біловодського району Луганської області . Згідно з актом приймання - передачі від 19.12.2017 загальна площа будівлі складає 4462 м2. Площа земельної ділянки під будівлею - 0, 4462 га (арк. спр. 19-25).

Згідно з відомостями ЄДР Новоолександрівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів є комунальним закладом, засновником якого є Біловодська селищна рада Біловодського району Луганської області (арк. спр. 28-31)..

Згідно з п. п. 5.1 - 5.2 Статуту Новоолександрівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів, затвердженого рішенням Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області № 4/47 від 22.12.2017, матеріально - технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землі, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності. Майно закладу освіти належить йому на праві оперативного управління відповідно до чинного законодавства (арк. спр. 32-39).

Відповідно до п. 5.6 Статуту заклад освіти має земельну ділянку, де розміщується спортивна зона, зона відпочинку, господарські приміщення.

Пунктом 1.4 Статуту передбачено, що засновником закладу освіти є Біловодська селищна рада Біловодського району Луганської області.

Згідно з п. 4.1 Статуту управління закладом освіти здійснюється Біловодською селищною радою Біловодського району Луганської області, Департаментом освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації та відділом освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області.

Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина 2 статті 116 Земельного кодексу України).

Відповідно до частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (стаття 126 Земельного кодексу України).

Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 № 1952-VI (далі - Закон № 1952) державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Згідно з частиною 3 статті 3 Закону № 1952 права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

На підставі рішення Біловодської селищної ради № 2/13 від 08.12.2017 Про прийняття у комунальну власність та на баланс Біловодської селищної ради об'єднаної територіальної громади бюджетних установ та майна спільної власності територіальних громад селища та сіл Біловодського району Луганської області Новоолександрівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів прийнято на баланс Біловодської селищної ради, загальна площа будівлі складає 4462 м2, площа земельної ділянки під будівлею - 0, 4462 га(арк. спр. 19-25).

Згідно з листом Біловодської селищної ради від 01.02.2018 № 126/02-13 селищна рада не має можливості оформити правовстановлюючі документи на земельну ділянку, оскільки відповідно до п. п. 3, 4 ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності заборонено відведення земельних ділянок без плану зонування населених пунктів, який відсутній майже у всіх населених пунктах району. Біловодською селищною радою готується програма щодо виготовлення містобудівної документації для населених пунктів району, яка буде розглянута на черговій сесії селищної ради (арк. спр. 13-14).

Відповідно до листом Біловодської селищної ради від 18.06.2018 №935/02-13 технічна документація на земельну ділянку під будівлею Новоолександрівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів не оформлена, а програма щодо виготовлення містобудівної документації для населених пунктів території Біловодського району не розроблена (арк. спр. 15).

Згідно з листом Біловодської селищної ради від 09.08.2018 №1174/0213 програма по виготовленню містобудівної документації для населених пунктів Біловодської ОТГ розробляється відділом містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Біловодської райдержадміністрації. Зазначена програма буде затверджена на найближчій сесії селищної радою. Заходи щодо правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлею Новоолександрівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів не проводилися (арк. спр. 75).

Кабінетом Міністрів України 17.10.2012 прийнято розпорядження № 802-р "Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов'язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади", яким зобов'язано центральні органи виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов'язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.

Таким чином, необхідність оформлення відповідачем права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Новоолександрівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів було прямо передбачено розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 802-р.

Відповідачами не надано доказів вжиття ними заходів, спрямованих на належне оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, а тому позовні вимоги про визнати протиправною бездіяльність Біловодської селищної ради щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та Державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Новоолександрівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів підлягають задоволенню.

Також, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог щодо зобов'язання відповідача вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Новоолександрівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів, оскільки права на нерухоме майно та їх обтяження підлягають обов'язковій державній реєстрації відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , і відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під школою створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування школи та учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Крім того, відповідач визнав позовні вимоги в повному обсязі.

Питання по судовому збору не вирішується оскільки, відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Новоолександрівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Біловодської селищної ради Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та Державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Новоолександрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Біловодської селищної ради Луганської області;

Зобов'язати Біловодську селищну раду Біловодського району Луганської області вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Новоолександрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Біловодської селищної ради Луганської області.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.В. Борзаниця

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.08.2018
Оприлюднено04.09.2018
Номер документу76133626
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1795/18

Рішення від 30.08.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 02.07.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні