ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 серпня 2018 р.м. ХерсонСправа № 2140/1648/18 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Варняка С.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до приватного підприємства "Чатаж" про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках та стягнення коштів за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу,
встановив:
В обґрунтування своїх позовних вимог, позивач зазначає, що за приватним підприємством "Чатаж" обліковується податковий борг на загальну суму 56872,34 грн.
До боржника застосовувалися заходи стягнення визначені Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-VІ, проте ці заходи не призвели до погашення податкового боргу відповідачем.
Позивач просить суд стягнути кошти з рахунків приватного підприємства "Чатаж" у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу по єдиному податку з юридичних осіб у сумі 53296,34 грн. та по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 3576,00 грн.
Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 15.08.2018 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі. Призначено судове засідання на 31.08.2018 року.
Представником позивача надано до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідач відзиву на позовну заяву не надав, в судове засідання не прибув, про причини неявки суд не повідомив.
Згідно з приписами ч. 8, 11 ст. 126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Згідно з приписами п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до положень частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши докази, суд встановив такі обставини.
Приватне підприємство "Чатаж" - юридична особа, яка здійснює господарську діяльність на підставі державної реєстрації Суворовським районним управлінням юстиції у м. Херсоні 25.12.2009 року № 14991020000011662, взята на облік до Херсонської ОДПІ Головного управління ДФС у Херсонській області 28.12.2009 року № 48723.
За результатами здійснення фінансово-господарської діяльності за платником податків приватним підприємством "Чатаж" станом на 12.07.2018 року обліковується податковий борг на загальну суму 56872,34 грн., а саме:
1) податковий борг по єдиному податку з юридичних осіб у сумі 53296,34 грн., який виник починаючи з 17.02.2017 року за рахунок несплати узгоджених грошових зобов'язань, які нараховані згідно:
- податкової декларації від 19.01.2017 року № НОМЕР_1 на суму 30986,86 грн.;
- податкової декларації від 05.05.2017 року №1700099684 на суму 1562,25 грн.;
- податкової декларації від 08.08.2017 року №1700131999 на суму 8657,68 грн.;
- податкової декларації від 09.11.2017 року №169361 на суму 5412,00 грн.;
- податкової декларації від 05.02.2018 року № 28362 на суму 6677,55 грн.
2) податковий борг по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 3576,00 грн., який виник починаючи з 11.03.2018 року за рахунок несплати узгоджених грошових зобов'язань, які нараховані згідно податкової декларації від 28.02.2018 року № 49606 на суму 3576,00 грн.
30.03.2017 року контролюючим органом виставлено податкову вимогу № 82-17, відповідно до якої загальна сума податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями станом на 29.03.2017 року становить 30986,86 грн.
Відповідно до витягу інтегрованої картки платника податків приватного підприємства "Чатаж" податковий борг по єдиному податку з юридичних осіб становить 53296,34 грн.
Відповідно до витягу інтегрованої картки платника податків приватного підприємства "Чатаж" податковий борг по податку на прибуток приватних підприємств становить 3576,00 грн.
Згідно бази даних Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі приватне підприємство "Чатаж" має відкриті розрахункові рахунки.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Відповідно до п. 41.1. ст. 41 Податкового кодексу України (далі - ПК України), контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Згідно пп. 14.1.175. п.14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктом 57.1. ст. 57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 ПК України).
Відповідно до п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до положень ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини здійснюється, зокрема, шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків (п. 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Приймаючи до уваги викладені обставини, а також враховуючи, що відповідачем заборгованість не сплачена, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Позовні вимоги задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків приватного підприємства "Чатаж" (код ЄДРПОУ 36838007, вул. Комунарів, буд. 20, м. Херсон, 73003) у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу по єдиному податку з юридичних осіб у сумі 53296 (п'ятдесят три тисячі двісті дев'яносто шість) гривень 34 коп. (отримувач УК у м. Херсоні /м. Херсон/ 18050300, код отримувача - 37959779, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), МФО банку - 899998, номер рахунку - 31419698021002, код бюджету - 18050300) та по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 3576 (три тисячі п'ятсот сімдесят шість) гривень 00 коп. (отримувач УК у м. Херсоні /м. Херсон/ 11021000, код отримувача - 37959779, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), МФО банку - 899998, номер рахунку - 33117318021002, код бюджету - 11021000).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Варняк С.О.
кат. 8.2.3
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2018 |
Оприлюднено | 02.09.2018 |
Номер документу | 76159317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Варняк С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні